دوازده قلم داروی جدید ساخت محققان ایرانی، فردا رونمایی می‌شوند

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]

[/h]
» سرویس: علمي و فناوري - فناوري
کد خبر: 92042213446
شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۳



12 قلم داروی جدید که عمده آنها مربوط به درمان‌های سرطانی هستند، فردا با حضور دکتر محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهور رونمایی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، Bortezomib ، Cytarabine، Capecytabine، Erlotinib، Vorinostat از جمله داروهای ضدسرطانی هستند که فردا رونمایی خواهند شد.

داروی Bortezomib در درمان multiple myeloma ,mantle cell lymphoma، داروی Cytarabine در درمان سرطان خون، داروی Capecytabine در درمان سرطان کولن و متاستاز سرطان پستان، داروی Erlotinib در درمان سرطان ریه و داروی Vorinostat در درمان Sézary syndrome,recurrent glioblastomamultiforme, non-small-cell lung cancer,myelodysplastic syndromesHIV T-Cells reduction مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین داروی «ایرینوتکان هیدروکلرید تری هیدرات» با نام تجاری(Camptosar(Campto با قابلیت درمان سرطان متاستاتیک کولورکتال از دیگر داروهای جدیدی است که فردا رونمایی می‌شوند.

یکی دیگر از داروهای جدید ایرانی هم «سترورلیکس استات» است که برای القای باروری در درمان نازایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. تولید این دارو با نام تجاری Serono تاکنون در انحصار یک شرکت خارجی بوده است.

از دیگر داروهایی که روز یکشنبه رونمایی می‌شود، قرص «وارفارین سدیم» از عوامل ضدانعقادی است که از طریق مهار ساخت فاکتورهای انعقادی در کبد و در مسیر وابسته به ویتامین K اثر خود را اعمال می‌کند. این دارو برای پیشگیری از آمبولی در بیمار روماتیسمی قلب و فیبریلاسیون دهلیزی، پیشگیری از تشکیل لخته پس از نصب دریچه‌های مصنوعی قلب مصرف می‌شود.

انتهای پیام
 
بالا