ده راهکار برای طراحی یک تبلیغات موفق در گوگل

best1

عضو جدید
لازم نیست وقت زیادی صرف کنید تا بازده بیشتری داشته باشید. کاربران و متخصصان سایت های ارایه دهنده
تبلیغات در گوگل در رابطه با چگونگی بهبود بخشیدن به بازگشت سرمایه در سایتهای تبلیغاتی توصیه های عملی ای را در اختیارتان می گذارند.

طبق گفته ی گوگل، شما الزاما نیازی به صرف وقت زیادی بر روی کلمات کلیدی برای تبلیغات کلیکی گوگل ندارید. و اما هنگامی که بودجه ی روزانه ی محدودی در دست دارید، می خواهید مطمئن شوید که سرمایه تان هدر نرفته است یا حداقل اطمینان حاصل کنید که در تبلیغات خود افراد معتبر روی اگهی شما کلیک می کنند، زمان زیادی نیاز ندارید.

بنابراین برای دانستن اینکه در بازرگانی شما بهبودی حاصل شود و به مشتریان واقعی دست پیدا کنید، کاربران و متخصصان گوگل ده نمونه از برترین راهکارهای خود را برای موفقیت در تبلیغات کلیکی مطرح می کنند.

۱- هدف مشخص داشته باشید:

به گفته ی میشل اتنر، نایب رئیس شرکت Capterra که در تجارت نرم افزاری خریداران را به مشتریان ارتباط می دهد، “مهم ترین بخش هر موتور جست وجوی تبلیغاتی، داشت هدفی معین است. بهتر است هدف سایتهای تبلیغاتی، فروش بیشتر باشد و صرفا با اگاهی برند (که اندازه گیری ان دشوار است) مخالفت کند. با در ذهن داشتن این مسئله، مبلغان باید بدانند برای چه کار خاصی تلاش می کنند تا بتوانند به هدف بازار برسند. ایا هدف اصلی این است؟ مثا رسیدن به ۸۰۰ مشتری؟ یا یک خرید اینترنتی؟ قبل از این که سایتتان را راه اندازی کنید، مطمئن شوی که هدفتان را شناسایی کردید و می دانید که چگونه می توانید نتیجه بگیرید.”

۲- خواسته ی مشتری را هنگام طراحی اگهی در نظر بگیرید:

طبق نظر الکسا تاپوا، مدیر شرکت بازاریابی اینترنتی Webs9 ، “هنگامی که در طراحی اگهی از قاعده ی کلی تبلیغات پیروی کنید، مطمئن باشید اگهی ها توجه شنوندگان و کاربران را جلب می کند، رغبت و اشتیاق مشتری را زیاد می کند، مشتریانی که خواهان محصولتان هستند را متقاعد و به سمت خرید محصول سوق می دهد و در نتیجه با انتخاب سایت شما رضایت را برایتان به ارمغان می اورد.”

۳- مشتری هایتان را فریب ندهید:

تالپوا می گوید:” اگهی ها باید از هر نظر برای بارگذاری در صفحه ی تبلیغات مناسب باشد. بهتر است کلمات کلیدی هدفمند و اصلی، مرتبط با محتوای صفحه ی بارگذاری و متن اگهی باشد. از همه مهم تر، مشتریتان را فریب ندهید! اطمینان حاصل کنید که اگهی ها برای بارگذاری در صفحه ی مربوطه، کاملا مناسب و مرتبط باشد و فقط برای جست و جوهای مربوطه نشان داده شود.”

۴- از کلمات کلیدی منفی و متضاد استفاده کنید:

سوزان میرکین، متخصص رسانه های انلاین درMarket Mentors ، معتقد است” هدفگذاری بوسیله ی کلمات منفی را از یاد مبرید. کلمات منفی کلماتی اند که با بقیه کلمات داخل سایت که مرتبط با موضوع تبلیغ نیستند، مرتبط اند. این روش، تبلیغات درون سایت را کنترل می کند و به شما اطمینان می دهد که کاربران را درست را طی می کنند.”

به گفته ی بت هورادنیک، مدیر بازاریابیPR که راهکارهای محافظت از اطلاعات فرستاده شده از راه دور را برعهده دارد، ” کلمات کلیدی با بار منفی به اگهی کمک می کند تا ساده و موثر باشد و در صفحه هایی با نتیجه ی جست و جوی مناسب تر ارائه شوند. این موضوع کیفیت ترافیک(میزان جست و جو) را بالا می برد و منجر به صفحه های بارگذاری خودتان می شود درحالیکه در این بین درجه ی کیفی سایت شما در گوگل نیر مسیر سعودی را طی می کند.”

۵- اگهی ها را هدفمند کنید:

توصیه ی مرکین این است:” راهبرد هدفهایتان هر سه نوع از کلمات کلیدی که عبارتند از تطابق صریح، تطابق عبارت و تطابق عریض را اجرا کنید. بیشتر از تطابق صریح و از تطابق عریض کمترین استفاده را ببرید. بوسیله ی کلمات کلیدی مختلف، اگهی ها را گروه بندی کنید. بعلاوه با گروه بندی کردن، سایت خود را سازماندهی شده اداره کنید.”

جوی گندوسا، نایب رئیس و سهام دارPostcard Mania ، می گوید:” به منظور رسیدن به تعداد مشتری بیشتر، از”Google targeting Criteria” استفاده کنید. بعنوان مثال شما می توانید از geo-targeting برای تبلیغ در گوگل یک محدوده ی جغرافیایی مشخص استفاده کنید. همچنین می توان با توجه به نوع وب سایت(سلامت و تندرستی، خودروها و…)، اگهی ها را هدفمندسازی کنید. می توانید با رفتاری درست و مطمئن در وب، مانند وب سایتهای پربازدیدی که برای بازرگانی شما مناسب اند، جنبه های مختلف را هدفمند کنید و بعلاوه یک سایت مشخص را برای اگهی انتخاب کنید و اگر مایل بودید ان را در وب سایت مورد نظر نگه دارید.”

۶- از کاربران گوشی های همراه غافل نشوید:

بنابر گفته ی شلی چی ان، مدیر بازاریابی دیجیتال، ” سعی کنید از اگهی هایی استفاده کنید که گوشی های همراه را نیز پوشش می دهند. این امر شامل پیامهای ارتقا داده شده و زنگ زدن بالفعل با موبایلها می شود که بطور مستقیم با کاربران صحبت کنند. پیوست این موضوع با یک صفحه بارگذاری برای گوشی های بهینه شده می تواند میزان مکالمات را بالا برده و تجربه ای مثبت برای کاربر باشد.”

۷- همواره ازمون و خطا کنید:

ارتز می گوید:” برای شناسایی کار و هدف تبلیغاتی سایت خود، روشهای مختفی را طرح کنید تا با این تلاش، بازدهی چندین برابر شود. این ازمایشها خروجی کلی را اندازه گیری می کنند. این خروجی کلی با شناسایی کلمات کلیدی شروع می شود. اما در یک مقطع زمانی، فقط یک ازمایش انجام دهید. زیرا اگر همزمان طرح صفحه ی بارگذاری را تغییر دهید و ۲۰ کمه ی کلیدی جدید را به سایت اضافه کنید، هیچگاه متوجه نمی شوید که کدام تغییر، تاثیر بیش تری دارد.”

طبق سخن تالپوا:” ازمایش کنید، ازمایش کنید و مجددا ازمایش کنید. شما تنها میتوانید با حدس زدن دریابید که کدام یک ممکن است بهتر کار کند و دقیقا بازار هدف شما را که خوشایندترین و مطمئن ترین بازار است را شامل می شود و گاهی تنها یک کلمه، همه چیز را متفاوت جلوه می دهد. برای بهترین نتیجه گیری، از اگهی ها نمونه های مختلفی طرح کنید و بررسی کنید که کدام یک بیشترین کلیک، کمترین کلیک، بالاترین درصد مکالمه و… را دارد. درنتیجه متوجه می شوید که کدامیک کارامد بوده و ان که بازدهی بیشتری داشته را حفظ کنید و همین چرخه را دوباره تکرار و اغاز کنید.”

۸- مکالمات را ردیابی کنید:

جیسون اتر می گوید:” توجه ه اینکه کلمات کلیدی یک طرح بزرگ را راه اندازی می کنند و یک مدرک بزرگ برای مدیریت پیشنهادی ست و بهینه سازی حساب کاربری همه ی این موضوعات،بازگشت سرمایه را بهبود می بخشد.” اما برنت کری، نایب رئیس و مدیر عامل Lodestone Generation که موتور جست و جوی بازاریابی را اختصاصی می کند، معتقد است که” ردیابی مکالمات جرم است. برای بازرگانی یک مکالمه ممکن است یک درامد، یک ورودی و یا یک مدرک باشد. این همان کاریست که شما از مشاهده کنندگان سایت انتظارش را دارید. اما بدون ردیابی بموقع و بجا نیز نمی توان کلمات کلیدی و اگهی های موقت را بررسی کرده و ارتقا دهید. بعلاوه ردیابی مکالمه به بهینه سازی براساس اطلاعات کمک می کند و بینشی مستقیم در بازگشت سرمایه برای تلاشتان می دهد.”

۹- سایت خود را بررسی و تنظیم کنید:

سین ویلیامز، متخصص بازاریابی دیجیتال در Referlinks Full Circle Marketing، می گوید:” ممکن است اداره ی یک سایت به تنهایی دشوار باشد اما یک سایت خوب به بررسی و تنظیم بطور مداوم نیاز دارد. انجام اینکار حداقل یک بار در هفته می تواند هزینه هایتان را با کاهش کلمات کلیدی غیرکارامد، کم کند.

میرکین معتقد است:” تنظیمات تبلیغات در گوگل در بازبینی هر سایت بررسی می شود. پس از هر فرصت پیش امده استفاده کنید و هنگامی که سایت درحا اجراست ان را تغییر دهید.” برخی از تغییرات میرکین در ذیل امده است: متوقف کردن کلمات کلیدی و اگهی ها با کاهش میزان کلیک، کم کردن کلمات کلیدی در صورتی که سایت در حال کم کردن محدودیت های بودجه روزانه و اضافه کردن نسخه های کپی ست اگرکه تبلیغات در دست ساخت باشند.

سلمان اسلام، رئیس Omni Core اژانس بازاریابی دیجیتال، پیشنهاد می دهد:” search Term Reports برای دوستان صمیمیتان بسازید. این نمونه به شما کمک می کندتا تا میزان کلیک های کمتر، کلمات کلیدی با درجه بالاتری از کلیک، زمان کاهش کلیک برروی سایت و دسته ی دیگری از مشکلات را که تاثیر منفی برروی سایت می گذارند را شناسایی کنید. همچنین می توانید کلمات کلیدی از کار افتاده یا کم کاربرد را حذف کنید و انها را با کلمات کلیدی جدیدی که کارایی بهتری دارند، جایگزین کنید.

۱۰- از ویژگی “بازاریابی مجدد” درتبلیغات گوگل استفاده کنید:

کریستفر اس.پن :” از بازاریابی مجدد گوگل غافل نشوید.به محض اینکه در گوگل تثبیت شدید، یک لیست پویا در گوگل این امکان را به شما می دهد کسانی را که به هر دلیلی از سایت شما بازدید کردند، ردیابی کنید و فردی را که احتمال دارد سایت را تبدیل کند، شناسایی کنید. سپس گوگل اطلاعات را برای بازرسی مجدد به شما برمی گرداند. این وسیله ای قدرتمند است که کمتر کسی درباره اش می داند یا سخن می گوید زیرا میتواند بخش عظیمی از تامین درامد شما را دربرگیرد.
 
بالا