قضیه اینکه میگن تو توالی منفی اگر بارمون موتوری باشه جریان بیشتری نسبت به توالی مثبت از شبکه کشیده میشه .و معمولا سر راه موتور میان کنترل فاز میزارن .و همه جا یکی از کاربردهای کنترل فاز رو تعیین توالی فاز یا ی چیز مشابه همین مینویسن مثل این لینکhttp://hadi-haddad-khouzani-bargh.blogsky.com/1392/05/22/post-139/رله-کنترل-فاز
حالا سوال برا من اینطوری ایجاد شده که توالی که کنترل فاز میگن چک میکنه توالی مثبته یا منفی؟بعدش مگه با جابجایی دو فاز میشه توالی رو تعیین کرد مثلا فر کنیم توالی مثبت L1-L2-L3باشه حالا ما اشتباهیی به کنترل فاز اینطور فازها رو وصل ردیم L3-L1-l2 خب طبیعتا رله فالت میده بعد ما میاییم فقط جای دو فاز رو عوض میکنیم و فقط هم یکبار این کارو میکنیم که مثلا میشه L1-L3-L2 در این صورت جور در نمیاد که درسته؟
حالا یا من مفعوم توالی رو متوجه نمیشم یا اینکه ی چیزی هست نظر شما چیه ؟
با تشکر از صبر و حوصله شما دوست گرامی
رله هایی هستن که توالی فاز یا همون جابه جایی فاز رو تشخیص میدن.
همین رله ممکنه به صورت فانکشن های اضافی در رله ی دیگری که اینجا کنترل فاز مد نظره وجود داشته باشه.
کاربرد کنترل فاز یا همون رله fase failur فقط حفاظت در برابر قطعی فاز هست.
رله ی موجود در لینک هم فانکشن اندر ولتاژ داره هم ارت فالت. اما ارت فالت این رله در شبکه 4 سیمه با مصارف تک فاز بسیار دقیق نیست. در کنار این ها کنترل فاز هم هست که مربوط به قطع شدن فاز هست.
قضیه ای که میگی رو من تا حالا نشنیدم و بلد نیستم. و فکر نمیکنم که اگر بار موتوری باشه جریان در توالی ها فرق کنه..اصلا مگه میشه جریان ثانیه ای صدم ثانیه ای کم و زیاد بشه.من بلد نیستم.
این رله ای که در لینک هست توالی فاز رو بررسی نمیکنه.
پیشنهاد بنده: رنج انبالانسی را صفر کنید یعنی حساسیت را کاملا از بین ببرید و ببینید ایا باز فالت ایجاد میشه و با جای دو فاز درست میشه؟! که احتمال میدم این اتفاق نیفته