[ دستورالعمل جدید بورس خارج از کشور ابلاغ شد ]

k_siroos

مدیر بازنشسته
دستورالعمل جدید بورس خارج از کشور ابلاغ شد

خبرگزاری فارس: دستورالعمل جدید اعطای بورس تحصیلی (بورس وزارت علوم و سایر وزارتخانه‌‌ها) ویژه دوره دکتری تخصصی خارج از کشور برای تأمین هیئت علمی و متخصصان مورد نیاز مراکز آموزش عالی و پژوهشی و سایر دستگاه‌های اجرایی کشور ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، در مقدمه این دستورالعمل آمده است:

از آنجا که تأمین نیروی انسانی متعهد، فعال، اثرگذار و توانمند در زمینه‌های مختلف علمی، بویژه در رشته‌های خاص و مورد نیاز مراکز آموزشی- پژوهشی کشور از وظایف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. این وزارتخانه در مسیر رسیدن به این هدف و بنیادین می‌کوشد تا با یاری از ظرفیت‌های علمی و فناوری موجود در مبادلات بین‌المللی میان مراکز آموزش عالی و پژوهشی و اجرایی کشور با مراکز خارج از کشور، با رویکردی مسئله محور مبتنی بر دفع نیازمندی‌های نظری و کاربردی کشور به تامین اعضای هیئت علمی مراکز و دانشگاه‌های تابع خود و سایر مؤسسات و نهادهای دولتی و غیر دولتی بپردازد.

از این رو، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نظر دارد تعدادی از افراد واجد شرایط را از بین فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد و مربیان آموزشی و پژوهشی و حتی کارشناسان دستگاه‌های اجرایی کشور واجد شرایط را برای ادامه تحصیل در رشته‌های مورد نیاز کشور برگزیند.

متن کامل خبر و شرایط مورد نیاز

 
بالا