درس هایی از اب....اب باش و ابی اسمانی.....

Paydar91

کاربر فعال تالار مهندسی برق ,
کاربر ممتاز
اکثر حجم بدن انسان بدن انسان حدود 70-55 درصد آب تشکیل شده چرا؟؟



آب ترکيبي از هيدروژن و اکسيژن است. مايع ، روان، لطیف و متحرکه! سنگينه... اما خيلي از مواد روی آن سبک و روان ميشوند. آب بر آتش غلبه می کند و از سویی سرشار از طراوت و امید است و هروقت با مانعی رویرو شود هرگز معطل و درگیر آن مانع نخواهد شد یا آنرا میشکافد یا مسیر خود را برای رسیدن به هدف تغییر می دهد اما اگر از سرچشمه خود جدا شود و راکد بماند ، به باتلاقی تبديل مي‌شود که حتی دیگران نیز از آن فراری خواهند شد!

انسان هم مانند آب در مسیر حرکت و جریان است که قدرتمند مي‌شود ، در تغيير و فراز و نشیبهای روزگار است که استعداد‌هایش نمود پيدا مي‌کند ، مي‌تواند با درک ذاتش بر جهل و هوس خود غلبه و با درک حکمت ، آبراه هدایت دیگران نیز باشد از سوی دیگر همچون آب اگر از سرچشمه هدف آفرینش خود جدا و راکد یا سرگردان شود ، می تواند در باتلاق ناامیدی و افسردگی خویش ناتوان شده و دیگران را نیز از خود گریزان نماید.

آب وقتي از بين ذرات سنگ و شن و ماسه عبور مي‌کند، به ذات اصلی خود چون چشمه ای زلال و شفاف انرژی بخش و حیات بخش می گردد .
انسان هم وقتي در مسیر رشد و زندگی از لابلای مشکلات و بلاها با صبر و درایت و توکل عبور می کند ، نرم و ملايم و زلال به اصل خویش بازمي‌گردد. خالص مي‌شود و انرژي جديدی براي ادامه‌ي زندگي خود و دیگران پيدا مي‌کند.

آب به اشکال مختلف ظرفي که درونش قرار می گیرد ، تغییر شکل می دهد . هرچند شکلش به رنگ محیطش تبدیل میشود اما اصل و ذاتش ثابت است .
آدمي هم مي‌تواند با محيط‌هاي مختلف، شکل های مختلف سازگاری بیابد و با حفظ اصالت ذات و فطرت خود اثرات مثبت محیط را جذب و بر آثار منفی موثر باشد.


آب خالص خاصيت پاک‌کنندگي دارد
.
انسان نیز اگر روح پاک و فطری خود را بازیابد، مي‌تواند با رفتار، گفتار و انرژی روانی اش، ديگران رو هم پاک کند.

آب مي‌تواند شيرين، تلخ يا شور بشود.
آدمی نیز با خوش خلقی، دیگران را می تواند جاذب افکار و احساسات خود کند و یا با بدخلقی و تکرار مکررات و روزمرگی، محیط شور و تلخ برای خود و دیگران بسازد.

آب با توجه به استعداد و ظرفیتش می تواند گاه در آسمان ، گاهي روي زمين و گاه در اعماق زمين باشد. قطره ای بیش نباشد و یا دريایی بیکران. آب ذاتا از بين نميرود، تنها می تواند از حالتی به حالت دیگر تبديل شود.
انسان هم روحي و جسمي، توان تغيير رويه و رفتار مستمر دارد. گاه به اندازه‌ي قطره ای، خود را کوچک و حقیر مي‌نماید و گاه به اندازه‌ي اقیانوسی عظيم ، حیات بخش و روزی دهنده . می تواند تا عرش خود را بالا کشد و یا تا اعماق جهالت و کسب صفات حیوانی خود را زمینی و پایین کشد.

نور در آب شکسته ميشود. آب در عين حالي که رنگ ندارد اما نور را مي‌شکند و هفت رنگ از آن بوجود می آورد.
انسان هم مي‌تواند با شناخت حقیقت وشکوفایی استعدادهای خدادادی کارهاي خارق‌العاده ای انجام دهد. مي‌تواند با افکار و رفتارهاي متفاوت، رنگ‌هاي مختلفي از نور تا ظلمت به خود گيرد ،از این رنگ‌ها انرژي بگيرد و به دیگران نیز منتقل کند.

آب قدرت شفا‌دهي دارد. خالصش لطیف و زيباست. خالصش این توان را دارد که به حالت بخار در آید و در آسمان اوج گیرد و وقت نیاز زمین خشک در هر جا خالصانه بر آن ببارد و حیات مجدد به آن دهد.
انسان هم مي‌تواند انرژي شفا‌دهي خود را بازیابد و به دیگران منتقل کند به شرط اینکه وقتي سختي مي‌بيند در مسیر این تکامل و کسب حقیقت اصلی خود ، صبر داشته باشد تا خالص و کامل بشود، آنوقت است که واقعا لطیف و زيبا و اثر گذار خواهد شد.

آب در اثر انعکاس نور، آيينه مي‌شود و همه‌چیز رو درونش نمايش مي‌دهد. رنگ‌ها و ناخالصي‌ها این آیینه را کدر و قدرت انعکاس حقیقت را از آن می گیرد.
آدمي هم اگه بخواهد ، مي‌تواند با کسب خلوص و پاکی مانند آيينه ، زيبايي‌ها و زشتي‌هاي جهان و آدمهاي ديگر را همانگونه که هست منعکس نماید. مي‌تواند واقعيت پاکی و ناپاکی را به دیگران جلوه گر و جلوه ای از از آیات الهی و آیینه هدایت دیگران شود.


بلورهاي خالص آب، به اشکال زيباي هندسي در مي‌ آيد و تحت‌تاثير خوبي ، بدي و انرژی های اطراف شکل می گیرد.
روح و جسم انسان نیز ، تحت تاثير خوبي و بدي افکار و انرژی های اوست در نتيجه هاله‌ي اطرافش ، به رنگ‌ و اشکال مختلفي در ميآید.

آب صبور است، بسيار صبور... و این صفت ،قدرت او را از سنگ بیشتر کرده است. آرام و صبور اما مصمم و مطمئن سنگ‌ها را خرد مي‌کند. کوه با همه استحکام و بزرگي اش توان مقاومت در مقابلش را ندارد و این آب لطیف با صبر و ایمان به قدرت ذاتیش کوه به ظاهر غیر قابل نفوذ را تسلیم انتخاب خود می نماید.

آدمي اگه بخواهد ، می تواند با صبر و مقاومت وبازشناسی توانمندی های بی نظیر ذاتی اش ، کوه مشکلات و موانع را در مسیر زندگی خود و دیگران بشکافد.

آب زندگي بخش است و هر چه زلال و خالص‌تر باشد، با شادي و آرامش بیشتر خود، همنشینان بیشتری خواهد داشت.
آدمي هر چه خالص تر و يک رنگ تر می شود ،با اعطای آرامش و امید، دوستان دائمی بیشتری می یابد.

آیا وقت آن نشده که با اندیشه و تفکر در آیات الهی یک بار دیگر تولد یابیم و از زندگی جدید لذت واقعی ببریم؟ آری یک سوم وجود انسان از آبی تشکیل شده که خصوصیت ذاتی آن موارد فوق است ، پس زماني مي‌توانیم در این عالم با دیگر آفریده ها هماهنگ ، متعادل ،سازگار و آرام شویم که با شناخت حقیقت آفرینش- دست از جنگ با فطرت خود برداریم و با کنترل خشم و تمرین دفع کینه٬ نفرت٬ غیبت٬دروغ ٬تهمت٬حسادت٬بدخواهی٬بدبینی و قضاوت زودهنگام ٬ ويژگي‌هاي ذاتی آب را در درون خود احیا نماییم.

اب باش و ابی اسمانی.......
 

Similar threads

بالا