درخواست : پرسپکتیو داخلی از موزه

*fatemeh67*

عضو جدید
سلام دوستان برای طرح 3یه پرسپکتیو داخلی اتوکدی میخوام فرقی نمی کنه میشه کمکم کنید راستی طرحم موزه
:w05::w20:
 
آخرین ویرایش:

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
فلسفه ی ارائه ی مدارک سه بعدی ِ داخلی در طرح های دانشگاهی

فلسفه ی ارائه ی مدارک سه بعدی ِ داخلی در طرح های دانشگاهی

سلام دوستان برای طرح 3یه پرسپکتیو داخلی اتوکدی میخوام فرقی نمی کنه میشه کمکم کنید راستی طرحم موزه
:w05::w20:

سلام
به صورت کلی چند نکته رو در مورد پرسپکتیوهای داخلی خصوصا در طرح های دوره ی دانشگاه لازم دونستم مطرح کنم و اون اینه که :
نیاز به ترسیم پرسپکتیوهای داخلی در یک طرح از اونجایی احساس میشه که معمار ، در طرحش یک فضای خاص و متفاوت با فضاهای مشابه (در طرح های سایر معماران ) طراحی کرده باشه و واقعا نیاز هست که با ترسیم و ارائه ی مدارک ِ سه بعدی از فضاهای داخلی، به مخاطب در درک بهتر و بیشتر فضا کمک کنه . در غیر این صورت از تصاویر و رندرهای آماده که شبیه به اون طرح هست در ارائه استفاده میشه و هیچوقت هم در صورت "خاص نبودن" کسی به این تصاویر توجه نمیکنه!
همچنین با توجه به حجم زیاد کارهای مرتبط با یک طرح در دوران تحصیل و مواجه شدن با کمبود وقت، غالبا نه کسی رندر های پرسپکتیوهای داخلی رو خودش انجام میده و نه اینکه ازش انتظار میره ( مخصوصا در طرح 3 و پائین تر) و نه اینکه اصولا یه فضای خاص در طرح وجود داره که به نوعی خلاقانه و مبدعانه باشه که اساتید یا هیئت ژوئی انتظار داشته باشن یا کنجکاو بشن.خیلی مسائل مهمتری هستند که باید روی اونا وقت بزاریم .
مثال : وقتی که موضوع یک طرح، هتل (بیمارستان، مدرسه و ...) باشه، و اتاق های هتل هم طبق روال مرسوم و متداول طراحی شده باشن، دیگه چه نیازی داره که ما از صفر بشینیم سه بعدی کنیم و متریال و رندر و ... اونم با نازلترین کیفیت؟ در حالیکه دقیقا هزاران عکس و رندر با کیفیت و ارائه ی عالی، مشابه همون فضای ما در نت وجود داره که میتونیم ازشون بهره ببریم.
اتاق ، راهروها و گالری های یک موزه هم از این قاعده مستثنی نیستند.
امیدوارم تونسته باشم منظور خودمو خوب برسونم .
با آرزوی موفقیت برای شما ...:gol:
 
بالا