دانلود فایل 60 صفحه ای سيستمهاي كنترل گسترده (DCS)

amin_rz

عضو جدید
با سلام. فایلی تحت عنوان سيستمهاي كنترل گسترده (DCS) که در 60 صفحه تهیه شده است را برای مطالعه شما دوستان قرار داده ام که می توانید از لینک ها زیر به دلخواه آن را دانلود نمایید.
حوزه كار و عمر سيستمهاي كنترل گسترده Control System Distributedيا DCS اكنون به پنجاه سال مي رسد و دوره هاي اوج خود را سپري كرده است. بيشترين درجه اهميت اين موضوع مربوط به زمان ساخت ميكرو كامپيوترهاي با قيمت كم در حدود سالهاي 1970 مي باشد. پس از آن حوزه كار DCSها در محدوده پروسه هاي صنعتي پيوسته گسترده تر و پيچيده تر شد.كاربردهاي مختلف اين تكنيكها در فرايندهاي مختلف صنعتي مانندشيمي، پتروشيمي، نفت و گاز و پالايشگاهها، صنايع آهن و فولاد و مواردي از اين قبيل است.

امروزه DCSها به عنوان يك ابزار اتوماسيون معمول در آمده اندكه از ديدگاههاي مختلف مي توانند تعابير مختلفي داشته باشند. از نقطه نظر مهندسي پروسه اين سيستم مي تواند سبب بهبود ميزان توليد و كيفيت توليد و ايمني و قابل اطمينان و انعطاف پذيري بيشتر قسمتهاي صنعتي و افزايش حوزه نظارت بر مراحل اجراي يك پروسه به كار گرفته مي شود.

از ديدگاه مهندسي كنترل و كامپيوتر اين فناوري حوزه اي است كه كاربرد و رشد سريع تكنولوژي مخابرات و شبكه ها ي كامپيوتري در خدمت سيستمهاي كنترلي را به نمايش مي گذاردو حتي منجر به معرفي و اختصاص شبكه هاي كامپيوتري براي سرويس ها كنترلي شد كه يك نمونه معروفCANيا(Control Area Network) است.


http://powerengineering.blogfa.com/post-389.aspx


 

mghary

عضو جدید
عالی بود.
بعضی دوستان یاد بگیرن ،مثل ما فقط نیان مطلب بگیرن یه مطلبی هم ارائه بدین.


فرقی نمی کند تقویم زمستان است یا بهار ، بی تو هیچ زمانی قشنگ نیست...
 

pop_popun

عضو جدید
توضیح تکمیلی

توضیح تکمیلی

فایل موجود مربوط به سیستم کنترل شرکت abb و طرز کار و معرفی کارتهای آن می باشد.این سیستم در تعدادی از نیروگاهها توسط شرکت ایتالیایی آنسالدو و مپنا نصب گردید که بعد از خروج شرکت آنسالدو در تعدادی از نیروگاهها سیستم txp زیمنس جایگزین گردید.
شرح این نکته ضروری است که ساختار کلی تمام سیستمهای dcs شبیه به یکدیگر است و با یادگرفتن dcs یک شرکت می توان به راحتی سیستم کنترل دیگر شرکتها را بررسی نمود.در این جزوه شکل صفحه 32بیانگر کلیات سیستم کنترل abb است و به نظر من از تمام مطالب دیگر جزوه مهمتر است اما اسامی به کار رفته مخصوص همین سیستم و شرکت میباشد.
 

Similar threads

بالا