داشتن ابروهای زیبا

ماتینا

کاربر بیش فعال
براي فرم دادن به ابرو بايد نوع چهره را در نظر گرفت و به ديگر اعضاء چهره تعادل بخشيد ، توجه داشته باشيد موهاي ابرو حدود سه مرتبه آهسته تر از موي سر رشد مي كنند (موي ابرو حدود 0.15ميليمتر و موي سر حدود 0.45 ميليمتر در روز ) بنابراين اگر موي ابرو خالي شد بايد 4 تا 8 هفته بايد صبر كنيد تا به حالت اول برگردد .
 

ماتینا

کاربر بیش فعال
فرم دادن به ابرو ابتدا به كمك يك برس ابرو، ابرو ها را به سمت بالا و بيرون شانه كنيد ، برس زدن ابرو باعث ميشود موها خواب طبيعي خود را پيدا كنند و شما خط طبيعي ابرو را بهتر ببينيد در ضمن گرد و خاك و سلول هاي مرده پوست نيز با برس زدن از بين ميروند .
و

آرايش ابرو بايد از گوشه داخلي آن شروع شده و بعد از ايجاد يك كمان ظريف به گوشه خارجي چشم برسد ابروئي ايده آل است كه ابتدا و انتهاي آن با پره هاي بيني يك مثلث تشكيل دهد بطور كلي فاصله طبيعي دو ابرو به اندازه يك چشم است با در نظر گرفتن اين موضوع برداشتن موها را از وسط ابروها شروع كنيد سپس موهاي زائد و پرت اطراف را برداريد وقتي كه اطراف ابرو تميز شد از زير ابرو دانه به دانه و رج به رج موهاي زير ابرو را برداريد و در انتها موهاي بالاي ابرو را برداريد . توجه كنيد موها را در جهت رويششان از پوست در آوريد براي قيچي كردن ابرو، موها را به طرف بالا شانه كنيد و چند ميليمتر بلندتر از خط ابرو آنها را كوتاه كنيد موهاي ناحيه دم ابرو را به طرف پائين شانه كنيد و كوتاه كنيد



رنگ ابرو :
براي مشخص كردن ابرويتان ميتوانيد از سايه ابرو و يا مداد استفاده كنيد رنگ ابرو بايستي همرنگ ابرو ويا يك درجه پر رنگ تر باشد با يك برس ابرو كه اريب و سفت است كمي سايه برداريد چند تكان بدهيد تا اضافه هاي آن بريزد و سپس نقاط خالي ابرو را با ضربه هاي نرم پر كنيد توجه كنيد كه تاج ابرو را زياد پر رنگ نكنيد زيرا غير طبيعي معلوم ميشود راه ديگر براي پركردن نقاط خالي ابرو استفاده از يك مداد نوك تيز است با وارد كردن ضربه هاي آرام در جهت رويش مو ميتوان جاهاي خالي را پركرد در نهايت با يك گوش پاك كن روي سطح ابرو بكشيد اينگونه طبيعي تر ميشود .



ثابت كردن آرايش ابرو :
پس از اتمام آرايش ابرو با يك برس ريمل، كمي ژل ابرو يا موس ثابت كننده كه بيرنگ مي باشد به ابرو بزنيد ابرو كمي براق ميشود و موهاي ابرو در جاي خود نگاه داشته ميشود توجه داشته باشيد كه از ژل كم استفاده كنيد كه استفاده بيشتر باعث چسبندگي و آلودگي ميشود .
با يك قلم مو ظريف ( شماره 8 ) كمي فون روشن برداشته و زير و بالاي ابرو را دو درجه روشن تر كنيد اين كار جلوه خاصي به ابروي شما
 

ماتینا

کاربر بیش فعال
فن آرایش و زیبایی ابرو

فن آرایش و زیبایی ابرو

متخصصان فن آرایش و زیبایی در اسپانیا بر این باورند که رنگ مداد ابرو باید با رنگ مو و پوست صورت هماهنگ باشد.
انتخاب رنگ مداد ابرو فقط به رنگ مو بستگی ندارد و باید با توجه به رنگ پوست انتخاب شود . در عین حال معمولا برای روز رنگ طبیعی ابرو و برای عصر از رنگ های پر رنگ تر استفاده می شود. به همین دلیل توصیه می شود اگر تغییر رنگ قابل توجهی در موها ایجاد شد به همان نسبت رنگ ابرو باید کمرنگ تر یا پر رنگ تر شود البته تنوع رنگ در رنگ ابروهای پودری بیشتر از مدادهای ابرو است.
 

ماتینا

کاربر بیش فعال
راز و خاصیت ابروها در چیست ؟

راز و خاصیت ابروها در چیست ؟

ن موهای نازك و كوتاهی كه بالای چشمان ما وجود دارد، نقش بسیار مهمی در زندگی ما بازی می كند. ابروها مانند یك چتر از چشم محافظت می‌كنند. وقتی كه باران می بارد یا عرق می‌كنیم ، این ابروها هستند كه باعث می‌شوند قطرات باران یا عرق مستقیماً وارد چشم ها نشوند و از اطراف صورت پایین بیایند و دید چشم را مختل نكنند.
ابروهای كمانی شكل ما، قطرات باران یا عرق را به سمت گوشه های خارجی چشم ها هدایت می‌كند و از ورود آنها به چشم جلوگیری می كنند. با این عمل، ابروها نه تنها باعث می‌شوند كه ما در باران به راحتی ببینیم، بلكه نمی‌گذارند قطرات عرق كه حاوی مقدار زیادی نمك است ، وارد چشم شود و آنها را بسوزاند.
ابروها وظایف دیگری هم دارند. هم به زیبایی صورت ما می افزایند و هم كمك می‌كنند كه بفهمیم دیگران چه احساسی دارند، بدون اینكه از آنها سئوال كنیم. حالت ابروها می‌تواند حس خوشحالی، ناراحتی ، تعجب و حتی ترس و وحشت را در شخص كاملاً نشان بدهد. مثلاً اگر ابروهای فردی در هم گره خورده باشد، نشان دهنده عصبانیت یا ناراحتی اوست. علاوه بر این ابروها همیشه نقش مهمی در زیبایی صورت بازی می‌كنند و همیشه مورد توجه آرایشگرها و صورت پردازها بــوده و هستند
 

ماتینا

کاربر بیش فعال
زيبا ساختن ابروها

زيبا ساختن ابروها

زيبا ساختن ابروان ميتواند تغيير شگفت انگيزي در ظاهر شما ايجاد کند. منظور من فقط تغيير سبک ظاهر نيست، بلکه حالت چهره شماست. ابرواني که شکل زيبايي دارند مانند قابي براي چشمان شما هستند، درست مانند موهاي آرايش کرده که قاب چهره است و قاب عکس که زيباساز يک نقاشي زيبا ميتواند باشد.

اقراق نيست اگر بگوييم که شکل ابرو ميتواند به ظاهر شما جلوه دهد و يا جلوه آن را از بين ببرد. طراحي و درست کردن ابروها دقيقا مثل انتخاب عينک بروي صورت ميباشد که اگر ابروها به فرم صورت نخورند فرم صورت بهم خورده و شکل انرا را تغيير ميدهند. شکل و فرم مورد دلخواه همه اصولاشکل بيضي است که بيشترين در صد افراد سعي بر اين دارند که فرم صورت خود را به اين فرم در اورند. که اين نکته در ارايش تکميلي و ترميمي اجرا ميشودکه اکثر خانمها اين نکته را ناديده مي گيرند.
داشتن ابروهاي زيبا
ميتوانيد براي کم کردن درد روي ابرو کمبرس يخ بگزاريم. قبل از شروع، نکات زير را بياموزيد:
ابروان شما از کجا بايد آغاز شوند؟
مداد را در کنار بيني به صورت عمودي نگه ميداريم نقطه طلاقي مداد با ابرو، همان محل شروع ابرو شماست.

بلندترين نقطه ابرو بايد کجا باشد؟
مدادي را در کنار بيني به سمت قسمت خارجي عنبيه چشم (قسمت رنگي چشم) نگه داريد . محل طلاقي مداد با ابرو، محل بلندترين نقطه ابروي شما را مشحص ميشوند.
نقطه پاياني ابرو کجاست؟
مدادي را طوري نگهداريد که امتداد آن از کنار گوشه خارجي چشمتان بگذرد. محل طلاقي مداد با ابروي شما دقيقا نقطه پاياني ابروي شماست.

شکل درست ابرو را پيدا کنيد؟
وقتي به ابروي خودتان نگاه ميکنيد، بايد دو خط مرئي وحود داشته باشد. يکي از نقطه شروع ابرو تا بلندترين نقطه ابرو و دومي از بلندترين نقطه ابرو تا نقطه انتهاي ابرو. اين خطوط بايد ممتد و بدون قطعي باشند و در انتها نازک شود.
(نکته)
اگر تا کنون ابرويتان را برنداشته ايد، بگذاريد اولين بار يک شخص متخصص اين کار را براي شما انجام دهد و ابرويتان را شکل بدهد. و همچنين اين را به ياد داشته باشيد که هميشه در جهت رشد مو ابروانتان را برداريد. اين مسئله درد ناشي از کنده شدن مو را کم ميکند..
چگونه ابروانتان را برداريد؟
ابروانتان را به سمت بالا برس بکشيد و با قيچي ابرو قسمتهاي اضافه آن را قيچي کنيد. سپس، روي شکل و کمان ابرويتان کار کنيد. به ياد داشته باشيد که فاصله بين ابروان شما بايد به اندازه پهناي چشمتان باشد. و بخش داخلي ابرو بايد از بالاي سوراخ بيني آغاز شود. براي اينکه اين نقطه به راحتي مشخص شود، مدادي را در کنار بينيتان به سمت بالا به صورت عمودي نگه داريد تا نقطه ابتداي ابرو مشخص شود.

براي اينکه طول ابرويتان مشخص شود، مداد را از کنار ابرو طوري نگهداريد تا امتداد آن از کنار گوشه خارجي چشمتان بگذرد و به ابرويتان برسد. به اين ترتيب نقطه پاياني ابرو مشخص ميشود. سپس، بايد مشخص کنيد که بالاترين نقطه ابرو يا کجاست.

براي اين کار مداد را در کنار بيني قرار هيد تا امتداد آن از کنار قسمت خارجي عنبيه چشم بگذرد و به ابرو برسد.اين کار را روز قبل از مهماني انجام دهيد چون اثار سرخي را بسختي ميتوان با کرم پودر پنهان کرد و اگر روي محل تحريک شده کرم پودر بزنيد امکان جوش زدن و زخم شدن ان خواهد بود.

ابروانتان را با يک برس کوچک مثل مسواک به حالت طبيعي برس بکشيد.
يک پارچه لطيف گرم روي ابروي خود بکشيد تا برداشتن ابرو آسانتر شود.
بهترين حالت چک کردن ابروها بعد از برداشتن ان با چشمان بسته است که مسلما توسط شخص ثالث ميتوان انجام داد.
ابروها بايد به نسبت شکل صورتي که مايل هستيد برداشته شوند نه به توصيه دوستان يا دنباله روي از مد.
موها را يک به يک بچينيد. آنها را محکم و در جهت رويش مو بکشيد.
برداشتن ابرو را از داخل ابرو به سمت خارج ابرو انجام دهيد.
هماهنگي ابروهايتان را در آينه چک کنيد و در پايان يک پارچه لطيف سرد روي ابروهايتان بگذاريد تا سرخي پوست را کاهش دهد.
اگر درد اين کار زياد بود قبل از ادامه مقداري خمير دندان بر روي ابرويتان بماليد و بگذاريد چند دقيقه بماند. اين کار حالت بيحسي به پوست ميدهد.
ابتدا از وسط ابرو، بالاي بيني، شروع کنيد تا به درد آن عادت کنيد. چون اين قسمت از پوست نسبت به پوست بالاي چشم حساسيت کمتري دارد.
از موچين جنس خوب و داراي لبه هاي نازک و کيپ استفاده کنيد تا به هتگام برداشتن ابرو موي ابرو را نشکند. اين کار ممکن است باعث عفونت شود.
اگر ميخواهيد چهره بازتري داشته باشيد فاصله ابروها را کمي بيشتر کنيد و اگر چشمان کشيده ميخواهيد بگذاريد ابروهايتان به هم نزديکتر باشند.
به ياد داشته باشيد:
طبيعي بودن هميشه بهتر است هرگز ابروهايتان را بيش از حد برنداريد. وقتي شکل اوليه را به ابرويتان داديد، نگه داشتن اين شکل آسان است. ابتداي ابرو بايد با گوشه داخلي چشم هماهنگ باشد. کمان ابرويتان نيز بايد با خط بالاي چشمتان هماهنگ باشد.
درست کردن ابروي نازک و پراکنده
قسمت ابتداي ابرو، دقيقا بالاي گوشه داخلي چشم، بايد پر باشد. اگر ابروان شما نازک و يا کم پشت است، آن قسمت را با مداد ابرو با خطوط نازک مومانند پر کنيد.
سپس، با يک برس زبر که در پودر رنگ ابرو فرو کرده ايد کارتان را ادامه دهيد. به اين ترتيب رنگ مداد ابرويتان بيشتر ميشود. هر قدر به کمان ابرويتان نزديکتر ميشويد خطوط را نازکتر کنيد.

چگونه بهترين کمان ابرو را ايجاد کنيم
ترجيحا، کمان ابرو بايد از ابتداي شروع کره چشم آغاز شود. براي مشخص کردن آن از يک گوش پاک کن استفاده کنيد، آن را در کنار بيني خود قرار دهيد و ير روي پلک بالايي چشم خم کنيد. محل طلاقي گوش پاک کن و ابرو بالاترين نقطه کمان ابرو را مشخص ميکند. اصولا ابرو بايد يک سوم اينچ بعد از گوشه خارجي چشم به صورت کمي سربالا به پايان برسد.
چگونه کمان ابرو بالاتر ببريم؟
براي اين کار بهتر است که زير بالاترين قسمت کمان ابرو را نازکتر کنيد تا کمان ابرو بالاتر برود. به اين ترتيب ظاهر چشمتان نيز بازتر ميشود.

چه موچيني بهتر است؟
براي برداشتن موهاي اضافه از موچينهاي سر کچ استفاده کنيد. ابروانتان را براي پر نشان دادن به سمت بالا و براي نازک نشان دادن به سمت چپ و راست برس بکشيد. براي اينکه ابرويتان حالتش را حفظ کند از ژل ابرو استفاده کنيد. بهترين موچينها، موچينهاي نوک کجي هستند که قسمت انتهايي زبري دارند و گرفتن مو با آنها آسانتر است. براي کشيدن مو نبايد زور زد. براي کنترل بهتر اين عمل بعضي از موچينها به حالت قيچي هستند. هر دو يا سه سال، وقتي نوک موچين شل شد، بايد موچين خود را تعويض کنيد. هميشه موچين خود را تميز نگهداري. به کمک يک گوش پاک کن آغشته به ماده ضد عفوني يا الکل نوک آن را تميز کنيد. هميشه شب هنگام ابرويتان را برداريد تا قبل از شروع آرايش صبحگاهي آثارسرخي از اطراف ابرو محو شو
 

ماتینا

کاربر بیش فعال
ابروهایی پرپشت

ابروهایی پرپشت

خلاصه : تا به حال زیاد در مورد ابروها صحبت کرده‌ایم اما یکی از مشکلاتی که عده‌ای از خانم‌ها با آن روبه‌رو هستند، رشد نکردن ابروها یا کم‌پشت‌شدن آنهاست.

این اتفاق ممکن است در پی نازک‌کردن (حتی بعد از یک‌بار) یا تراشیدن ابرو (که این روزها سالن‌های زیبایی با انجام این کار برای عروس خانم‌ها، ابروهایی بدون عیب و خوش‌مدل نقاشی می‌کنند) بیفتد.
حتی اگر فقط قصد دارید ابروهایی پرپشت و قوی داشته باشید، می‌توانید این مطلب را بخوانید. این هفته می‌خواهیم به راه‌های پرورش ابرو بپردازیم.
حتما می‌دانید که وظیفه اصلی ابروها، ایجاد سد است؛ سدی برای جذب رطوبت که ممکن است به شکل عرق شور و باران داخل چشم‌ها برود و نیز سدی در برابر تابش مستقیم نور.
نقش ابروها در ارتباط برقرارکردن و بیان احساسات نیز انکارکردنی نیست.
بدون درنظرگرفتن هدف شما از تقویت و رشد مجدد ابروها، باید بدانید که اصولا رشد ابروها آهسته صورت می‌گیرد و ابروهای طبیعی معمولا بعد از ۶ تا ۸ هفته به اندازه اصلی خود می‌رسند و در طول این مدت فرد، ظاهری به شدت آشفته و نامرتب پیدا می‌کند!
مطالعه نکات زیر کمک می‌کند تا به رشد ابروهای خود سرعت ببخشید و علاوه بر آن، با پرشدن مجدد ابروها، همچنان خوش‌قیافه بمانید!
قدم اول) موهای ابرو، سراسر پروتئین هستند.اگر احساس می‌کنید که دچار کمبود پروتئین یا سایر ویتامین‌های ضروری هستید، برای رشد طبیعی موهای آن، نیاز به ذخیره مجدد این ویتامین‌ها دارید.ویتامین‌های C،B،A و E همگی در رشد ابروها مؤثرند. قرص‌های فولیک‌اسید نیز به فولیکول‌های مو کمک می‌کنند.

قدم دوم) موهای ابرو را با یک برس ارزان‌قیمت ابرو، به مدت ۲ دقیقه، شانه کنید. شانه کردن موهای ابرو باید در جهت رشد آنها، به سمت بالا و خارج صورت باشد؛ این کار باعث تقویت ناحیه ابرو و تسریع در رشد موها می‌شود.
قدم سوم) یک ماده تقویت‌کننده ابرو (از نوع استاندارد آن، مثلا مادهRogaine ) از داروخانه تهیه کنید و مقداری از آن را روی ابروها بمالید. مراقب باشید که داخل چشمتان نرود. این ماده را روزی ۲بار- یا طبق دستورالعمل درج شده روی آن- روی ابروها بمالید تا کاملا پر شوند.Rogaine باعث می‌شود ابروها سریع‌تر رشد کنند و زمان ۶ الی ۸ هفته‌ را به ۲ هفته کاهش می‌دهد.
در طول مدت استفاده از Rogaine و رشد موهای ابرو، میزان استفاده از این ماده را به تدریج کاهش دهید تا به ۲ بار در هفته برسد و با وجود رشد ابروها تا اندازه دلخواه، مصرف این مقدار Rogaine را تا یک ماه ادامه دهید. بعد از یک ماه، می‌توانید با توجه به نتیجه کار، مصرف این ماده را ادامه دهید یا آن را متوقف کنید.
قدم چهارم) اگر کم‌پشتی ابروهای شما فقط مختص به نواحی خاصی از آن است، موقتا از مداد ابرو استفاده کنید. بهتر است فواصل خالی بین موهای ابرو را با کشیدن خط‌های کوتاه و درهم پر کنید تا اینکه یک خط ممتد و پر‌رنگ بکشید.
در مورد رنگ مداد ابرو و ابروهایتان نیز دقت کنید. درنهایت، روی ابروها را با سیلر ابرو (ماده‌ای برای ثابت‌کردن حالت و رنگ ابروها) اسپری کنید.
قدم پنجم) اگر - دور از جان شما- موهای ابروان‌تان بر اثر شیمی‌درمانی یا دیگر فرایندهای درمانی ریخته‌اند، با مداد ابرو برای خودتان ابرو بکشید. البته دقت کنید که چندان مصنوعی به نظر نرسند.
استفاده از سیلر ابرو کمک می‌کند تا ابروها در طول روز، پاک نشوند. تاتوهای موقت نیز برای این کار مناسب‌اند، به شرطی که مدل ابروی خودتان را بکشید تا چهره‌ شما مثل عروسک‌ها مصنوعی نشود.
البته اگر کم‌پشتی ابروهایتان ارثی است، برای شما تاتوی موقت نیز مناسب است. استفاده از ابروهای مصنوعی نیز گزینه‌ مناسبی است که برای این کار بهتر است به متخصص مراجعه کنید
 

ماتینا

کاربر بیش فعال
مرتب کردن ابرو

مرتب کردن ابرو

زیبا ساختن ابروان میتواند تغییر شگفت انگیزی در ظاهر شما ایجاد کند. منظور من فقط تغییر سبک ظاهر نیست، بلکه حالت چهره شماست. ابروانی که شکل زیبایی دارند مانند قابی برای چشمان شما هستند، درست مانند موهای آرایش کرده که قاب چهره است و قاب عکس که زیباساز یک نقاشی زیبا میتواند باشد. اقراق نیست اگر بگوییم که شکل ابرو میتواند به ظاهر شما جلوه دهد و یا جلوه آن را از بین ببرد. قبل از شروع، نکات زیر را بیاموزید:


ابروان شما از کجا باید آغاز شوند؟
مداد را در کنار بینی به صورت عمودی نگه میداریم نقطه طلاقی مداد با ابرو، همان محل شروع ابرو شماست.
بلندترین نقطه ابرو باید کجا باشد؟
مدادی را در کنار بینی به سمت قسمت خارجی عنبیه چشم (قسمت رنگی چشم) نگه دارید . محل طلاقی مداد با ابرو، محل بلندترین نقطه ابروی شما را مشحص میکند.
نقطه پایانی ابرو کجاست؟
مدادی را طوری نگهدارید که امتداد آن از کنار گوشه خارجی چشمتان بگذرد. محل طلاقی مداد با ابروی شما دقیقا نقطه پایانی ابروی شماست.
شکل درست ابرو را پیدا کنید؟
وقتی به ابروی خودتان نگاه میکنید، باید دو خط مرئی وحود داشته باشد. یکی از نقطه شروع ابرو تا بلندترین نقطه ابرو و دومی از بلندترین نقطه ابرو تا نقطه انتهای ابرو. این خطوط باید ممتد و بدون قطعی باشند و در انتها نازک شود.
نکته:
اگر تا کنون ابرویتان را برنداشته اید، بگذارید اولین بار یک شخص متخصص این کار را برای شما انجام دهد و ابرویتان را شکل بدهد. و همچنین این را به یاد داشته باشید که همیشه در جهت رشد مو ابروانتان را بردارید. این مسئله درد ناشی از کنده شدن مو را کم میکند.

چگونه ابروانتان را بردارید؟
ابروانتان را به سمت بالا برس بکشید و با قیچی ابرو قسمتهای اضافه آن را قیچی کنید. سپس، روی شکل و کمان ابرویتان کار کنید. به یاد داشته باشید که فاصله بین ابروان شما باید به اندازه پهنای چشمتان باشد. و بخش داخلی ابرو باید از بالای سوراخ بینی آغاز شود. برای اینکه این نقطه به راحتی مشخص شود، مدادی را در کنار بینیتان به سمت بالا به صورت عمودی نگه دارید تا نقطه ابتدای ابرو مشخص شود. برای اینکه طول ابرویتان مشخص شود، مداد را از کنار ابرو طوری نگهدارید تا امتداد آن از کنار گوشه خارجی چشمتان بگذرد و به ابرویتان برسد. به این ترتیب نقطه پایانی ابرو مشخص میشود. سپس، باید مشخص کنید که بالاترین نقطه ابرو یا کحاست. برای این کار مداد را در کنار بینی قرار هید تا امتداد آن از کنار قسمت خارجی عنبیه چشم بگذرد و به ابرو برسد.
قواعد برداشتن ابرو:
توجه: این کار را روز قبل از مهمانی انجام دهید چون آثار سرخی آن چندان زیبا نیست.
قاعده اول: ابروانتان را با یک برس کوچک مثل مسواک به حالت طبیعی برس بکشید.
قاعده دوم: یک پارچه لطیف گرم روی ابروی خود بکشید تا برداشتن ابرو آسانتر شود.
قاعده سوم: زیر ابرو را زیاد برندارید چون ظاهر عجیبی پیدا میکنید.
قاعده چهارم: ابروهایتان را بیش از حد برندارید چون به شما چهره متعجب میدهد.
قاعده پنحم: از موچین جنس خوب و دارای لبه های نازک و کیپ استفاده کنید تا به هتگام برداشتن ابرو موی ابرو را نشکند. این کار ممکن است باعث عفونت شود.
قاعده ششم: موها را یک به یک بچینید. آنها را محکم و در جهت رویش مو بکشید.
قاعده هفتم: ابتدا از وسط ابرو، بالای بینی، شروع کنید تا به درد آن عادت کنید. چون این قسمت از پوست نسبت به پوست بالای چشم حساسیت کمتری دارد.
قاعده هشتم: اگر درد این کار زیاد بود قبل از ادامه مقداری خمیر دندان بر روی ابرویتان بمالید و بگذارید چند دقیقه بماند. این کار حالت بیحسی به پوست میدهد.
قاعده نهم: برداشتن ابرو را از داخل ابرو به سمت خارج ابرو انجام دهید.
قاعده دهم: هماهنگی ابروهایتان را در آینه چک کنید و در پایان یک پارچه لطیف سرد روی ابروهایتان بگذارید تا سرخی پوست را کاهش دهد.
نکته: اگر میخواهید چهره بازتری داشته باشید فاصله ابروها را کمی بیشتر کنید و اگر چشمان کشیده میخواهید بگذارید ابروهایتان به هم نزدیکتر باشند.
به یاد داشته باشید:
طبیعی بودن همیشه بهتر است. هرگز ابروهایتان را بیش از حد برندارید.
وقتی شکل اولیه را به ابرویتان دادید، نگه داشتن این شکل آسان است.
ابتدای ابرو باید با گوشه داخلی چشم هماهنگ باشد.
کمان ابرویتان نیز باید با خط بالای چشمتان هماهنگ باشد.
درست کردن ابروی نازک و پراکنده:
قسمت ابتدای ابرو، دقیقا بالای گوشه داخلی چشم، باید پر باشد. اگر ابروان شما نازک و یا کم پشت است، آن قسمت را با مداد ابرو با خطوط نازک مومانند پر کنید.
سپس، با یک برس زبر که در پودر رنگ ابرو فرو کرده اید کارتان را ادامه دهید. به این ترتیب رنگ مداد ابرویتان بیشتر میشود. هر قدر به کمان ابرویتان نزدیکتر میشوید خطوط را نازکتر کنید.
چگونه بهترین کمان ابرو را ایجاد کنیم:
ترجیحا، کمان ابرو باید از ابتدای شروع کره چشم آغاز شود. برای مشخص کردن آن از یک گوش پاک کن استفاده کنید، آن را در کنار بینی خود قرار دهید و یر روی پلک بالایی چشم خم کنید. محل طلاقی گوش پاک کن و ابرو بالاترین نقطه کمان ابرو را مشخص میکند. اصولا ابرو باید یک سوم اینچ بعد از گوشه خارجی چشم به صورت کمی سربالا به پایان برسد.
چگونه کمان ابرو بالاتر ببریم؟
برای این کار بهتر است که زیر بالاترین قسمت کمان ابرو را نازکتر کنید تا کمان ابرو بالاتر برود. به این ترتیب ظاهر چشمتان نیز بازتر میشود.
چه موچینی بهتر است؟
برای برداشتن موهای اضافه از موچینهای سر کچ استفاده کنید.
ابروانتان را برای پر نشان دادن به سمت بالا و برای نازک نشان دادن به سمت چپ و راست برس بکشید. برای اینکه ابرویتان حالتش را حفظ کند از ژل ابرو استفاده کنید.
بهترین موچینها، موچینهای نوک کجی هستند که قسمت انتهایی زبری دارند و گرفتن مو با آنها آسانتر است. برای کشیدن مو نباید زور زد. برای کنترل بهتر این عمل بعضی از موچینها به حالت قیچی هستند.
هر دو یا سه سال، وقتی نوک موچین شل شد، باید موچین خود را تعویض کنید.
همیشه موچین خود را تمیز نگهداری. به کمک یک گوش پاک کن آغشته به ماده ضد عفونی یا الکل نوک آن را تمیز کنید. همیشه شب هنگام ابرویتان را بردارید تا قبل از شروع آرایش صبحگاهی آثار سرخی از اطراف ابرو محو شود.
چه رنگ مداد ابرو برای شما مناسب است؟
همیشه رنگ مداد ابرویتان را هماهنگ با رنگ موها و پوستتان انتخاب کنید. معمولا برای روز رنگ طبیعی و برای عصر از رنگهای تندتر استفاده کنید.
اگر رنگ موهایتان را تغییر شدیدی بدهید، متناسب با آن رنگ ابرویتان را کمرنگ یا پررنگ کنید. تنوع رنگ در رنگ ابروهای پودری بیشتر از مداد ابروها است.
چند سایه چشم را انتخاب کنید تا رنگ متناسب را پیدا کنید.
کسانی که میخواهند آرایششان بینقص باشد، میتوانند یک یا دو رنگ را با هم استفاده کنند تا آرایش چشمانشان جلوه بخصوصی پیدا کند.
قبل از هر استفاده نوک مداد ابرویتان را تیز کنید. اگر از رنگ پودری استفاده میکنید، هر دو یا سه بار استفاده برس آن را بشویید و با باد خشک کنید. اگر پودر زیادی روی برس باشد رنگ را بیش از حد پخش میکند
 

ماتینا

کاربر بیش فعال
پیشگیری ازخط اخم ابرو با توصیه هایی فوق العاده!!

پیشگیری ازخط اخم ابرو با توصیه هایی فوق العاده!!

بعضی وقتها خواسته ونا خواسته وبدون آنکه متوجه باشیم اخم می‌کنیم آن همدرست زمانی که اصلا لازم نیست مثل تماشای تلویزیون ،رانندگی ،گوش کردن دقیق به صحبتدیگران ویا رادیو ودر معلمان هنگام
تصحیح برگه ها وحتی همین الان هنگام کار باکامپیوتر.
این اخم های نا خواسته در سنین جوانی وطبقعادت به مرور در سنین بالاتر تبدیل به یک یا دو خط عمیق و دایمی بین ابروها خواهدشدکه همیشه چهره‌ی ما را به حالت عبوس و اخمو نشان خواهد داد ودر نهایت برای رفع آنمجبور به استفاده از راههای پزشکی به هر طریقی وبا صرف هزینه های زیبایی آنچنانیخواهیم شد.
چرا تا جایی که امکان پیشگیری از این حالتوجود داشته و می‌توان با چند راهکار ساده این خطوط ابرو را کنترل کرد واز به وجودآمدن دایمی آنها جلوگیری کرد بگذاریم بعد ها برای آنها فکریبیندیشیم.
شما می‌توانید تنها با چند توصیه راحت و مفیدو درست در زمانی که پوست در حال استراحت است این کار را به خوبی انجام دهید و همیشهچهره‌ای شاداب و باز داشته باشید.
توصیه ی اول: یک شب در میان و هنگام خواب بااستفاده از یک قاشق چایخوری سرخالی روغن زیتون و با نوک انگشتان وسط از بین دو ابروشروع کرده وبه حالت ماساژ بین دو ابرو را به دو طرف صورت کشیده و بدون برداشتنانگشتان از بالای ابرو ادامه داده به زیر چشمها بکشید و ده مرتبه این حرکت بیضیشکلی که حول ابرو تا زیرچشمهاست را ادامه دهید .این ماساژ نه تنها برای پیشگیری ازخطوط اخم مؤثر است بلکه از چروکهای زیر چشم نیز جلوگیری می‌کند.
قابل توجه : افراد بالای30سال که از کرمهایدور چشم توسط پزشک تجویز شده استفاده می‌کنند می‌توانند این ماساژ را با کرمدورچشمشان انجام دهند.
توصیه ی دوم: دو شب از هفته را از مقدار کمیعسل (به اندازه ی یک عدس) بین دو ابرو ویا خطهای روی پیشانی مالیده وبخوابید و صبحبا آب ولرم شستشو نمایید.
توصیه ی سوم: برای افرادی که اخمهای غیر قابلکنترل داشته و به هیچ وجه نمی‌توانند اخمشان را کنترل کنند و یا هنگام خوابناخواسته با اخم می‌خوابند وبا اخم از خواب پا می‌شوند توصیه می‌شود که از چسبهایمخصوص ابرو که در داروخانه ها یافت می‌شود به شکل مثلثی یا مستطیلی شکل بریده وبیندو ابرو بزنند.این چسبها را می‌توانند هر شب هنگام خواب استفاده کرده و تاثیرش راحتما ببینند.حتی اگر احساس می‌کنند که اخم کردن برایشان عادت شده و شب و روز نداردمی‌توانند از این چسبها روزها نیز بزنند تا این عادت کم کم از بین برود .نگران دیدهشدن این چسب در روز وبیرون از منزل نباشید زیرا به دلیل بی رنگی وهمرنگ شدن با پوستوکامل خوابیدن بر روی پوست به سختی دیده خواهد شدکه البته دیده شدن آن هم لزوماایرادی نخواهد داشت
 

ماتینا

کاربر بیش فعال
رنگ کردن ابرو و مژه ها

رنگ کردن ابرو و مژه ها

رنگ کردن ابرو و مژه یکی از سرویسهای محبوب سالنهای زیبایی میباشد. برای اینکه ابرو ها پرپشت و واضحتر و قشنگتر دیده بشوند خانمها دوست دارند تا انرا رنگ کنند. یکی دیگر از این علتها پوشاندن سفیدیها ست. دختران جوان در هنگام تابستان قبل از رفتن به تعطیلات کنار دریا مژه های خود را دوست دارند رنگ کنند. اینکار باعث میشود که در هنگان شنا احتیاجی به زدن ریمل نداشته باشند.
اولین مرحله رنگ کردن داشتن مواد مخصوص رنگ ابرو و مژه میباشد. این مواد دارای اکسیدان ۳ و گاهی ۱.۷بوده و مخصوص استفاده روی مناطق ظریف مانند چشم ساخته شده اند. شما نمیتوانید از هر مواد دیگری استفاده کنید. موادی که من استفاده میکنم برای افراد متخصص ساخته شده اند و در بازار ازاد فروش نمیروند. انها را باید با کارت مخصوص ارایشگری که نشان دهنده اموزش حرفه ای شماست خریداری کرد.
مرحله دوم برای رنگ کردن مژه و ابرو ها تست حساسیت پوستی میباشد.تست حساسیت پوستی برای محافظت از افراد حساس و صدمه نزدن به دیگران و شغل خود حتما باید انجام دهید. کمی از رنگ را مخلوط کرده و پشت گوش مشتری یا داخل بازو بهاندازه نصف ناخن کوچک با برس بزند بعد از ۱۰ دقیقه اظافه رنگ را با پنبه تمیز کنید و از مشتری بخواهید تا ۲۴ ساعت حمام نکرده و انرا نشورد. اگر فرد شروع به خارش کرد و محل موجود قرمز شد او به رنگ حساسیت دارد. شما این تست را برای هرگونه رنگی که روی پوست مشتری میگزارید باید انجام دهید. از وی بخواهید در هر صورت به شما زنگ زده و اطلاع بدهند. بعد از ۲۴ ساعت فرد میتواند اگر حساسیت نداشته باشد سرویس رنگ ابرو داشته باشد . یادتان نرود که برای مشتری خود کارت مخصوص رنگ را بدهید تا امضا کرده و تاریخ بزند. ان را برای مواقع ضروری نگهدارید.

مواد مورد نیاز
  • رنگ مخصوص ابرو
  • برس رنگ
  • بید یا ظرف شیشه ای کوچک رنگ
  • اکسیدان مخصوص ابرو و مژه
  • پنبه
  • وازلین
  • گوش پاککن
  • کرم تمیز کننده ارایش
  • کاسه پلاستیکی با اب ولرم
رنگ کردن ابرو
  • سعی کنید مشتری را روی تخت مناسبی بخوابانید وروی او را بپوشانید تا سردش نشود. رنگ در جای سرد مدت بیشتری طول میکشد تا عمل کند. با کرم پاک کننده ارایش ابروها را تمیز کنید با گوش پاککن دورادور ابرو و محلی که نمیخواهید رنگ کنید را با وازلین بپوشانید.رنگ انتخابی را به اندازه ۱ سانتیمتر داخل بید شیشه ای بریزید. قطره اکسیدان روی ان بچکانید. مواد را با برس خوب مخلوط کنید و از قسمت کلفت ابرو خیلی سریع و با دقت تمام بزنید. طوریکه همه ابرو ها با رنگ پوشانده شود. هیچوقت مشتری را تنها نگزارید. این رنگ خیلی سریع میگیرد. معمولا برای رنگهای تیره و مشکی یک دقیقه کافیست. با پنبه مرطوب ابرو ها را تمیز کنید تا جاییکه دیگر پنبه رنگ نگیرد. ایینه را به مشتری بدهید تا ببینید ایا راضی هست یا نه. بیشتر از ۳ دقیقه رنگ را نگه ندارید برای اینکه شما براحتی میتوانید دوباره ابرو را تیره بکنید ولی روشن کردن رنگ تیره بسیار سخت میباشد. ممکن است برای ابروهای سفید شذه مدت زمان بیشتری نیاز داشته باشید. سعی کنید برای این افراد از رنگ تیره مشکی پرکلاغی استفاده نکنید قشنگ دیده نمیشود. رنگهای سیاه پرکلاغی بیشتر مورد محبوب افراد بولوند در روی مژهها است. یادتان نرود اگر فردی تا ۶ ماه ابروی خودرا دوباره رنگ نکند باید تست حساسیت پوستی بدهد برای اینکه بدن هر ۶ ماه عوض میشود.
  • این رنگ ۶ تا ۸ هفته دوام دارد. باید مشتری از مواد پاککننده ارایشی غیر روغنی مانند لوسیون های صورت برای تمیز کردن ارایش خود استفاده کند تا عمر رنگ زیادتر شود.
 

ماتینا

کاربر بیش فعال
برداشتن ابروهابه وسيله موچين

برداشتن ابروهابه وسيله موچين

برداشتن ابرو با موچين
هنگام برداشتن ابروهابه وسيله موچين بهتر است که

1- ابروها را به وسيله کمي روغن با شير پاک کن نرم کنيم.

2- پوست را محکم بگيريم.

3- موها را يکي يکي در مسير رشد مو در بياوريم.

4 - بعد از برداشتن موها، کمپرس آب سرد روي آن گذاشته و کمي ضدعفوني کننده براي جلوگيري از تورم روي آنها بماليم.

براي فرم دادن به ابرو ميتوانيم از مداد ابرو و پودر ابرو استفاده کنيم.
قبل از استفاده از مداد ابرو بايد حتما آن را با مدادتراش مخصوص مدادهاي آرايش بتراشيم.

مدادهاي آرايشي ابرو معمولا به رنگهاي قهوه اي روشن، متوسط، تيره،زغالي، سياه و جگري تيره هستند.
بهتر است که رنگ مداد مورد استفاده يک درجه روشن تر از ابروي اصلي انتخاب شود. براي ابروهاي بسيار روشن (بلوند) رنگ مداد کمي تيره تر توصيه ميشود.

قبل از مصرف مداد حتما ابروها را به طرف بالا و گوشه ابرو را به طرفين، در مسير رشد موها برس کنيم و سپس با مداد نوک تيز خط نازک ميکشيم و آرام آرام خط را پهنتر کرده و فرم ميدهيم.

ميتوانيم از پودر استفاده و با برس ابرو از گوشه داخل ابرو شروع،به طرف وسط ابرو و سپس به سمت گوشه خارجي ادامه داده و سپس با يک برس تميز پودرهاي اضافي را تميز نموده و حالت طبيعي به ابروها دهيم.
 

Similar threads

بالا