داستان یک رستوران و توییتر: مشتری ها دوبرابر شده اند

ghazal1991

مدیر تالار مدیریت
مدیر تالار
استفاده از توییتر و سایتهای اجتماعی افزایش روز افزونی داشته است. افراد بیشماری از این ساتها استفاده

هایی کرده اند که خالقان این سایتها حتی فکرش را هم نمی کردند. این روزها استفاده از سایتهای

میکروبلاگینگ در همه دنیا با استقبال زیادی مواجه شده. یکی از کاربردهایی که مورد توجه قرار گرفته استفاده

رستورانها برای برقراری ارتباط با مشتریان و جذب مشتری بیشتر است.


رستوران CoffeeGroundz از توییتر استفاده کرده و مشتریانش 2 برابر شده اند.

مدیر رستوران از یکی از مشتریانش درباره توییتر می شنود و پس از عضو شدن با دنبال کردن عده ای موفق به

جمع کردن بیش از 1000 نفر می شود. مدیر رستوران که فردی بسیار اجتماعی و دوست داشتنی است با

استفاده از توییتر رابطه خوبی با افرادی که او را دنبال می کردند پیدا می کند. اما داستان از جایی شروع می

شود که یکی از دنبال کننده های او توسط پیامی از مدیر رستوران سوال می کند که آیا امکان دارد یک بسته

صبحانه را از همین طریق سفارش دهد تا بتواند به محض رسیدن به رستوران غذا را تحویل بگیرد.

و پاسخ مدیر رستوران : چرا که نه؟

این مکالمه در توییتر با اقبال زیادی مواجه شد و همه مردم متوجه این موضوع شدند همین موضوع مدیر رستوران

را تشویق به استفاده از این روش کرد. امروز CoffeeGroundz سرویس رایگان اینترنت بی سیم به مشتریان خود

ارائه می کند. مشتریان می توانند بدون اینکه از پشت میز بلند شوند غذا و نوشیدنی ارائه دهند. این کار نیز با

توییت کردن صورت می گیرد. اخیرا CoffeeGroundz مهمانیی با عنوان "مهمانی بزرگ توییتر" را ترتیب داد که در آن

بیش از 100 نفر شرکت کردند. مقدار زیادی نوشیدنی و غذا در این مهمانی توسط این 100 نفر خریداری و

استفاده شد.

استفاده از توییتر در رستورانها با اقبال فراوانی روبرو شده است به طوری که می توانید در توییتر عبارت

Where can i eat را جستجو کنید. مکالمات زیادی را پیدا خواهید کرد که شما را در پیدا کردن یک رستوران

خوب کمک می کند. اما اگر مدیر یک کافی شاپ یا رستوران هستید و تمایل به استفاده از سایتهای

میکروبلاگینگ مثل توییتر یا وی ویو را دارید باید نکات زیر را به خاطر بسپارید:

1. از دنبال کنندگان خود درباره طعم و مزه غذا ها سوال کنید. از آنها نظرشان را درباره غذاهای جدید ارائه شده

سوال کنید.

2. غذا های جدید و رویدادهایی را که قرار است در رستوران یا کافی شاپ شما اتفاق بیافتد را از همین طریق به

اطلاع مردم برسانید.

3. اگر هنوز رستوران را افتتاح نکرده اید می توانید در مورد مراحل راه اندازی و اتفاقاتی که برای شما می افتد از

همین حالا بنویسید. مطمئن باشید در شب افتتاح رستوران جای سوزن انداختن هم پیدا نخواهد شد.

4. هر روز کمی از پشت صحنه بنویسید. نچه که مشتریان نمیبینند یا اتفاقاتی که در رستوران می افتد.

5. پیشنهاد مخصوص برای افرادی که نوشته های شما را دنبال می کنند ارائه دهید. مثلا می توانید پیشنهاد

تخفیف ویژه در روز خاصی را بدهید یا شانس امتحان کردن غذای جدید را بدهید.کد خاصی را منتشر کنید .

افراد با مراجعه به شما و ارائه این کد می توانند این سفارش مخصوص را دریافت کنند.

6. دقت کنید که اگر سرویس خوبی ارائه ندهید این مطلب به سرعت در بین همه افرادی که شما را دنبال

می کنند و نمی کنند منتشر خواهد شد. اینجا جایی برای ارائه خدمات بد نیست یک اشتباه شما را به سرعت

"تابلو" می کند. پس حواستان را جمع کنید. همین طور اگر سرویس خوب ارائه دهید تاثر خوبی بر روی

مشتری ها خواهد گذاشت و همه مطلع خواهند شد.
 
آخرین ویرایش:
بالا