خواننده مورد علاقتو به بقیه معرفی کن(تاپیک حمایت)

mahdis.

عضو جدید
کاربر ممتاز
محسن چاووشی حسینی
متولد: 8 مرداد 1358
محل تولد: خرمشهر
پیشه: خواننده.آهنگساز.تنظیم کننده.ترانه سرا.نوازنده
سبک: پاپ.راک.الکترونیک.ترنس.و....
لقب: آقای خاص
همسر: اسپاکو یوسفی
فرزند:زانکو چاووشی
فعالیت: از سال 82 تا الان
سال نام آلبوم ناشر (ها) توضیحات
۱۳۸۳ نفرین آلبوم غیر رسمی
۱۳۸۴ خودکشی ممنع آلبوم غیر رسمی
۱۳۸۴ لنگه کفش آلبوم غیر رسمی
۱۳۸۵ متأسفم آلبوم غیر رسمی
۱۳۸۶/۱۳۹۰ سنتوری Nima Records / ایرانگام آلبوم غیررسمی در سال ۸۶ / چهارمین آلبوم رسمی
۱۳۸۷ یه شاخه نیلوفر آوای باربد اولین آلبوم رسمی
۱۳۸۸ سلام آقا تصویر دنیای هنر آلبوم گروهی
۱۳۸۸ ژاکت ایرانگام دومین آلبوم رسمی
۱۳۸۹ هشت هنرنمای پارسیان و ایرانگام آلبوم گروهی
۱۳۸۹ حریص تصویر دنیای هنر سومین آلبوم رسمی
۱۳۹۰ خاص آوای فروهر آلبوم گروهی
۱۳۹۰ پرچم سفید تصویر گستر پاسارگاد پنجمین آلبوم رسمی
۱۳۹۰ دل صدا دفتر مطالعات هنری بشارت آلبوم گروهی
۱۳۹۱ من خود آن سیزدهم تصویر گستر پاسارگاد و آوای باربد ششمین آلبوم رسمی
۱۳۹۳ پاروی بی‌قایق هفتمین آلبوم رسمی به زودی..
 

wwwparvane

عضو جدید
کاربر ممتاز
ریانا




اطلاعات هنرمند
نام اصلی رابین ریانا فنتی
نام مستعار ری ری، ملکه کارائیبی، شاهزادهٔ جدید پاپ
تولد ‎۲۰ فوریه ۱۹۸۸ (۲۱ سال)
اصل/ملیت سنت مایکل، باربادوس
سبکها پاپ، ریتم و بلوز
فعالیت(ها) خواننده، مدل، طراح مد
مدت فعالیت ۲۰۰۵ – اکنون
ناشر استدیو دف جم​

او اولین خوانندهٔ زن اهل باربادوس و دومین هنرمند باربادوسی ست که موفق به دریافت جایزه گرمی شده است. اولین آلبوم او در سال ۲۰۰۵ به بازار آمد. او آلبوم دوم خود را با تاخیر یک ساله ای با نام دختری مثل من به فروشگاه های شهر روانه کرد. سال بعد نیز با آلبوم دختر خوب بد شد منتقدان را متعجب کرد، و در همین زمان بود که به شهرت و محبوبیت رسید.
ریانا در حال حاضر در شهر سن دیگو در جنوب ایالت کالیفرنیا در آمریکا زندگی می کند.


زادگاه:
ریانا قسمتی از نام رابین ریانا فنتی (به انگلیسی: ‎Robyn Rihanna Fenty ‏) است که در ۲۰ فوریه سال ۱۹۸۸ (میلادی) در شهر سنت مایکل در کشور باربادوس در منطقه کارائیب متولد شد.
او دختری معمولی بود که دوران راهنمایی اش را در مدرسه سیصد و ده ساله کامبرمیر در باربادوس گذراند. در سال ۲۰۰۳ با کمک دو نفر از همکلاسی هایش یک نمایش موسیقی سه نفره را اجرا کرد. در سال ۲۰۰۴، او برندهٔ مراسم دوشیزهٔ زیبای کامبرمیر شد و نمایش کوتاهی اجرا کرد. او با اجرای آهنگ قهرمان از ماریا کری برندهٔ جایزهٔ نمایش استعدادهای مدرسه اش شد و شاید همین امر سبب ورود او به عرصهٔ خوانندگی بود.
در ۲۰۰۳ پس از آنکه با دوستانش نمایش را اجرا کرد، دوستش او را به ایوان راجرز، تهیه کننده موسیقی که برای مسافرت به همراه همسرش به باربادوس آمده بود معرفی کرد. او به کمک راجرز چند آهنگ را بازخوانی و ضبط کرد که به بسیاری از استدیو های آمریکایی فرستاده شد. این قطعات مورد قبول استدیوی دف جم واقع شد و مدیریت رپر دف جم، جی زی، از او دعوت به همکاری کرد.
ریانا، بزرگ ترین دختر خانواده است. پدرش رونالد فنتی، یک شهروند آفریقایی-ایرلندی، و مادرش مانیکا فنتی، اهل کشور گویان در آمریکای جنوبی است.
الهاماتی که از کارهای بیانسه، آلیشیا کیدز، و ماریا کری گرفته در کارهای اولیه اش در موسیقی بسیار آشکار است.
نخستین آلبوم
نخستین آلبوم ریانا، موسیقی خورشید (Music of the Sun) بود که در ۳۰ اوت ۲۰۰۵ میلادی، زمانی که ریانا ۱۷ ساله بود، به بازار عرضه شد. دو ماه بعد، در تاریخ ۱۱ اکتبر ۲۰۰۵، آهنگی از ریانا به نام «پان د ریپلای» (Pon de Reply) به بازار آمد که در آمریکا و بریتانیا، مقام دوم را در فهرست آهنگ های برتر ازآن خود کرد.
دختری مثل من (A Girl Like Me) آلبوم دوم ریانا در سال ۲۰۰۶ کمتر از ۸ ماه پس از آلبوم اول او وارد بازار شد.
سومین آلبوم او به نام (Good Girl Gone Bad) سال ۲۰۰۷ منتشر شد و اولین تک آهنگش به نام چتر (Umbrella) موفقیت جهانی به همراه داشت و ریانا را در سراسر دنیا معروف و محبوب ساخت. چتر پرفروش ترین آهنگ آن سال و موفق به دریافت یک جایزه گرمی شد. او در سال ۲۰۰۸ نسخهٔ جدید آلبوم آخر خود را عرضه کرد که شامل ۳ تک آهنگ با نام های take a bow و disturbia و تک آهنگی همراه با گروه (maroon5) بود که دوتای اول موفقیت های زیادی را برای او همراه داشت.
 

wwwparvane

عضو جدید
کاربر ممتاز
انریکه نام : انریکو میگوئل ایگلسیاس پریسلر
تاریخ تولد : ۸ می ۱۹۷۵
ملت : اسپانیایی
قد : ۱۸۹ سانتی متر
مکان تولد : اسپانیا – مادرید
ساکن : شهر میامی در ایالت فلوریدای آمریکا
بازیکن مورد علاقه : لوئیز فیگو
تیم مورد علاقه : رئال مادرید
شغل : موزیسین – بازیگر
نام پدر : خولیو ایگلسیاس – بازیگر و موزیسین – متولد ۲۳ سپتامبر ۱۹۴۳ که در ۲۰ جولای ۱۹۷۱ با مادر انریکه ، ایزابل ازدواج کرده و در تاریخ ۱۹۷۸ از هم جدا شدند
نام مادر : ایزابل پریسلر – متولد ۱۸ فوریه ۱۹۵۱
نام خواهر : ماریا ایزابل ایگلسیاس پریسلر – خواننده و بازیگر اسپانیایی – متولد ۳ سپتامبر ۱۹۷۱
نام برادر : خولیو خوزه ایگلسیاس پریسلر – متولد ۲۵ فوریه ۱۹۷۳
خواهران ناتنی : ویکتور ایگلسیاس رینز برگر و کریستینا ایگلسیاس رینز برگر (این ۲ دوقلو هستند که در سال ۲۰۰۱ متولد شده اند و مادرشان میراندا رینز برگر بوده که سابقا یک مدل هلندی بوده است) – آنا (متولد ۱۹۸۹) – تامارا (متولد ۱۹۸۳)
برادران ناتنی : الخاندرو ایگلسیاس رینز برگر (متولد ۹ سپتامبر ۱۹۹۷ که مادرش میراندا رینز برگر بوده است) – رودریگو ایگلسیاس رینز برگر (متولد ۳ آپریل ۱۹۹۹ که مادرش میراندا رینز برگر بوده است)

نام همسر : آنا کورنیکووا – متولد مسکو – آنا تنیسور موفقی است که توانسته در یک مسابقه تنیس قهرمان تنیس زنان دنیا را شکست دهد – هم اکنون آنا به ورزش تنیس همانند گذشته نمی پردازد
 

MARIA RED

عضو جدید
کاربر ممتاز



بنیامین بهادری(مجید بهادری) خوانندهٔ ایرانی موسیقی پاپ در ۱۸ شهریور ۱۳۶۱ در خانواده ای مذهبی در تهران متولد شد.
نام اصلی : وحید بهادری
نام مستعار : بنیامین
زادروز : ۱۸ شهریور ۱۳۶۱-تهران
اهل کشور : ایران
سبک‌ها : موسیقی پاپ
کار(ها) : خواننده-آهنگساز
ناشر(ها) : ترانه شرقی و آوای نکیسا
سازهای برجسته : گیتار

زندگی‌
بنیامین بهادری(مجید بهادری) خوانندهٔ ایرانی موسیقی پاپ در ۱۸ شهریور ۱۳۶۱ در خانواده ای مذهبی در تهران متولد شد. از کودکی علاقه بسیاری به فراگیری موسیقی داشت. ۱۶ ساله بود که به شعر و موسیقی روی آورد در سن ۱۹ سالگی به فراگیری گیتار پرداخت و قبل از شروع به کار حرفه ای به مداحی می پرداخت و سپس به صورت حرفه‌ای آهنگ سازی را شروع کرد در این مدت در چند آهنگ و ترانه با خوانندگان دیگر موسیقی پاپ همکاری داشت و یک آلبوم به نام گلهای رنگین کمان برای کودکان ساخته و سرانجام با آلبوم ۸۵ خوانندگی را بصورت حرفه‌ای آغاز کرد.

آلبوم‎ها
آلبوم ۸۵
اولین اثر رسمی بنیامین آلبوم ۸۵ نام داشت. این آلبوم که به صورت اتفاقی توسط تنظیم کنندهٔ آلبوم لو رفت، با ترانه دنیا دیگه مثل تو نداره که با نام خاطره‌ها در آلبوم قرار داشت، شروع می‌شد. شاعر ترانه‌های این آلبوم سید فرید احمدی و تنظیم اثر عهده نیما وارسته بود. این آلبوم شامل ١٠ قطعه بود که قطعه دختر آفتاب از آن حذف شد.

آلبوم ۸۸
دومین اثر بنیامین بهادری که پس از کش و قوس‌های فراوان و بعد از بیش از ۱۰ بار به تعویق افتادن بالاخره در ۸ اردیبهشت ۱۳۸۸ منتشر شد. بر طبق روال آلبوم قبلی نام این آلبوم هم ۸۸ گذاشته شد و در همان روزهای اول توجه همگان را به خود جلب کرد. بنیامین ۸۸ در عرض یک هفته توانست به فروش ۵۰۰٬۰۰۰ نسخه‌ای دست پیدا کند که در نوع خود و در ایران که اکثر مخاطبان آهنگ‌ها را از اینترنت دانلود می‌کنند، یک فروش قابل توجه است. در مصاحبهٔ منتشر شده از بنیامین در اردیبهشت ۱۳۸۹، علی‌رغم اینکه وی آلبوم ۸۸ را یک آلبوم کاملاً حرفه‌ای قلمداد می‌کند،اما آلبوم ۸۵ را به مراتب موفقتر و بهتر ارزیابی کرده است. این آلبوم ۱۷ قطعه دارد و انتشار آن به طور همزمان در ایران و آمریکا انجام شد. انتشار آن را دو شرکت هنری به نام‌های آوای نکیسا(توزیع‌کننده در ایران) و ترانه شرقی(توزیع کننده در آمریکا) بر عهده داشتند. شاعر ترانه‌های این آلبوم سید فرید احمدی و تنظیم بر عهده پیام شمس بود. آهنگسازی این آلبوم نیز توسط بنیامین صورت گرفته است.

کنسرت در آمریکا
بنیامین از ۱ مه ۲۰۱۰ (۱۱ شهریور ۱۳۸۹) به مدت دو ماه و نیم در کشورهای آمریکا و کانادا به اجرای کنسرت پرداخت که اولین نوبت برگزاری کنسرت وی در شهر لس‌آنجلس بود. شهرهای بعدی که می‌بایست بنیامین در آنها به اجرای کنسرت می‌پرداخت عبارت بودند از:واشنگتن، نیویورک، دالاس، سندیگو، شیکاگو و بعد از ۳ هفته استراحت، در شهرهای تورنتو، مونترال و ونکوور. در این تور به دلیل هزینهٔ بالای اعزام و اسکان نوازنده در آمریکا و همچنین مشکلات احتمالی روادید برای گروه همراه، از اعزام نوازندهٔ ایرانی خودداری شد و در عوض از نوازندگان آمریکایی کمک گرفته شد. اجرای این کنسرت با مخالفت‌هایی از جانب چندین شبکه تلوزیونی فارسی زبان لس‌آنجلس و گروههای اوپوزوسیون مقیم آمریکا همراه شد. با این وجود در تالار لس‌آنجلس و با حضور ۶۰۰۰ ایرانی، اولین اجرای بنیامین انجام شد. در مقابل سالن اجرای کنسرت نیز عده‌ای از مخالفان اجرای کنسرت اقدام به دادن شعار و اغتشاش کردند که با واکنش پلیس لس آنجلس مواجه شدند. همچنین در برنامهای از کانال یک از اینکه بنیامین در داخل ایران در مدح امام زمان می‌خواند و در خارج نیز اقدام به اجرای کنسرت همراه با استقبال ایرانیان مقیم انجام می‌دهد، انتقاد شده است.
اجرای دو کنسرت پیش‌بینی شدهٔ بنیامین در کانادا به دلیل مخالفت‌های گروههای اوپوزوسیون حکومت جمهوری اسلامی ایران لغو شد. تبلیغات منفی گسترده موجب تحریم کنسرت اول شد و کمتر از یک سوم صندلیهای سالن با حضور تماشگران پر شد. سالن دومین کنسرت بنیامین، محل تجمع ایرانیانی بود با لباسهای سبزرنگ و پرچمهایی با شعار خاص در سالن حضور داشتند. محسن رجب‌پور، مدیر برنامه‌های بنیامین بهادری با بررسی فضای ایجاد شده، ترجیح به دستور لغو کنسرت داد.

مصاحبه
بدون اغراق باید گفت: «بنیامین بهادری» فصلی نو در موسیقی پاپ ایران به وجود آورد. او توانست با استفاده از اشعاری خوب در قالب پاپ برای علاقمندان به موسیقی، روزهای خوبی را به ارمغان آورد. سال ۸۴ بود که ترانه «دنیا دیگه مثه تو نداره» از او دست به دست چرخید!
بنیامین می‌گوید: آن ترانه لو رفت، برایم عجیب بود که چنین استقبالی از آن به عمل آمد، از سویی برایم جالب بود که سلیقه‌های مختلف مردم آن را پسندید، از این رو تصمیم گرفتم در همان قالب، ترانه‌هایی بخوانم و به عنوان یک آلبوم روانه بازار کنم. این شد که «۸۵» متولد شد و سه سال بعد آلبوم «۸۸». بنیامین «۸۸» جزو معدود آلبوم‌های سال‌های اخیر است که با ۱۷ قطعه روانه بازار شده و این، یعنی اینکه «بنیامین» سلیقه مخاطب را به دست آورده و تصمیم گرفته، به جای ۹ یا ۱۰ قطعه که در دیگر آلبوم‌های بازار به چشم می‌خورد، خوراکی را در اختیار علاقه‌مندان به پاپ بگذارد. بنیامین ۲۶ سال سن دارد و حالا حالاها باید از او انتظار ترانه‌های خوبی را داشته باشیم، با این خواننده موفق نسل جوان به گفتگو نشستیم. بنیامین از خود، آلبوم و موسیقی برایمان می‌گوید.

ورود با ترانه
آنهایی که دوست دارند بدانند بنیامین چگونه وارد موسیقی شده است، این پاسخ را بخوانند: «از نوجوانی با سرودن ترانه وارد دنیای موسیقی شدم و سپس از ۱۷ سالگی با نواختن گیتار و پیانو و سپس آهنگسازی پا به این حرفه گذاشتم. در سال‌های ۸۱ و ۸۲، یک کار کودک با نام گل‌های رنگین‌کمان با صدای عروسک «چرا» را ساختم که پرفروش‌ترین کار کودک در سال‌های قبل و بعد از انقلاب شد.»
و اما «دنیا دیگه مثه تو نداره»… «این ترانه‌ را دوست خوبم فرید احمدی سرود که من آهنگسازی آن را انجام دادم، خودم هم آن را به عنوان اتود خواندم، اما در کمال ناباوری این ترانه لو رفت و عجیب اینکه استقبال خوبی هم از آن شد، به همین خاطر تصمیم گرفتیم که این کار را خودمان انجام دهیم و در قالب یک آلبوم، روانه بازار کنیم. در واقع پس از اینکه متوجه شدم، مردم از صدای من استقبال کردند، تصمیم گرفتم که به عنوان خواننده فعالیت کنم.»

فرزند آخر
بنیامین لیسانس ادبیات فارسی دارد و این به آن معنی است که شعر و ترانه را به خوبی درک می‌کند و در ترانه‌هایش از تحصیلات خود استفاده کامل را می‌‌برد. خانواده بهادری پنج فرزند دارد، چهار پسر و یک دختر که «بنیامین» فرزند آخر خانواده است. او در مورد بزرگ این خانواده یعنی پدرش می‌گوید: «پدرم کارمند دولت بود و سال‌هاست که بازنشسته شده و مادرم هم خانه‌دار است.»

زیرزمینی نبودم
خیلی‌ها همان زمان با شنیدن ترانه «دنیا دیگه مثه تو نداره» می‌گفتند که بنیامین ابتدا خواننده زیرزمینی بود، اما او از خودش دفاع می‌کند. «نه، این جورها هم نبود، موسیقی زیرزمینی تعاریفی دارد، من آن ترانه را ساخته بودم، همه حرفه‌ای‌ها هم می‌دانستند که ما سازنده این کار بودیم. کار لو رفت، آن زمان رسم بر این نبود که اگر کسی می‌خواهد یک کار زیرزمینی ارائه دهد، تنها یک ترانه منتشر کند، یک آلبوم تهیه می‌کردند و بنا به هر دلیلی در ارشاد به این آلبوم ایرادهایی می‌گرفتند، از طرفی صبر هم نداشتند که ایرادات را رفع کنند، پس آن را روانه بازار می‌کردند، کما اینکه برای خیلی از دوستان این اتفاق افتاد. اما انتشار آن تک قطعه و به استناد حرفه‌ای‌ها که همه اذعان می‌کردند، آن ترانه در مرحله ضبط و تنها یک اتود بوده، نمی‌تواند این شائبه را به وجود آورد که آن ترانه زیرزمینی بوده! که اگر می‌خواستم آن کار را به شکل زیرزمینی ارائه بدهم، حداقل در ضبط آن دقت می‌کردم، اگر این اظهارنظر در مورد زیرزمینی بودن آن ترانه، صحت هم داشته باشد، پس چرا من توانستم به سرعت مجوز بگیرم؟! چون که ما ثابت کردیم، آن ترانه لو رفته، اتفاقی بود.»

کلیپ
شاید اگر در همان ابتدا ترانه «دنیا دیگه مثه تو نداره» کلیپ می‌شد، استقبال بسیار زیادی از آن به عمل می‌آمد، برای مثال در آلبوم ۸۵، کلیپ این ترانه هم وجود داشت، فکرش رو بکنید؟! اما پاسخ بنیامین به این پرسش چه بود؟ «برای آلبوم ۸۵، دو پروژه کلیپ را شروع کردیم، اما در اواسط کار تصورم این بود که آنچه می‌خواهم نمی‌شود، پس متوقفش کردم. از آنجا که من برای مخاطبم خیلی ارزش قائلم، برای اینکه یک قطعه یا کلیپ بسازم هر راهی را قبول ندارم و تن به آن نمی‌دهم. عقیده من این است که مخاطبم بهترین‌ها را بشنود و ببیند. حالا پس از انتشار آلبوم ۸۸، احساس می‌کنم که باید کلیپ هم بسازم و عزمم را جزم کردم، برای ساختن آن، تا چند وقت دیگر خبرهایی در مورد ساخت کلیپ می‌دهم.» او در رابطه با آن قطعه معروفش می‌گوید: به هر حال باید عنوان کنم که کلیپ برای شناساندن یک اثر نقش مهمی دارد، اما «دنیا دیگه مثه تو نداره» را همه شنیدند و از آن لذت بردند و به همین خاطر در ذهن مردم، کلیپ‌های زیادی برای این ترانه نقش بسته است و همین،کار را برایم مشکل می‌کند. برای این ذهنیت‌های مختلف که با هر نوع طرز فکری این ترانه را شنیده‌اند، چگونه باید کلیپ بسازم و این کمی کار را مشکل کرد، اما حتما برای این علاقه مردم، کلیپ «دنیا دیگه مثه تو نداره» را خواهم ساخت و انتظاراتشان را برآورده می‌کنم.

پاپ فارسی
باید قبول کرد که تمامی ترانه‌های بنیامین به دل می‌نشیند، چرا؟ او این پرسش را این‌گونه پاسخ می‌دهد: «من برای انتخاب اشعار و کلیپ خیلی وقت صرف می‌کنم، چون در موزیک پاپ، کلام یکی از ارکان اصلی است، به خصوص در پاپ فارسی که کلام نقش قابل توجهی برای شنوندگان دارد. پاپ فارسی برای مردم «کلام محور» است، ضمن اینکه سعی می‌کنم، نوع آهنگسازی به گونه‌ای باشد که با فضای مردم تفاوت نداشته باشد و افراد معمولی یک اجتماع هم با من بخوانند و احساس اختلاف نکنند که خواننده چیزی را می‌خواند که ما نمی‌توانیم بخوانیم. دلنشینی ترانه‌ها و فضای موسیقی که با گوش‌های مردم صمیمی باشد، برای من خیلی مهم است و سعی می‌کنم به اتفاق دوستانم خوراک خوبی به مردم بدهیم.»
به بنیامین می‌گوییم، بعضی وقت‌‌ها، روی یک کلمه خیلی تکیه می‌کنی و آن را دائما تکرار می‌کنی، چه دلیلی دارد؟ می‌گوید: «یکی از تکنیک‌های معروف که اگر درست انجام بشود اثر خودش را می‌‌گذارد، همین تکرار کلمات است، که می‌تواند ذهن شنونده را شدیدا به خود معطوف کند.»

۸۸ بهتر از ۸۵
به نظر خودم آلبوم ۸۸ موفق‌تر از ۸۵ بوده، این دید من است! من تیمی دارم که کمک شایانی به من می‌کنند، فرید احمدی به عنوان ترانه‌سرا، پیام شمس به عنوان تنظیم‌کننده «محسن رجب‌‌پور» که همیشه راهنمایی‌هایش راهگشاست. به طور حتم، طی این سه سال، راحت‌تر با هم کار کردیم، به تجربیاتمان بیشتر اضافه شد و سعی کردیم که کار ۸۸ را بهتر از ۸۵ ارائه کنیم.
امیدوارم زودتر از فروش آلبوم باخبر شوم، چرا که تیراژ یک کار و فروش آن، از سوی علاقه‌مندان به موسیقی نشان می‌دهد که تو در کارت موفق بودی یا نه! در نهایت تصمیم اصلی را مردم می‌گیرند، اما اگر نظر خودم را بخواهی می‌گویم ۸۸، پخته‌تر بود.

تب موسیقی
از او می‌پرسیم، فکر نمی‌کنی که تب موسیقی پاپ نسبت به اواخر دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ کمی فروکش کرده؟ می‌گوید: «نه، من این حرف را قبول ندارم، بلکه مردم، تنوع بیشتری در شنیدن موسیقی دارند و از این تنوع‌ها بیشتر استفاده می‌کنند. مثل اینکه شما برای خرید لباس، گاهی دو، سه انتخاب بیشتر ندارید، گاهی اوقات هم، بیش از ۱۰ انتخاب دارید و از این تنوع محصول هم باید استفاده کنی و به نظر من این تنوع به موسیقی پاپ کمک کرده، ضمن اینکه باید به یاد داشته باشید که تب موسیقی هیچ وقت نمی‌خوابد. حالا ممکن است، گونه‌های دیگر موسیقی وارد دایره شنیداری مخاطب شود، اما چیزی نیست که بگوییم، تب آن فروکش کرده است.»

آلبوم اورجینال
در همان اولین روزهای انتشار، آلبوم جدید «بنیامین» ترانه‌های آلبوم ۸۸ را به راحتی در اینترنت می‌شد دانلود کرد، آیا این به ضرر فروش آلبوم نیست؟ می‌گوید: «ما باید مردم را با این فرهنگ آشنا کنیم که آنان یک آلبوم را به شکل اورجینال تهیه کنند، چرا که به سود خودشان است. چون این سرمایه بر می‌گردد به تولید و صرف اثر بعدی آن خواننده می‌شود. در واقع این چرخه اقتصادی باید حرکت کند، باید مردم این را به درستی درک کنند، نمی‌دانم تاکنون چقدر در این فرهنگ‌سازی موفق عمل کردیم؟ اما دلم می‌خواهد که مردم به چرخه اقتصادی موسیقی کمک کنند و آن هم جز با تهیه اثر اورجینال چیز دیگری نمی‌تواند باشد.»

استقبال
همان ترانه اول، من را به مخاطبان شناساند! این اظهارنظر را قبول ندارم که حتما باید یک خواننده نامی باشد و چند آلبوم روانه بازار کند و آنگاه از او استقبال به عمل بیاید. مگر منِ بنیامین چند آلبوم روانه بازار کردم؟

مافیا نمی‌تواند تصمیم بگیرد!
اگر هر کس در هر زمینه‌ای کارش را بلد باشد، در کارش موفق می‌‌شود. اگر مافیایی هم در این حرفه وجود داشته باشد، منِ هنرمند اگر حرفه‌ای عمل کنم، می‌توانم گلیم خودم را بیرون بکشم، مثل فوتبالیستی که در میدان عالی بازی می‌کند و مربی آن را هیچ وقت کنار نمی‌گذارد. به نظر من همان طور که گفتم «مافیا» نمی‌تواند برای هنر و هنرمند تصمیم بگیرد! اینها بهانه‌هایی است از طرف کسانی که کارشان را بلد نیستند و می‌گویند مافیا نمی‌گذارد و…

کنسرت
یک کنسرت بیشتر برگزار نکردم و آن هم در استکهلم سوئد بود و برای یک جشنواره فرهنگی – هنری…تاکنون در ایران کنسرت نداشتم، اما امسال برای اولین بار در تهران و چند شهر دیگر ایران کنسرت برگزار می‌کنم که بی‌حرف پیش، باید بگویم، احتمالا در فصل تابستان خواهد بود. اما از اوایل پاییز، تور اروپا و آمریکا را برگزار می‌کنیم.

آرامش را می‌پسندم
من دغدغه‌ آنچنانی در زندگی ندارم. در خوب و بد روزگار مهم‌ترین مسئله برایم «آرامش» است. در آرامش می‌توانم روی موسیقی و ساخت یک شعر خوب تمرکز داشته باشم… ضمن اینکه «خواب» را خیلی دوست دارم و زیاد می‌خوابم.از او می‌پرسیم که موسیقی چند ساعت از یک شبانه روز تو را می‌گیرد؟ می‌گوید: «زمان خاصی ندارد، چرا که شما برای کارهای هنری نمی‌توانی ساعت تعیین کنی… شاید خیلی‌ها از من بپرسند که آهنگسازی‌ را در چه ساعاتی از شبانه‌روز انجام می‌دهی، اما باز هم باید بگویم که تعریف به خصوصی ندارد! بعضی وقت‌ها با سازم، قطعه‌ای را می‌سازم، بعضی وقت‌ها، بدون ساز در خیابان چیزی به ذهنم خطور می‌کند، در مسافرت، در خواب و… در یک لحظه چیزی به ذهنم خطور می‌کند که آن ترانه را تبدیل به آهنگ می‌‌کنم.»

موسیقی جهانی
موسیقی ما این قابلیت را دارد که یک روز به شکل واقعی جهانی شود، نه با تعارف! یعنی روزی، تمام دنیا به موسیقی ایرانی به دید‌ی نگاه کنند که حتی به ترجمه آن بپردازند. فکر می‌کنم ما مستحق آن هستیم، این دورنمای ذهن من است و امیدوارم بتوانم با ترانه‌هایم به آن برسم.

تنها زندگی می‌کنم
از آنجا که فعالیت‌های من برای خانواده گاهی اوقات، ایجاد مزاحمت می‌کند، از این رو سال‌ها پیش تصمیم گرفتم که تنها زندگی کنم تا با تمرکز بیشتری به فعالیت بپردازم، اما این به آن معنا نیست که ارتباط خودم را قطع کرده باشم، بنیامین آدم خانواده است…

موسیقی پاپ
موسیقی پاپ در تمام دنیا نشانه‌هایی دارد، مثلا برای موفقیت یا شکستش نشانه‌ بارزی دارد که آن جذب مخاطب است. اگر مخاطب بیشتری جذب کنی، یعنی در کارت و در حیطه موسیقی پاپ موفق‌تر بوده‌ای… پاپ موسیقی است که به احساس مردم نزدیکتر است.

مربی‌گری موسیقی پاپ
در ۲۶ سالگی از من توقع مربی‌گری نداشته باشید که پنج نفر اول تیم پاپ ایران را ارنج کنم! اما اگر بخواهم تیم پنج نفره پاپ را انتخاب کنم، فریدون آسرایی، رضا صادقی، احسان خواجه‌امیری، محسن چاووشی و حمید عسگری را انتخاب می‌کنم. من برای انتخاب این پنج نفر هم توانایی‌هایشان را در نظر گرفتم و هم استقبال مردم از کارهای‌شان را… اما اگر نام ۱۰ نفر را از من بخواهید، شاید خوانندگان دیگری هم در این تیم جا بگیرند.

تلویزیون
من با تلویزیون خیلی ارتباط ندارم، اما هر جا که این همکاری باید اتفاق می‌افتاد، افتاد. کما اینکه سال‌ها پیش، برای کودکان موسیقی ساختم که با استقبال خوبی هم مواجه شد. در سال‌های اخیر، یک بار در تلویزیون حاضر شدم…
البته جا دارد بگویم که چند پیشنهاد برای خواندن ترانه‌های سریال‌ها و برنامه‌های مختلف به من شد، اما با بررسی که روی آنها داشتم، دیدم کار در حد من نبود…
کار من آهنگسازی و خوانندگی است. اگر یک برنامه موفق و پربیننده به من پیشنهاد شود، خوشحال می‌شوم که من هم کمک کنم، چون به خود من هم کمک می‌شود! اما نکته اینجاست که سختگیری امثال من و آسان‌گیری بعضی از هنرمندان، باعث می‌شود که آنان فعالیت‌های بیشتری در تلویزیون داشته باشند. تنها دلیل کم‌کاری یا اصلا کار نکردن ما در تلویزیون همین است. ما آدم‌های سختگیری هستیم و برایمان فیلم و فیلمنامه مهم است، اما برای بعضی‌ها مهم نیست، به همین خاطر تیتراژهای بیشتری می‌خوانند که این امر هم طبیعی است.
از بنیامین می‌پرسیم خیلی از خوانندگان با تیتراژ یک سریال، شدیدا مورد توجه قرار می‌گیرند، آیا این حق‌شان است که می‌گوید: من با اصل موضوع مشکلی ندارم، اما گاهی اوقات پیشنهادهایی می‌شود که من ترجیح می‌دهم، آن را قبول نکنم، ولی همان طور که گفتم، هستند کسانی که این حساسیت‌ها را ندارند. همان طور که گفتم، من سیاستم مشخص است، در سال ۸۸، هم همین‌گونه عمل می‌کنم، یعنی اگر کار خوب تلویزیونی پیشنهاد شود و بدانم که مردم نتیجه‌اش را می‌پسندند، حتما قبول می‌کنم.

پرسیدیم، جواب داد
علیرضا افتخاری: علیرضا افتخاری یک هنرمند خوش صداست و احساس خوبی دارد، به خصوص کارهای ۱۰ سال پیش او. من خیلی وقت‌ها با صدای او حس خوبی می‌گرفتم، اما نمی‌دانم چرا ایشان در مصاحبه‌هایشان درباره بچه‌های پاپ اظهارنظرهایی می‌کنند که به نظر من بعضی زمان‌ها رنگ و بوی بی‌احترامی می‌گیرد. به نظر من اگر ایشان پس از مدتی نتواند به جوانان احترام بگذارد، شاید جوانان هم مثل سابق به عنوان یک استاد پیشکسوت با او برخورد نکنند، نظر من این است که احترام باید متقابل باشد، این درست نیست که ما سال‌ها به عنوان یک پیشکسوت به ایشان احترام بگذاریم، اما ایشان بدون هیچ دلیلی بخواهد ما را تخطئه کند! ضمن اینکه باید به این نکته توجه داشته باشید که مخاطبان ما با یکدیگر تفاوت دارند و هیچ رقابتی هم بین ما نیست…
شهرام ناظری: من به شخصه برای ایشان احترام زیادی قائل هستم، او خلاقیت‌های زیادی دارد.
محمد اصفهانی: او صدای بسیار خوبی دارد، اما بعضی وقت‌ها از رفتارهای حرفه‌ای‌شان سر درنمی‌آورم. مثلا هیچ وقت نفهمیدم که قصدشان از خواندن، «نون و دلقک» چه بود؟ نه موسیقی‌شان و نه کلیپ‌شان… البته ایشان آدم محترمی هستند و در گفتگوهایشان همیشه از موسیقی پاپ دفاع کردند که این قابل تقدیر است.
علیرضا عصار: من در مجموع از اینکه ایشان مخاطب دارند و مردم علاقه زیادی به او دارند، مطلع هستم، اما شخصا فضای موسیقی ایشان را دوست ندارم، آقای عصار برای من قابل احترام هستند.
خشایار اعتمادی: ایشان موفق بودند و از اولین‌های پاپ ایران بودند و راه را برای ما باز کردند، اما شخصا اعتقاد دارم که صدای ایشان اورجینال نیست.
محسن یگانه: من ناراحت شدم که آن ملودی یونانی‌ را در کارش شنیدم و غصه خوردم. محسن که این همه کارهای خوب ساخته، نباید آن ترانه را می‌خواند! اما ایشان توانمندی‌های خوبی دارد، صدای شنیدنی دارد و من او را تحسین می‌کنم.
احسان خواجه‌امیری: مثل صدایش، پسر خوبیه، او در انتخاب کارهایش، دقت می‌کند.
رضا صادقی: بسیار پرطرفدار است، پسر زجر کشیده و سختی کشیده‌ای است و بسیار بااحساس می‌خواند، اما خیلی پر کار است که امیدوارم در آینده گزیده کار شود.
فرزاد فرزین: بعضی وقت‌‌ها در ترانه‌هایش، فریادهایی می‌کشد که شاید بتواند آنها را کمی ملایم‌تر بخواند.
مهدی مقدم: می‌توانست در موزیک پاپ ایران، موفق‌تر از این باشد، اما هنوز هم این فرصت را از دست نداده. مهدی پسر بااحساسی است و صدای خوبی دارد، اما صبر ندارد.
فریدون آسرایی: فوق‌العاده حرفه‌ای، صدای گرم و خوبی دارد و من خیلی دوستش دارم، تمام قسمت‌های صدایش را دوست دارم، امیدوارم در آینده از او شاهد یک آلبوم خوب دیگر مثل «غریبه» باشیم.
بهروز صفاریان: عالی، خوب، متوسط و ضعیف، از وی انتظارات بیشتری می‌رود.
محسن رجب‌پور: مدیریت امور هنری و به نوعی مارکتینگ بنیامین به محسن رجب‌پور ارتباط دارد.

از لابه‌لای حرف‌ها
برخورد من عادی است، خیلی‌ها می‌گویند خجالتی هستم، اما خجالتی نیستم، رفتارهایم معمولی است.
سبک پاپ و همه مشتقات آن را می‌پسندم.
من ریتم‌هایی را انتخاب می‌کنم که مردم راحت‌تر آن را هضم کنند.
ما در زمینه‌های فنی موسیقی هیچ کم و کاستی نداریم. در حال حاضر بحث خلاقیت‌ و هوش در موسیقی ایرانی مهم است که نتیجه یک قطعه یا آلبوم را مشخص می‌کند.
آریان وقتی شکل گرفت، برای اولین بار بود که چنین طرحی درست اجرا شد، به همین خاطر استقبال از آن باورنکردنی بود. ضمن اینکه آریان خوراک مناسبی در اختیار علاقه‌مندان به موسیقی گذاشت.

رانندگی بلد نیستم!
هیچ وقت خودم را برای مردم نگرفتم و نخواهم گرفت… من با بنیامین ۵ سال پیش هیچ تفاوتی نکردم.
نه تنها در ایران، بلکه در سایر کشورها، مردم تشنه موسیقی‌ای هستند که حرفه‌ای باشد و به دل بنشیند.
ناصر عبداللهی را زیاد نمی‌شناختم، ارتباط‌مان هم تنها چند ساعت بود، یک روز آمد در استودیو و ترانه «منو ببخش» را که ساخته بودم گوش داد. به سفارش آقای علمشاهی این ترانه را در اختیار او گذاشتم. او انسان محترم و شریفی بود…
استاد محمدرضا شجریان، جزو گنجینه‌های هنر ایران هستند و هستند در بین مردم افرادی که موسیقی سنتی را دوست دارند یا ندارند، در هر دو صورت برای استاد احترام زیادی قائل هستند.
شخصا به موسیقی سنتی وابستگی ندارم، اما این به آن معنا نیست که علاقه‌ای نداشته باشم…
بچه‌های آریان سختی‌های زیادی کشیدند، تا راه را برای ما باز کنند، آنان قابل احترامند.
محسن رجب‌پور، موفق‌ترین مدیر حال حاضر موسیقی ایران است.
از سن ۱۷ سالگی، ابتدا گیتار آموختم و سپس پیانو… اما دوستانی داشتم که در قالب استاد، به تجربیاتم اضافه کردند. کتاب زیاد می‌خوانم، فیلم هم زیاد می‌بینم…






 

MARIA RED

عضو جدید
کاربر ممتاز
اصل/مليت ايراني

سبک‌ها رپ فارسي
فعاليت(ها) ترانه‌سرا و خواننده

ياسر بختياري از خوانندگان موسيقي رپ فارس است. وي در 30 خرداد 1361 در تهران متولد شد او در سن ?? سالگي ابتدا با گوش دادن به موسيقي رپ کار خود را آغاز کرد و اين زماني بود که پدرش از سفرهاي تجاري اش از آلمان برگشت و براي او آخرين سي دي توپاک شکور و ساير موسيقي هاي هيپ هاپ را آورد . پس از مرگ ناگهاني پدرش ، ياس با پذيرش مسئوليت خانواده و مراقبت از آنها مواجه شد . با بدهي هايي که پدرش برجا گذاشته بود به سختي قادر بود که از عهده خانواده و مخارج زندگي بر آيد .

ياس در سن 18 سالگي مجبور شد تمام آرزو هاي دانشگاه خود را کنار بگذارد و دانشگاه را ترک کند و شروع به کار نمود تا از کل خانواده حمايت نمايد . اين مقارن با زماني بود که او شروع به نوشتن شعر نمود و سپس شعرها رابه موسيقي تبديل کرد . اين اولين راهي بود که او را با ذهن و فکر پدرش نزديک مي‌کرد . پس از زلزله بم در ايران ، ياس از جان باختن بسياري از مردم ايران ( تقريباً 50 هزار نفر ) در اين حادثه ، به شدت ناراحت شد و او آهنگ " بم " را براي اولين بار نوشت و اين آغاز حرفه خوانندگي او بود . او تشخيص داد که از طريق موسيقي رپ مي‌تواند به مردم نزديک شود و مي‌تواند به سادگي و ساده تر از تمام فرم هاي موسيقي که فقط شامل چند دسته خواننده و شعر است تمام منظور خود را بيان کند . و فهميد که از طريق موسيقي ، قادر است به مردم الهام ببخشد و الهام بخش ميليون ها جوان ايراني باشد ، سپس او تصميم گرفت تا آهنگ هاي خود را براي دولت مطرح کند و مجوز ارائه يک آلبوم را بگيرد . او از مقامات اداري ساليان زيادي پاسخ نشنيد .او تلاش زيادي کرد و بارها و بارها سبک آهنگ هاي او را ( رپ ) مورد استهزاء قرار دادند تا جايي که مي‌گفتند شبيه خواندن روزنامه است . تا زماني که با تلاش هاي او ، براي 6 آهنگ از 10 آهنگ او ، مجوز توسط دولت جمهوري اسلامي صادر شد ، او گفت که من در آهنگ هايم نفرين نمي کنم و راجع به *** و تخلفات چيزي نميگويم ، من مي خواهم با افتخار در جلوي خانواده ام آهنگ هايم را اجرا کنم ، آهنگ من معمولاً با گله و شکايات از جامعه آغاز مي‌شود .

اما پايان آن هميشه اميد است . و اهميت اين کار ، الهام بخشيدن به نسل جديد است تا از بهترين قوه پتانسيل و نهفته ي خود بهره بگيرند . در ضمن ما به اين نياز داريم و به اين ترتيب در طول مدت کوتاهي ياس توانست از خواندن در جلوي يک دسته ي کوچک از مردم براي تمام ايران بخواند . موسيقي و آهنگ هاي او ، هم اکنون به وسيله ي ميليونها نفر دانلود مي‌شود و به آن گوش مي‌دهند و در وبسايت ها و پرشين بلاگ هاي مختلف مي‌توان آنها را ديد . در سال 2006 ، ياس آهنگ " سي دي رو بشکن " را نوشت و اين درباره يک هنرپيشه ي زن ايراني بود که قرباني لو رفتن فيلم شخصي خود شده بود . رسوايي کار اين قرباني تا جايي پيش رفت که او کار خود را از دست داد . در آواز هاي ياس ، افرادي مورد انتقاد قرار گرفتند که در پخش کردن رسوايي مردم دخيل بودند و از آنها خواست تا اين کار شرم آور را متوقف کنند . اين آهنگ ، باعث شد تا جوانان ايراني تکاني بخورند و هزاران نفر نوشتند و اعتراف کردند که اين کار ( پخش سي دي ) را کنار گذاشتند و سي دي مذکور را شکستند . اين آهنگ به وسيله ميليونها نفر فقط در ايران گوش فرا داده شد و دانلود گرديد .آهنگ هاي ياس از آب هاي بين المللي نيز فراتر رفته و هم اکنون صداي نسل جديد چه در ايران و چه در خارج شده است و البته اغلب به او " توپاک فارسي " لقب داده اند . آهنگ " هويت من " با افتخار ميراث فارسي توسط او خوانده شد و ياد آور فيلم جنجال بر انگيز 300 بوده است . اين آهنگ به نوعي سوال و جواب ملي بوده که براي نسل هاي جوانتر به ويژه يهوديان ايراني که مايلند تا خود را به فرهنگ و تاريخ غني ايران ربط دهند بوده است . موسيقي او داراي يک فرم استاندارد جديد براي رپ فارسي مي‌باشد و الهام گرفته از بسياري از رپرهايي است که با پيام هاي مثبت و پر مفهوم وارد موسيقي مي‌شوند . او با ساير موسيقيدانان همکاري دارد و قصد او معرفي رپ فارسي به جهان است . ضمناً ياس پيام اميد و وحدت خود را به همه ي دنيا فرستاده است و به وسيله رسانه‌هاي گروهي جهان از او مصاحبه به عمل آمد که شبکه CNN و BBC و نشنال جغرافيا از آن جمله هستند . او همچنين قراردادي را با شرکت نشر موسيقي آمريکا " مديبيا " به امضا رساند . انتشارات اِور گرين ( هميشه سبز ) ( اورگرين ، خانه ي آخرين کاتالوگ توپاک شکور است که به وسيله آن مجوزي براي آواز خاني ياس و توپاک شکور براي نشان دادن پل فرهنگي ميان آن ها صادر شد ) . پس از عملکرهاي موفق او در لندن و دوبي در سال 2008 ، ياس اخيراً موزيک جديدي را نوشت و ضبط کرد و براي شنوندگان ايالات متحده اجرا خواهد کرد . سفر او تا سال 2009 در اروپا و استرليا ، ادامه خواهد داشت .


وي اولين خواننده‌ي رپ است که در ايران براي پخش موسيقي مجوز گرفته است. ياس دو کنسرت در نيويورک آمريکا به همراهي سارا ناييني (خواننده بلوز) و شهرام شعرباف (از گروه راک اوهام) برگزار کرده است. اکثر ترانه‌هاي ياس تم اجتماعي دارند.



[h=2]
[/h]








 

Tybe Engineer

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز


سیروان خسروی (زادهٔ ۴ مرداد ۱۳۶۱)، خواننده سبک پاپ، تنظیم کننده، آهنگساز ، صدابردار و ناظر ضبط ایرانی است. وی همچنین برادر بزرگتر زانیار خسروی، از خوانندگان سبک پاپ است.


زندگی نامه سیروان خسروی
سیروان خسروی در سال ۱۳۶۱ در تهران به دنیا آمد و از سن ۱۱ سالگی به مدت چهار سال نزد اوی جونیو به آموزش موسیقی و کیبورد پرداخت. او از همان دوران نوجوانی با دیدن کارتون Lion King (شیر شاه) به موسیقی التون جان علاقه مند شد.
وی در ۱۶ سالگی زیر نظر کاوه یغمایی با اصول نوازندگی کیبورد و سبک راک آشنا شد. او مدتی بعد به همراه ۴ نفر از دوستان خود یک گروه راک زیر زمینی را تشکیل داد که در آن به اجرای قطعات گروه‌های مطرح راک نظیر Beatles، Pink Floyd، Dire straits و Police و... می‌پرداختند. او پس از یک سال همکاری در گروه از آنها جدا شد. سیروان همراه گروه کاوه یغمایی در دو کنسرت سال‌های ۱۳۷۹ و ۱۳۸۰ به عنوان نوازنده کیبورد در آن حضور داشت که این تنها اجراهای سیروان به عنوان نوازنده بر روی صحنه بوده‌است.
مهمترین عامل در وارد شدن سیروان به عرصه موسیقی حضور و آشنا شدن وی با مراحل ضبط آلبوم (مترسک) کاوه یغمایی بوده‌است. آلبوم مترسک محرک اصلی سیروان برای شروع آهنگسازی و بیان ایده‌ها و افکار موسیقی اش بود. سیروان از از سال ۱۳۷۹ در آلبوم‌های بسیاری از خوانندگان به عنوان صدابردار، ناظر ضبط، تنظیم کننده و آهنگساز حضور داشت تا اینکه پس از آشنایی با امید اطهری نژاد در سال ۱۳۸۰، مراحل تهیه اولین آلبوم شخصی خود با نام تو خیال کردی بری را شروع کرد و پس از اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۱۳۸۴ موفق به انتشار آن شد. با اینکه آلبوم تو خیال کردی بری فروش چشمگیری نداشت اما سیروان از اینکه توانسته بود سبک مورد علاقه اش را که تحولی در آهنگسازی، تنظیم، اجرا، میکس و مسترینگ بود به گوش مردم برساند راضی و خوشحال بود. با وجود عقیده اکثریت موزیسینها که در موسیقی ایران برای سبک وی شانسی قائل نبودند، با انگیزه بیشتر توانست به جایگاهی برسد که در حال حاضر اکثریت او را به عنوان بهترین تنظیم کننده ایران و یکی از محبوبترین خوانندگان می‌شناسند که کارهایش معمولا با استقبال عمومی روبرو می‌شود.




او در تابستان ۱۳۸۹ در فیلم سوت پایان نیکی کریمی در حضوری کوتاه در نقش خود ظاهر شد.
سیروان، مراحل ساخت دومین آلبوم خود با نام ساعت ۹ را از سال ۱۳۸۴ آغاز کرد و بعد از چهار سال آن را در اردیبهشت ماه ۱۳۸۸ منتشر کرد.
در اسفند ماه ۱۳۸۸ سیروان خسروی برای اولین بار کنسرت خود را برگزار کرد که با استقبال فوق العاده طرفدارانش مواجه شد. در سال ۱۳۹۰ وی با خواندن و تنظیم و آهنگسازی تیتراژ و موسیقی متن سریال ساختمان پزشکان سروش در بین عامه مردم شناخته تر شد. او از سال ۸۸ تا کنون درگیر کارهای نهایی آلبوم جدیدش با نام جاده رویاها است و هوادارانش بی صبرانه منتظر آلبوم جدیدش هستند.
در سال ۱۳۸۹ خواننده و آهنگساز مطرح ایرانی سیاوش قمیشی از سیروان به عنوان بهترین موزیسین ایرانی نام برد
در حال حاضر درگیر تولید آلبوم و آهنگهایی برای هنرمندانی نظیر شهاب رمضان , احسان خواجه امیری , محمدرضا فروتن و ... میباشد.



از موفقترین همکاری های او با خوانندگان دیگر میشود به آهنگهای زیر اشاره کرد:
وایسا دنیا (رضا صادقی)
خاطره‌ها (معین)
یالا (مهدی اسدی)
طفره نرو (زانیار)
ریسک (زانیار)
عشق من باش (بهنام صفوی)
نمیدونم (احسان خواجه امیری)
حضور در تلویزیون
سیروان خسروی برای اولین بار در برنامهٔ ویژه تحویل سال ۱۳۹۱ به نام تحویل بهار با اجرای فرزاد حسنی در شبکه سوم سیما حاضر شد و همچنین آهنگ تیتراژ پایانی سریال ساختمان پزشکان را به صورت زنده اجرا کرد.
تصاویر سیروان خسروی


تصاویر سیروان خسروی


تصاویر سیروان خسروی


تصاویر سیروان خسروی


تصاویر سیروان خسروی


تصاویر سیروان خسروی


تصاویر سیروان خسروی


منبع: beytoote.com
 

Tybe Engineer

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
البته یانی نوازنده س! :)

البته یانی نوازنده س! :)

یانی کریسومالیس در ۱۴ نوامبر سال ۱۹۵۴ (۲۳ آبان ۱۳۳۳ ) در شهر کالاماتای
یونان به دنیا آمد .و دوران کودکی و نوجوانی اش را در شهر زیبا و کوهستانی کالاماتا گذراند.در سن چهارده سالگی به رشته شنا علاقمند شد و توانست رکوردی ملی در رشته شنا برای کشورشیونان بجا گذاردو تلاش گسترده ای برای رسیدن به رقابتهای المپیک نمود.در سال ۱۹۷۲ میلادی (۱۳۵۱ شمسی) به آمریکا برای تحصیل در رشته مورد علاقه اش روانشناسی در مشهور ترین دانشگاه روانشناسی دنیا یعنی مینسوتا رفت.پس از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه در یک گروه محلی راک در مینسوتا بنام کاملئون( Chameleon) بعنوان نوازنده کیبورد آغاز بکار کرد.پس از آن کسی نمیداند چه اتـفاقی برای یانی افتاد اما او اکنون صاحب استدیوی شخصی است و بیش از ۲۵ میلیون از آلبوم های وی در دنیا بفروش رفته است.او تبدیل شد به موسیقی دانی مستـقـل با عقاید و تفکری منحصربفرد و به شهرت و محبوبیتی جهانی دست یافت و این در حالی بود که یانی حتی قادر به خواندن و نوشتن ساده ترین نوتهای موسیقی نیز نمی باشد ولی با تبحری خواص ساخته های خود را با روش مخصوص خود و رسم الخط ابدائی خود مینگارد.

یانی قطعاتی کامل و زیبا دارد که کاملا ساخته خود اوست و در سبکی انحصاری اجرا شده است.
اکثر آلبوم های یانی توسط شرکتهای virigin records ویا EMI تولید تهیه وتوزیع میشوند.یانی موسیقی های بیشماری برای برنامه های تلویزیونی و سینمایی ساخته و همچنین قطعات تبلیغاتی متعددی برای شرکتهای تجارتی – بازرگانی گوناگون خلق نموده است.او اوقاتش را بیشتر در لوس آنجلس و سیاتل آمریکا میگذراند و اکنون یک شهروند آمریکایی بشمار میرود.
او مدتها با خانم هنرمندی بنام لیندا ایوانز همکاری صمیمی داشت و در اوایل سال ۱۹۹۸ این ارتباط را پایان یافته اعلام کرد.این ارتباط ظاهراً یک همکاری دوستانه بوده است.!! یانی از اوایل سال ۱۹۹۸ تا ماه آوریل ۱۹۹۹ هیچگونه فعالیت تولیدی کنسرت و توری را برگذار نکرد و به استراحت پرداخت.

و در سال ۲۰۰۰ یکی از بی نظیر ترین آلبوم های خودش را ارائه داد در سبکی متفاوت از آلبوم های گذشته اش… جالب اینست که تمام تنظیمات و تبدیلات موسیقی این آلبوم شخصاً و فقط توسط خود یانی در استدیو شخصی خودش انجام شد ! یانی در هنگامی که برای ساخت آهنگ تمرکز میکند به تلفنها پاسخ نمیدهد و در آرامش کامل وسکوت مطلق برای آماده کردن ذهن خود به سر میبرد و هیچکس را به ملاقات نمی پذیرد.! یانی تا بحال موسیقی به سبک کلیسایی – مذهبی ارائه نکرده است چرا که همواره اعتقاد به خلق کارهایی
جدید با تکیه به اندیشه های نو و جدید خود دارد.


در قطعات Niki Nana و Aria موسیقی بر مبنای یک اپرای فرانسوی قدیمی متعلق به قرن نوزدهم میلادی بنام Lakme ساخته Leo Delibes می باشد و اشعاری که در این قطعات خوانده میشود اکثراً اصوات آهنگین بوده و فاقد معنای خاص میباشند وبر خلاف تصور موجود بزبان فرانسوی نمیباشند بجز قسمتهایی محدود که بزبان انگلیسی هستند و در اشعار آلبوم ستایش ذکر شده اند.



یانی آهنگی تبلیغاتی را با همکاری مالکوم مکلارن ساخته است که سابقاً با گروه Pistols همکاری میکرده است. این آهنگ تغییر یافته یک اپرا است که با افزودن یک ترانه تکمیل شده است و این آهنگ که جرات آرزو یا Dare to Dream نام دارد برای شرکت هواپیمایی بریتیش ایرلاینز ساخته شده است.
یانی تمایلات مذهبی ندارد و مخالف کلیسای سنتی است او معمولا خیلی بندرت موسیقی گوش میدهد و بگفته خود او موسیقی را صرفاً از ایستگاههای رادیویی گوش میدهد.خواننده مورد علاقه او Peter Gabriel میباشد و معتقد است که در سالهای اخیر بجز موسیقی محمد رسول الله و… عیسی مسیح … دکتر ژیواگو … ایندرا گاندی و چند قطعه محدود دیگر … قطعه جالب توجهی نشنیده است.
مادر و پدر یانی هر دو اهل یونان هستند … مادر وی فلیستا Felista و نام پدرش سوتیری Sotiri میباشد . یانی قطعه هایی را بنام مادرش ساخته است و علاقه خاصی به کشور خود و مکانهای قدیمی دارد. سالها پیش یانی با جازیست خود چارلی آدامز Charlie Adams آشنا شد و اولین کار خود را بنام بیرون از سکوت یا Out Of Silence در سال ۱۹۸۷ (۱۳۶۶ شمسی ) به بازار عرضه کرد.یانی سالها پیش با شهداد روحانی همکاری تنگاتنگی داشت و از تجربیات او استفاده فراوان برد و با همکاری شهداد و با استفاده از دانش و تجربه او یکی از زیباترین کنسرتهایش را در شهر آکروپلیس یونان و با رهبری شهداد روحانی اجرا نمود.(شهداد روحانی از موسیقی دانان بزرگ کشورمان ایران است و حضور وی در عرصه موسیقی جهان افتخاری است برای ایران)
یانی در سال ۲۰۰۳ آلبومی متفاوت و پر تنوع به نام Ethnicity روانه بازار کرد و احاطه و قدرت خودش را در انواع مختلف موسیقی به دنیا ثابت کرد.


در این آلبوم یانی با استفاده از خواننده های جدید و البته زیاد نسبت به کارهای قبلی اش نوعی تفاوت آشکار از لحاظ موسیقی با شعر در آهنگهایش ایجاد کرده و به سبک جدید و منحصر به فرد Talk Show روی آورده است .
به عقیده کارشناسان موسیقی و طرفداران موسیقی … یانی در سالهای اخیر نسبت به دهه نود افت داشته هر چند این افت نامحسوس است ولی تاثیر زیادی بر روی یکه تازی یانی در عرصه موسیقی New Age داشته است.
البته خود یانی نام گذاری سبک New Age را بر روی آثار او از بد شانسی اش میداند و
او نام Contemporary Instrumental Music (موسیقی هم عصر)
را بیشتر میپسندد.
منبع: http://yannimusice.mihanblog.com
 
آخرین ویرایش:

MARIA RED

عضو جدید
کاربر ممتاز

بیوگرافی مهدی یراحی
مهدی یراحی ، بیست و سوم آبان ماه سال یک هزار و سیصد و شصت هجری شمسی در شهر اهواز متولد شد .
علاقه ی مهدی یراحی به آهنگسازی زمانی شکل گرفت که بین سال های ۱۰ تا ۱۳ سالگی ضمن شرکت در مسابقات تلاوت قرآن ، نا خودآگاه مجذوب موسیقی درونی آیه ها و آهنگ چینش کلمات بود .
بعدها ، دوران تحصیل در مقطع راهنمائی را در حالی سپری می کند که تلاش های جسته و گریخته اما صادقانه ای دارد برای حضور در دنیای موسیقی ، با این همه طی کردن دوره ی آموزش تئوری تحت نظر علی کسرائی که تنها معلم موسیقی اش بود ، سرآغازی می شود تا علاقه اش را به صورت جدی تری پیگیری کند ؛
مهدی یراحی هم چنین نواختن سازهای گیتار و پیانو را کاملا” تجربی فراگرفته و در نوازنده گی آنها مسلط است .
مهدی یراحی در سال ۱۳۷۹ تصمیم می گیرد تا برای همیشه به پایتخت نقل مکان کند ، سالی که هم زمان می شود با خلقت آلبوم هجرت که بعدها به خاطر سخت گیری های شخصی اش برای ارائه دادن یک مجموعه ی مطلوب و تاثیر گذار از آثارش و بروز برخی مشکلات از جمله عدم اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وقت ، هرگز فرصت حضور در بازار موسیقی مجاز را پیدا نمی کند و برای همیشه نشنیده باقی می ماند ؛
اتفاقی که در سال ۱۳۸۱ و ۱۳۸۳ نیز مشابها” برای آلبوم های تازه اش رخ می دهد کما اینکه وسواس و عقیده اش مبنی بر احترام گذاشتن به شعور شنیداری مخاطب _ بر خلاف جریان عرف _ باعث می شود سبک ارزشمند تری از موسیقی پاپ را تجربه کند ، سبکی مبتنی بر ارزش ترانه و تلفیق احساسی تر کلمات با نت ها … ؛

مهدی یراحی سر انجام در زمستان یک هزار و سیصد و هشتاد و پنج تلاش می کند تا مجوعه ای از بهترین آثارش را برای آلبوم من ُ رها کن آماده کند ، آلبومی که بعد از گذشت سه سال و در سال ۱۳۸۹ به اتمام می رسد تا به زودی شاهد انتشارش باشیم … ؛
ناگفته هائی از مهدی یراحی:
مهدی یراحی از مادرش به عنوان اولین حامی حضورش در موسیقی نام می برد و در ادامه ی راه از حمایت های پدر نیز بهره مند بوده است .
برای درک بهتر ملودی ساختن ، به سادگی پایبند بوده است . می گوید ملودی ها معمولا” در تلاقی آثار شنیده شده و احساسات شخصی آهنگساز جان می گیرند و با اینکه ، اکثر ملودی هایش را بر اساس ترانه می سازد ، گاهی اوقات ترانه نویسی بر اساس ملودی اش را نیز به ترانه سرا پیشنهاد می دهد .
از موسیقی ارائه شده توسط گروه پینک فلوید به خصوص آلبوم the wall به عنوان جریانی به شدت تاثیر گذار بر آهنگسازی اش یاد می کند و از آثار ونجلیز که اسطوره ی ملودی سازی اش است به شدت لذت می برد . اعتقاد دارد که ونجلیز ، موسیقی را با زبانی ساده اما بسیار عمیق عرضه می کند .
به خاطر اجرای نه چندان خوب برخی آثارش توسط خواننده هایی که در زمینه ی آهنگسازی و تنظیم همراهی شان کرده ، همیشه افسوس می خورد .
آوای استاد محمدرضا شجریان ، فرهاد مهراد ، ابراهیم حامدی ، داریوش اقبالی ، معین ، فریدون فروغی و مرحوم هایده را بسیار می پسندد ، هم چنین ام کلثوم و عبدالحلیم حافظ را که از بزرگترین خوانندگان موسیقی عرب هستند .
مهدی یراحی در سال های دور به رشته ی کارگردانی علاقه مند بوده و هم چنین فیلم نامه نویسی را تا سطوح بالا پیگیری کرده است .
مطالعه کردن ، بخش اجتناب ناپذیر برنامه های مهدی یراحی را تشکیل می دهد و آثار دکتر علی شریعتی و پائولو کوئلیو از کتاب های محبوبش هستند .
مایکل جکسون ، جرج مایکل ، ویتنی هیوستون ، کریستینا آگویلرا و استینگ خوانندگان مورد علاقه ی او در دنیای موسیقی غرب هستند و هم چنین در سینما ، قدرت بازیگری ال پاچینو ، چارلیز ترون و مونیکا بلوچی را بسیار می پسندد .
عکس هایی از مهدی یراحی

عکس مهدی یراحی

عکس مهدی یراحی

عکس مهدی یراحی

عکس مهدی یراحی

عکس مهدی یراحی

عکس مهدی یراحی

عکس مهدی یراحی
 

wwwparvane

عضو جدید
کاربر ممتاز

بیوگرافی شادمهر عقیلی
استاد شادمهر عقیلی (زادهٔ ۷ بهمن ۱۳۵۱، تهران) خواننده و آهنگساز و تنظیم کننده و نوازنده و بازیگر ایرانی است که با انتشار چند آلبوم موسیقی در ایران کار خود را آغاز کرد. وی پس از مدتی ابتدا به کانادا و سپس به ایالات متحدهٔ آمریکا مهاجرت کرد.

شروع کار در صدا سیما و انتشار آلبوم اول


او از ۱۳۷۶ وارد واحد موسیقی صدا و سیما شد و در آنجا مشغول به کار شد ولی کارهایش برای کسب مجوز مشکل داشتند. به‌عنوان اولین کار «معبود» و سپس «قسمت» را اجرا کرد و بعد از آن آلبوم بهار من اولین کاست او بود. بهار من کاست بدون کلامی شامل ترانه‌های قدیمی مانند «گل گندم» و «بهار من»، «جان مریم» و... بود که شادمهر نوازندگی پیانو، گیتار و ویلون را در آن بعهده داشت. او در آلبومی به نام فصل آشنایی که کارهای دیگر خوانندگان پاپ آن روزگاران در ایران، هم در آن جای داشت سه آهنگ به نام‌های «باغ زندگی» به همراهی علیرضا عصار «معبود» و «قسمت» را ارائه کرد. سپس در آلبومی به نام «نازنین» باز هم به همراهی دیگر خوانندگان، دو آهنگ «قفس» و «تو بی نهایت شب» را ارائه کرد​
 
مازیار فلاحی

مازیار فلاحی

نام اصلی مازیار فلاحی
زادروز ۲۶ مهر ۱۳۵۳ (۳۹سال)
اهل کشور ایرانی
سبک‌ها پاپ
کار(ها) خواننده
نوازنده
آهنگساز
تنظیم کننده
ترانه سرا
ساز(ها) گیتار، پیانو و گیتار کلاسیک
مدت کار ۱۳۸۶ تا کنون

مازیار فلاحی متولد 26 مهر1353 در تهران است.نوازندگی گیتار را از سال ۱۳۶۸ آغاز کرد. در سال ۱۳۷۱ در رشته مهندسی صنایع وارد دانشگاه شد و همزمان در مرکز آموزشهای هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دوره کارگردانی سینما را در سال ۱۳۷۴ به پایان رساند. فیلم کوتاه «مطرود» اولین تجربه کارگردانی وی است.
پس از آن در سال ۱۳۷۶ مجموعه داستانهای کوتاهش را با نام " کلاغ - پاییزکودکی " منتشر کرد. این کتاب ریشه قصه‌های ترانه‌های او شد.
مازیار در سال ۱۳۸۰ به عضویت گروه کر دانشگاه تربیت مدرس به رهبری الیپس مسیحی درآمد. تئوری موسیقی، سلفژ، ارکستراسیون و موسیقی مکتوب را نزد حمیدرضا دیبازر به مدت ۶ سال فرا گرفت. در همین حال به عضویت گروه کر بهمن به رهبری مهدی قاسمی درآمد. دروس آواز جمعی و تکنیکهای آواز را نزد ناربه چولاکیان و شقایق الهیاری گذراند، و گیتار کلاسیک را نزد فرزانه رجایی و آیلین ارجمند و نوازندگی پیانو را نزد علیرضا حشمتی افشار ادامه داد. در اسفند ماه ۱۳۸۶ به دعوت قاسم جعفری آهنگ‌ها و ترانه‌های فیلم مجنون لیلی را نوشت که آغاز فعالیت خوانندگی رسمی وی در عرصه سینما و موسیقی می‌باشد.
از جمله کارهای وی می‌توان به: ساخت موسیقی متن، ترانه‌ها وخوانندگی فیلمهای دو راه حل برای یک مساله (به سفارش یونیسف)، مدرسه‌ای برای دیگران، نبش قلب، ققنوس (تلویزیون)، تیتراژ سریال لحظه دیدار (شبکه جام جم)، فیلمهای به‌دنبال خوشبختی، دلواپسی، بی ستاره، سر سپرده، تیتراژ فیلم سینمایی دختران، سریال قلب یخی، فیلم سینمایی پروانگی اشاره کرد. آلبوم " قلب یخی "[۲] اولین آلبوم رسمی موسیقی او است.
او در ۴ شهریور ۱۳۹۲ دومین آلبوم رسمی خودش با نام لعنت به من را روانه بازار کرد.
مازیار فلاحی تاکنون کنسرت های زیادی در شهرهای بزرگ ایران و همچنین کاناداو دبی اجرا کرده است.

مازیار در شب یلدای ١٣٩٢ نیز آهنگ لیلا را منتشر کرد.که ترانه آن را «یاحا کاشانی» سروده و «امیر توسلی» عهده دار تنظیمش بوده است.
 

IRANIAN VOCAL

عضو جدید
کاربر ممتاز
x-6_54.jpg
خواننده ی محبوب من ، استاد اکبر گلپایگانی (گلپا)

متولد: 10 بهمن سال 1312
استاد: دکتر نور علی خان برومند
سبک: سنتی
زادگاه: تهران
ساکن: تهران خ فرمانیه
سواد: لیسانس بورس و آمار و احتمالات _ لیسانس بانکداری و چند دکترای افتخاری موسیقی از نقاط مختلف جهان
تعداد فرزند: 2 دختر به نام های ساقی و ساغر ؛ هردو پزشک

استاد اکبر گلپایگانی در سن 22 سالگی آموزش را نزد استاد نورعلی خان برومند به پایان رسانیدند و از همون سال به دعوت مرحوم داوود پیرنیا
مبتکر برنامه ی " گل های جاویدان " به رادیو ایران پیوستند و اولین اجرای ایشان غزلی در گوشه ی "مثنوی شور" با عنوان "مست مستم ساقیا"
بود که ایشان حدود 17 سال در برنامه ی گل ها فقط به خواندن آواز پرداختند و حدود 700 اثر جاودان از گلپا ضبط و پخش شده است.
صدای بسیار ظریف و دلنشین ایشان که به رغم چپ کوک (زیر) بودن از حجم فوق العاده و تحریرهای متنوع برخوردار بود و همچنین نوآوری
استاد در زمینه ی غزلخوانی ، وی را از تمام خوانندگان سرشناس آن دوره مانند استاد بنان ، تاج اصفهانی ، فاخته ای و تنی چند دیگر، متمایز ساخت
و سرآمد خوانندگان بزرگ زمان خود شد. به طوری که استاد نور علی خان برومند درمورد گلپا فرمودند:" تا یک قرن دیگر هم چنین صدایی نخواهد آمد "
و به گلپای جوان لقب خواننده ی " حنجره طلایی " دادند.
استاد گلپایگانی از اواخر دهه ی 40 به خواندن ترانه روی آوردند و اولین ترانه ی ایشان "قهر و ناز" بود.
آقای گلپایگانی در سال 1385 به داوری موسیقیدانان جهان از جمله مایکل جکسون،سلن دیون،ابراهیم تاتلیس و ... به عنوان
بهترین خواننده ی 100 سال اخیر جهان انتخاب شدند و جایزه ی رسمی خود را از دست ژاک شیراک ، رئیس جمهور فرانسه دریافت کردند.
استاد گلپا بعد از انقلاب ممنوع الفعالیت شدند و به همین دلیل اکثر جوانان ، ایشان را نمی شناسند.
یکی از اساتید نامدار موسیقی سنتی یعنی آقای محمد رضا شجریان در کتاب زندگینامه ی خود نوشته اند
که:" من عاشق صدای سحرآمیز آقای استاد گلپایگانی شدم و به خوانندگی روی آوردم"
سخن درباره ی مرد حنجره طلایی آواز ایران بسیار است و بنده به همین عرایضم بسنده می کنم.

ترانه های مشهور استاد گلپا:
_ موی سپید ( موی سپیدو توی آینه دیدم )
_ درویش
_ ای از عشق پاک من همیشه مست
_ اشک من خودتو نگهدار
_ اشک من چرا اشک ماتمه
_ روی برگی بنویس عشق
_ من که می دانم شبی عمرم به پایان می رسد
_ قدر محبتو بدون توی دنیا کمه
و بسیاری ترانه ها ... جوانانی را که به گوش کردن صدای زیبا،انتخاب شعر زیبا و ملودی سنتی زیبا علاقه مند هستند ، به شنیدن
ترانه های استاد اکبر گلپایگانی دعوت می کنم.
در ضمن برای تأیید مطالب فوق ، می توانید به وب سایت رسمی ایشان و سایت ایران موزیک مراجعه بفرمایید.

محمد رضا حیدری عزیزم ممنون از دعوتتون:):gol:
 

MARIA RED

عضو جدید
کاربر ممتاز


بیوگرافی محمد علیزاده (خواننده)
محمد علیزاده متولد 23 دی ماه 1360 است. در کرج به دنیا آمده ودر حال حاضر در تهران زندگی می کند و برای اولین بار در 4 سالگی خوانده است. تحصیلاتش ربطی به موسیقی ندارد، او مهندس کشاورزی است اما علاقه شدیدی به موسیقی دارد.
محمد علیزاده سه سال پیاپی مقام اول قرائت قرآن را در سطح اول کشور بدست آورد و مقام ها و عنوان های بسیاری در ضمینه ی قرائت قرآن و اذان در سطح کشور بدست آورده است.
محمد علیزاده با ترانه هایی که خودش گفته ارتباط بیشتری برقرار کرده است چون ترانه ها را با توجه به شرایط روحی خودش گفته است.
خداحافظ همین حالا و جز تو را جزو محبوبترین ترانه هایش می داند.
ترانه این اولین باره رو به همه هوادارانش تقدیم می کند...
محمد علیزاده تا کنون چندین بار در تلویزیون سراسری ایران اجرای زنده داشته است که آخرین اجرای زنده ی ان در ویژه برنامه ی تحویل سال 1390 و 1391 شبکه ی 3 با اجرای فرزاد حسنی بود که محمد علیزاده به صورت زنده به اجرای آثار خود پرداخت و مورد توجه بسیاری قرار گرفت.
اولین آلبوم رسمی محمد علیزاده به نام سوپرایز در آستانه ی انتشار قرار داشت که به صورت اینترنتی پخش شد ولی با این حال موفقیت فوق العاده ای پیدا کرد و جزو بهترین آلبوم های موسیقی به شمار می رود .
محمدعلیزاده خواننده خوش صدای کشورمان بار دیگر با آلبوم جدید خود به بازار مجاز آمد.
بیشتر ترانه های این آلبوم را خود محمد علیزاده سروده و در این زمینه از فرزاد حسنی و علی بحرینی نیز استفاده کرده و آهنگسازی این آلبوم بر عهده ی خود محمد و میلاد ترابی بوده و تنظیم قطعات را نیز، میلاد ترابی ، بهروز صفاریان و شهاب اکبری بر عهده داشته اند.
عکس هایی از محمد علیزاده

عکس محمد علیزاده

عکس محمد علیزاده

عکس محمد علیزاده

عکس محمد علیزاده

عکس محمد علیزاده

عکس محمد علیزاده
 

MaRaL.arch

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
سلام
این محمد علیزاده چقد اخموئههههههه
ممنونم از دعوتت
همه خواننده هایی ک دوس دارمو بیوگرافیشونو گذاشتید ک......
 

MaRaL.arch

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
علی لهرلسبی

ر
۲۰ فروردین متولد شد. او نخستین فرزند خانوادهٔ شش‌نفره‌شان بود. پدرش از بازنشستگان نیروی هوایی و مادرش خانه‌دار بوده‌است. در رشتهٔ الکترونیک به تحصیل پرداخت و دارای مدرک کارشناسی الکترونیک از دانشگاه آزاد کرج می‌باشد. وی هم‌اکنون بیش‌تر در زمینهٔ تبلیغات و موسیقی فعال است. وی هم‌چنین یکی از مدیران پروژهٔ یکی از شرکت‌های نامدار تبلیغاتی است. [h=2]فعالیت هنری[/h] پیانو را نزد مهرداد تاج‌کریمی آموخت. سپس به فعالیت در عرصهٔ آهنگسازی کودکان و نوجوانان پرداخت و در یک گروه کرال دانشجویی عضویت یافت.
پس از مدتی فعالیت‌ها جسته‌گریخته در عرصهٔ موسیقی تصمیم می‌گیرد تا فعالیت‌هایش را به طور جدی پی بگیرد. در سال ۱۳۷۹ شماری از آثارش را برای سنجش به دست مسئولین وقت صداوسیما می‌دهد و اندکی بعد با موافقت آن‌ها برای همکاری روبرو می‌شود و اجرای تیراژ سریال «کلبه سپید» به عنوان اولین حرکت رسمی او در عرصهٔ موسیقی پاپ امروزی رقم می‌خورد.
از اینجاست که وی تصمیم به تقویت خود می‌گیرد و برای دو سال به یادگیری سلفژ و تئوری موسیقی نزد محمدرضا صادقی و بهنام صبوحی می‌پردازد تا در نهایت در سال ۱۳۸۱ با اجرای تیراژ سریال «دریایی‌ها» ارائه‌ای متفاوت را از خود به نمایش می‌گذارد. پس از این است که آلبوم « دریایی ها » را با همکاری محمدرضا چراغعلی به بازار موسیقی پاپ عرضه می‌کند که با استقبال مناسبی روبرو می‌شود. سپس تیراژ سریال «بیراهه‌ها» بود که زمینه‌ساز ارائهٔ آلبومی کامل توسط او شد و همزمان با عید فطر سال ۱۳۸۵ «آلبوم مثلث» را با حضور ترانه‌هایی چون «بیراهه‌ها»، «یه روز سرد پاییزی» با تنظیم علی افضلی، «کوله‌بار»، «خط و نشون»، «آینه»، «لب سکوت»، «قلب سنگی»، «مرثیه» و «عطر بارون» ارائه کرد. در همین زمان بود که وب‌گاه شخصی او نیز راه‌اندازی شد.
وی همچنین اجراهای زندهٔ متعددی داشته است که بخش عمدهٔ آن‌ها در جزیرهٔ کیش بوده است. بزرگ‌ترین کنسرت او در شب‌های ۱۴ و ۱۵ شهریور ۱۳۸۶ در مجموعه کاخ سعدآباد و با حضور بیش از ۵۰۰۰ نفر در هر شب برگزار شد.
آلبوم بعدی او با نام ۱۴ در پاییز سال ۱۳۸۸ منتشر شد.آخرین آلبوم ایشان نیز پس از جنجال بسیار بر سر مجوز به علت همکاری با شادمهر عقیلی سرانجام در زمستان سال ۱۳۹۰ با نام تصمیم منتشر گردید که جزو پرفروش ترین آلبوم های سال ۱۳۹۰ شد.آلبوم تصمیم بهترین آلبوم لهراسبی در بین چند آلبوم منتشر شده از وی شناخته شد.

[h=2]آلبوم ها
[/h] چهارده
نام ترانهترانه سراآهنگسازتنظیم
دلنوازانعبدالجبار کاکایی

دلواپسیمحسن یگانه

سزامهمحسن یگانه

اتاق سوت وکورمحسن یگانه

عذاب دوست داشتنعبدالجبار کاکایی

چشمامو بستممحسن یگانه

غافلمحسن یگانه

بعد رفتنتمحسن یگانه

اقرارفوژان برقیان

کوهمونا برزوئیمهدی یراحیمهدی یراحی
مرگ برگرضا صادقی

تنها نروروزبه بمانی

انتظارروزبه بمانی


تصمیم

نام ترانهترانه سراآهنگسازتنظیم
چشمامو می بندمالناز اسفند فرشادمهر عقیلیمحمد ناهیدی
حرفای ناگفتهمحسن یگانهمحسن یگانهمحمد ناهیدی
تصمیمامین ناسوتیشادمهر عقیلیشادمهر عقیلی
بازم دوبارهافشین امینیافشین امینیمحمد ناهیدی
قلبمعلی رضا پیروزیبابک مافیبابک مافی
راهرونسترن شیر محمدیبابک مافیبابک مافی
بارونمحمد کاظمیبابک مافیبابک مافی
صدام کنحدیث دهقانفواد حجازیفواد حجازی
راه شمالینسترن شیر محمدیبابک مافیبابک مافی
رویامهسا سماواتیشادمهر عقیلیشادمهر عقیلی
عطر نرگسحدیث دهقانفواد حجازیشهاب اکبری
[h=2]تک آهنگها
[/h]
نام ترانهترانه سراآهنگسازتنظیم
سوغاتی (بازخوانی)اردلان سرفرازمحمد حیدری
قلب آهنیمهرزاد امیرخانیملودی یونانی

 

Similar threads

بالا