خلاقیت عامل موفقیت در کراود سورسینگ

reza1368000

عضو جدید
کراود سورسینگ در مقاله های مختلف همیشه به عنوان ابزاری قدرتمند و با پتانسیل نهفته بالا یاد می شود. همه به این امر واقف هستند که با جمع سپاری کارهای بزرگی تا به اکنون انجام شده است. با یک تحقیق و بررسی در پروژه های مختلفی که در کراود سورسینگ انجام شده است، می توان دریافت که دلیل متمایز بودن آنها ایجاد تازگی و نوآوری در اجرای آنهاست. یا به عبارتی دیگر خلاقیت در آنها تمایز ایجاد کرده است.
خلاقیت چیست؟
خلاقیت مفهومی است که تعریف‌های آن در طول زمان تغییراتی کرده‌است و پژوهشگران مختلف تعاریف متعددی برای آن ارائه نموده‌اند که البته اشتراک معنایی زیادی دارند.
خلاقیت را باید به عنوان نوعی مسئله‌گشایی مد نظر قرار بدهیم. خلاقیت عبارتست از فرایند حس کردن مسائل یا کاستی‌های موجود در اطلاعات، فرضیه‌سازی دربارهٔ حل مسائل و رفع کاستی‌ها، ارزیابی و آزمودن فرضیه ها، بازنگری و بازآزمایی آن‌ها و سرانجام انتقال نتایج به دیگران و استفاده از آنها برای رفع موانع و مشکلات.
خلاقیت اصلا مخصوص فرد یا افراد خاصی نیست و همه انسانها دارای این تقدرت هستند. هرچند که سطح این توانایی در افراد مختلف متفاوت است.خیلی اوقات افراد حتی ممکن است بدون اطلاع خودشان خلاقیتی به خرج داده باشند.
در کل خلاقیت یک مهارت دریافتی از محیط است و اکتسابی می باشد.
شاید مردم بطور عمومی خلاقیت را در پدید آوردن یک تابلو هنری ببینند اما خلاقیت در هر امری امان پذیر است و اصلا مختص فعالیت خاصی نیست. از موارد کوچک در زندگی روزمره گرفته تا ایجاد کسب و کار و فعالیت های بزرگ علمی و اقتصادی در سطوح کلان یک کشور.
خلاق کیست؟
افراد خلاق دائما در حال پیگیری و تلاش و تفکر برای مسایل مختلف هستند. و ار هر موقعیتی برای ابداع و نوآوری استفاده می کنند..
از شکست های خود درس گرفته و با انرژی بیشتری ادامه میدهند، دلسردی برای آنها معنا نشده است.
اندیشیدن برای آنها یعنی لذت. آنها با شرایط روزمره قانع نمی شوند و همیشه دنبال بهترین هستند.
پرسشگری صفت بارز آفراد خلاق است، در مورد مسایل سوالات زیادی را می پرسند و به دنبال افراد آگاه و متخصص برای پاسخ گرفتن.
برای راه حل مسایل عجولانه تصمیم نمی گیرند و همیشه با استفاده از تجربیات و سنجش جوانب گوناگون بهترین و به صرفه ترین راه حل را پیدا می کنند.
حالا که دانستید خلاقیت چیست و خلاق کیست بهتر می توانید به دنبال کسانی بگردید که دارای این ویژگی ها باشند، این افرا مدیران خوبی خواهند بود برای راه اندازی ساختار کراود سورسینگ و استفاده از خلاقیت در کراود سورسینگ برای پیشبرد اهداف سازمان شما.
موفقیت در کراود سورسینگ خیلی هم سخت نیست، در ابتدای امر شما باید نیاز ساختار و سازمان کسب و کار خود را بررسی کنید و بیابید نقاطی را که در آنها کراود سورسینگ می تواند ابزار یاری کننده شما باشد. مثلا برای ایجاد صرف جویی مالی و زمانی در انجام پروژه های خود می توانید با استفاده از وب سایت کراود سورسینگ مینی کار از پتانسیل سایر افراد استفاده کنید. در نهایت این شما هستید که ایده اصلی را ایجاد می کنید. خلاقیت عامل موفقیت در کراود سورسینگ است، همیشه دنبال ابداع و نوآوری باشید تا حس تازگی و پیشرفت در سازمانتان باقی بماند. پیشرفت بدون خلاقیت امکان پذیر نیست.
http://minikar.com
 
بالا