خطرناک ترین عادت ها برای سلامت قلب

canopus

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
عادت های ناسالم در زندگی كه به راحتی قابل تغییر هستند اگر ادامه یابند و برای اصلاح آنها تلاشی صورت نگیرد، خطر حمله قلبی بیش از ۹۰ درصد افزایش پیدا می كند.


به گزارش سرویس «سلامت» ایسنا، پزشكان در یك مطالعه بزرگ روی حدودا ۳۰ هزار داوطلب از ۵۲ كشور مختلف جهان دریافتند كه عادات ناسالم و الگوهای نامناسب در زندگی روزمره می توانند تا بیش از ۹۰ درصد خطر حمله قلبی را تشدید كنند در حالی كه با چند تغییر كوچك و مثبت در عادتهای روزمره می توان شاهد تاثیر چشمگیر و مفید در حفظ سلامت قلب بود.


روزنامه دیلی تلگراف در گزارش جدید خود بدترین عادت هایی را كه سلامت قلب را به خطر می اندازند معرفی كرده است: گذراندن زمان زیاد در مقابل صفحه تلویزیون برای قلب یك فاكتور خطرناك و كشنده است.


بر اساس مطالعه منتشر شده در مجله كالج كاردیولوژی آمریكا افرادی كه روزانه ۴ ساعت یا بیشتر تلویزیون تماشا می كنند بیشتر با خطر مرگ ناشی از بیماریهای قلبی ـ عروقی مواجه می شوند.
منفی گرایی و نگرش منفی به زندگی نیز از عوامل مهم تهدید كننده سلامت قلب است. منفی گرایی موجب بروز استرس و افسردگی می شود و این دو اختلال نیز به نوبه خود خطر بروز بیماریهای قلبی را افزایش می دهند. به همین خاطر متخصصان روانشناسی در «بولتن سایكولوژی» تاكید كردند اگر اخم های خود را باز كنید و نگاه مثبت به زندگی داشته باشید ۵۰ درصد كمتر با خطر حمله قلبی و سكته مغزی مواجه می شوید.


خروپف كردن با صدای بلند اختلال خطرناكی است كه اگر درمان نشود خطر وقوع حمله قلبی و سكته مغزی تشدید می شود.


مصرف اندك مواد غذایی حاوی فیبر یكی دیگر از عوامل موثر در بروز حمله قلبی است. كارشناسان انستیتو ملی انجمن آمریكایی سلامت بازنشستگان در یك مطالعه روی ۴۰۰ هزار داوطلب به این نتیجه رسیدند كه خوردن زیاد فیبر خوراكی در طول روز نه تنها سلامت قلب را بهبود می بخشد بلكه هم چنین به طول عمل شما می افزاید.


ابتلا به بیماریهای لثه و عدم رعایت بهداشت لثه و دندانها از عوامل مهم دیگری است كه خطر ابتلا به بیماری قلبی را تا دو برابر افزایش می هد. یك مطالعه جدید تاكید كرده است افرادی كه هرگز در طول عمر خود نخ دندان نكشیده اند ۳۰ درصد بیشتر در معرض خطر مرگ زودرس هستند.



در پایان نیز باید تاكید كرد كه سیگار كشیدن حتی خیلی كم تهدید جدی برای قلب است و حتی كشیدن یك نخ سیگار در روز ۶۳ درصد خطر حمله قلبی را تشدید می كند.
 

Similar threads

بالا