خرید قالب سنگ مصنوعی

ghalebsang

عضو جدید
قالب سنگ مصنوعی ، یکی از پیش نیاز های تولید سنگ مصنوعی مرغوب و با کیفیت می باشد . همانطور که می دانید ، هر مدل سنگ مصنوعی قالب منحصر به فردی دارد که دارای جنس، مواد اولیه ، ظاهر و متریال های خاص خودش است . ما در این مقاله سعی بر این داریم تا شما را با قالب های مختلف ، جنس های آن ، نحوه ساخت قالب سنگ مصنوعی و اشکال مختلفش آشنا کنیم.

سنگ مصنوعی
سنگ مصنوعی نوین استون

چرا سنگ مصنوعی؟​

از زمان های قدیم ، از سنگ طبیعی در کفپوش ، نمای بیرونی و درونی ساختمان استفاده می شد . اما امروزه به دلیل نیاز بیش از هر زمان به تولید انبوه ، استفاده از سنگ طبیعی علاوه بر هزینه زیادی که دارد باعث تخریب معادن و صدمه زدن به محیط زیست می شود . با پیشرفت تکنولوژی ، سنگ های مصنوعی تولید شدند که جایگزینی بسیار عالی هستند زیرا علاوه بر هزینه بسیار کمتر ، باعث کاهش آسیب به محیط زیست و آلودگی محیط می شوند . به علاوه ، با استفاده از مواد اولیه مناسب ، این سنگ بسیاری از معایب سنگ طبیعی را رفع کرده.

چند نوع قالب سنگ مصنوعی داریم؟​


به طور کلی قالب سنگ مصنوعی به 3 گروه قالب تزریقی ، قالب وکیوم و قالب سیلیکونی pvc یا لاستیکی تقسیم می شوند . با ما همراه باشید تا تک تک این قالب ها را با هم بررسی کنیم :

1- قالب تزریقی :​

این مدل قالب که عموما از جنس ABS (acrylonitrile botadient styrene) می باشند ، در مقابل ضربه و فشارمقاومت بسیار بالایی دارند . همچنین ، این قالب ها دارای عمر طولانی و تنوع و طرح و اندازه های متفاوتی هستند .قالب های تزریقی بیشتر برای تولید محصولات کفپوش و سنگ فرش استفاده می شوند .

2-قالب وکیوم فرمینگ :​

این نوع قالب نیز از ورق ABS تولید می شود که معمولا برای محصولات تیراژ پایین و ابعاد بزرگ استفاده می شوند مانند قالب نمای دکوراتیو داخل و خارج ساختمان ، نرده های سنگی و … این نکته هم قابل توجه است که این نوع قالب قیمت پایین تری نسبت به قالب تزریقی دارد.

3-قالب سیلیکونی یا PVC :​

کاربرد این قالب ، عموما در تولید محصولاتی با اشکال و ابعاد نا متعارف می باشد مانند انواع مجسمه ها ، سرستون ها گلدان ها و … این قالب نیز مانند قالب وکیوم ، در تیراژ پایین تولید و عرضه می شود .

قالب سنگ مصنوعی نشکن
قالب سنگ مصنوعی نشکن

درباره انواع قالب های سنگ مصنوعی:​

1-درباره قالب تزریق پلاستیک​

به طور کلی هر قطعه پلاستیکی که در محیط اطراف خود مشاهده می کنید از یک قالب تزریق پلاستیک به وجود آمده است . دستگاه هایی که قالب تزریق پلاستیک روی آن نصب می شود به نام ماشین های تزریق پلاستیک معروف می باشند . اجزا تشکیل دهنده این قالب عبارتند از : کفشک ها ، سنبه ، ماتریس ، صفحه بران ، میل بران و راهنما که عموما جنس آنها از فولاد آلیاژی سخت شده که از مقاومت بالایی برخوردار می باشد ، ساخته می شود .
این قطعات بعد از طراحی و انجام عملیات ماشین کاری بر حسب نقشه طراحی شده و پس از مونتاژ ، بر روی دستگاه تزریق نصب می شود .
مواد پلاستیکی (گرانول) توسط المنت های دستگاه حرارت دار ذوب می شوند سپس توسط یک جک هیدرولیکی قوی به داخل قالب تریق می شود . مواد مذاب ما بین محفظه ای که بین سنبه و ماتریس وجود دارد با فشار قرار می گیرد و بعد از مدتی مواد مذاب سرد شده و قطعه پلاستیکی تولید شده از دستگاه خارج می شوند .با توجه به دقت بالا و و امکان تولید تیراژ بالا ( از 1000 تا 100000قطعه ) و تنوع و کاربرد وسیع قالب های تزریق ( در ظروف پلاستیکی ، لوازم الکترونیکی ، اجزاء پلاستیکی خودروها ، لوازم خانگی ، اسباب بازی ها و …) باعث تولید به صرفه ترین روش برای تولید قطعات پلاستیکی شده است .

2-درباره قالب وکیوم فرمینگ سنگ مصنوعی

برای تولید سنگ مصنوعی نیاز به تهیه قالب مخصوص تولید این سنگ می باشد که یک روش تولید قالب سنگ مصنوعی ، روش تولید قالب به روش وکیوم فرمینگ می باشد .
اساس روش تولید این قالب به این طریق می باشد که ابتدا با یک نوع سنگ از لحاظ ابعاد و اندازه مشخص گردد تا نسبت به آن دستگاه وکیوم فرمینگ مناسب انتخاب گردد .
سنگ وکیوم فومینگ
نمونه سنگی که با قالب وکیوم فرمینگ درست شده

3-درباره قالب سیلیکونی یا PVCسنگ مصنوعی :

این قالب ، برای اشکال حجم دار و پیچیده مناسب است که معمولا در تیراژ پایین تولید می شود . نوع دیگری از این قالب به نام سیلیکون دنبه ای وجود دارد که در صنایع دیگر مورد استفاده قرار می گیرد . این قالب بسیار نرم و انعطاف پذیر می باشد که یکی از مزیت هایی که دارد ، این است که چند بار می توان از آن استفاده کرد و به محیط زیست آسیب نمی رساند .
به اطراف خود نگاه کنید. بسیاری از محصولات ساخته شده به دلیل عدم استفاده از قالب مناسب و با کیفیت ، از ظاهر مناسبی برخوردار نیستند. در زمینه سنگ مصنوعی نیز به همین صورت می باشد . انتخاب قالب نامناسب می تواند برروی ظاهر و کارکرد محصول تأثیرگذار باشد. از این جهت انتخاب قالب مناسب و با کیفیت اهمیت دارد.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
بالا