خبر فوری : اردبيل لرزيد

pinion

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اردبيل لرزيد


زمين لرزه 4.9 ريشتري دقايقي پيش اردبيل را هم پس از گيلان لرزاند.
به گزارش فارس ، ساكنان قسمت وسيعي از اردبيل در نقاط جنوبي و مركز اين استان دقايقي پيش وقوع دو فقره زمين لرزه را احساس كردند به طوري كه در شهرهاي نمين، خلخال و كوثر شدت آن بيشتر بود.
مديركل مديريت بحران استان دقايقي پيش در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: اين زمين لرزه در ساعت 13 و 30 دقيقه به وقوع پيوست كه در شهرهاي اردبيل، نمين، خلخال و كوثر احساس شد و هموطنان را دچار نگراني كرد.
علي اسلامي گفت: در پاره‌اي از نقاط اين زمين لرزه موجب هراس ساكنان منازل به ويژه در آپارتمان‌هاي بلند مرتبه شد.

وي افزود: براساس آخرين دريافتي از شبكه‌هاي لرزه‌نگاري وابسته به مؤسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران كانون اين زمين لرزه در داخل درياي خزر و اطراف شهرستان تالش در گيلان بود.
اسلامي بزرگي اين زمين لرزه را 4.9 ريشتر اعلام كرد و ادامه داد: هنوز خسارات و يا تلفات احتمالي از اين دو زمين لرزه اردبيل دريافت نكرديم.
به گزارش فارس، مديركل مديريت بحران استان خاطر نشان كرد: استان اردبيل روي كمربند زلزله واقع شده و هر از چند گاهي وقوع زمين لرزه‌هايي با ريشتر متفاوت خسارات و تلفاتي را بر جاي مي‌گذارد.
وي اضافه كرد: در حال ارزيابي نهايي از وضعيت زمين لرزه رخ داده هستيم و اگر خسارات يا تلفاتي را نيز شاهد باشيم به اطلاع مي رسانيم.

آخرين زمين لرزه مهيب استان اردبيل متعلق به سال 75 با 5.5 ريشتر است كه بيش از 760 كشته بر جاي گذاشت.


http://www.bultannews.com/fa/pages/?cid=33094
 

Sarp

مدیر بازنشسته
صبح هم سراب لرزید که هیچ خسارتی نداشته

همش هم تخصیر این پیرجوس


قرار شد بعد زلزله شیراز نزارن زلزله از آبادان اینورتر بیاد
 

AminNePo

عضو جدید
کاربر ممتاز
آرتاویل نبوده علی جون
اینم خود خبر

مرکز زلزله جای دیگه بوده جیگر


اینم اصل خبر


زمین لرزه چند شهر استان گیلان را لرزاند

در پی زمین لرزه ظهر امروز در شهرستان هشتپر تالش و پس لرزه های آن که تا بعد از ظهر ادامه داشته است، تمامی ادارات دولتی این بخش از استان گیلان به حالت آماده باش درآمدند.
بنابر گزارش موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمین لرزه ای به بزرگی چهار و نه دهم در مقیاس ریشتر، حوالی ظهر امروز (جمعه ۳۰ مهر - ۲۲ اکتبر) شهر هشتپر تالش را لرزانده و تاکنون سه پس لرزه نسبتا قوی به دنبال داشته است که آخرین آنها ساعت ۳ بعد از ظهر به وقت محلی در شهر اسالم و به بزرگی سه و یک دهم در مقیاس ریشتر روی داده است.
خلیل بهروزی، فرماندار شهرستان تالش، زمان وقوع نخستین زمین لرزه امروز را ساعت ۱۱ و سی دقیقه صبح اعلام کرده و گفته که هنوز گزارشی از خسارات احتمالی این زمین لرزه دریافت نشده است.
بنابر این گزارش، شعاع لرزش زمین در این منطقه شمالی ایران به قدری بوده است که در استان اردبیل (همسایه غربی گیلان) هم احساس شده است.
وبسایت موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران همچنین وقوع یک زمین لرزه کوچک در حوالی شهر پره سر گیلان را گزارش داده که روز گذشته (دوشنبه) حوالی ساعت ۹ و نیم عصر روی داده و بزرگی آن حدود دو نیم ریشتر بوده است.
ایران از مناطق زلزله خیز جهان است و نواحی مختلف آن از جمله منجیل در شمال، دشت سیلاخور در غرب و بم در جنوب این کشور در سالهای گذشته محل وقوع زمین لرزه های شدید بوده است.
آخرین زلزله بزرگ در ایران مربوط به بهار سال ۱۳۸۵ است که طی آن مناطق حدفاصل شهرهای بروجرد، درود و خرم آباد از استان لرستان لرزید و علاوه بر این سه شهر، به بیش از ۳۰۰ روستای دشت سیلاخور آسیب های جدی وارد آمد.
از دست ندهیدhttp://www.bbc.co.uk/go/wsy/pub/ema...9_earthquake_gilan_privince_caspian_see.shtml
 

pinion

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
امین جون این خبرو دیشب خبرگزاریا دادن

منبعشم دادم زیرش ...
 
بالا