خانه و مسکن Houses and Housing

وضعیت
موضوع بسته شده است.

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
خانه ی ای وی؛ در هم تنیدگی اثر با بستر

خانه ی ای وی؛ در هم تنیدگی اثر با بستر

زمینی با ابعاد 20 در 30 متر در جنگل مارس آزول آرژانتین برای طراحی خانه ی ای وی در نظر گرفته شده است. ویژگی این زمین یک شیب پایدار و مهم در جهت یکی از قطرهایش می باشد. چشم انداز روبه رو از گیاهان متراکمی پوشیده شده است. طبق سفارش متقاضی, طرح پیشنهادی برای ساخت خانه ای با ابعادی حدوداً 100 متر و هم چنین با در نظر گرفتن وجوه ساختمانی و زیباشناسی مشابه خانه های دیگر ساخته شده در این منطقه توسط همین استودیو تأیید شد.

این خانه به نیازهای اساسی یک خانه ی تابستانه احتیاج داشت: دو اتاق خواب, یک اتاق خواب خصوصی, یک آشپزخانه ی یکپارچه و مکان هایی درگیر با فضای خارجی از این دست هستند. مقرر کردن یک برنامه ی اساسی و مادی بدون هیچ ویژگی, این طرح به دنبال خصیصه های سوژه ی طرح برای رویارویی با پروژه بود. این ساختمان برای کاربردهای متفاوتی طراحی شد, و این کاربردها در تنوع حجم هایی که به شکل طبیعی در شیب چیده شده اند, تبلور یافت. این تصمیم در ابتدا موجب توالی راه حل های مشتق از طرح شد: تغییر پلان در رابطه با جهت های بسیاری به منظور مطابقت شیب طبیعی زمین با هم ترازی محور خانه در جهت شرقی – غربی و نتیجتاً تفکیک دو نمای به وضوح متمایز.
چرخش خانه دسترسی را ازجبهه ای که به خیابان باز می شود مشخص می کند. و خانه را در جهت مخالف بسط می دهد. ورودی خانه در مرکز پلان تعبیه شده است. به عنوان مثال در نقطه ی میانی شیب و هم سطح آن اتاق ناهارخوری, آشپزخانه و فضای خارجی در نظر گرفته شده. فضاهای ساکت تر (اتاق خواب) در قسمت بالای شیب و مکان مطالعه رو به شومیه در جهت پایین شیب قرار گرفته است. خانه از دو گونه مصالح اساسی ساخته شده است: بتن اکسپوز و شیشه. حجم های متفاوت سیمانی از طریق دیوارها و تیرهای بتنی پشتیبانی می شوند. حداقل شیب به روان شدن سریع آب از سقف کمک کرده است.
بتن اچ 21 با اضافاتی از یک ماده ی سیال کننده با مقدار کمی از آب به منظور سخت شدن بتن و در نتیجه تراکم بیشتر ذرات و بی نیازی به آب بندی آن به کار گرفته شد. چند دیوار داخلی از آجرهای تو خالی به دیواره ای بتنی ختم می شود. کف توسط بتن نواری پوشیده و با صفحات آلومنیومی مجزا شده است. گشودگی ها با آلومنیوم برنز تیره روکش شده است. از آنجایی که گاز طبیعی در این ناحیه وجود ندارد سیستم گرمایشی, با سیستمی که ترکیبی از شومینه, اجاق گاز تحت فشار در سیلندر و اجاق گاز برقی است, رفع شد. به استثنای تخت, نیمکت و صندلی ها باقی تجهیزات خانه در بتن حل شده است.




...​


...​


...​


...​


...​


...​


...​


...​


...​



منبع : مارپیچ
 

**mahsa**

کاربر بیش فعال
چوب،عشق آپارتمانی در استرالیا



پس وارد شدن به آپارتمان ، از ساختن شدن همه چیز از چوب توجه آدمی را به خود جلب می کند و احساس دلربایی و سادگی را در انسان ایجاد می کند.آرپاتمان توسط طراح cushy در ایتالیا نزدیک سوئیس ساخته شده است . آرپارتمان ظریف ، زیبا ، دلنشین ، شومیه در انتظار اتاق نشیمن و از بیشتر همه عاشقانه بودن چشم انداز ، مخصوصا در زمستان این آرپاتمان را به یک ساختمان خاص تبدیل کرده است.


اگر شما میخواید به اسکی بروید و یه مکان امن و زیبا داشته باشید این آپارتمان تمام آن را با طراحی خاصی که دارد ایجاد می کند.اوایل در ساختمان ، شاید بگید که از چوب بیش اندازه در آن استفاده شده ولی طراحی طوری از چوب استفاده کرده پس مدتی این احساس از بین خواهد رفت . طراح از فضایهای موجود به خوبی استفاده کرده و اتاق خواب جالبی را طراحی کرده است.شما در این آپارتمان که به عشق چوب نام گزاری شده است چه احساسی دارید؟

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

**mahsa**

کاربر بیش فعال
خانه ای در تینوس،معاصر سازی بافت بومی

زمین در ضلع شمال غربی دهکده ی هاتزیراتوس در کیکلاداس جزیره ی تینوس در مدیترانه ی هلنی واقع شده است, و شامل بقایایی از دیوارهای سنگی به جا مانده از بافت بومی آن منطقه از جمله عناصر بخصوصی مانند دستگاه شراب و اجاق سنگی می باشد. هدف پروژه ابتناء یک خانه ی معاصر در چارچوبی سنتی بود. شیب طبیعی سایت در سه سطح مختلف در ریتم پدید آمده از کاهش ارتفاع دیوارها خود را نشان می دهد . تمام مساحت زمین با کاربری های مسکونی اشغال شده است.بافت موجود حفظ شده و با فرمی از یک گونه ی طراحی با پرداختی از فضاهای پر وخالی بازسازی شده است. احجام توپر در قامت یک منشور مکعب مانند سرنمونی شکل یافته است: برج, دال, بلوک؛ آنها به منطور کامل کردن محیط شهری جای گرفته اند. به عنوان نمونه برج نشانه ای در تعیین جهت دهکده است. همبندی کلی در جهت حفظ استمرار فضای باز در سرتاسر حیاط و پاسیو می باشد. استفاده ی معمولی از کلبه های محلی خانه های سه خوابه ی منشور مانند, با مجموعه ای از فضاهای شستشو الهام بخش این خانه است.که هرعنصرش چشم اندازی مجزا براساس شکل یا جایگاهشان دارند: عمودیت برج به منظور توجه به آسمان است, اریب بودگی دال به سوی قله جهت گرفته است, نمای پانارامیک بلوک به منظور مشاهده ی تراز همسایگی است. ضاهای زندگی جمعی – ناهارخوری و پذیرایی, آشپزخانه ی باز – در تراز مرکزی, به منظور پذیرش خودمختاری کلبه های وابسته قرار گرفته اند. استفاده ی مجدد از مصالح بومی به الحاقیه و ساخت و ساز با کیفیت بالا غنای بیشتری می بخشد.استفاده از مصالح بنایی برای تولید دیوارهایی که نقش دیوارهای حمال برای سوئیت افقی دارای نمای پرداخت نشده ای را ایفا می کند بر سقف بتنی تعریف شده است. گشودگی های بنا از جانمایی عناصر سازه ای پدید آمده اند, که به فراخور جهت گیریشان و پر کردن با چوپ طبیعی, پنل های مرمری و شیشه ای تفاوت دارند. ماندگاری حرارتی ساختار بتنی و بنایی برروی وجوه شمالی گسترده و بسته شده است, و به عنوان یک سینک حرارتی عمل می کند.کاهش میزان دما و تغییر در کل محوطه ی داخلی ساختمان به منظور توانمند سازی آنها برای سردکردن فضا بدون سرمازایی مکانیکی می باشد.بعلاوه, وجود گشودگی ها درهر دو طرف فضای داخلی اجازه می دهد تهویه ی فیزیکی به شکل دستی کنترل شود. کاهش مرزهای داخلی/خارجی هر فضای قابل سکنی را توسعه بخشیده است و پیوستگی فضا را تشدید می کند. طراحی یک میز توکار در نقطه ی مرکزی خانه که تأکیدی بر حس و همچنین طرحی از اتصالات طبقه ی همکف است. الحاق یک مسیر آبی در مرکز خانه بعد از سیستم خنک سازی و اهداف آسایش فضا, به چند ایده پاسخ می دهد: پی افکندن یک مسیر حرکتی چرخشی, توصیه ی "انباشت آب های جمع آوری شده از پیرامون" طرحی تولیدی از دهکده ی تینوس و پلانی است که بازتابی از وجوه طبیعی در معماری اثر است.​


نمایی از بنا



الحاق مسیر آبی



تصویری از حیاط



خانه ای در تینوس


پلان
 

sanaz_panel

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=2]ویلا شواب[/h]


شارل ادوارد ژانره قبل از اینکه به لوکوربوزیه یا بزرگترین معمار مدرنیست قرن بیستم تبدیل شود، دوره ای کوتاه و نه چندان حرفه ای را به عنوان معمار محلی در شهر سوئیسی زادگاه خود، شو دو فوند سپری کرد.


او شش خانه، ازجمله یکی برای والدینش در این شهر طراحی کرد که هیچ یک از این طرح ها اشاراتی از مدرنیسم باخود نداشتند، اما آخرین آنها یعنی ویلا شواب، نسبت به روند قبلی او قدری عجیب تر و اصیل تر به نظر می رسد؛ همچنین این خانه تنها طرحی بود که بعدها لوکوربوزیه به آن می بالید. هسته ترکیب بندی این خانه، یک مکعب مستطیل دوطبقه و به فرم مربع در پلان است که اگر ارتفاع زیرزمین را نیز محسوب کنیم به فرم مکعب نزدیک می شود.

این مکعب یک فرم صلیبی متقارن شبیه کلیساست که دارای دو انتهای گرد یا محراب است که به پنجره شاه نشین طرح منتهی می شوند؛دو فرم دیگر به این هسته اضافه شده است: طبقه سوم با سقف مسطح، که در پس تراس ها و سقف طبقه ی دوم عقب نشینی کرده و یک ورودی باریک در سه تراز و یک پلکان دارد که وجه رو به خیابان بنا را در قسمت شمالی شکل می دهند.

این فرم های الحاقی هویت مکعب محراب دار را تهدید می کنند. اتفاق اصلی فضایی در داخل خانه، سالنی به ارتفاع دوطبقه است که توسط پنجره ای بسیاربزرگ در نمای جنوبی روشن شده است.هریک از محراب های دوسمت طبقه همکف شامل یک اتاق ناهارخوری و یک اتاق بازی کودکان است و در انتهای باغ.در بالای پله ها فضای دو محراب به دو اتاق خواب اصلی تخصیص یافته است.اتاق ها و اتاق خواب های بیشتری برای مستخدمین در طبقه بالایی وجود دارند. بنظر می رسد که عملکردها، آزادانه به فضاها تخصیص داده شده اند، تا اینکه کلیت پلان شبیه انطباق تک عملکردی داخلی با یک فرم کاملاً متقارن بیرونی باشد.آشپزخانه نمی توانست در طرح جایی داشته باشد و به ناچار در پشت دیوار باغ در سمت راست ورودی اصلی پنهان شد. مصالح بیرونی غالب این طرح، آجرکاری زرد با کیفیت بالا می باشد که در داخل قالب بتن مسلح قرار گرفته و این امر یکی از کاربردهای ابتدایی و محلی این نوع تکنولوژی ساخت می باشد.























منبع :سایت کلبه ی هنر
 

sanaz_panel

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=2]ویلاهای لاروش – ژانره[/h]


شارل ادوارد ژانره طراح محلی خانه هایی به سبک کلاسیک، در سال 1923 به پاریس حرکت کرده و به نام مستعار لوکوربوزیه، مدرنیستی کلان شهری با بلند پروازی های بی حد و حصر تبدیل شد.


یکی از دوستان جدیدش بنام رائول لاروش یک مشتری سخاوتمند بود. لاروش کلکسیونی از نقاشی های مدرن که برخی اثر لوکوربوزیه بودند را در اختیار داشت. و خواهان یک خانه و گالری برای جا دادن آنها بود. اما زمینی برای ساخت نداشت.

در این میان توجه لوکوربوزیه به زمینی در آتیل جلب شد. و بعد ازانجام مطالعات،سرانجام منتهی به ساخت دو خانه شد. مالک یکی از این خانه ها،لاروش و دیگری برادر لوکوربوزیه بود. استاندارد کردن و تکرار، ایده های اصلی لوکوربوزیه بودند؛ چرا که وی خانه های تمام شده ی خود را اگر نه بعنوان نمونه آزمایشی برای تولید انبوه، بلکه حداقل بعنوان آزمایش های گونه بندی در نظر می گرفت.این امر می تواند مبین این باشد که چرا باوجود تفاوت اساسی پلان های دوخانه، قسمت میانی نمای شمالی رو به خیابان آن ها متقارن است که دلالت بر جفت بودن آنها دارد.

فضای نشیمن تقسیم شده به سه ناحیه که اکثر فضای طبقه بالای خانه ژانره را اشغال می کند. اما در گالری خانه لاروش است که فضا، پویایی لازم را پیدا می کند. این فضایی است برای تأمل هنری و نیز برای تحرک که اولین معماری تفرجی لوکوربوزیه از میان کارهای متعدد تفریحی اوست.سفر به درون طرح، در ورودی جلویی، در بلوک پس نشسته ای که خانه را به گالری مرتبط می سازد،آغاز می شود و به یک باره خود را درون تالاری با ارتفاع سه طبقه می یابیم.

بال گالری مانند پل، از روی زمین بلند شده و در وسط، توسط تک ستون گردی نگه داشته می شود؛ این ستون بیش از یک عنصر سازه ای ساده، بلکه ایجادکننده پیلوت،یعنی سمبولی از رهاسازی فضا می باشد؛ این مطلب را به پلان های باز، فضاهای آزاد، پنجره های نواری، باغچه های سقفی و تمام عناصر سازنده ی معماری جدید اضافه کنید.





















منبع :سایت کلبه ی هنر
 

sanaz_panel

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=2]خانه موبیس- برکل و همسرش[/h]


اصول کلی طرح نواری موبیس، معمولا با یک دور پیچاندن یک تکه کاغذ باریک به دور خود و رساندن لبه های آن به یکدیگر توصیف می شود؛این کاغذ دیگر دو وجه نداشته و فقط یک سمت دارد و تبدیل به یک فرم سه بعدی پیچیده و معماگونه بدون قسمت های مشخص بیرونی و درونی می گردد.


خانه موبیس در ابتدا به هیچ وجه شبیه این باریکه مخصوص موبیس نیست. مگر در اینکه نواری می باشد که مسطح شده و چین و چروک خورده و سپس مجددا از دوسمت کشیده شده است. نیروی جاذبه زمین که از شرایط اولیه وجود هر ساختمان است،تمامی ایده ی باریکه اقامتی مخصوص موبیس را به مسئله ای دشوار تبدیل می کند. در هرحال معمارانی بنام بن ون برکل و کرولاین باس سیمای کلی این حجم را اشتباه گرفته و طراحی را شکل گرفته بر پایه فرمی متفاوت بنام شکل تیوپی قفل شده دوبل توصیف کردند.
کارفرمایان این طرح، همسرانی هستند که هر دو در داخل خانه اما به صورت مجزا کار می کنند و یکدیگر را فقط در اوقات خاصی از روز می بینند و از آنجایی که دو نفر با فعالیت های متفاوت در آن وجود دارند، باید دو مسیر ممکن وجود داشته باشد و از این رو به صورت حلقه قفل شده دوبل مطرح می شود. تفسیر پلان ها دشوار است ولی یک مسیر دسترسی به سهولت قابل تشخیص است. شکل موبیس به عناصر محصور کننده فضا نیز مانند خود فضاها اعمال شده است.نوارهای سخت بتنی و شیشه ای ، تاخورده و دور یکدیگر پیچیده اند تا فضاهایی درهم پیچیده و پیوسته با یکدیگر با دیدهای متعددی از میان خود، از پایین، ازفراز و از مقابل ایجاد کنند
چیزی به عنوان پنجره های متداول وجود نداشته و فقط دیوارهایی شیشه ای وجود دارند تا فضا ها همان قدر که با یکدیگر ارتباط دارند با محیط اطراف نیز مرتبط باشند. خانه موبیس در اوترخت هلند و در سال 1998 ساخته شد و لازم بذکر است برای ساخت بنایی مانند خانه موبیس باید همکاری گروهی خوبی با اعضای دیگر تیم ساختمان سازی داشت.

























منبع :سایت کلبه ی هنر
 

sanaz_panel

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ساختمان با مدل دولومیت (dolomite)



معماری نیوز :این ساختمان بر روی تپه در انتهای منطقه مسکونی و در کنار دولومیت ها واقع شده است. اسکلت اولیه بنا به نحوی طراحی شده است که پاسخگوی پارامترهای عملکردی برای 6 آپارتمان مجزا با سیرکولاسیون متداول می باشد. از طریق ایجاد یک برش که دسترسی اصلی را پررنگ تر می کند و تقسیم واحدها در طبقات و دو نیم شدن آنها از آن جمله می باشند. در کنار مفهوم عملکردی، این برش به عنوان نقطه عطف این بنا شناخته می شود.

با یک برش از هر دو طرف ، نواری پدیدار می شود که نرده ها و بالکن ها را شکل می دهدو در ادامه به توپوگرافی ختم می شود. با ادامه شیب طبیعی تپه در هر طبقه، نما و نوار بین طبقات حالت تورفته پیدا می کنند.




برنامه فیزیکی طرح:
این ساختمان شامل 6 خانه تفریحی می باشد که همگی رو به آفتاب بوده و چشم انداز زیبایی رو به دولومیت (کوهستان) دارند. هر کدام از واحدهای اختصاصی برای رخورداری از بیشترین میزان حریم خصوصی طراحی شده اند: با تقسیم کل ساختمان به دو بخش و نرده هایی که در هر طبقه نصب شده اند و مانع دید به طبقه پایین می شوند این حریم خصوصی تعریف می شود. در هر طبقه یک نشیمن سرپوشیده کوچک وجود دارد که در بخش انتهایی آن باغچه کوچکی قرار دارد.

دیوارهای نشیمن داخلی و خارجی با چوب درخت کاج پوشانده شدهاند. پنجره های بزرگ از کف تا سقف، دید وسیع و زیبایی به سمت جنوب را ممکن می سازند و به واسطه سایبان بالکنها میزان گرمای ورودی در طول تابستان به حداقل می رسد. راهروهای اصلی در ادامه فاصله ی ایجاد شده بین طبقات ساخته و با چوب های درخت کاج که در نما نیز به کار رفته، پوشانده شدهاند.




مصالح:
به دیلیل قرار گیری این ساختمان در منطقه مسکونی و نمای غیر متعارف آن، گروه طراحی با ایجاد یک ساختمان طبیعی با الهام از توپوگرافی محیط ، تضاد و تفاوت در محوطه ایجاد و با به حداقل رساندن تنوع مصالح به کار رفته در ساختمان و در عین حال استفاده از مصالح بومی به این هدف دست یافتند.

چوب درخت کاج و مس ضد زنگ تنها مصالح به کار رفته در نمای این ساختمان می باشند. هر دوی این مصالح درمعرض تابش نور خورشید، تغییرات جوی، باران و برف بوده و دچار تغییر رنگ می شوند. با تکرار رنگ های قدیمی و تیره شبیه کلبه های کشاورزان بر اثر نور خورشید، نمای چوبی ساختمان با محیط اطراف هماهنگ و همرنگ می شود.

نرده های مسی از ارتفاعات توپوگرافی شروع شده و در فاصله ایجاد شده در ساختمان به عنوان نرده به بنا الحاق شده و دوباره تبدیل به پوسته می گردند و نهایتا به توپوگرافی خاتمه می یابند. در محل اتمام نرده و تبدیل آن به پوسته، ورقه های مسی که به نوارهای افقی و عمودی تقسیم شده اند، با ایجاد تحدب و تقعر، هندسه هذلولی – سهموی بنا را نشان می دهند.

ورقه های مسی تیره کل بدنه ساختمان را می پوشاند و نوارهای مسی کار شده پوشش ثانویه ساختمان بوده و به عنوان جان پناه به کار می روند. فرم سقف ساختمان از بناهای بومی الهام گرفته شده و فرمی درهم تنیده به ما ارائه می دهد. این شیوه طراحی نه تنها احترام به سبک محلی بنا می باشد بلکه قابلیت های سبک قدیمی برای پذیرش تغییرات بدون از دست دادن ماهیت خود را نیز بیان می کند.


























منبع: سایت خبری معماری نیوز - ترجمه: نعیمه خوانساری
 

baran270

عضو جدید
کاربر ممتاز
خانه ي طراحي شده گهري هدف بازار است، و اين يك معامله است!

اين دشوار است كه به ياد بياوريد آنچه كه فرانك گهري مثل قبل بود ،كه شهرها در سراسر جهان به دنبال او براي انبوه تنديسهاي گسترده او بودند. تنها چند شهر مشهور را نام مي بريم ، لس آنجلس، بيلبائو ، ابوظبي ، پاناما و به زودي در تورنتو برخي از مكانهايي هستند كه با مداخلات گهري جذابيت مي يابند. اما زماني بود كه كميسيون موزه با موضعي براي جلب توجه و تبليغات ،وسيله ي امرار معاش معمار پرآوازه نبود . اكنون ، به بهاي عجيب و معقول 895000 $ اگر به جرات بگوييم ، يك قطعه از بيلبائو قديم گهري ، در بازار لس آنجلس است.​
اگر چه ، خمش بالهاي فولادي يا هر چيزي از نوع آن جاي تعجب ندارد ؛ اما در خانه ي بنسون در سال 1981 ته رنگ قوي از حساسيت زيبايي شناسانه ي معمار وجود دارد. پله هاي با كف تخته سه لا، بام آسفالت، روكش توفال كوبي قهوه اي و نرده هاي تنديس گون كلاژ شده با هم در يك خانه ي دو ساختمانه. گهري با هوشمندي ساختاري تركيب شده مطابق " تنديس ژاپني با دو سنگ قابل لمس" با توجه به آرچيتيزر Architizer تشبيه نمود.گهري به مشتري مردد خود اطمينان داد كه : "‌شما بسياري از فضاهاي زيبا در اين ميان بدست خواهيد آورد و در شب كه مانند كمپينگ است و در آن شما در داخل و خارج زير نور ستارگان هستيد" .​
اما بدون صراحت رسا در راهي كه ما در حال حاضر با نام تجاري گهري مرتبط كرديم، خانه ي بنسون Benson House رايحه ي سرزندگي پديده هاي معمار را دارد. كلي بنسون ، كه پدرش كار را سفارش داده بود، گفت:" من و خواهرم مجبور به صحبت با فرانك در مورد نوع خانه اي كه براي زندگي ميخواستيم ،شديم". " ما گفتيم كه ما ميخواهيم در قصري با معابر مخفي زندگي كنيم". استفاده ي سنگين آشكار از تخته چند لا، طرح روكش فلزي و آسفالت، حجم مشخص ، و فضاهاي پر پيچ و خم خانه ي بنسون، پيماني براي توجه معمار به مشتريان جوان خود هست. ‌بنسون اضافه كرد: " اين نوعي از دوباره متصور شدن فرانك گهري از آنچه در ديد بچه ها بود، است".


25556348844221419159382012341319111.jpg














 

V A N D A

عضو جدید
کاربر ممتاز
خانه قایقی


ساخت خانه قایقی با طراحی نوین لوكس


تصورات ذهنی بشر از نوع زندگی با یكدیگر متفاوت است، از زندگی در خانه‌های سنتی گرفته تاخانه‌های لوكس و مدرن كه می‌تواند آرامش خاصی را به آن‌ها القاء كند. طراحی خانه قایقی لوكس به نوعی می‌تواند زندگی شناور روی آب را برای متقاضیان و علاقه ‌مندانبه ارمغان آورده و با طراحی متفاوت خود توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب كند.

سقف شیب‌دار و بدنه چوبی آن با ماده براق و شفافی پوشانده شده كه به جذابیت این خانه شناور بیش از پیش افزوده است. همچنین شیشه پنجره‌های این خانه پیش‌ساخته به‌گونه‌ای طراحی شده كه هنگام شب و تاریكی هوا به صورت خودكار تیره شده و با آغاز روز و انتشار نور و روشنایی در محوطه خارجی به آرامی روشن و بی‌رنگ خواهد شد.

نكته قابل توجه اینجاست كه این خانه شناور یك حیاط كوچك در قسمت درب ورودی خود جای داده كه می‌تواند به‌عنوان محل نشیمن مناسبی در فضای باز این خانه به‌ شمار آید. خانه محرك چوبی به راحتی در مسیر آب حركت كرده و می‌تواند زندگی پویا و محركی را برای ساكنان خود به ارمغان آورد.


منبع : معماری نیوز
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

V A N D A

عضو جدید
کاربر ممتاز
ویلابایو;سقف طره ای سبز


موردشگفت انگيزی كه ديده ميشود اين است كه در اينجا هيچ تير حمالی براي نگهداري اسلـَـب های بتنی بدنه و حتي بام سبز روي ساختمان نیز وجود ندارد. خانه يويلا بايو در فیگورسِ اسپانيا واقع در ايالت گيرونا واقع است كه توسط دفتر معماریکـُــلد ناین Could9، واقع در بارسلنا طراحی و اجرا شده است. خانه از يك ساختار بتني مستطيل شكل با طول زياد که به دونيم تقسيم شده تشکیل شده است اگر چه به نظر می رسد این تقسیم بندی صورت گرفته تا كشند مجزايي براي ايجاد خانه در دو سطح توليد كند. قسمت بالايي سقف ساختمان سراسر از شيشه پوشيده شده كه جزءديوار داخلي محسوب ميشود و نور را از خود به فضاي داخلي ساختمان عبور ميدهد. بتن به کار رفته پوشش بالای کربنی دارد و این امکان بازیافتش در طبیعت را افزایش میدهد و بنا را تا حدی نیمه سبز می سازد.نكته جالب ديگر اين است كه در اين مكان هيچ ستون باربری طول کلی ساختمان را دهنه بندی نمی کند وجود ندارد، بتن یک پارچه در محل قالب بندی ئ ریخته شده ی سقف کاملا در جای خود قرار گرفته است حتی اگر یک سقف روی ان بر روی سقف اصلی قرار گرفته باشد که بار سقف را نیز افزایش دهد. بام سبز عملا یک باغ هایدروپنیک است و بیشتر به درد ادم هایی می خورد که از لم دادن روی ان صحن سبز و باغبانی لذت می برند.


منبع :www.dezeen.com
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

sanaz_panel

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
[h=2]اِسپانگِن کوارتِر[/h]


منطقه ی اِسپانگِن در روتردام هلند، برنامه ریزی های مختلفی را برای خانه سازی تجربه کرد که در دهه های اول قرن بیستم برای اسکان افراد فقیر توسط مسئولین شهرداری پیاده می شد.


اکثر این خانه ها دارای آرایش فضایی مشترکی در پلان و نماهای یکدست بودند که لبه های خیابان را تعریف کرده، محوطه های سر زنده تری را به وجود می آورد و گاهی اوقات نیز فضای سبز همگانی ایجاد می نمود. جِی. جِی. پی. اود به عنوان معمار شهر از سال های 1918 تا 1927 با ایجاد تفاوت هایی در فرم اولیه، مثلاً استفاده از محوطه های بزرگ تری که دارای مدرسه بودند و با جابجایی فضای نشیمن، منظور داشتن دید به سمت محوطه این تغییرات را تجربه نمود. پروژه مایکل برینکمن از اولین پروژه هایی بود که این منطق را در پلان به هم ریخته و روابط میان فضاهای داخلی و خارجی را در ارتباط با واحدهای اقامتی مورد سوال قرار می دهد.

هر یک از واحد ها، هم در تراز طبقه ی همکف و هم در گالری دسترسی وسیع موجود در طبقه ی دوم، دارای درب ورودی خصوصی مستقل می باشد. درهای طبقه ی همکف به طبقات همکف یا اول ساختمان هایی باز می شوند که خانه های دو طبقه ی کوچکی روی آن ها قرار گرفته است.

محوطه به جای فضای خنثی باغچه های عمومی، تبدیل به فضایی پویا می شود. باغچه های خصوصی ساختمان ها که در طبقه همکف یا اول قرار گرفته اند، توسط شبکه ای از پیاده روهای منتهی به ورودی ها قطع می شود و فضاهای مشترک بازی بچه ها در امتداد و در کنار فضاهایی مانند حمام های عمومی و اختشوی خانه ها قرار دارند. گالری ها یا به عبارتی "خیابان در آسمان"، عرضی میان 2.2 تا 3.3 متر دارند. قرار گرفتن این گالری ها در سمت باغچه های خصوصی و بالای تراس های خصوصی که روی طبقه ی اول قرار گرفته اند، کاربری دو گانه ای به آنها داده است؛ هم چنین اندازه ی آن نشان می دهدکه می توان به عنوان یک اتاق بیرونی از آن استفاده کرد؛ یعنی علاوه بر دسترسی و آمد و شد، به عنوان محلی برای نشستن یا دور هم آمدن و صحبت کردن با همسایگان کاربرد داشته باشد.


در مجموع حیاط مرکزی، احساسی قوی از هویت را القاء می کند؛ احساسی که از ترکیب غیر معمول آرایش فضایی متناسب و استوار و خوانا در پلان و سطح بالایی از جزئیات نشأت می گیرد و در سطحی بسیار کوچک تر از آن چه در اکثر طراحی های آن زمان رایج بود ایجاد گونه گونگی کرده است.



















منبع :سایت کلبه ی هنر
 

**mahsa**

کاربر بیش فعال
آپارتمان کوچک...





شاید فضای نشیمن در اکثر خانه ها بزرگ و غیر قابل استفاده باشد .ولی با توجه به وضعیت اقتصادی خانواده های کم درآمد برای همه ساخت چنین خانه هایی امکان پذیر نمی باشد. این آپارتمان طراحی شده توسط استودیو MYCC با آنچه که در خانه های امروزی دیده می شود کاملا متفاوت است چرا که معمار این بنا با استفاده از عرض 6 فوتی بنا توانسته است تمامی کاربری های مورد نیاز برای زندگی یک زوج جوان را در فضا 100 متر مکعبی جای بدهند.


.



استودیو MYCC با استفاده از برنامه ریزی دقیق و اجرایی، یک فضای کاملا مودلار شده هم از لحاظ بصری و هم کاربری ایجاد کرده است .شما می توانید در این خانه آشپزانه ، اتاق خواب ، اتاق بازی ، اتاق کار را در حد مودلار می بینید .
شاید باور کردنی نباشد که طراح این بنا همه آنچه که یک خانه آپارتمانی می تواند داشته باشد ،در یک فضای 100 متر مکعبی جای داده باشد ، ولی این کار با استفاده بهینه از تغییر LEVEL ارتفاعی و استفاده از برنامه تری دی مکس امکان پذیر شده است.








.

منبع مطلب:Freeclup.com
 

V A N D A

عضو جدید
کاربر ممتاز
فضاهای کوچک؛ صمیمی اما فاقد جای کافی هستند. بنابر این چاره‌ای جز حداکثر استفاده از متراژ موجودنیست.

قرار دادن وسایل درزیرپله یکی از روش‌های معمول برای بازتر شدن جا و راحت‌تر زندگی کردن است.

برای این منظور از موارد زیر استفاده کنید:

طبقه زدن

قفسه‌بندی زیرپله،روش مناسبی برای ایجاد فضا جهت قرار دادن کتاب‌ها و ظروف است. با گذاشتن وسایل دکوری و تزیینی کنار آن‌ها، جنبه دکوراتیو را رعایت کنید.

اگر زیرپله پهن ودارای جای کافیست، با زدن قفسه و گذاشتن یک میز می‌توانید از آن به عنوان محل کاراستفاده کنید.

دراور

با زدن کشو در فضای زیرپله؛ لباس‌های فصل بعد، کفش‌های اضافی و سایر وسایل کم استفاده را داخل آن بگذارید. این فضا جای مناسبی برای قرار دادن وسایل بزرگ و کوچک خواهد بود.

داخل پله

از فضای داخل پله‌هابه عنوان کشو استفاده کنید. به این ترتیب تعداد کشوهای زیادی در خانه‌های دو طبقه و دوبلکس خواهید داشت.

پلکان‌های دراور مانند چوبی آماده باعث زیبایی و افزایش جا می‌شوند.


منبع : لابی معماران اسرار
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

F A R Z A N E

عضو جدید
کاربر ممتاز
خانه شیشه‌یی با نمای شفاف...

خانه شیشه‌یی با نمای شفاف...

کارلوسانتامبروجیو، طراح ایتالیایی دست به ساخت یک خانه کاملا شفاف زده که تمام اجزای آن
از شیشه ساخته شده است.



در واقع هیچ بخشی از این مکعب آبی رنگ پنهان نیست.

از این رو سانتامبروجیو این خانه مفهومی شیشه‌یی رایانه‌یی را در یک منطقه جنگلی
دورافتاده پاکسازی شده به تصویر کشیده که از دید سایرین پنهان است. این خانه اکنون
در نمایشگاه خیابان پورتلند لندن در دسترس بوده و تصاویر آن برای نمایش مجموعه
لوازم خانگی شیشه‌یی سانتامبروجیو مورد استفاده قرار گرفته است.


این خانه مفهومی در پی سفارش یک مشتری ساخته شده و
هدف آن بخشیدن یک شکل شفاف به یک شیوه دقیق و اساسی از درک فضاها در آنها بوده است.
این خانه شیشه‌یی با شیشه‌های هفت میلیمتری به شیوه خاصی گرم شده که ساکنان آن را
از عناصر محافظت می‌کند. خانه مفهومی شیشه‌یی با قیمت چهار هزار پوند بر متر مربع
از سه اتاق خواب برخوردار بوده و هزینه کلی آن در حدود 400 هزار پوند خواهد بود.

تقریبا تمام جنبه‌های این خانه از میز غذاخوری گرفته تا پله‌ها از شیشه بوده اما
وسایل راحتی مانند تختخواب هنوز همان ساختار قبلی خود را حفظ کرده‌اند.








 

baran270

عضو جدید
کاربر ممتاز
خانه ی مکعبی هافنر؛ منتزع شدگی بافت در اثر


سایت خانه در حومه ی شهر در کنار جنگلی در جنوب آلمان واقع شده است. خانه در انتهای یک کوچه ی بن بست قرار گرفته و از درگیری سایت با جنگل و دره بهره برده است. بنابراین سطح بسیار بالایی از حریم خصوصی ارائه شده توسط حفاظت از دسترسی های دیده شده یا پنهان یک زندگی آزاد و رها را ممکن می سازد. بازسازی جزئی توپوگرافی با توجه با سه متر اختلاف ارتفاع از حرکت و جهت گیری ساختمان های مشابه الهام گرفته است.​
ساختمان مسکونی برای یک زوج با بخشی مجزا برای مهمان طراحی شده است. طراحی خانه به دو بخش تقسیم می شود: یک منطقه ی درونگرا که به واسطه ی یک چیدمان از گشودگی های کوچکتر بند بند شده و از توپولوژی همسایگی پیرامون تبعیت می کند. و بخش دیگر یک منطقه ی برون گرا که با جنگل و چشم انداز زیبایی از دره مواجه شده است.​
فضای خارجی در جایگاه یک منطقه برای بسط یک زندگی آزاد و رها تفسیر می شود. شکل انتزاعی شده ی بام شیروانی براساس یک همسانی با اشکال پیرامون بام که در آلمان جنوبی معمول است ساخته شد. تغییر یک مکعب بسته به باز حداکثر سایز را از گشودگی ها و هم چنین ادغامی بصری از طبیعت و زندگی را ممکن ساخته است.






















 

baran270

عضو جدید
کاربر ممتاز
سکونتگاه اجلند؛ بازخوانی بر خانه های مدفون در بافتی صنعتی



استودیو برسی چن سکونتگاه اجلند را در سواحل رودخانه ی کلورادو طراحی کرد. این زیستگاه در یک سایت بازسازی شده ی صنعتی واقع شده و به نوعی بازتفسیری مدرن از یکی از قدیمی ترین گونه شناسی مسکن در شمال امریکا - خانه ی گودال مانند بومی امریکا – می باشد. این خانه ی گودالی به شکل طبیعی در استفاده از توده ی زمین در حفظ تأمین حرارتی در تمام سال پدید آمده است.​
این گونه الگوی سکونتگاهی در تمام طول تاریخ ظهور یافته, رابطه ی سکونتگاه اجلند با منظر هم از نظر رهیافت همچون اجرای ساختمان درگیر یک بام سبزعایق و حدوداً دو متر گود برداری شده و از منافع توده ی زمین بهره برده است, این شرایط کمک می کند فضا در تابستان خنک باشد و در زمستان گرم بماند. چنین تنظیم معمارانه ای به عنوان فرصتی برای حداکثر صرفه جویی در مصرف انرژی نمایان شده, زمانی که با سیستم های اجرایی بالا مانند سیستم هیدرونیک یکپارچه ی اچ وی ای سی ترکیب شده است.​
سیستم مکانیکی ترکیب شده بر این قرار است: سیستم گرمایش و سرمایش هیدرونیک, تبادل حرارتی زمین گرمایی, تغییر مرحله ی انباشت حرارت گرمایی و یک بام سبز برای حداکثر مصرف انرژی. این پروژه همچنین ویژگی های یک استخر هوشمند را با جرم حرارتی اضافی که به سیستم زمین گرمایی مربوط می شود, ارائه می دهد.​
سکونتگاه اجلند درگیر سازگار کردن زمین و بهسازی گذشته ی صنعتی سایت است. این پروژه آگاهی درباره ی کاهش چشم انداز طبیعی و منابع محدود آن با ایجاد تعادل بین منطقه ی صنعتی و رودخانه ی طبیعی شکل یافته در جهت مخالف سایت را افزایش داده است. سکونتگاه اجلند هم از منظر بصری و هم کارکردی معماری را در قامت یک سایت ویژه ی هنری اینستال و بسط منظر متأثر کرده, این برنامه ی فضایی در دو پاویون مجزا تقسیم شده است.​
این فضا جایی هم برای زندگی و هم جای برای خوابیدن است و به ارتباطی مستقیم با عناصر بیرونی در گذار از یکی به دیگری نیاز دارد. این پروژه استانداردهای جدیدی برای پایداری با در نظر گرفتن کیفیت های زیباشناسانه, اشغال فضایی کوچک و شاخصه های مکانیکی یکپارچه ی آن قرار داده است.


















 

baran270

عضو جدید
کاربر ممتاز
ساختمان وِست ويلِج ؛ هم گرایی نماهاي متضاد و بستر تاريخي

ساختمان وِست ويلِج در نزديكي كاخ گيئونگبُك در سئول در محله اي به همين نام قرار گرفته است. وِست ويلِج، داراي ارتفاع كم، تراكم بالا و ساختماني چند منظوره مي باشد. منطقه وِست ويلِج، لايه هاي بي شماري از زيبايي هاي سئول را داراست ؛ به منظور حفظ فضاي تاريخي و فرهنگي اين منطقه، كانسپت اوليه معماران دوجين هوانگ، ساخت ساختماني با كاربري هاي مختلف و نماهايي متناسب با جهت مكاني آن همچون كيكي چند لايه و رنگارنگ بوده است. اين ساختمان سه طبقه، تركيبي از توابع عمودي مسكوني و تجاري مي باشد.​
به منظور طراحي يك ساختمان " معمولي اما نه عادي " سعي شده است كه به ريشه هاي فرهنگي و اقليمي منطقه بيشتر توجه شود و در الگوي تاريخي منطقه وِست ويلِج اختلالي به وجود نيايد. پنجره هاي وسيع نماي شمالي ساختمان، پاناروماي زيبايي از كوهستانهاي بوكاك و اينوانگ را ارائه مي دهند. در نماي جنوبي، از الگوي آجري منحصر بفردي براي ***** كردن بصري ساختمان استفاده شده است، در حالي كه نور مورد نياز فضاهاي داخلي تامين مي گردد. نقش خاص آجر، با تغيير فصل و زمان، با سايه هاي متنوع و گوناگون، باعث ايجاد فضاهايي غني و زنده خواهد گشت.​
متريال اصلي ساختمان، آجر است و معماران DJHA تلاش كرده اند كه از بهترين كيفيت و مواد طبيعي استفاده كنند و از متريال هاي متنوع بپرهيزند. به همين ترتيب، در فضاهاي داخلي از رنگ به جاي پوشاننده هاي گران قيمت استفاده كرده اند. براي پارتيشن بندي در طبقه هاي دو و سه كه مسكوني مي باشند، از مبلمان هاي نصب شده استفاده گرديده است، كه با نورپردازي فضاها هاهنگ گشته اند. نورپردازي ها در بالاي مبلمان ها نصب شده اند و از نورهاي مخفي براي روشنايي، در سقف بهره برده شده است.​


نمای شمالی

دید به نمای جنوبی

نمای جنوبی

نمی جنوبی در شب

الگوی آجری نمای جنوبی

فضاهای داخلی

فضاهای داخلی

فضاهای داخلی

فضاهای داخلی

پنجره های وسیع شمالی

نورگيري فضا از صفحه آجري در نماي شمالي


طبقه اول ، تجاري

در ادامه
.
.
 

**mahsa**

کاربر بیش فعال
طراحی معماری خانه گواردیولا


طراحی معماری خانه ای در اسپانیا ، کادیز
تفکر در مورد مکان زندگی همیشه به عنوان هسته مرکزی روابط انسان و محیط بوده است . پیتر ایزنمن در این طرح برای یک خانه در مورد مفهوم حس مکان و چگونگی خانه تاثیر پذیری آن با ادراک متفاوت از جهان ، تحقیقاتی به عمل آورده است . وی از خطوط مکان خانه ها در محورهای کاردو و دکومانوس که از محور شهر سازی رمی هستند استفاده نموده .
از زمان رمی ها ، انسان مکان را به عنوان یک اثر، چه چهار راه، چه میدان ، مکانی در جنگل یا پلی روی رودخانه در جدال برای غلبه بر طبیعت تعریف کرده است . امروزه دو مسئله برای مورد سوال قرار دادن ساختارهای سنتی ساخت و ساز اتفاق افتاده است .

اول اینکه فن آوری طبیعت را تحت سلطه خود در آورده است ، خودرو و هواپیما ، با ویژگی دسترسی نامحدود خود ، تمام ابزار آلات قرن نوزده را از دور خارج ساخته است . دوم اینکه نظرات و تفکرات مدرن ، تفکرات سنتی را غیر معقول معرفی کرده اند. چالش های فوق دلایل سنتی سرکوب شده اند ، اما در موقعیت جدید بشری ، دیگر این ایده ها سرکوب نمیشوند . در معماری همواره این مسئله مطرح بوده که آیا نقش بشر در غلبه بر طبیعت مشخص است و به علاوه در شناسایی آن مکانی که اغلب هیچ فضایی را دربر ندارد چه میکند؟(سرزمین آرمانی - اتوپیا).

http://www.architecture24.ir/images/005/Guardiola House-002.jpg​
با نابودی سنتها، ساختارهای مکانی سنتی نیز از بین رفته اند. از دوره های کلاسیک تعریف دیگری از مکان که این دو تضاد سنتی را در برداشته، وجود داشته است . این مسئله در کتاب تیمائوس افلاطون در تعریف از کورا به عنوان چیزی میان مکان و هدف و در میان ظرف آن چه در آن است. مطرح شده است . از نظر افلاطون ، ظرف مانند ماسه در ساحل است : شی یا مکان نیست بلکه ثبت جریانات آب است که با هر موج که به ساحل می رسند اثر خود را بر روی آن میگذارند. با هر موج موفقی که درآ« ایجاد میشود اثری از جزر ومدهای بلند را از خود بر جای میگذارد.
بیشتر به عنوان پایی که اثر خود را روی ماسه ها گذاشته و ماسه ها نیز بر روی آن باقی می ماننند . این عملکردها خارج از هر گونه نظم منطقی و طبیعی است آ«ها یا هر دو هستند یا هیچکدام . این خانه به عنوان تجلی برای ظرفی است که اثرات عقلی و اخلاقی اجزای تشکیل دهنده آن هستند و میان طبیعت و خرده ، منطق و آشوب و اربسک وجود دارد. این خانه ساختار شکنی کرده زیرا در آ« هم ساختار و هم تجسم به طور همزمان به وقوع می پیوندند. سه سطح فرعی و به شکل ال(L) ، همیشه به هم پیوسته هستند این تعابیر متغیر در ابزار این خانه نیز مشخص هستند .
از نظر بیرونی و درونی با ساختارهای سنتی متفاوت است، نه چیزی را در بر گرفته و نه چیزی واقع شده است . چنین به نظرمی رسد که از موادی ساخته شده که مدام تغییر شکل می دهند و با تأثیر از آنچه مانده شکل گرفته اند. بنابراین ساختارهای برگرفته شده که از ثبت جریانات و تغییرات شکل گرفته اند، نه اسکلت هستند و نه هدف.
 

**mahsa**

کاربر بیش فعال
[h=1]ادامه...[/h]http://www.architecture24.ir/images/005/Guardiola House-003.jpg
در نهایت ، این مسئله دوباره در سطح دو نیم دایره به شکل کاشیهای شیشه ای و غیر شیشه ای ظاهر میشود، و نیم دایره های باقیمانده با یک سری گچ بری سفید و صورتی بر روی سطح آن برای ایجاد تعابیر دوگانه ، نشان داده شده اند.
این خانه نه اثری اکسپرسیونیستی است و نه از نظر مکانیکی دقیق است خانه دارای مشخصات یک برخورد کنترل شده از یک خط می باشد که به طرف پایین کشیده شده و پاک نمشود ، اما در خطوط آن پیچیدگی عواقب و انعکاسهای غیر قابل پیش بینی وجود دارد.

http://www.architecture24.ir/images/005/Guardiola House-005.jpg​
 

V A N D A

عضو جدید
کاربر ممتاز
وقتی فضای عمومی از دل زمین به بیرون می جوشد

این پروژه در فرایندرقابت برای باز زنده سازیِ یک پارکینگ- که در گذشته مورد استفاده بوده- درست درمجاورت استادیوم جام جهانی دایِِگو(Daegu)ریشه دارد. ژِرده(Jerde)مامور شد، تا بر مبنای کانسپتی برای [پرداخت] آیکونیک و تکه تکه -موزاییک وار-سطوح و فرم های ارگانیک، برگرفته از صنعت نساجی شهر دایگو، طراحیِ این پروژه راانجام دهد. این طرح بیشتر تحت تاثیر استادیوم یاده شده در مقام نمادی برای وحدت جهانی است. این رویه ی تکه تکه ی - موزاییک وارِ- فضای جدید، به مثابه ی یک استعاره به منظور در هم آمیزیِ فرهنگ های مختلف جهانی نقش آفرینی می کند، که از این قلمروی جدید اجتماعی و چرخه ی مرکزیِ تفریحی آن را شامل: نمایشگاه، غذاخوری وفعالیت های ورزشی، را بازدید خواهند کرد.فراتر از چالش های ناشی از نیازهای مردم محلی، باغ های موزاییک(Mosaic Gardens)دایگو به عنوان یک محیط خود پایدار، فرهنگی و مجموعه ی هنرمندانه ای از فضاهای اجتماعیِ درونی یا بیرونی طراحی شده اند، که از طریق باغ های زنده، پارک های رو ی بام، ویژگی های آب و طراحی لنداسکیپ؛ این منطقه را به یک واحه ی شهری تغییر ماهیت می دهد. باغ های موزاییک وار دایگو که خصلتی ارتباطی و اجتماعی دارند؛ این منطقه را به چیزی فراتر از یک بسط ورزشی تغییر می دهد، بلکه از طریق یک تفرجگاه عمومیِ که با فعالیت های اجتماعی در هم بافته شده است، یک توالیِ جدید فعال،بازدیدکنندگان را از استادیوم مذکور به استادیوم فرعی و استادیوم بیس بال- که درآینده محقق می شود- هدایت می کند.باغ های موزاییک وارِدایگو ی ژِرده، یک مجموعه ی تفریحی- فروشگاهیِ خیره کننده با 50000 متر مربع مساحت ا رائه می کند. پروژه ای که با ایتادیوم جام جهانیِ دایگو مرتبط است و تجربه ی[فضای] عمومی را در بستری برای ورزش های بین المللی افزایش می دهد. با الهام ازبام منحنیِ استادیوم، که تجمع مردم سراسر دنیا در زیر خود نماد پردازی می کند؛دیوارهای خارجیِ باغ موزاییک نیز منحنی هستند به همراه الگوهای تکه تکه ی رنگارنگ و منحصر به فرد، که استعاره ایست از تعدد فرهنگ های جهانی. چنین خصلت معمارانه ی منحصر به فردی در دیوارهای خارجی تاثیر پذیرِ صنعت برجسته ی این ناحیه، نساجی، وپارچه های چهل تکه ی رنگارنگ بوده است. این مجموعه ی جدید، با فرم حلقوی فزاینده ی خود، از دل پارکینگ استادیوم بیرون می آید در حالی که فضاهای تفریحی و فروشگاهی دوطبقه ی زیرین ،زمین را اشغال کرده اند.

.
منبع : اتوود
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

sanaz_panel

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
خانه ای مدرن در ظاهری سنتی!

خانه ای مدرن در ظاهری سنتی!

یک مثال بسیار خوب از ترکیب ساختمانسازی مدرن و سنتی
این پروژه یک خانه ۷۴۴ متر مربعی برای یک خانواده در هلند است که میخواستند در حومه شهر زندگی کنند.
معمار این طرح – Arjean Reas – خواسته است در این پروژه خانه های سنتی هلندی و خانه های مدرن را با هم ترکیب کند. با اینکار وی خواسته است تا با ساخت ساختمانی با ظاهر سنتی محیط بیرون شهر را که یک محیط روستایی بود با ساختمان مدرن دچار تناقص نکند.
او طرح زیر را طراحی کرد:





خانه ای که علارغم ظاهر سنتی و ساده اش بسیار مدرن میباشد!





















پلان طبقه همکف




پلان طبقه بالای همکف (اول)




برش نقشه معماری


منبع :سیویلتکت





 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا