حقیقت با اطلاعات دیجیتالی دنیای مجازی تلفیق می‌شود

R-Quantum

عضو جدید
کاربر ممتاز

کامپيوترهاي قابل‌حمل و گوشي‌هاي هوشمند به سادگي امکان دسترسي به کامپيوترها را در هر مکاني براي کاربران فراهم مي‌کنند، اما محققان موسسه فناوري ماساچوست(MIT) قصد دارند يک گام از اين مرحله فراتر بروند و تمام دنيا را در يک کامپيوتر جا دهند.

در کنفرانس سال جاري تعامل کامپيوتر و انسان(CHI) که در ايالت بوستون آمريکا برگزار شد، محققان گروه Fluid Interfaces وابسته به آزمايشگاه رسانه‌اي مرکز MIT آخرين ويرايش از نسخه اوليه محصولي با نام SixthSense را معرفي کردند. اين محصول در اصل يک پلتفورم هوشمند است که بر اساس حرکت‌ها و اشاره‌ها عمل مي‌کند و کاربران مي‌توانند آن را مانند دستکش، بپوشند. اين پلتفورم مي‌توانند به صورت مستمر دنياي فيزيکي را با اطلاعات ديجيتالي هماهنگ کند.

با اين سيستم مي‌توانيد تصور کنيد که پست‌ الکترونيکي خود را با ترسيم علامت @ با انگشت خود، روي يک ديوار سفيد چک کنيد يا اينکه پس از کشيدن يک دايره با انگشت که نشان دهنده ساعت مچي است، از زمان دقيق مطلع شويد.

در اين فضا، اگر قصد گرفتن عکس را داشته باشيد مي‌توانيد با گذاشتن انگشت شست خود روي انگشت سبابه، قاب عکاسي خود را تهيه کرده و عکس بگيرد. با اين فناوري سيستمي را مي‌توانيد تصور کنيد که زمان و دليل تاخير پرواز شما و اطلاعات مربوط به آن را روي دست شما به نمايش گذاشته است.

دکتر "پتي مائس"(Pattie Maes) که مديريت گروه Fluid Interfaces در موسسه MIT را برعهده دارد، در اين خصوص توضيح داد: «ما در تلاشيم تا از روش‌هاي يکپارچه به اطلاعات دسترسي داشته باشيم».

یادداشت‌های دو دانشجوی آی ‌تی IT
 
بالا