حاج بخشی که بود؟؟؟

reza4321

عضو جدید
کاربر ممتاز
چند نفر از اعضای باشگاه امثال حاج بخشی رو میشناسند؟
چند روز پیش در روایت فتح شهید اوینی از اون و روحیه اش فیلم و مستند تهیه کرده بود.پایین قسمتی از گفته های شهید اوینی در این مستند است-
حتما بخونید:

در آن سوي فاو، در مقر فرماندهي بعثي‌ها، به حاج بخشي بر خورديم؛ چهره‌ي آشناي حزب الله تهران. هر كس سرزندگي و بذله‌گويي و آن چهره‌ي شاداب او را مي‌ديد باور نمي‌كرد كه دو ساعت پيش فرزندش شهيد شده باشد. اما حقيقت همين بود. هنگامي كه ما به حاج بخشي بر خورديم دو ساعتي بيش از شهادت فرزندش نمي‌گذشت. او حاضر نشده بود كه به همراه پيكر فرزند شهيدش جبهه‌ي نبرد را، ولو براي چند روز، ترك گويد. ما آخرين بار كه او را ديده بوديم در تهران بود، هنگامي كه كاروان نخستين «راهيان كربلا» عازم جبهه‌ي نبرد بودند. هر جا كه حزب الله تهران هست او نيز همان جاست و علمداري مي‌كند.

حاج بخشي با يك گوني شكلات و دريايي از سرور به سوي خط مي‌رفت تا بين بچه‌ها شادي و شكلات پخش كند. او مرتباً مي‌گفت اينجا خانه‌ي خودمان است و همه مي‌دانستند كه او نظر به كشورگشايي ندارد، بلكه مي‌خواهد از سر طنز جوابي به صدام داده باشد. و به‌راستي چه كسي مي‌تواند باور كند كه در اين لحظات، دو ساعتي بيش از شهادت فرزند او نمي‌گذرد و با اين‌همه، او هنوز هم روحيه‌ي طنزآميز خود را حفظ كرده است؟ چگونه مي‌توان اين‌همه را جز با معجزه‌ي ايمان تفسير كرد؟

همه‌ي بچه‌ها او را همچون پدري مهربان دوست مي‌دارند و شايد او نيز در هر يك از اين جوانان نشاني از فرزند شهيد خود مي‌بيند. و يا نه، اصلاً اين حرف‌ها زاييده‌ي تخيلات ماست و او آنچنان به حق پيوسته است كه شهيدان را مُرده نمي‌پندارد... خدا مي‌داند.

حاج بخشي به يكايك سنگرهايي كه بچه‌ها با دست در خاك كنده بودند سر مي‌زد و شادي و شكلات پخش مي‌كرد و دعا مي‌كرد كه خداوند اين بچه‌ها را حفظ كند.

هر بار كه حاج بخشي جواني را در بغل مي‌گرفت، ما به ياد فرزند شهيد او مي‌افتاديم و از خود مي‌پرسيديم: آيا او هم به همان موجود عزيزي كه در ذهن ماست مي‌انديشد؟ اما او آن‌همه آرام و سرزنده و شاداب است كه تو گويي اصلاً داغدار جوانش نيست.

330290.jpg



اوایل هفته این مجاهد اسلام به سوی دو پسر شهیدش سفر کرد

«بسم الله الرحمن الرحیم

درگذشت پیر دلاور جبهه‌های جهاد، پدر دو شهید و همرزم و همراه هزاران شهید، مرحوم حاج ذبیح الله بخشی را به همه مجاهدان راه حق و به خانواده محترم آن مرحوم تسلیت می‌گویم و علو درجات و پاداش صبر و ثبات را برای ایشان از خداوند متعال مسالت می‌نمایم.


سید علی خامنه‌ای»
 

reza4321

عضو جدید
کاربر ممتاز
در این تصویر حاج بخشی در تلاش برای خاموش کردن اتش خودرو میباشد.داخل ماشین دامادش و دو تن از رزمنده ها شهید شدند.
35338_sny2ff0f.jpg

قسمتی از خاطرات آن روز:
غیر از حاجی که راننده بود سه مجروح هم در ماشین او بودند که یکی از آنها داماد حاجی بود. حاجی بخشی سریع پریده بود پایین و سعی داشت آتش را خاموش کند و آنها را نجات دهد. چند تا از بچه ها هم رفتند کمک اما آتش تمام ماشین را گرفته بود و کاری از کسی ساخته نبود.


تلاش آنها برای نجات آن سه نفر در حالی بود که حجم آتش چند برابر شده بود. حتی حاجی بخشی و سعید همانجا چند ترکش هم خوردند.


وقتی برای حاجی مسجل شد که افراد شهید شده اند و کاری از آنها ساخته نیست با روحیه ای بالابه سمت خط راه افتاد و فریاد زد: کی خسته است؟!


بچه‏ها دورش حلقه زدند و بوسه بارانش کردند و با موتور فرستادندش عقب.


رجبی در پایان می گوید حاجی بخشی همین روحیه را بعد از جنگ هم حفظ کرد و ان شاء الله سایه اش همیشه بر سر ما باشد چرا که ما به خیر و برکت او و آن چهره پر مهر و محبت همیشه نیاز داریم.

http://abna.ir/data.asp?lang=1&id=289013
 
آخرین ویرایش:

reza4321

عضو جدید
کاربر ممتاز
این بزرگوار تا اخر پای اعتقادش بود و همیشه در صحنه ها حضور داشت.خدایش بیامرزد.
یکی از اخرین حضورهای وی در میدان عمل(دیدار بسیجی ها با مقام معظم رهبری)


138909081629570672_10635.jpg



خاطرات آن مرحوم:
حاجی شیعه علی بود
 

Hosse!N_206

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
من عاشق _ادوارد انیلی _ هستم ... . . . همون شاهزاده اروپایی که شیفته تفکرات و خط امام شد /// کارکتر خاصی داشت ...
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
خدا بیامرزدش. واقعا به انچه که ایمان داشت عمل هم میکرد. صادق بود و صدق و صفا داشت. و چه تنها از دنیا رفت.
 

samira.bas

عضو جدید
کاربر ممتاز
کاش این آدم ها تو جامعه ما بیشتر بودن......خداوند رحمتش کنه.....



تقدیم به حاج بخشی و همه شهدا
 

reza4321

عضو جدید
کاربر ممتاز
به دلیل فرارسیدن چهلمین روز درگذشت این پیر بزرگوار جبهه ها و پدر همه رزمنده ها ،آپ شد.
 

V A H ! D

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع ,
کاربر ممتاز
.
.
.

گلستـان شهـدای باشگاه مهندسان ایران ...
 

mec1386

عضو جدید
کاربر ممتاز
* حاجی بخشی 10 سال در صدا و سیما ممنوع‌التصویر بود

قاسمی خاطرنشان کرد: ما گاهی شاهد اتفاقات باور نکردنی در کشور هستیم، چرا باید سیاست‌های کاری ما به نحوی باشد که حاجی بخشی، 10 سال در صدا و سیمای ایران ممنوع‌التصویر باشد، فردی که مدت‌ها برای ایران اسلامی جنگید و تلاش خود را برای حفظ نظام انجام داد.

همرزم شهید آوینی با اشاره به اینکه یکی از اساسی‌ترین نیازهای امروز جامعه رسیدن به هنر متعهد و هنرمندان متعهد است، تصریح کرد: هنر و هنرمند باید در راهی که آوینی قدم برداشت قدم بردارند، راهی که باعث شد آوینی در تاریخ ماندگار شود و پس از گذشت چندین سال همچنان آثار و هنر او برای مردم جذابیت داشته باشد.

قاسمی ادامه داد: کارهایی که با عنوان کار هنری به جامعه ارائه می‌شود با فرکانس فکری ما همخوانی ندارد، زیرا کسی که برای این مردم کار می‌کند باید با دردها و مشکلات این مردم آشنا باشد، جنگ و سختی‌هایش را لمس کرده باشد و یا حداقل آشنایی کامل در این زمینه داشته باشد.

وی با بیان نمونه‌هایی از ‌آسیب‌ها در دانشگاه‌ها و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: امروز ما شاهد اساتیدی هستیم که در دوران دفاع مقدس کشور را ترک کردند و امروز که دوباره فضای کشور را مساعد یافتند به کشور بازگشته و دانشگاه‌های ما را اشغال کرده‌اند و از داخل نظام به نظام ضربه می‌زنند، جوانان را از مسیر باز می‌دارند و افکار نامناسب را به ذهن این جوانان وارد می‌کنند.

http://www.598.ir/fa/news/40525/حاجی‌بخشی-10-سال-ممنوع‌التصویر-بود
 

Similar threads

بالا