جزوه روش های تولید

ram33

عضو جدید
با سلام و پوزش چند وقتیه که مشغله کاریم زیاده نتونستم ارسال داشته باشم ...

[h=1] آشنایی با ماشين هاي فرز ( افقی و عمودی ) [/h]
مقدمه
اگر به اطراف خود نگاه كنيد قطعات و اجسام مختلف مي بينيد. اين قطعات از خودكار و خودنويس گرفته تا چكش و قلم و سوهان با يكي از روش هاي بدون براده برداري يا با براده برداري ساخته شده اند.​
امر براده برداري به وسيله دست يا ماشين انجام مي گيرد.
براده برداري ماشيني- ماشين هاي براده برداري يا حركت خطي دارند،مانند صفحه تراش ،اره لنگ ،خان كشي و غيره ، يا داراي حركت دوراني هستندكه اكثر دستگاههاي براده برداري به اين صورت ساخته شده اند.ماشين هاي برده برداري با حركت دوراني به دو صورت كار مي كنند:
الف) قطعه كار داراي حركت دوراني و ابزارهاي حركت خطي است مانند دستگاههاي تراش
ب) قطعه كار ثابت بوده يا داراي حركت خطي است اما ابزار براده برداري داراي حركت دوراني است كه اساس كار ماشين هاي فرز بر اين مبنا است.​
شكل 1 : قطعه كار داراي حركت دوراني
شكل2 : قطعه كار داراي حركت ثابت

منبع : www.tak11.tk
لینک دانلود
صفحه دانلود :
 

ram33

عضو جدید
[h=1]طراحی صنعتی چیست ! تاریخچه و اصول اولیه[/h]
در زمانهای قدیم ، حتی در سالهای قبل از میلاد برای نشان دادن و معرفی کردن قطعات و وسایل صنعتی از نقشه هائی استفاده می کرده اند که بطور کامل گویا نبوده و از قواعدی که همگان آن را درک کنند بهره ای نداشته است و در موقع نقشه خوانی با مشکلاتی روبرو می شدند.
تا اینکه آقای لئونار داوینچی نقاش و مجسمه ساز ایتالیائی (۱۵۱۶ - ۱۴۵۹ ) طراحی را ارائه نمود و طبق قواعدی جسم سه بعدی را روی صفحه دو بعدی با رسم تصاویر نشان می داد که در این حال نقشه ها گویا تر و قابل فهم تر بود.
سپس دانشمندان و ریاضیدانان اروپایی فعالیت او را دنبال کردند تا اینکه گاسپار مانژ اهل فرانسه در سال ۱۷۹۸ هندسه ترسیمی را معرفی نمود و این علم پایه و ریشه طراحی سازه های صنعتی (نقشه کشی صنعتی) شد و امروزه از همان اصول استفاده می گردد.
با توجه به ضرورت نقشه کشی و نقشه خوانی مجموعه قواعد و اصولی را استاندارد بین المللی معرفی نموده تا با در نظر گرفتن آن یک نقشه در تمام جهان دارا ی یک معنی باشد یا به عبارت دیگر یک نقشه فقط یک قطعه یا یک جسم را در تمام جهان معرفی کند.
متن کامل دراین صفحه
منبع:www.tak11.tk
 
بالا