جزئيات مقابله ايران با ويروس استاکس نت

mahian90

عضو جدید
کاربر ممتاز
جزئيات مقابله ايران با ويروس استاکس نت
خراسان - مورخ یکشنبه 1390/01/28 شماره انتشار 17812
رييس سازمان پدافند غيرعامل کشور با تشريح اقدامات ايران براي مقابله با حملات سايبري از ساخت نرم افزار ضدويروس استاکس نت و پاک کردن دستگاه هاي آلوده به اين ويروس خبر داد.در همين حال روزنامه اسرائيلي اورشليم پست در گزارشي با اشاره به توانمندي هاي ايران براي مقابله با حملات سايبري نوشت: ايران با مهار کردن ويروس استاکس نت سرعت غني سازي خود را افزايش داده است.سردار سرتيپ غلامرضا جلالي رئيس سازمان پدافند غيرعامل با تاکيد بر اهميت روزافزون سايبر در رقابت بين کشورها گفت: در گذشته، جنگ سايبري تنها در نظريه و تحليل مطرح مي شد اما امروز اين تهديد کاملا جنبه عيني پيدا کرده و همه دنيا متوجه اين تهديد شده است. رييس سازمان پدافند غير عامل افزود: يکي از استراتژيست هاي آمريکايي، سايبر را بعد از زمين، دريا، هوا و فضا پنجمين عرصه جنگ جهاني مي داند که رقابت هاي آينده حول آن شکل مي گيرد.

با استاکس نت، اولين حمله سايبري به ايران انجام شد
رييس سازمان پدافند غير عامل حمله ويروس استاکس نت را اولين طليعه جنگ سايبري در ايران دانست و گفت: با توجه به رشد سريع استفاده از فناوري اطلاعات در بخش هاي مختلف خدماتي و اقتصادي بايد به ارتقاي امنيت زير ساخت هاي فناوري اطلاعات در کشور توجه بيشتري شود. سردار جلالي افزود: در برنامه پنجم دولت مکلف شده است هفتاد درصد از فعاليتهاي خدماتي خود را از طريق اين زير ساختها ارايه دهد که لازم است به تمهيدات امنيتي اين بخش نيز انديشيده شود.وي با اشاره به شناسايي کشورهايي که در تهاجم سايبري استاکس نت دخالت داشته اند تصريح کرد: کارشناسان فني ايراني، منشا و چگونگي نفوذ و روشهاي مقابله و مهار ويروس استاکس نت را مورد بررسي قرار داده اند. رييس سازمان پدافند غير عامل افزود: متخصصان، ويروس استاکس نت را در آزمايشگاه تخصصي ويروس قرار داده و ظرفيت ها و توانمندي هاي آن را بررسي کرده اند. سردار جلالي خاطر نشان کرد: اگرچه حمله استاکس نت غافلگيرانه بود اما متخصصان ما به خوبي با آن مقابله کردند. وي با بيان اينکه حمله استاکس نت برکات خوبي براي کشور ما داشت اين حمله را باعث افزايش آمادگي متخصصان ايراني دانست. رييس سازمان پدافند غير عامل اضافه کرد: متخصصان سايبري ايران نرم افزار ضد ويروس استاکس نت را تهيه و دستگاه هاي آلوده را پاکسازي کرده اند و به نيروهاي متخصص نيز آموزش هاي لازم داده شده است.

شکايت از کشورهاي منتشر کننده ويروس استاکس نت
سردار جلالي مقابله با ويروس استاکس نت را داراي ابعاد سياسي و حقوقي دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان با استفاده از فضاي مجازي به زيرساختهاي صنعتي حمله و روند توليد صنعتي را تحت تاثير قرار داده اند. اين يک اقدام خصمانه عليه کشور ما بود که اگر به موقع با آن مقابله نمي شد احتمال داشت صدمات مالي و جاني زيادي وارد کند.
رييس سازمان پدافند غير عامل تاکيد کرد: ابعاد سياسي و حقوقي اين تهاجم سايبري را بايد وزارت امور خارجه و ساير مراجع سياسي و قضايي پيگيري و به مراجع ذيصلاح بين المللي شکايت کنند. وي گفت: اگر آمادگي مقابله با اين بحران در کشور وجود نداشت و حمله آنها با موفقيت همراه مي شد امکان داشت در زيرساختهاي پالايشگاهي و صنعتي، خطاي صنعتي ايجاد و حوادث ناگواري به وجود بيايد. سردار جلالي افزود: به عنوان مثال اختلال در يک مجتمع پتروشيمي ممکن است به آتش سوزي و آلودگي شيميايي خطرناک براي مردم و محيط زيست مانند حادثه بوپال هند منجر شود. رييس سازمان پدافند غير عامل با بيان اينکه کشورهاي مهاجم بايد مسووليت حقوقي حمله سايبري را بپذيرند تصريح کرد: در صورت اختلال در حوزه نفت، گاز، برق و پتروشيمي امکان داشت خسارت هاي سنگين به کشور ما وارد شود.

نقش زيمنس در فعاليت استاکس نت
سردار جلالي با اشاره به سوء استفاده از نرم افزار اسکاداي شرکت زيمنس گفت: مسوولان فني و اجرايي بايد نسبت به نرم افزار اسکاداي زيمنس که بستر فعاليت ويروس استاکس نت را فراهم کرده پيگيري حقوقي انجام دهند. رييس سازمان پدافند غير عامل با تاکيد بر اينکه اعتبار و جايگاه شرکت زيمنس زير سوال رفته است اظهار داشت: شرکت زيمنس بايد پاسخگو باشد و توضيح دهد که بر چه اساس و از چه طريقي کدها و نرم افزار اصلي را در اختيار دشمنان قرار داده و زمينه تهاجم سايبري عليه ما را فراهم کرده است.

مقصد نهايي گزارش هاي ارسالي استاکس نت، ايالت تگزاس آمريکا و رژيم صهيونيستي است
رييس سازمان پدافند غير عامل در خصوص کشورهايي که در حمله سايبري عليه ايران دست داشته اند گفت:بررسي ها و تحقيقات ما نشان مي دهد که منشاء ويروس استاکس نت به آمريکا و رژيم صهيونيستي بازمي گردد.
وي با تشريح روند فعاليت ويروس استاکس نت، خاطر نشان کرد: ويروس استاکس نت زماني که در سيستم کامپيوتري مستقر مي شود در مرحله اول کار شناسايي را انجام مي دهد و در مرحله بعد اقدام به ارسال گزارش از سيستم آلوده به مقصد مورد نظر مي کند. سردار جلالي افزود: با پيگيري گزارش ها ارسال شده مشخص شد که مقصد نهايي اين گزارش ها رژيم صهيونيستي و ايالت تگزاس آمريکا است.

جروز الم پست: ايران توانسته ويروس استاکس نت را شکست دهد
يک روزنامه چاپ سرزمين هاي اشغالي در گزارشي با اشاره به آزمايش سانتريفيوژهاي بسيار پيشرفته از سوي ايران نوشت: تهران توانسته با ويروس "استاکس نت" مقابله کرده و آن را شکست دهد. به گزارش مهر، "افرايم کام" محقق انستيتو مطالعات امنيت داخلي رژيم صهيونيستي در دانشگاه تل آويو به روزنامه جروزالم پست گفت: دانشمندان هسته اي ايران پيشرفت هاي قابل توجهي را درزمينه غني سازي اورانيوم داشتند و در اين راستا بسيار سريع حرکت کرده اند.وي افزود: دشوار است که بگوييم دانشمندان ايراني چه پيشرفت هايي را در زمينه هسته اي داشتند اما آنها بيش از يک سال است که به آزمايش سانتريفيوژهاي بسيار پيشرفته پرداخته اند.همچنين درحالي که ادعاهايي درباره اختلال در برنامه هسته اي ايران با استفاده از ويروس کامپيوتري استاکس نت مطرح بود، افرايم کام گفت تهران توانسته خطر اين ويروس را دفع کند و آن را شکست دهد.
 

devil may cry

عضو جدید
symantec و .... و داخل تعداد زیادی از کنفرانسهای امنیتی در مورد عملکرد و ... این ویروس بحث کردند و اولین پیشبینیها و روشهای مقابله و انالیز کد توسط شرکتهای امنیتی خارجی انجام شد و اولین احتمالات رو شرکتها و گروهای امنیتی خارج از ایران مطرح کردند که این ویروس کار اسرایل و امریکاست و این ویروس هم کارش رو به بهترین شکل ممکن انجام داد و برنامه های اتمی داخل رو به تعویق انداخت و اطلاعات لازم رو منتقل کرد الان هم دیگه الان هر فرد و مسول و .... که از راه میرسه صاحب نظر میشه و میگه ما استاکس نت رو کشف کردیم و خنثی کردیم و ....:confused:زمانی که تفریحی سایتها و سرورهای کشورهای دیگه رو هک میکنیم نباید توقع داشته باشیم هیچ کشوری کاری به کارمون نداشته باشه اگر بحث شکایت هم باشه به دلیل اینکه داخل ایران با هکرهای سایتهای خارجی نه تنها برخود که نمیشه داخل رسانه ها با افتخار اخبارش منتشر میشه و .... و این افراد از حمایت سیاسی و ... برخوردارند و تحویل پلیس اینترپل نمیشند کشورهای دیگه هم با ما همکاری نمیکنند و افرادی رو که این کار رو انجام دادند مجازات و ... نمیکنند;چیزی که عوض داره گله نداره:smile:
 

Similar threads

بالا