جدید ترین ها

Zaneti

مدیر تالار مهندسی مکانیک
مدیر تالار
سلام
من این تاپیک را زدم تا یه مقدار اینجا نظم بگیره
لطفا خودروهای جدید ه تولید میشه را با همهی مشخصاتتش اینجا بزارید تا هم اینجا مرتب تر بشه و هم این تاپیک یه آرشیو خوب برای همه باشه
در ضمن توی تاپیک اخبار خودرو هم اخبار ها و نو آوری ها را اونجا بزارید
ممنون
 

امین قیاسی 1986

عضو جدید
فیات فریمانت در راه است

فیات فریمانت در راه است

سلام
نمایشگاه خودرو ژنو 2011 میزبان فیات جدید فریمانت خواهد بود که در نیمه دوم سال 2011 به فروش خواهد رسید.
فیات فریمانت که بر پایه دوج جرنی ساخته شده، اولین خودروی فیات خواهد بود که با همکاری گروه کرایسلر تولید می شود.
این خودرو در کارخانه مکزیک واقع در تولوکا ساخته خواهد شد جایی که فیات 500 در آن برای بازار آمریکا تولید می شود.
این خودرو حسی از آزادی را به وجود می آورد، لذت زندگی در هوای باز، حس ماجراجویی و امکان روبرو شدن با موقعیت هایی که در زندگی روزمره به وجود می آید.
فریمانت در واقع یک خودروی «گوش به فرمان» است که برای نیازهای متعدد خانواده ها و آنهایی که به دنبال یک خودروی جادار، راحت و همه فن حریف هستند ساخته شده است.
این خودرو انعطاف پذیری و عملی بودن را به روش منحصر به فرد و اصلی خودش ترکیب می کند.
ابعاد خودرو (طول 489 سانتی متر، عرض 188 سانتی متر و ارتفاع 172 سانتی متر) فضای وسیع داخل ماشین را، با کمک چرخ های 289 سانتی متری که در نوع خود بهترین هستند، ضمانت می کند.
فریمانت با هفت صندلی راحت و تطبیق پذیر به همراه صندلی سه ردیفه جادار که به راحتی در دسترس هستند (چون درهای خودرو 90 درجه باز می شوند) نهایت فضا را برای شما به ارمغان می آورد.
صندلی های ردیف سوم با یک حرکت ساده به کف خودرو خم می شوند و فضای بیشتری را فراهم می آورند. صندلی های ردیف دوم بالاتر از صندلی های ردیف اول جاسازی شده اند در حالیکه ردیف سوم بالاتر از ردیف دوم است تا همه سرنشین ها نهایت دید را داشته باشند.
ردیف دوم یک پشتیبان خلاقانه کودک نیز دارد: صندلی های پشتیبان درست نشستن کودکان و همچنین بستن کمربندهای ایمنی را که امنیت بیشتر و راحتی زیادی دارند، را کنترل می کند.
راحتی هنگام نشستن نیز با یک موقعیت بالای رانندگی، صندلی های جادار و راحت، محفظه نگه دارنده وسایل که فضای زیادی دارد و از دو محفظه با ظرفیت متوسط 1461 لیتر تشکیل شده است، تضمین می شود.
طراحی منحصر به فرد و مختص این خودرو شامل خطوط قوی و مهمی هستند که در انتهای جلو طراحی شده و سپر و گریل تازه که ساخته شده اند. انتهای عقبی خودرو با سپر های جدید و چراغ های ال ای دی دوباره طراحی شده است.
اتاقک کاملا جدید سرنشین ها، یک طراحی به روز و مواد به کار رفته نرم را به نمایش می گذارد. هم چنین داشبورد با مواد کُرُمی، قاب برند جدید، کنسول مرکزی بین دو صندلی زیبا و یک سیستم اطلاع دهنده بزرگ با صفحه لمسی از دیگر موارد طراحی داخل هستند.
برای ساده تر کردن انتخاب و مراحل خرید، تنها دو طراحی متفاوت وجود دارد که گروه های مصرف کننده مختلفی را هدف می‌گیرند. سطح تجهیزات برای هر دو مدل به شدت کامل است و تمام اجزای اصلی از سیاست کلی فیات یعنی «قیمت متعادل» پیروی می کنند.
هر دو مدل تمام موارد زیر را دارند: هفت صندلی، سیستم سه منطقه ای کنترل اتوماتیک آب و هوای اقلیمی، سیستم بدون دکمه لمسی، کروز کنترل، کامپیوتر پیشرفته مسافرتی، سیستم کنترل فشار لاستیک ها، چراغ های مه شکن، رادیو با صفحه لمسی رنگی و قابل کنترل از روی فرمان . مدل شهری تر شامل موارد زیر نیز هست : رادیوی لمسی با صفحه 8.4 اینچ، دی وی دی و اس دی خوان، بلوتوث، حسگر های عقب موقع پارک کردن، آیینه های تاشو، فعال سازی اتوماتیک چراغ های جلو، شیشه عقب تیره تر و نوارهای سقفی.
فریمانت یک خودرو دیفرانسیل جلو است وبا پیشرانه دیزلی مجهز به توربو که با جعبه دنده دستی ترکیب شده است، به حرکت در می آید. بعد تر، خودرو در نسخه های 4×4 با 170 اسب بخار قدرت در حالت مولتی جت 2 و 276 اسب بخار در گونه بنزینی با پیشرانه 3.6 لیتری وی6 نیز در دسترس خواهد بود که هر دو، گیربکس اتوماتیک خواهند داشت.
به استثنای جعبه دنده اتوماتیک موتور 3.6 لیتری قدرتمند آن که توسط گروه کرایسلر ساخته شده، بقیه واحد های قوای محرکه ساخته و طراحی شده توسط مرکز تحقیقات فیات است.
کارایی داینامیک خودرو نیز با کمک تیم مهندسی فیات، که تنظیمات ویژه ای برای راندن و فنربندی برای دقت و مستقیم بودن بیشتر خودرو ساخته، بهبود پیدا کرده است . راحتی راندن نیز با اصلاحات متعدد و مهمی که برای محفظه ضد صدای سرنشین ها انجام شده، تضمین می شود.
امنیت در این خودرو در سطح بالایی قرار دارد . به همراه 7 کیسه هوا، سیستم ترمز ضد قفل با کمک ترمز، برنامه تعادل الکتریکی وای آر ال که به صورت استاندار همه مدل ها موجود هستند.


گزارش: مصطفی محدث




 

امین قیاسی 1986

عضو جدید
ایمن‌ترین خودروهای 2011 معرفی شد

ایمن‌ترین خودروهای 2011 معرفی شد

اداره كل ایمنی بزرگراه‌های آمریكا ایمن‌ترین خودروهای مدل ‌2011 این كشور را اعلام كرد.
در این رده‌بندی از اطلاعات مربوط به اداره بیمه خودروها استفاده شده و خودروهایی كه كمترین موارد تصادف و شكایات را داشته، به عنوان خودروهای ایمن معرفی شده است.





همچنین از نمرات مربوط به آزمون‌های ایمنی خودروها نیز در این رده‌بندی استفاده شده است. از جمله نمرات مربوط به آزمون‌های تصادف از جلو و كنار در سرعت‌های معین و همچنین داشتن كیسه ایمنی هوا در نظر گرفته شده است.
در مجموع ‌25 خودرو دودیفرانسیلی و ‌40 خودروی سواری مدل ‌2011 توانست عنوان خودروهای ایمن را از سوی موسسه بیمه اداره كل ایمنی بزرگراه‌های آمریكا به‌ دست آورد.
شركت‌های فولكس ‌واگن، آئودی، هیوندای‌ و كیا بیشترین سهم را در میان خودروهای ایمن مدل ‌2011 در بازار آمریكا به خود اختصاص داده‌اند.
ایمن‌ترین خودروهای مدل ‌2011 بازار امریكا در مجموع گروه‌ها به همراه قیمت آن‌ها به شرح زیر است:

1- بی.ام.و سری 5.
سدان لوكس بزرگ با قیمت 45 هزار و 50 دلار

2- بیوك لاكروس.
سدان لوكس بزرگ با قیمت 26 هزار و 955 دلار

3- كادیلاك CTS سدان.
سدان لوكس بزرگ با قیمت 35 هزار و 165 دلار

4- شورولت كروز.
سدان كوچك با قیمت 16 هزار و 275 دلار

5- لینكلن MKS.
سدان لوكس بزرگ با قیمت 41 هزار و 500 دلار

6- مرسدس كلاس C.
سدان لوكس میدسایز با قیمت 33 هزار و 990 دلار

7- مرسدس سدان كلاس E.
سدان لوكس بزرگ با قیمت 49 هزار و 400 دلار

8- سوبارو لیجیسی.
سدان میدسایز با قیمت 19 هزار و 995 دلار

9- سوبارو اوتبك.
سدان میدسایز با قیمت 23 هزار و 195 دلار.



به گزارش ايسنا

 

امین قیاسی 1986

عضو جدید
روسیه از نخستین خودروی هیبریدی ساخت خود رونمایی كرد

روسیه از نخستین خودروی هیبریدی ساخت خود رونمایی كرد

سلام
میخاییل پروخروف



میلیاردر روسی و صاحب باشگاه بسكتبال نیوجرسی نت آمریكا صاحب پروژه ساخت نخستین خودروی هیبریدی كشورش است.
این خودرو هیبریدی بنزینی-الكتریكی Yo نام داشته كه قادر است از سوخت بنزین یا گاز طبیعی برای تولید نیروی برق استفاده كند.
برخی كارشناسان اعلام كرده‌اند كه این خودرو با نوآوری مهندسان روسی تولید شده، اما هنوز قیمت آن در صورت رسیدن به تولید انبوه مشخص نیست.
طراحان این خودرو ادعا كرده‌اند كه Yo قادر است با یك گالن بنزین مسافتی معادل 108 كیلومتر را بپیماید. این میزان مصرف سوخت حتی بهینه‌تر از مصرف سوخت پریوس تویوتا است.
پیش‌بینی می‌شود نخستین خودرو هیبریدی روسیه تا اوایل سال 2012 میلادی روانه بازار شود.
به گزارش نیویورك تایمز، حداكثر سرعت این خودرو 80 مایل بر ساعت بوده و پیش‌بینی می‌شود قیمت آن به حدود 14 هزار و 500 دلار در بازار برسد.
میخاییل پروخروف در مراسم رونمایی از نخستین خودروی هیبریدی ساخت روسیه گفت: می‌خواهیم با رونمایی از این خودرو نشان دهیم كه این تصور كه روس‌ها قادر به تولید خودروهایی از این دست نیستند را بشكنیم.
به گزارش ایسنا، وی افزود: این پروژه هیچ خطری برای مسابقات جام جهانی 2018 نداشته و منابع مالی آن به طور كامل از طرف بخش خصوصی تامین شده است.
به گفته پروخروف این خودرو با مشاركت دو شركت یارویت موتورز و اونكسیم تولید شده است.
پیش‌بینی شده كه برای تولید و فروش این خودرو حدود 198.4 میلیون دلار هزینه شده است.








 

امین قیاسی 1986

عضو جدید
مزدا 2 نیامده رقیب پیدا کرد+تصاویر

مزدا 2 نیامده رقیب پیدا کرد+تصاویر

سلام
فشرده‌تر شدن رقابت با عرضه هیوندای i20 به بازار ایران
این روزها بازار خودروهای کم‌مصرف در کشور حسابی داغ است وتولیدکنندگان و واردکنندگان خودرو با دریافت این موضوع سعی دارند با بهبود شرایط فروش و پس از فروش طیف گسترده تری از مشتریان را به خود اختصاص دهند.
این بار پس از بهمن خودرو که اعلام کرده مزدا 2 را روانه بازار می کند رقیب واردکننده اش، آسان موتور محصولی سرسخت و قَّدَر را در همان رده کلاسی با فروش اقساطی به بازار ارائه می کند.
این بار هیوندای با عرضه i20 به بازار ایران، پرقدرت تر و کم مصرف تر از رقبا خواهد بود و البته اندکی گران تر.
I20 هیوندای جایگزین مدل موفق Getz است که با تولید در کشورهای ترکیه و هند تنها در بازارهای خارجی هیوندای عرضه می‌شود.
تنوع پیشرانه های این مدل با حجم های 1.2، 1.4 و 1.لیتری به عدد هفت می رسد که آسان موتور گونه 1.6 لیتر ی را برای بازار ایران در نظر گرفته است.
این پیشرانه از نوع 4 سیلندر 16 سوپاپ است که توانایی تولید حداکثر 121 اسب بخار در 6300 دور در دقیقه را داراست.
همچنین نهایت گشتاور تولیدی این پیشرانه به 156 نیوتن متر در 4200 می رسد.i20 از جفت و جور شدن با گیربکس 4 سرعته اتوماتیک میانگین مصرف 6.1 لیتر در صد کیلومتر را ارائه می دهد.
هیوندای برای تامین امنیت سرنشینان i20 سه سیستم ABS,EBD و ESP را به همراه 6 کیسه هوا به صورت استاندارد بر روی این محصول خود نصب کرده است.
همچنین امکاناتی نظیر سیستم تهویه مطبوع، سیستم صوتی با قابلیت پخش MP3 و ورودی‌های AUX,USB و قابلیت کنترل از روی فرمان به همراه 6 بلندگو، رینگ‌های 15 اینچی، آینه های برقی مجهزبه گرمکن، کامپیوتر سفری، صندلی‌های چرمی، سردنده و غربیلک فرمان چرمی و ... را در نظر گرفته است.
I20 مدل 2011 در ایران 31.900 میلیون تومان قیمت گذاری شده و باید به رقابت خودروهایی چون یاریس، مزدا 2 و 206 بپردازد


منبع : پرشين خودرو
 

rmi-ansys

عضو جدید
خدایش ماشین قشنگی است.
حیف نیست این را بدن 31 بعد ماشینهای ضایعی مثل سمند سریر و ... که واجعه هستند بدن 22؟
اگر آنها 22 بیارزند، این باید 50 باشد.

خیلی از داشبورد آن خوشم آمد. ساده اما زیبا
 

sed ali

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
خیلی از داشبورد آن خوشم آمد. ساده اما زیبا

حیف داشبورد سمند نیست !
آخر طذاخی هست !
نمیدومنم طرحشو کی داده ولی می دونم با جایزه بهترین طراح ادوات داخلی ماشین به اون داده بشه !
واقعا بنظرت i20 تو یه باطاز سالم می تونه با سمند ملی رقابت کنه !
یازار سالم که می دمنی چجوریه !
بازاری که به دور از دست اجنوی ها باشد !
الکی خون کثیفتون رو آلوده نکنین !
از من گفتن بود.
 

majidhosseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
خدایش ماشین قشنگی است.
حیف نیست این را بدن 31 بعد ماشینهای ضایعی مثل سمند سریر و ... که واجعه هستند بدن 22؟
اگر آنها 22 بیارزند، این باید 50 باشد.

خیلی از داشبورد آن خوشم آمد. ساده اما زیبا
حالا جو نده
صداتو میشنون میکنن 50 تا
الان این 20 تا نمی ارزه خودش
تو ایران میشه 32 تا
حالا تو جو بده بکنن 50 تا:دی
 

rmi-ansys

عضو جدید
من تسلیم :confused:

اگر نوشته‌های قبلی من را به خاطر داشته باشید من همیشه عاشق پیشرفت خودروسازی خودمان بودم که (خلاصه) مثلا یه روزی جلوی این کره‌ای ها پز بدم سمند فلان با چنین امکاناتی سوار می‌شوم.
خدایش آروزی من این است.

ولی وقتی بعد از 10 سال تازه برای سورن ELX یه خورده داشبورد عوض می‌شه، خوب این تغییرات طولانی است.

داشبورد این i20 قشنگتر است یا داشبورد فعلی سمند؟؟:surprised:
البته این 100٪ مربوط است به سلیقه افراد.

در مورد قیمت هم من به صبحت دوستمان استناد کردم گفتم 31.
فکر کنم با این امکانات و موتورش، وقتی سمند و پارس هیچی ندار می‌شه 15 تا 19، خوب این 31 تومان خوب است.

ولی باز هم از ته قلبم آرزو می‌کنم خودروی ایرانی به بازار بیاد که وقتی مثلا یه آزرا و آن خودروی ایرانی را بزارن کنار هم، من با افتخار تمام خودروی ایرانی را انتخاب کنم و پیش این چشم بادامی‌ها پز بدهم.

شدنش که می‌شه ولی زمان می‌بره.
 

امین قیاسی 1986

عضو جدید
بنز با Baby CLS آمد

بنز با Baby CLS آمد

بعد از بی ام و و آئودی که از بازار فاصله گرفته اند، هیچ تعجبی نیست که مرسدس هم با مدل سدان کلاس B به اسم Baby CLS همین رویه را در پیش بگیرد.
در حالیکه درباره این مدل ماه هاست که شایعاتی وجود دارد، گزارش جدید ادعا می کند که این خودرو در سال 2014 به فروش خواهد رسید.
مشخصات این مدل هنوز به طور کامل معلوم نشده است ولی انتظار می رود که این مدل طراحی خاص و ویژه ای داشته باشد که نگاه ها را از سی ال اس و کانسپت اف800 بردارد.
علاوه بر این، این مدل بر بدنه جدید ام اف ای خواهد راند و دیفرانسیل جلو است .
تنظیمات موتور هم هنوز مشخص نشده است اما انتخاب ها شامل یک موتور 2 لیتری با 200 اسب بخار و موتور 2.2 لیتری دیزلی با 170 اسب بخار است.
هم چنین با توجه به همکاری اخیر این شرکت با رنو، ممکن است که خودرو به موتورهای رنو مجهز شوند.










به گزارش «اوتو اکسپرس»
 

امین قیاسی 1986

عضو جدید
آونتادور لامبورگینی آمد

آونتادور لامبورگینی آمد

در حالیکه به آغاز کار نمایشگاه موتور ژنو کمتر از یک ماه باقی مانده، لامبورگینی اطلاعات جدیدی درباره آونتادور ال پی 700-4 با تک بدنه فایبر کربن منتشر کرد.
پلیمر فایبر کربن اصلاح شده که تماما در خانه ساخته شده، به طور اختصاصی تمرکز خود را بر روی بدنه ای محکم و امنیت سرنشینان گذاشته است. این خودرو تنها 147.5 کیلوگرم وزن دارد.
علاوه بر این، خودرو ادعا می کند که قدرت خارق العاده استحکام گشتاور 35 هزار نیوتن متر در هر درجه پیچش را دارد .
این تک بدنه با استفاده از سه تکنیک تولیدی مختلف ساخته شده است.
هم چنین دیگر ویژگی های این خودرو شامل موارد زیر می شود: بخش های کفی با چسب پلاستیکی که سختی شاسی اتومبیل را افزایش می دهد و آلومینیومی که اضافه شده است تا ارتباط بین قاب های عقب و جلو را آسان تر کند. لامبورگینی فرآیند تولید را با اضافه کردن بخش های از پیش ساخته شده تک بدنه به قالب ساده تر کرده است . کارخانه دقیقا به 0.1 میلی متر مقاومت برای هر جنبه تولید نیاز دارد.
همانطور که ما قبلا گزارش کرده بودیم، ال پی 700-4 از یک موتور 6.5 لیتری وی12 تغذیه می کند که 700 اس پی و 690 نیوتن متر قدرت گشتاور تولید می کند. این موتور به سیستم هفت دنده و تمام چرخ متحرک مجهز است . ال پی 700-4 صفر تا 100 را در 2.9 ثانیه پر می کند و نهایت سرعت آن 350 کیلومتر در ساعت است.




EVO Magazine

 

solo69

عضو جدید
سلام
نمایشگاه خودرو ژنو 2011 میزبان فیات جدید فریمانت خواهد بود که در نیمه دوم سال 2011 به فروش خواهد رسید.
فیات فریمانت که بر پایه دوج جرنی ساخته شده، اولین خودروی فیات خواهد بود که با همکاری گروه کرایسلر تولید می شود.
این خودرو در کارخانه مکزیک واقع در تولوکا ساخته خواهد شد جایی که فیات 500 در آن برای بازار آمریکا تولید می شود.
این خودرو حسی از آزادی را به وجود می آورد، لذت زندگی در هوای باز، حس ماجراجویی و امکان روبرو شدن با موقعیت هایی که در زندگی روزمره به وجود می آید.
فریمانت در واقع یک خودروی «گوش به فرمان» است که برای نیازهای متعدد خانواده ها و آنهایی که به دنبال یک خودروی جادار، راحت و همه فن حریف هستند ساخته شده است.
این خودرو انعطاف پذیری و عملی بودن را به روش منحصر به فرد و اصلی خودش ترکیب می کند.
ابعاد خودرو (طول 489 سانتی متر، عرض 188 سانتی متر و ارتفاع 172 سانتی متر) فضای وسیع داخل ماشین را، با کمک چرخ های 289 سانتی متری که در نوع خود بهترین هستند، ضمانت می کند.
فریمانت با هفت صندلی راحت و تطبیق پذیر به همراه صندلی سه ردیفه جادار که به راحتی در دسترس هستند (چون درهای خودرو 90 درجه باز می شوند) نهایت فضا را برای شما به ارمغان می آورد.
صندلی های ردیف سوم با یک حرکت ساده به کف خودرو خم می شوند و فضای بیشتری را فراهم می آورند. صندلی های ردیف دوم بالاتر از صندلی های ردیف اول جاسازی شده اند در حالیکه ردیف سوم بالاتر از ردیف دوم است تا همه سرنشین ها نهایت دید را داشته باشند.
ردیف دوم یک پشتیبان خلاقانه کودک نیز دارد: صندلی های پشتیبان درست نشستن کودکان و همچنین بستن کمربندهای ایمنی را که امنیت بیشتر و راحتی زیادی دارند، را کنترل می کند.
راحتی هنگام نشستن نیز با یک موقعیت بالای رانندگی، صندلی های جادار و راحت، محفظه نگه دارنده وسایل که فضای زیادی دارد و از دو محفظه با ظرفیت متوسط 1461 لیتر تشکیل شده است، تضمین می شود.
طراحی منحصر به فرد و مختص این خودرو شامل خطوط قوی و مهمی هستند که در انتهای جلو طراحی شده و سپر و گریل تازه که ساخته شده اند. انتهای عقبی خودرو با سپر های جدید و چراغ های ال ای دی دوباره طراحی شده است.
اتاقک کاملا جدید سرنشین ها، یک طراحی به روز و مواد به کار رفته نرم را به نمایش می گذارد. هم چنین داشبورد با مواد کُرُمی، قاب برند جدید، کنسول مرکزی بین دو صندلی زیبا و یک سیستم اطلاع دهنده بزرگ با صفحه لمسی از دیگر موارد طراحی داخل هستند.
برای ساده تر کردن انتخاب و مراحل خرید، تنها دو طراحی متفاوت وجود دارد که گروه های مصرف کننده مختلفی را هدف می‌گیرند. سطح تجهیزات برای هر دو مدل به شدت کامل است و تمام اجزای اصلی از سیاست کلی فیات یعنی «قیمت متعادل» پیروی می کنند.
هر دو مدل تمام موارد زیر را دارند: هفت صندلی، سیستم سه منطقه ای کنترل اتوماتیک آب و هوای اقلیمی، سیستم بدون دکمه لمسی، کروز کنترل، کامپیوتر پیشرفته مسافرتی، سیستم کنترل فشار لاستیک ها، چراغ های مه شکن، رادیو با صفحه لمسی رنگی و قابل کنترل از روی فرمان . مدل شهری تر شامل موارد زیر نیز هست : رادیوی لمسی با صفحه 8.4 اینچ، دی وی دی و اس دی خوان، بلوتوث، حسگر های عقب موقع پارک کردن، آیینه های تاشو، فعال سازی اتوماتیک چراغ های جلو، شیشه عقب تیره تر و نوارهای سقفی.
فریمانت یک خودرو دیفرانسیل جلو است وبا پیشرانه دیزلی مجهز به توربو که با جعبه دنده دستی ترکیب شده است، به حرکت در می آید. بعد تر، خودرو در نسخه های 4×4 با 170 اسب بخار قدرت در حالت مولتی جت 2 و 276 اسب بخار در گونه بنزینی با پیشرانه 3.6 لیتری وی6 نیز در دسترس خواهد بود که هر دو، گیربکس اتوماتیک خواهند داشت.
به استثنای جعبه دنده اتوماتیک موتور 3.6 لیتری قدرتمند آن که توسط گروه کرایسلر ساخته شده، بقیه واحد های قوای محرکه ساخته و طراحی شده توسط مرکز تحقیقات فیات است.
کارایی داینامیک خودرو نیز با کمک تیم مهندسی فیات، که تنظیمات ویژه ای برای راندن و فنربندی برای دقت و مستقیم بودن بیشتر خودرو ساخته، بهبود پیدا کرده است . راحتی راندن نیز با اصلاحات متعدد و مهمی که برای محفظه ضد صدای سرنشین ها انجام شده، تضمین می شود.
امنیت در این خودرو در سطح بالایی قرار دارد . به همراه 7 کیسه هوا، سیستم ترمز ضد قفل با کمک ترمز، برنامه تعادل الکتریکی وای آر ال که به صورت استاندار همه مدل ها موجود هستند.


گزارش: مصطفی محدث






سلام مهندس اگه این اتفاق رخ بده که عالی میشه
 

امین قیاسی 1986

عضو جدید
پیشتر درباره لامبورگینی آونتادور، تازه‌ترین محصول این خودروساز ایتالیایی در همین سایت نوشتیم. به تازگی برای نمایش این ماشین در نمایشگاه لافورزا دل تورو (La Forza del Toro) در موزه لامبورگینی در رم، به دلیل این که محل نمایش ماشین اتاق کوچکی بود، مکانیک‌های لامبورگینی مجبور شدند ماشین را در داخل موزه مونتاژ کنند.

این فیلم دو دقیقه‌ای را لامبورگینی از سرهم کردن این ماشین تهیه کرده است.

شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت این هیولای ایتالیایی ۲.۹ ثانیه است و حداکثر سرعت آن ۳۱۵ کیلومتر در ساعت است. موتور این ماشین دوازده سیلندر با حجم شش و نیم لیتر استو می‌تواند ۷۰۰ اسب بخار نیرو تولید کند.

قیمت این ماشین از ۲۳۰هزار یورو شروع می‌شود و لامبورگینی اعلام کرده که تولید یک سال و نیم آینده این ماشین را پیش فروش کرده است.



هفته گذشته لامبورگینی با آوردن هشت آونتادور همراه با مدل‌های کلاسیک این کارخانه به شهر رم، این شهر را به تسخیر خود درآورده بود.

منبع: سایت خودرو
 

Turk-oglu

مدیر بازنشسته
سریع ترین و قوی ترین خودرو الکتریکی

سریع ترین و قوی ترین خودرو الکتریکی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» خودرو تمام الکتریکی AEGT که در حال حاضر در اروپا در حال بررسی است به عنوان یک خودرو قدرتمند بسیار سازگار با محیط زیست معرفی شده است.
AEGT با کمک 3 موتورالکتریکی 700 اسب بخار قدرت دارد و سقف سرعت آن mph186 است.
استفاده از فیبرو کربن بسیار سبک در ساختار این خودرو باعث شده است وزن این خودرو به طور قابل ملاحظه ای کاهش یابد.
بنا بر گزارش ها هنوز محدوده حرکت و میزان شارژ این خودرو اعلام نشده است.
 

Turk-oglu

مدیر بازنشسته
معرفی خودرو الکتریکی تک صندلی

معرفی خودرو الکتریکی تک صندلی

فولکس واگن قصد دارد یک خودرو تک صندلی الکتریکی را به عنوان یک اتفاق خاص ماه آینده رونمایی کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» این خودرو ساز آلمانی این مدل جالب را به عنوان بخشی از برنامه این شرکت در زمینه بررسی های حمل و نقل شخصی در آینده ارایه می کند.
به گفته مسوولان فولکس واگن این خودرو تا چند هفته دیگر در نمایشگاه خودرو فرانکفورت رونمایی خواهد شد.
این خودروساز می گوید در پی معرفی مدل مفهومی XL1 رونمایی این خودرو تک نفره به زودی انجام خواهد شد.
جزییات بیشتری درباره این خودرو منتشر نشده است اما فولکس واگن امیدوار است فروش خودروهای الکتریکی 3 درصد فروش را تا سال 2018 داشته باشند.
 

Arminiya

عضو جدید
ظهور مجدد یک افسانه

ظهور مجدد یک افسانه

فورد در فستیوال Pebble Beach از نسخه مخصوص مدل 40 سال 1934 پرده برداری کرد.
طراحی مدل اولیه این خودرو که برای ادسل فورد ساخته شده بود، بر عهده E. T. Gregorieبود. در طی گذشت این سالها، در خودرو تغییراتی انجام شد، اما موتور آن هنوز همان موتور V8 4 لیتری با 100 اسب بخار است که در سال 1940 بر آن نصب شده بود.
بعد از مرگ فورد در سال 1943، این خودرو تا سال 1958 که 603 دلار قیمت داشت، در آمریکا بارها گشت. و ناگهان برای 41 سال ناپدید شد.
سپس در سال 1999 در نمایشگاه Amelia Island Concours دوباره سر و کله اش پیدا شد. نزدیک 10 سال بعد، این خودرو با قیمت یک میلیون و 760 هزار دلار به کلکسیونری تگزاسی فروخته شد. اما متاسفانه این کلکسیونر، مدتی بعد فوت کرد و خودرو دوباره به خانه موزه Edsel& Eleanor Ford بازگردانده شد.
نوه ادزل فورد می‌گوید: پدربزرگ من اعتقاد داشت که هر وسیله روزمره ای، مثل ماشین، می‌تواند به عنوان یک کار هنری در نظر گرفته شود. او با اینکه طراح نبود، اما همیشه به دنبال طرح های جدید و خیره کننده در بخش طراحی کارخانه فورد می‌گشت.

















 

Turk-oglu

مدیر بازنشسته
رونمایی سیتروئن DS5 در فرانکفورت

رونمایی سیتروئن DS5 در فرانکفورت


سیتروئن تولید DS5 جدید را پس از نمایشگاه خودرو فرانکفورت آغاز می کند.
نخستین خودروهیبریدی سیتروئن و یکی از خودروهای برتر DS است که با همکاری پژو ارایه خواهد شد.

سیتروئن DS5 هیبریدی یک خودرو 5 درب هاچ بک است که به موتور 2 لیتری HDi دیزلی و موتور الکتریکی مجهز است.
این موتور دیزلی 200 اسب بخار قدرت دارد و سیتروئن این مدل را که یک خودرو 6 دنده اتومات و 4 چرخ فعال است به سیستم stop/start مجهز کرده است.
فضای داخلی این خودرو نیز بسیار شیک طراحی شده است و از امکانات و تکنولوژی روز برای آن استفاده شده است.
این خودرو بهار 2012 به بازار خواهد آمد.
 

Turk-oglu

مدیر بازنشسته
جگوار جدید و منحصر به فرد

جگوار جدید و منحصر به فرد







مدتی قبل جگوار تصاویرمحدودی از مدل مفهومی C-X16 را که یک کوپه استثنایی است منتشر کرد.
حالا با نزدیک شدن به نمایشگاه خودرو فرانکفورت تصاویر بیشتری از این خودرو منتشر شده است.

جگوار با هدف کاهش وزن این کوپه دو صندلی را با شاسی آلومنیومی ساخته است.
آنچه این خودرو را به یک مدل منحصر به فرد تبدیل کرده است سیستم هیبریدی متفاوت آن است.
موتور سوپر شارژ 3.0 لیتری V6 با قدرت 375 اسب بخار و موتور الکتریکی با توان 94 اسب بخار از این خودرو یک خودرو هیبریدی بسیار قدرتمند ساخته است.
جگوار C-X16 یک خودرو 8 دنده اتومات است که در 4.3 ثانیه به شتاب mph 60 می رسد و سقف سرعت آن نیز mph 186 است که کمی بیستر از رقیب اش یعنی پورشه 911 است.
طراحی ظاهری این خودرو نیز مانند موتور آن منحصر به فرد است.
 

Turk-oglu

مدیر بازنشسته
ارایه یک مدل استثنایی مرسدس بنز پس از سال ها

ارایه یک مدل استثنایی مرسدس بنز پس از سال ها




نزدیک به 3 سال است که برخی خبر ها حاکی از آن است که مرسدس بنز قصد دارد یک مدل جدید کوچک است.احتمالا این مدل شبیه به مدل مفهومی SLA Roadster خواهد بود که در سال 2000 معرفی شد.

بنابر برخی گزارش ها این مدل احتمالا بر پایه A-Class و یک خودرو 4 چرخ فعال خواهد بود .
اما گزارش های دیگری وجود دارد که نشان می دهد این خودروساز المانی احتمالا مدل تازه را برپایه B-Class ارایه خواهد کرد.
مرسدس بنز این خودرو را برای رقابت با آئودی TT و بی.ام.دبلیو سری1 در نظر گرفته است.
انتظار می رود SLA تا سال 2013 و با قیمتی نزدیک به سایر رقبایش و با موتور 1.6 لیتری توربوشارژ 4 سیلندر ارایه شود.
 

Turk-oglu

مدیر بازنشسته
ارایه یک خودرو متفاوت از سوی تویوتا

ارایه یک خودرو متفاوت از سوی تویوتا

تویوتا اعلام کرده است که قصد دارد یک نسخه بروز شده Avensis را در نمایشگاه خودرو فرانکفورت ارایه کند.
بنا بر گزارش ها قرار است این مدل تازه در کنار تویوتا Yaris 3 درب کاملا جدید و Prius پلاگین در این نمایشگاه ارایه شود.
اگرچه تویوتا تا کنون اطلاعات زیادی درباره این خودرو و ویژگی های موتور آن منتشر نکرده است اما تصاویر منتشر شده بیان کننده یک زبان جدید در طراحی این خودروساز است که این خودرو را کمی تهاجمی تر از دیگر مدل های تویوتا نشان می دهد.
این خودرو برای نخستین بار در نمایشگاه خودرو فرانکفورت رونمایی شود و تویوتا انتشار اطلاعات بیشتر درباره این خودرو را به برگزاری این نمایشگاه موکول کرده است.
 

Turk-oglu

مدیر بازنشسته
رونمایی مدل مفهومی سانگ یونگ

رونمایی مدل مفهومی سانگ یونگ











سانگ یونگ تصاویر تازه ای از یک مدل مفهومی جدید منتشر کرده است که قرار است هفته آینده در فرانکفورت ارایه شود.سانگ یونگ مفهومی XIV 1 که قبلا با نام XUV 1 معرفی شده بود دارای طراحی متفاوت است .
خودرو ساز کره ای این خودرو را با سقف کاملا شیشه ای و طراحی جدید سانگ یونگ ارایه کرده است.
این خودرو که در گروه خودروهای crossover کوچک به بازار اروپا خواهد آمد با کمی تغییر در طراحی بیرونی ظاهری تهاجمی تر پیدا کرده است.
جزییات بیشتری درباره این خودرو منتشر نشده است و برای کسب اطلاعات بیشتر باید تا نمایشکاه خودرو فرانکفورت منتظر ماند.
 
آخرین ویرایش:

Turk-oglu

مدیر بازنشسته
و اما BMW

و اما BMW



بی.ام.دبلیو قصد دارد 5 مدل تازه را برای نخستین بار در نمایشگاه خودرو فرانکفورت ارایه کند.طرفداران این خودروساز آلمانی بی صبرانه در انتظار دیدن این مدل های تازه هستند .
دو مدل که انتظار می رود از یکی از بزرگترین نمایش های بی.ام.دبلیو باشند خودروهای تمام الکتریکی مفهومی i3 و هیبریدی i8 هستند .
نسل دوم بی.ام.دبلیو سری 1 نیز به عنوان مدل 2012 در این نمایشگاه ارایه خواهد شد.
این خودرو کوچک یکی از خودروهای پر طرفدار در اروپا و امریکا خواهد بود که به موتور توربوشارژ مجهز است.
یکی از مدل های دیگری که پیش بینی می شود مورد توجه قرار گیرد بی.ام. دبلیو M5 جدید است که به موتور 4.4 لیتری V-8 مجهزشده است.
همچنین یک مدل تازه که در مصرف سوخت بسیار مقرون به صرفه است در این نمایشگاه ارایه خواهد شد که احتمالا فقط در اروپا به بازار می رود.
520 d EfficientDynamics با موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری توربو دیزل با قدرت 184 اسب بخار به بازار می آید.
 

Turk-oglu

مدیر بازنشسته
ارایه دو مدل تازه مرسدس بنز

ارایه دو مدل تازه مرسدس بنز


مرسدس بنز قصد دارد دو مدل تازه و پر طرفدار را 2012 در نمایشگاه خودرو فرانکفورت رونمایی کند .یکی از این مدل ها SLS AMG Roadster است که با طراحی منحصر به فرد خودرویی متفاوت نسبت به سایرین خواهد بود.

SLS AMG Roadsterf یک خودرو 7 دنده اتومات با موتور 6.3 لیتری V8 است که 563 اسب بخار قدرت دارد و در 3.7 ثانیه به شتاب mph 60 می رسد.
سقف سرعت این خودرو mph 197 است و پس از نمایشگاه فرانکفورت فروش آن اغاز می شود .
خودرو بعدی 2014 SLS است که 500 اسب بخار قدرت دارد و نسبت به مدل های قبلی با استفاده از فیبروکربن بیشتر به طور قابل ملاحظه ای سبک تر شده است.
قیمت این مدل تازه مرسدس بنز که احتمالا از ابتدای 2014 ارایه می شود 100.000 یورو تعیین شده است.





 

Turk-oglu

مدیر بازنشسته
رونمایی جایگزین پژو 208

رونمایی جایگزین پژو 208

پژو قصد دارد یک مدل کاملا جدید را اواسط سال آینده به عنوان جایگزین مدل 207 به بازار ارایه کند.


پژو 208 کاملا جدید که یک خودرو 3 درب است ماه آینده بطور رسمی رونمایی می شود و در حال حاضر مراحل پایانی تست ها را می گذراند.بنا بر گزارش ها فروش این خودرو از اواسط سال آینده آغاز می شود و پژو امیدوار است فروش بالایی داشته باشد.
208 GTI با موتور 1.6 لیتری توربو 197 اسب بخار قدرت دارد و نشان دهنده بازگشت به کارایی اصیل پژو است.
در طراحی ظاهری این خودرو 3 درب ،خطوطی از طراحی 508 ، SR1 ، HR1 دیده می شود .

 

safa_re5000

عضو جدید
کاربر ممتاز
کوچکترین، سریع‌ترین و امن‌ترین رودستر مرسدس بنز

کوچکترین، سریع‌ترین و امن‌ترین رودستر مرسدس بنز

[h=2]کوچکترین، سریع‌ترین و امن‌ترین رودستر مرسدس بنز [/h] دانش > فناوری - مرسدس‌بنز SLK55 AMG کوچک‌ترین و سریع‌ترین نمونه نسل 3 رودستر است. این خودرو ایمنی بالایی دارد و علاوه بر سیستم‌های کمکی، برای قفسه‌سینه و زانوها نیز کیسه هوا پیش‌بینی شده است.
مرسدس بنز SLK55 AMG که کوچک‌ترین و سریع‌ترین نمونه تولید شده از کلاس SLK است، بخشی از نسل سوم این خودروها خواهد بود. برای این خودرو کوچک موتور قدرتمند V8 و 5.5 لیتری M152 طراحی شده که توانی برابر 415 اسب‌بخار تولید خواهد کرد. سرعت این رودستر در زمانی معادل 4.5 ثانیه از صفر به 100 کیلومتربرساعت می‌رسد و حداکثر 250 کیلومتربرساعت خواهد بود. به گزارش آتوبلاگ، برای بهبود بهره‌وری این موتور با پاشش مستقیم، کاهش مصرف سوخت همراه با ساخت یک بخش انتقال نیروی پیشرفته و سیستم اگزوز جدید مدنظر قرار گرفته است. برای سال‌های آتی نیز کاهش مداوم مصرف سوخت و انتشار گاز دی‌اکسیدکربن پیش‌بینی شده است.
بسیاری از فناوری‌های روز دنیا که آنها را نمی‌توان در هیچ موتور دیگری مشاهده کرد در این موتور استثنایی جمع شده‌اند. فشار پاشش مستقیم بنزین در این موتور psi 2900 است و سوزن‌های انژکتور پیزو به کار گرفته شده‌اند. نسبت تراکم 12.6 به 1 است و در کنار آن بهره‌وری بالای ترمودینامیک به کاهش تولید گاز دی‌اکسیدکربن کمک خواهد کرد.
نیروی تولید شده توسط موتور به وسیله یک جعبه‌دنده خودکار 7 سرعته به چرخ‌های عقب انتقال خواهد یافت. راننده می‌تواند از میان سه حالت «بهره‌وری کنترل شده»، «اسپرت» و «دستی» یکی را انتخاب کند.
در ساخت کنسول میانی این رودستر از آلومینیوم استفاده شده و صندلی‌ها و فرمان که ارگونومیک طراحی شده‌اند، پوششی از چرم دارند.
تنها با فشار یک دکمه می‌توان سقف خودرو را در کمتر از 20 ثانیه باز و بسته کرد. علاوه بر این سقف، امکان انتخاب پنل پانورامای سقف یا نمونه دیگری از سقف پانوراما که MAGIC SKY CONTROL نام دارد و سقفی شیشه‌ای است که می‌تواند تیره یا روشن شود، وجود خواهد داشت.
قابی که برای این سه سقف گوناگون پیش‌بینی شده از جنس منیزیوم است و به همین دلیل حدود 6 کیلوگرم از وزن آن نسبت به نمونه‌های پیشین کاسته شده است. این کاهش وزن به پایداری بیشتر خودرو و بهبود چالاکی آن کمک خواهد کرد.
امنیت پیش‌بینی شده در این رودستر نیز بی‌نظیر است. علاوه بر سیستم‌های کمکی راننده و به کارگیری بدنه محکم و سبک برای این خودرو، کیسه‌های هوای دو مرحله‌ای و متعدد برای راننده و سرنشین جلو شامل کیسه هوا برای حفظ سر، قفسه‌سینه و زانوها طراحی شده است. کشش کمربند ایمنی تنظیم می‌شود و در صورت برخورد سیستم‌های دیگری برای حفظ حداکثر ایمنی فعال خواهند شد.





 

yosoufe

متخصص خودرو
کاربر ممتاز
Google's Self-driving Car

Google's Self-driving Car

How Google's Self-Driving Car Works


Once a secret project, Google's autonomous vehicles are now out in the open, quite literally, with the company test-driving them on public roads and, on one occasion, even inviting people to ride inside one of the robot cars as it raced around a closed course.
Google's fleet of robotic Toyota Priuses has now logged more than 190,000 miles (about 300,000 kilometers), driving in city traffic, busy highways, and mountainous roads with only occasional human intervention. The project is still far from becoming commercially viable, but Google has set up a demonstration system on its campus, using driverless golf carts, which points to how the technology could change transportation even in the near future.Stanford University professor Sebastian Thrun, who guides the project, and Google engineer Chris Urmson discussed these and other details in a keynote speech at the IEEE International Conference on Intelligent Robots and Systems in San Francisco last month.

Google has released details and videos of the project before, but this is the first time I have seen some of this footage -- and it's impressive. It actually changed my views of the whole project, which I used to consider a bit far-fetched. Now I think this technology could really help to achieve some of the goals Thrun has in sight: Reducing road accidents, congestion, and fuel consumption.
Urmson, who is the tech lead for the project, said that the "heart of our system" is a laser range finder mounted on the roof of the car. The device, a Velodyne 64-beam laser, generates a detailed 3D map of the environment. The car then combines the laser measurements with high-resolution maps of the world, producing different types of data models that allow it to drive itself while avoiding obstacles and respecting traffic laws.

The vehicle also carries other sensors, which include: four radars, mounted on the front and rear bumpers, that allow the car to "see" far enough to be able to deal with fast traffic on freeways; a camera, positioned near the rear-view mirror, that detects traffic lights; and a GPS, inertial measurement unit, and wheel encoder, that determine the vehicle's location and keep track of its movements.Here's a slide showing the different subsystems (the camera is not shown):

Two things seem particularly interesting about Google's approach. First, it relies on very detailed maps of the roads and terrain, something that Urmson said is essential to determine accurately where the car is. Using GPS-based techniques alone, he said, the location could be off by several meters.

The second thing is that, before sending the self-driving car on a road test, Google engineers drive along the route one or more times to gather data about the environment. When it's the autonomous vehicle's turn to drive itself, it compares the data it is acquiring to the previously recorded data, an approach that is useful to differentiate pedestrians from stationary objects like poles and mailboxes.The video above shows the results. At one point you can see the car stopping at an intersection. After the light turns green, the car starts a left turn, but there are pedestrians crossing. No problem: It yields to the pedestrians, and even to a guy who decides to cross at the last minute.

Sometimes, however, the car has to be more "aggressive." When going through a four-way intersection, for example, it yields to other vehicles based on road rules; but if other cars don't reciprocate, it advances a bit to show to the other drivers its intention. Without programming that kind of behavior, Urmson said, it would be impossible for the robot car to drive in the real world.

Clearly, the Google engineers are having a lot of fun (fast forward to 13:00 to see Urmson smiling broadly as the car speeds through Google's parking lot, the tires squealing at every turn).But the project has a serious side. Thrun and his Google colleagues, including co-founders Larry Page and Sergey Brin, are convinced that smarter vehicles could help make transportation safer and more efficient: Cars would drive closer to each other, making better use of the 80 percent to 90 percent of empty space on roads, and also form speedy convoys on freeways. They would react faster than humans to avoid accidents, potentially saving thousands of lives. Making vehicles smarter will require lots of computing power and data, and that's why it makes sense for Google to back the project, Thrun said in his keynote.Urmson described another scenario they envision: Vehicles would become a shared resource, a service that people would use when needed. You'd just tap on your smartphone, and an autonomous car would show up where you are, ready to drive you anywhere. You'd just sit and relax or do work.
He said they put together a video showing a concept called Caddy Beta that demonstrates the idea of shared vehicles -- in this case, a fleet of autonomous golf carts. He said the golf carts are much simpler than the Priuses in terms of on-board sensors and computers. In fact, the carts communicate with sensors in the environment to determined their location and "see" the incoming traffic.
"This is one way we see in the future this technology can . . . actually make transportation better, make it more efficient," Urmson said.
Thrun and Urmson acknowledged that there are many challenges ahead, including improving the reliability of the cars and addressing daunting legal and liability issues. But they are optimistic (Nevada recently became the first U.S. state to make self-driving cars legal.) All the problems of transportation that people see as a huge waste, "we see that as an opportunity," Thrun said.

PS: Don't miss the first part of the keynote, in which Thrun and Urmson describe their experiences at the DARPA autonomous vehicle challenges.
http://www.ted.com/talks/sebastian_thrun_google_s_driverless_car.html

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

ses

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
گرونتریننننننننننننن ماتومبیلللللللللل دنیاااااااااااااااااا!!!!!!!! !!!!!!!!!!!11111

گرونتریننننننننننننن ماتومبیلللللللللل دنیاااااااااااااااااا!!!!!!!! !!!!!!!!!!!11111

بوگاتي 16.4 EB ويرون پورسانگ
آيا تا به حال براي شما پيش آمده كه در خواب رويايي فوق العاده زيبا داشته باشيد؟ در حالي كه سوار بر سريعترين خودروي سياره خاكي هستيد؟! و در روياي خود آنقدر پول داريد كه نمي دانيد با آن چكار كنيد؟ اگر پاسخ شما مثبت باشد بايد بگويم ياد بگير دات كام براي شما اين رويا را تكميل و ترسيم مي كند. بله اين رويا همان بوگاتي ويرون افسانه اي است اما نه يك ويرون معمولي؟! بلكه مدل اصلاح شده به تعداد محدود يعني 5 دستگاه در تمام دنيا با نام بوگاتي EB 16.4.

ويرون پورسانگ
در حقيقت ويرون پورسانگ دچار بهينه سازي هاي زيادي نسبت به يك ويرون معمولي نشده است. ولي ظاهر منحصر به فرد اتومبيل در نگاه اول جلب توجه مي كند. ويرون آنقدر كامل است كه بهينه سازي موتور و فضاي لوكس داخل تقريباً غير ممكن است و بيشتر توجه به قطعات خارجي و بدنه اتومبيل بوده است.
كمپاني تيونينگ شاسي و بدنه را به صورت يك تكه از دو ماده (آلياژي ويژه از آلومينيوم و فيبر كربن) ساخته است.
در مورد موتور هيچ تغييري ايجاد نشده است. اما به خاطر استفاده از مواد و فلزات فوق سبك وزن 100 كيلوگرم از وزن اتومبيل كاسته شده است. بنابراين نسبت قدرت به وزن اتومبيل به 1.88 كيلوگرم به اسب بخار مي رسد. با توجه با 1000 اسب بخاري كه در زير درپوش موتور وجود اين مدل ويرون بايد كمي سريعتر از يك ويرون معمولي باشد.
ويرون پورسانگ به مراتب جذاب تر و گيراتر از يك ويرون معمولي است. اما چگونه مي توان يكي از آنها را خريداري كرد؟ در پاسخ بايد گفت هر 5 مدل ساخته شده در 24 ساعت اول فروش رفته اند بنابراين براي بدست آوردن يكي از آنها بايد به دنبال يك دست دوم آن باشيد!
 

Similar threads

بالا