"توصيه برترين هاي كنكور ارشد مهندسي شيمي"

A.R-KH-A

عضو جدید
کاربر ممتاز
با سلام خدمت دوستان عزيز..
اين تايپيك رو در ادامه تايپيك "خانه اطلاعات مهندسي شيمي(ارشد)" زديم..
يكي از مسائلي كه براي دوستاني كه براي كنكور ميخونن بحث "تجارب و توصيه ها"ي برترين هاي كنكور هست.
اين تايپيك هم به همين خاطر زده شد كه برترين هاي كنكور ارشد 90 كه در سايت "باشگاه مهندسان" حضور دارند توصيه ها و تجاربشون رو در اختيار بقيه دوستان عضو يا غير عضو بذارن.
البته هر دوستي هم كه بنا به دلايلي ارشد قبول نشده ميتونه تجارب و توصيه هاي خودش رو انجام بده كه خيلي براي دوستان ميتونه مفيد واقع بشه.
در نهايت اين تايپيك رو با همكاري "آقا معين"عزيز كه رتبه ي 5 ارشد 90 هستند؛ شروع ميكنيم.
اميدوارم كه ديگر دوستان برتر در نوشتن تجارب و توصيه هاشون ما رو ياري كنند تا كنكوري هاي عزيز با آگاهي به دنبال خوندن بروند...
هميشه يادتون باشه استفاده از تجارب ديگران شما رو يك قدم جلوتر ميبره...
توصيه:
1-لطفا دوستان مرتب "توصيه ها و تجارب" خودشون رو بنويسن كه ديگران استفاده كنند.
2-از پرسيدن سوالهاي تكراري پرهيز كنن و اگر جوابشون رو توي توصيه ها نگرفتن بپرسند.
3-سعي كنيد از گفتگوهاي نامربوط كه بحث رو به انحراف ميكشونه پرهيز كنيد.
از مديران محترم بخش مهندسي شيمي در اين راستا تقاضاي همكاري داريم.

با تشكر
ياحق
 

moein6788

عضو جدید
با سلام و خسته نباشید
من یک سری توصیه هایی رو در تاپیک ارشد 91 کردم که به ذهنم می رسید...ان شاا... اگه نکته ی جدیدی به ذهنم رسید یا سوال جدیدی مطرح شد اضافه میکنم...از دوستانم حسین،میلاد،کبریت و خانم موسوی و سایر دوستان هم میخوام مارا در مفید بودن این تاپیک یاری بدن.

دوستان چند تا نکته هست که به نظرم میاد اینجا عرض می کنم:

2-برای شروع همه ی دروس من جزوات دست نویس پارسرو توصیه می کنم چون خیلی مفهومی و به زبان ساده گفته شده (در همین تالار هم دیدم لینک دانلودش وجود داره برای دوستانی که در تهران نیستند یا دسترسی ندارند.)
3-برای تمام دروس یه کتاب تست نیاز هست که میتونه هر کتاب تستی باشه به شرطی که پاسخ نامه ی خوب و کم غلطی داشته باشه(من راهیان ارشد یا پوران رو پیشنهاد می کنم.)
4-برای دروس انتقال جرم-عملیات واحد و ترجیحا حرارت کتاب رفرنس توصیه میشه(جرم تریبال---عملیات مک کیب---حرارت هولمن یا اینکروپرا)
5-مورد 4 برای کسانیست که می خوان کم نذارن...اگه فرصت رفرنس خوندن ندارید حتما درسنامه ی این 3 درس رو از کتاب تستتون بخونید.
6-در درس ترمو مخصوصا قسمت محلولها حتما درسنامه ی کتاب تستتون رو بخونید.
7-خلاصه نویسی روش بسیار خوبی است و توصیه میشه...فقط بین زمان خلاصه نویسی و خوندن هر مطلب برای اولین بار یه فاصله ی چند روزه بدید چون اگه همون اول که می خونید خلاصه کنید عملا چیزی خلاصه نمیشه.
8-در روش تست زنی چند نکته مد نظر قرار بدید:-تستهای هر مبحث مربوط به 3-4 سال اخیر رو در تستهای مبحثی نزنید و اونهارو بذارید برای نزدیک کنکور و به صورت جامع بزنید...اگه در تستهای مبحثی تستهای سالهای اخیر رو بزنید در آزمونهای جامع که از خودتون میگیرید درصدهای غیر واقعی به دست میارید. -سعی کنید تستهای هر مبحث رو 3 قسمت کنید...قسمت اول رو بلافاصله بعد از خوندن درس به صورت آموزشی و بدون در نظر گرفتن زمان بزنید...قسمت دوم رو چند روز قبل از آزمون آزمایشی مربوط به آن مبحث و به صورت زمانی بزنید و قسمت سوم رو برای آزمونهای جامع آزمایشی نزدیک کنکور بزنید (تستهای ارشد بر خلاف لیسانس محدود هستند لذا سعی کنید به بهترین نحو از اونا استفاده کنید
9-یک دفتر تهیه کنید و تستهایی که غلط می زنید را به همراه نکته ی سوال یادداشت کنید تا از یک سوراخ دوبار گزیده نشید.
10-شرکت در یک آزمون آزمایشی توصیه می شود...من چون هم ماهان دادم و هم پارسه،پارسرو توصیه می کنم چون رتبه ی بچه ها در کنکور به رتبه های پارسه نزدیک تر بود تا ماهان...هرچند ماهان بعضا سوالات خوبی داشت که از دوستاتون که ماهان میروند تهیه کنید و نگاه بندازید
11-نکته ی کلیدی از دید من اینه که به جای اینکه چند منبع بخونید یه منبع رو چند بار بخونید تا ملکه ی ذهنتون بشه و وارد حافظه ی تصویریتون بشه.
12-به هیچ وجه دلسرد نشید...انگیزه و تلاش داشته باشید حتما موفق میشید
فعلا دیگه چیزی به ذهنم نمیرسه...اگه یادم اومد میگم
موفق باشید
 

A.R-KH-A

عضو جدید
کاربر ممتاز
با تشكر از آقا معين عزيز و با اجازه ي دوستان موفق:
من به عنوان يه آدم "ناموفق" تو اين زمينه سه تا توصيه كلي رو بهتون ميگم:
1-قبل از شروع خوب خوب مشورت بگيرد.نه از يكي تنها..از هر كسي كه رتبه اش خوب شده و اوني كه نشده. و يك سنجش بين نظراتتشون توسط خودتون انجام بديد..
2-وقتي مشورت رو خوب انجام داديد حتما يه برنامه ريزي صحيح انجام بديد و سعي كنيد تا آخر كنكور با همون برنامه پيش بريد و از كنار گذاشتن و برنامه گذاشتن جديد خودداري كنيد..
مثلا اگه قرار بوده كلاس كنكور بريد از همون اول تصميم به رفتن بگيرد و بريد و نذاريد تا چندي بگذره و بگيد ميخوام كلاس كنكورم برم..
يا اگه آزمون شركت ميكنيد سعي كنيد از همون اول شركت كنيد و نذاريد دو سه تاي آخر! كه بگيد ببينم رتبه مون چقدره..مثلا من آزمون شركت نكردم و فقط 2 تاي جامع پارسه رو شركت كردم كه يكي 500 و ديگه اي 600 شد كه واقعا دم كنكوري توي روحيه ام زد و كلا اوضاع رو واسم بهم ريخت..
3-وقتي مشورت كرديد و برنامه ريختيد ديگه با اعتماد به نفس كامل و قاطع مسير پيش روتون رو طي كنيد كه مطمئنا به نتيجه مي رسيد..
(من دلايل عدم موفقيتم رو اين سه عامل ميدونم..)
با تشكر
يا حق
 

mousavi_66

عضو جدید
سلام به همه دوستان خیلی وقت بود که نیومده بودم دلم کلی واسه گروپ تنگ شده بود
اقای محمدی همه نکات رو به صورت کامل توضیح دادن و به نظرم بد نیست کنکوریهای عزیز صحبتای ایشونو پرینت کنن و روی دیوار اطاقشون بزنن و هرروز ی نگاهی بهش بندازن که یادشون نره
اگه مو به مو اجراش کنن زیر 50 رو حتما میارن
فقط یک نکته اینکه رفرنس خوتدن ابدا به معنای این نیست که اگه یک بار تریبال رو بخونی جرم رو میتونی بالا بزنی. اگه تصمیم گرفتین رفرنس بخونین باید تریبال رو بخورین نه اینکه ی بار بخوننین باید خط به خطشو یاد بگیرین چون یک بار خوندن ضررش از نخوندن خیلی بیشتره! چون سر کنکور میگین خوندم و بلدم میزنین و غلط از اب در میاد و نمره منفی و سایر مشکلات
جرم میتونه تعداد صفرهای جلوی رتبرو کم و زیاد کنه خیلی اثر داره . من 35 شدم دوستم که 16 شد درسهای دیگش از من پایین تر بود فقط جرمش 5 درصد از من بالاتر بود! البته خدا رو شکر من در گرایش مورد علاقم با خوش شانسی تمام قبول شدم! جداسازی شریف
بعدشم اینو بدونین تو جرم از جواب دادن به هر سوالی امتناع کنین. جرم رو در راحت ترین سال کتکور پارسال بچه ها 65 زدن و در سخت ترین سال همان امسال 44 اینا منظورم رتبه های برتره
پس فکر نکنین جرم رو باید 80!!! بزنین اون موقع با نمره منفیاش میشه 30
ی کتاب رو چند بار بخونین نه یک بار
تستها رو بارها و بارها تکرار کنین
من ماهان میدادم رتبهام از 2 تا 8 متغیر بود
هر وقت اقای محمدی میومدن ماهان ازمون میدادن جای 1 برای ایشون بود!
و اخر اینکه برای همه ارزوی موفقیت دارم
بدونین ی وقتایی ممکنه به ارزومون نرسیم و در ان لحظه نارات باشیم ولی سالها بعد بفهمیم به صلاحمون بوده
شما تلاش کنید بقیشو به خدا واگذار کنید
 

rahimi_n

عضو جدید
سلام، خیلی ممنون از نکات با ارزشی که گفتید اگه امکانش هست در مورد زیر هم راهنمایی کنید، مرسی
در کنکور چون نمیشه از ماشین حساب استفاده کرد من سعی کردم از همین ابتدا که دروس رو می خونم از ماشین حساب استفاده نکنم اما در محاسبات توابع لگاریتمی و نمایی و سینوس و.... خیلی مشکل دارم با توجه به این که در اکثر تست ها هم دیده میشه من اکثر تست ها رو چون تو محاسبات مشکل دارم به جواب نمی رسم باید چیکار کنم ؟
 

arshia hatami

عضو جدید
سلام یکسری فایل صوتی حدود 3 ساعت از یه همایش است که مال دکتر سمیعی گهر است که بینهایت مفید است که تو دانشگاه صنعتی شریف بوده اگر کسی داره لطفا اپ لود کنه مال من کیفیتش خیلی پایین است
 

ilia.azimi

کاربر فعال
1جدول از درصدها و رتبه دوستان کنکوری سابق داشتم که امیدوارم مفید باشه:)

 

ziiizooo

عضو جدید
سلام یکسری فایل صوتی حدود 3 ساعت از یه همایش است که مال دکتر سمیعی گهر است که بینهایت مفید است که تو دانشگاه صنعتی شریف بوده اگر کسی داره لطفا اپ لود کنه مال من کیفیتش خیلی پایین است

میشه همون کیفیت پایین برای خودتو بی زحمت آپلود کنی
 

keyvanm

عضو جدید
یک رقمی ها از مریخ نیامده اند!

یک رقمی ها از مریخ نیامده اند!

[h=2]یک رقمی ها از مریخ نیامده اند![/h]زبان: فارسی
نویسنده: محمد سبزی
نوع فایل: PDF
تعداد صفحات: 10
ناشر: آی آر پی دی اف
حجم کتاب: 0.99 مگابایت توضیحات
این کتاب ضروریاتی که باید برای شرکت در کنکور بدانید را به شما می گوید،این کتاب در اصل برای آزمون ارشد نوشته شده،اما توصیه ها برای آزمون کارشناسی هم قابل استفاده است،در مقدمه می خوانید: ژاپنی ها یک شعار بزرگ دارند:« اگر یک نفر می تواند کاری را انجام دهد, تو هم می توانی آن را انجام دهی و اگر هیچ کس نمی تواند کاری را انجام دهد, تو باید آن را انجام دهی» خوشبختانه آزمون ارشد در گروه اول قرار دارد و می توانیم از تجربیات کسانی که پیش از ما این راه را رفته اند،بهره گیریم.سعی کرده ام در این نوشتار مطالبی را که دانستنشان ضروری است بیاورم،تا لااقل در دوره مطالعاتی تان مجبور نشوید، چرخ را دوباره اختراع کنید،این 5 گام حاصل تکامل آموخته های من و اساتیدم و دوستانی که قبلتر آزمون داده اند است، البته رتبه من در آزمون ارشد مدیریت اجرایی 8 شد،این یعنی این نوشتار حداقل به اندازه 7 نفر جای بهتر شدن دارد،از صمیم قلب آرزومندم،به لطف خدا شما با به کارگیری موارد ذکر شده،حلقه بعدی این سیر تکاملی باشید.



 

REZA mimshimi

عضو جدید
سلام یکسری فایل صوتی حدود 3 ساعت از یه همایش است که مال دکتر سمیعی گهر است که بینهایت مفید است که تو دانشگاه صنعتی شریف بوده اگر کسی داره لطفا اپ لود کنه مال من کیفیتش خیلی پایین است

اگر ممکنه اپ لود کنی لطف میکنی
 

mahsa-shimi

عضو جدید
سلام دوستان
این فایل رو امروز اقای سمیعی گهر گذاشته رو فیسبوکش مدت زمان لازم درس خوندن برای کنکور کارشناسی ارشد
به نظرم عالی حساب کتاب کرده و یه دید درستی برای برنامه ریزی میده .

http://www.uplooder.net/cgi-bin/dl.cgi?key=994058132785ed03c487cb612c364843

سلام ببخشید شما میدونید همایش مشاوره ای دکتر سمیعی گهر برای امسال کی و کجا برگزار میشه ؟
و همچنین کلاسهای شخصیه ایشون (نه پارسه) کجاست ؟
من رو فیسبوکشون چیزی در باره ی این دو موضوع ندیدم!
ای کاش یه لینک در همین باشگاه مهندسان ایشون درست میکرد و اطلاعاتشون رو میزاشت اینجا . (اخه این فیسبوکم که انقدر کنده که ... )
 

arshia hatami

عضو جدید
بالا