تهويه مطبوع و bms

janfada

عضو جدید
اگر در زمينه سيستمهاي تهويه مطبوع و سيستم ها كنترل هوشمند اطلاعاتي نياز داريد من در خدمتم
 
سلام جان فدا جان .
می خواستم بپرسم که Ventilator ها عمل بازیافت انرژی حرارتی رو انجام میدهند ؟
دنبال دستگاه هایی میگردم که در آنها عمل بازیافت انرژی حرارتی صورت میگیره.
اگه در این زمینه اطلاعاتی داری بهم کمک کن . ممنونت میشم .:victory:
 

m_h_foroughi

عضو جدید
[salam. man dar mored bms ye etellaati mikhastam age zahmat bekeshi ye ketabi jozvei dar mored BMS be man moaarefi konid motashakker misham
 

پیرجو

مدیر ارشد
مدیر کل سایت
مدیر ارشد
لطفا در تالارها فارسی تایپ کنید.
 

m9hdi

عضو جدید
می خواستم بدونم که برای کار در زمینه bms چه راهی رو باید رفت و چه مطالبی رو باید دونست و اینکه bms زمینه خوبی برای اشتغال هستش یا نه ؟ به من برای مقدمه کتاب honywel ÷یشنهاد شده یا در زمینه سیستو های زیمنس هم کتابی یافت میشه ؟
ممنون
 
  • Like
واکنش ها: saad

mehdibande

عضو جدید
دوست باهوش من میشه یکم اطلاعات در مورد خود دستگاه کنترل هوشمند موتورخانه و نحوه عملکرد و نصب وکلا" ااطلاعاتی در مورد جزییات دستگاه بدی؟؟؟؟؟:gol:
 

diako_k

عضو جدید
Are you enough information about open protocols which are used in operating the BMS systems, such as Baknet, Lonwork and etc...
 

casanova

عضو جدید
من در زمینه bms حدود 8 سال است که فعالیت میکنم .
خوشحال خواهم شد اندک مطالبی رو که کسب کردم به دوستان منتقل کنم
سوالی بود در خدمتم
 

casanova

عضو جدید
لطف بفرمایید موضوع دقیق مورد نظرتون رو بگید تا اگه در سوادم بود خدمت شما عرض کنم
ولی بیشتر در زمینه کنترلی سیستم تجربه دارم
در زمینه محاسبات مکانیکال و ... سر رشته ای ندارم
 

casanova

عضو جدید
علاوه بر استفاده از سامانه های کنترل هوشمند موتورخانه و هواساز ها در سیستم تهویه ، روش های زیر نیز در کاهش مصرف انرژی ساختمان موثر خواهند بود
روش ۱
به حداقل رساندن زمان کارکرد تجهیزات تهویه مطبوع از طریق نصب ترموستات های قابل تنظیم یا کنترلرهای فضا
خلاصه روش و نحوه اجرا: در مواقعی که فضاها طبق برنامه زمانی مشخص و منظمی کار می کنند ، با نصب ترموستات های قابل تنظیم و یا کنترلرهای زمان دار ، می توان کارکرد دستگاههای تهویه را کنترل نمود .
اگر فضای داخلی توسط دستگاه تهویه ای سرویس دهی شود که طبق برنامه زمانی منظم و مشخصی کار می کند ، استفاده از کنترلر زمان دار یا ترموستات های قابل تنظیم ، معمولاً بهترین راه در روشن و خاموش نمودن خودکار دستگاه تهویه می باشد .
درصد صرفه جویی حاصل از بکارگیری روش: عبارست است از ۱۰ تا ۷۰ درصد از هزینه کار دستگاههای تهویه بسته به نوع کاربری فضاهایی که این دستگاهها سرویس دهی می کنند . ترموستات های قابل تنظیمی که دمای فضا را در حدود F 10 پایین تر از دمای فضا در حالت حضور افراد نگه می دارند معمولاً باعث صرفه جویی در انرژی گرمایش در حدود ۱۰ تا ۳۰ درصد می شوند .
مزایای روش : کنترلرهای اتوماتیک ابزاری اصولی و قدرتمند و موثر در صرفه جویی مصرف انرژی با قابلیت انعطاف پذیری بالا می باشند .
ملاحظات: مقایسه کنترلرهای حساس به زمان با ترموستاتهای قابل تنظیم : در بسیاری از موارد ( اما نه همیشه ) ترموستات های قابل تنظیم نسبت به کنترلرهای حساس به زمان ارجحیت دارند . ترموستات های قابل تنظیم نظیر کنترلرهای حساس به زمان کار می کنند مگر در زمانی که دما تا حد دمای تنظیم شده افزایش یابد یا پایین بیاید . مهم ترین مزیت ترموستات قابل تنظیم آن است که اگر دما تا حد پایین افت کند ، ترموستات قابل تنظیم باعث راه اندازی مجدد دستگاه تهویه می شود این امر سبب گرم نگه داشته شدن مناسب فضا در هنگام آماده سازی و گرم کردن سریع سیستم می شود و یا می توان ترموستات قابل تنظیم به عنوان وسیله ای ایمن جهت محافظت دستگاه درمقابل دمای بیش از حد پایین و بالا استفاده نمود اگر دستگاه تهویه شامل یک فن با کارکرد پیوسته و دائمی باشد ، استفاده از کنترلر حساس به زمان جهت کنترل توان ورودی دستگاه می تواند سبب صرفه جویی در میزان انرژی مصرفی توسط فن شود . درحالی که به کاربردن ترموستات قابل تنظیم باعث می شود تا فن همچنان به طور پیوسته کار کند .
ترموستات های قابل تنظیم هزینه بیشتری نسبت به کنترلرهای حساس به زمان دارند اما هزینه نصب آنها در مدار ترموستات معمولاً کمتر از هزینه نصب کنترلر حساس به زمان در مدار اصلی می باشد .
انتخاب تجهیزات : سیستم کنترلرهای انتخاب شده باید کلیه خصوصیات ضروری و مورد نیاز در کار را داشته و به علاوه از لحاظ استفاده نیز آسان باشد . زیرا کنترلری که استفاده و بهره برداری از آن برای کاربر سخت و پیچیده بوده و یا فاقد قابلیت های ضروری باشد ، خیلی زود غیرقابل استفاده شده و کنار گذاشته می شود .
نصب : کنترلر حساس به زمان یا ترموستات قابل تنظیم باید در محلی نصب شود که قابل رویت بوده و امکان دسترسی سریع و آسان برای افرادی که وظیفه تنظیم آنهارا بر عهده دارند فراهم شود و در عین حال دور از دسترس سایر افراد باشد .
شرح کار : برای کاربران داخل فضا ، باید پلاکارد مناسبی بر روی هر کنترلر حساس به زمان یا ترموستات قابل تظیم نصب شودکه شامل اطلاعاتی نظیر دستگاهی که کنترل می شود و برنامه زمانی عادی باشد . برای کارکنان سیستم نیز که وظیفه تنظیم و نگهداری از کنترلرها را به عهده دارند ، باید دستورالعمل های روشن و مشخصی در خصوص عملیات تعمیرات و نگهداری از کنترل ها تدوین شود .
بازرسی و کنترل کارکرد دستگاه : میزان خرابی و اشتباه در کار کنترلرهای زمان دار بالا می باشد که اساساً به دلیل دستکاری کنترلر است . به همین منظور باید به صورت دوره ای و منظم از کلیه کنترلرهای زمان دار سیستم و وضعیت کاری و تنظیمات آنها بازدید به عمل آید .


روش ۲
به حداقل رساندن زمان کارکرد تجهیزات تهویه مطبوع از طریق نصب کلیدهای قطع زمان دار
خلاصه روش و نحوه اجرا: در فضاهای با زمان های کاربری نامنظم و نامشخص ، می توان با نصب کلیدهای قطع زمان دار امکان کترل دستگاه های تهویه توسط کاربران فضا را فراهم نمود .
این روش مناسب برای فضاهای کوچکتر بوده و کاربرد آن محدود به محل هایی می شود که لازم نباشد دما به میزان زیادی پیش از حضور افراد در فضا و شروع روز کاری کاهش یا افزایش یابد .
درصد صرفه جویی حاصل از بکارگیری روش : باعث صرفه جویی کمتر از ۸۰ درصد از کار غیرضروری دستگاه تهویه می شود . بخشی از کل انرژی مصرفی که صرفه جویی و ذخیره می شود به طور زیادی متغیر بوده ، و بستگی به کاربری فضا ، میزان حضور افراد در فضا و نیز بار تهویه فضا دارد .
مزایای روش : روشی ارزان و تقریبا مطمئن و عاری از اشتباه می باشد . کلیدهای قطع زمان دار ارزان قیمت هستند و دربسیاری از کاربردها ، اقتصادی ترین راه در کنترل تهویه فضا توسط کاربر به حساب می آیند . کلیدهای قطع زمان دار از لحاظ استفاده آسان بوده و یادگیری نحوه کار با آنها به راحتی حتی توسط افرادی که آشنا به فضای داخل نیستند نیز امکان پذیر می باشد . روش نصب معمولاً آسان بوده و تنها باید توجه داشت که کلید در محلی نصب شود که در معرض دید و دسترسی کاربران فضا قرارداشته باشد .
ملاحظات: هیچ گاه نباید از این روش برای گرم کردن یا خنک کردن یک فضا در یک دامنه وسیع دمایی استفاده نمود زیرا نیاز به مدت زمان بسیار طولانی برای این کار خواهد بود .
انتخاب تجهیزات : کلیدقطع زمان دار انتخاب ، باید به راحتی قابل استفاده بوده و در عین حال از مقاومت خوبی برخوردار باشد .
تعیین محل مناسب و قابل رویت : مهم ترین نکته در نصب کلیدها آن است که در محلی قرار داده شود که قابل رویت و در دسترس برای کاربران داخل فضا بوده و در عین حال به خوبی در برابر آسیب های خرجی حفاظت شوند . پلاکارد مناسبی باید درکنار این کلیدها جهت اطلاع کاربران نصب شود .
دنبال کردن کار : کلیدهای قطع زمان دار باید به صورت تناوبی و منظم مورد بازرسی قرار گرفته و در صورت لزوم کلیدهای خراب شده تعویض شوند .
مهم ترین محدودیت کلیدهای قطع زمان دار آن است که قادر به تامین مدت زمانی جهت گرم شدن یا خنک شدن فضا و آماده شدن دستگاه قبل از زمان حضور افراد در فضا نمی باشند . به همین علت کاربرد این کلیدها محدود به محل هایی می شود که نیاز به تغییر دمای زیادی پیش از حضور افراد در فضا نباشد . کارکرد کلیدهای قطع زمان دار معمولاً در فضاهای داخلی که توسط سایر فضاهای تهویه شده احاطه شده اند مناسب و موثر می باشد . از نقطه نظر راندمان ، تا قبل از زمان حضور افراد در داخل فضا ، کلیه عملیات سیستم توسط کلیدهای قطع زماندار قطع می باشد . اما ممکن است کاربران فضا فراموش کنند که کلید را در زمان خالی شدن فضا خاموش نمایند و در نتیجه سبب باقی ماندن سیستم در وضعیت روشن و کار غیر ضروری آن درساعات پس از کاربری فضا شوند. این امر در صورتی که از فضا به صورت گهگاه استفاده شود چندان اهمیتی ندارد اما در صورت استفاده پیوسته از فضا می تواند به مساله جدی و مهمی تبدیل شود .



روش ۳
به حداقل رساندن زمان کارکرد تجهیزات تهویه مطبوع از طریق نصب سنسورهای پرسنل
خلاصه روش و نحوه اجرا: در فضاهای با زمانهای کاربری نامنظم و نامشخص ، می توان با نصب سنسورهای پرسنل ( سنسورهایی که حضورافراد را در فضا حس می کنند ) دستگاههای تهویه را کنترل نمود به ویژه در فضاهای کوچکتر مناسب می باشد زیرا فضاهای کوچکتر سریع تر گرم یا خنک شده و یک سنسور واحد نیز قادر به کنترل و سنس نمودن حضور افراد درکل فضا می باشد .
درصد صرفه جویی حاصل از بکارگیری روش : یک سیستم کنترلی مناسب که بر مبنای سنسورهای پرسنل کار می کند می تواند ۷۰ تا ۹۵ درصد از کار غیر لازم سیستم هواساز را برطرف سازد . میزان صرفه جویی در هزینه در بین کاربردهای مختلف متغیر بوده و به برنامه زمانی کاربری فضا ، بار تهویه و سایر عوامل بستگی دارد .
مزایای روش : روشی بسیار موثر و تقریبا مطمئن و عاری از اشتباه می باشد . بارزترین مزین سنسورهای پرسنل آن است که مستقیما به تغییر وضعیت افراد درداخل فضا و شرایط اشغال شدن فضا پاسخ می دهند . این سنسورها به محض ورود یک نفر به داخل فضا ، سیستم های تهویه را روشن کرده و به محض خروج فرد و خالی شدن فضا نیز کار تهویه را متوقف می سازند ، نصب سنسورهای پرسنل چندان دشوار نمی باشد اما ممکن است غلط انداز و گمراه کننده باشد بنابراین لازم است تا برای هر دستگاه به تنهایی مکان و جهت مناسبی در نظر گرفته شود .
ملاحظات: عمده ترین محدودیت سنسورهای پرسنل آن است که این ابزار فاقد توانایی پیش بینی نمودن زمان حضور افراد در داخل فضا می باشند . بنابراین کاربرد این سنسورها در محل هایی که نیاز به مقدار قابل ملاحظه ای زمان جهت گرم شدن یا خنک شدن فضا قبل از حضور افراد وجود داردمناسب نمی باشد . هزینه قطعات و سخت افزار سنسورها به تنهایی پایین می باشدبیشترین بخش هزینه ، مربوط به نیروی کار جهت نصب و انجام سیم کشی های مربوطه می شود . موارد زیر نیز در خصوص این روش حایز اهمیت است .
انتخاب روش : اگر فضایی نیاز به گرم شدن یا خنک شدن در یک دامنه وسیع دمایی را داشته باشد نباید از این روش استفاده نمود ، زیرا در غیر این صورت به زمان بسیار زیادی نیاز خواهد بود . جهت گرم کردن یا خنک کردن فضا می توان ترکیبی از این روش را با سایر روش های مناسب درنظر گرفت . اگر در خارج از ساعات معمولی کاربری فضا ، رفت و آمد لحظه ای افراد به فضا پی در پی و پیوسته باشد نباید از این سنسورها جهت کنترل تهویه فضا استفاده نمود .
انتخاب تجهیزات ونصب : نوع سنسور انتخابی باید مناسب با فضا و محل و جهت قرارگیری سنسورها باشد .
آگاهی دادن به افراد : افرادی که داخل فضا هستند نیاز دارند که مطمئن شوند سرمایش یا گرمایش داخل فضا وجود دارد . بنابراین باید پلاکارد مناسبی در فضا نصب گردد تا به کاربران فضا این آگاهی را دهد که با ورود آنها به داخل فضا شروع سرمایش و گرمایش فضا به طور خود کار انجام می شود و فضای داخل به زودی به سطح دمایی مناسب خواهد رسید .



روش ۴
به حداقل رساندن زمان کارکرد تجهیزات تهویه مطبوع از طریق خاموش و روشن کردن تجهیزات تهویه توسط کلیدهای روشنایی
خلاصه روش و نحوه اجرا: در این روش خاموش و روشن کردن دستگاههای تهویه توسط کلید چراغ های روشنایی انجام می شود . این روش در فضاهایی استفاده می شود که دارای خصوصیات زیر باشد :
زمان حضور افراد در داخل فضا مستقل از برنامه کاری قسمتهای دیگر ساختمان است ، میزان تغییر درتعداد کارمندان موجود در فضا پایین و سطح مسوولیت پذیری کارمندان بالا باشد ، فضا تک نفره باشد و یا در صورت حضور چند کاربر ، هر فرد قابل دیده شدن توسط سایر افراد داخل فضا باشد ، میزان کسب حرارت و یا اتلاف حرارت محدود شده باشد ، وجود تجهیزات تهویه مطبوع ای که گرم شدن یا خنک شدن سریع فضا را تامین می کنند و یا روشن بودن حداقل یک چراغ روشنایی در زمان حضور افراد در داخل فضا .
درصد صرفه جویی حاصل از بکارگیری روش : ۵۰ تا ۹۵ درصد از کار غیرضروری دستگاه تهویه می باشد . بخشی از انرژی مصرفی کل که توسط این روش ذخیره می شود به طور زیادی متغیر بوده و بستگی به فضای مسکونی مورد نظر و بارهای تهویه آن دارد .
مزایای روش : با این روش می توان تضمین نمود که همواره در صورت نیاز ، فرایند تهویه هوای داخل فضا وجود خواهد داشت . این روش کنترل اتوماتیکی از تهویه هوا را بدون نیاز به کنترل های ویژه و به خصوص فراهم می سازد .
ملاحظات: روشی ساده و آسان در استفاده اما غیر معمول می باشد . بستگی به افراد دارد که چراغ ها را در زمان خالی شدن فضا از کارمندان ، خاموش کنند .
انتخاب روش : فضا مورد نیاز ، تجهیزات تهویه هوا ، نوع روشنایی فضا و ماهیت فعالیت های انجام شده در فضا باید تماماً متناسب با این روش باشند . تمام این شرایط باید برای هر فضایی که انتخاب می شود بررسی شده و اطمینان حاصل شود که این شرایط در طول عمر ساختمان ادامه خواهد داشت و تغییر نمی کند .
شرح کار : بایست به کاربران فضا درباره نحوه کنترل تهویه هوای داخل فضا آگاهی داده شود با نصب پلاکارد مناسبی از کاربران فضا خواسته شود تا در زمان ترک فضا ، چراغ ها و دستگاههای تهویه هوا را خاموش نمایند .





روش ۵
به حداقل رساندن زمان کارکرد تجهیزات تهویه مطبوع از طریق خاموش کردن سیستم تهویه در هنگام باز بودن در و پنجره ها
خلاصه روش و نحوه اجرا: نصب سوئیچ های در دسترس ، جهت خاموش کردن دستگاههای تهویه مطبوع در مواقعی که درها و پنجره های فضا باز می مانند . در فضاهایی که دارای پنجره ها و درهای خارجی هستند احتمال بازماندن درها و پنجره ها توسط افرادی که فضارا ترک می کنند وجود دارد . این مشکل در هتل هایی که شامل درهای کشویی جهت دسترسی به بالکن خارجی اتاق می باشند بسیار متداول است . برای حل این مشکل می توان برای هر پنجره و در خارجی یک سوئیچ Proximity نصب نمود تا در زمان باز شدن در یا پنجره ، دستگاه تهویه مطبوع داخل فضا خاموش شود .
درصد صرفه جویی حاصل از بکارگیری روش : بین ۵ تا ۵۰ درصد از انرژی ای که صرف تهویه هوای فضا می شود تغییر می کند و وابسته به نوع کاربری فضا می باشد .
مزایای روش : روش کنترلی ساده و تقریبا مطمئن و بدون خطا می باشد . این روش کنترلی دو فایده و اثر مهم دارد . یکی آن که سبب تشویق کاربران فضا به بستن درها و پنجره ها جهت جلوگیری از اتلاف هوای تهویه شده می شود و دوم آنکه روشن کننده این موضوع است که کاربر می تواند بین استفاده از هوای بیرون جهت تهویه فضا و هوای تهویه شده توسط دستگاه تهویه یکی را انتخاب نماید . از لحاظ قابلیت اطمینان ، روشی مطمئن است . بازرسی و محافظت از پروسه کار آسان و تنها نیازمند قدری مهارت در اپراتوری می باشد . عمر کاری سیستم طولانی است و در برابر صدمه و بی توجهی در استفاده و نگهداری آسیب پذیر نمی باشد . امکان خرابی مشهود در مدت زمان کار طولانی را دارد .
ملاحظات: روش کنترلی مهم در فضاهایی است که دارای گشودگی هایی ( در و پنجره و …) به خارج هستند . روش ساده و تقریبا مطمئن و بدون خطا می باشد . موارد زیر نیز در این باره قابل توجه است :
انتخاب تجهیزات و نصب : سوئیچ انتخابی و روش نصب باید به گونه ای باشند که به حد کافی در برابر شرایط محیط کار مقاوم باشند .
کنترل و بازدهی کارکرد : تجهیزات و سوئیچ ها باید از لحاظ احتمال خرابی به طور تناوبی و منظم تحت کنترل و بازرسی قرار گیرند . در صورت مشاهد خرابی سریع در کلید و یا کنار گذاشته شدن استفاده از آن توسط کاربران ، باید نوع کلید استفاده شده را عوض نمود و یا از روش دیگری جهت کارکرد دستگاههای تهویه مطبوع استفاده نمود .
 

aryan22

عضو جدید
سلام
می خواستم بدونم ایا در مورد طراحی شبکه های lonwork و بعنوان مثال با neuron5000
هم کار کردین چون من در این زمینه سئوالات زیادی دارم.ممنون
 

engparisa

عضو جدید
درود
من در موردVAV BOX میخواستم اطلاعاتی قرارد بدید
با تشکر
 

casanova

عضو جدید
درود
من در موردVAV BOX میخواستم اطلاعاتی قرارد بدید
با تشکر
خواهش میکنم
معمولا vav یا
Variable air volume به سامانه ای گفته میشه که بتونه هوای خروجی از یک کانال رو تنظیم کنه تا به دمای خاص و مطلوب مورد نظر برسه
یه مثال ساده میتونه این قضیه رو روشنتر کنه:
فرض کنیم یه هواساز داریم که به 20 اتاق سرویس میده
و فرض کنیم دمای خروجی از هوا ساز 15 درجه باشه
در حالت عادی خروجی این هواساز به کانال ها دمایی حدود 20 درجه یا دمای اسایش هستش
ولی فرض کنیم استفاده کننده از یکی از اتاق ها دوست داره دمای اتاقش 24 درجه باشه
یا اینکه وقتی از اتاق رفت بیرون، سیستم تهویه بی جهت کار نکنه
برای اینکار روی خروجی هوای اون کانال یه دمپر موتور دار تدریجی نصب میکنیم که با ترموستات اتاق در تعامله
یعنی وقتی که دما رفت پایین ، دریچه رو به تدریج میبنده و وقتی دما رفت بالا دریچه رو باز میکنه
موقع خروج شخص از اتاق هم دریچه به طور کامل بسته میشه
ولی یه موضوعی رو نباید فراموش کرد
که باید یه کنترلر هم روی هواساز داشت که وقتی مثلا 5 تا از 20 تا از دمپرها بسته شدن ، بایستی بوسیله اینورتر ، فن هواساز رو کندتر کرد تا باقی کانالها افزایش فشار نداشته باشند که این امر بوسیله سنسور اختلاف فشار هوا اندازه گیری شده و به اینورتر دستور لازم داده می شود

 

casanova

عضو جدید
سلام
می خواستم بدونم ایا در مورد طراحی شبکه های lonwork و بعنوان مثال با neuron5000
هم کار کردین چون من در این زمینه سئوالات زیادی دارم.ممنون
متاسفانه در این زمینه خاص که شما می فرمایید من اطلاعات زیادی ندارم
پروتکل هایی که من کار کردم :
modbus - cbus-sbus-eib-bacnet-ethercat
 

amir_hafizeh

عضو جدید
خسته نباشيد

خسته نباشيد

:heart:
اگر در زمينه سيستمهاي تهويه مطبوع و سيستم ها كنترل هوشمند اطلاعاتي نياز داريد من در خدمتم
سلام عزيزم اگه ممكنه فايل هايي را كه داري به ميلم ارسال كن شرمنده اطلاعات زيادي لازم دارم
با تشكر امير حسين
amir_hafiz1362@yahoo.com ;)
 

casanova

عضو جدید
با توجه به گستردگی لامپهای فلورسنت در ساختمان های عمومی و قیمت پایین آنها ، تا چندی قبل سیستم مناسبی جهت کمتر کردن مصرف انرژی این نوع لامپها وجود نداشت.


از طرفی دیگر با توجه به اینکه این نوع لامپها در حال حاضر در بسیاری از ساختمان های جدید و قدیمی در حال استفاده هستند، جمع آوری یکباره آنها و جایگزینی آنها با تجهیزات دیگر مثل لامپهای LED ، بسیار هزینه بر هستند. برای حل این مشکل از سامانه Digital Addressable Lighting Interface "DALI" استفاده می شود.


این سامانه بطور تخصصی برای کنترل میزان شارش نوری در لامپهای تیوپی "مهتابی" استفاده می شود.
سیستم، بصورت ساده مجموعه از تیوپهای روشنایی فلورسنت را تحت کنترل شبکه داخلی متشکل از یک زوج سیم درآورده و بسته به اطلاعات ارسالی از سنسور های مختلف مانند سنسور نور، حضور شخص یا فرمان های مختلف ارسالی از کاربر" مثل فرمان اجرای جلسه" ، این نوع روشنایی را DIM می کند.



در سیستم DALI هر ۶۸ لامپ مهتابی توسط کنترلر مرکزی کنترل می شود. که در این پروزال این مهم رعایت شده است.
این کنترلر می تواند فرمان روشن/خاموش و یا دیمینگ به تک تک لامپهای فلورسنت موجود را با توجه به نور موجود در محیط داده و بطور مثال منابع نوری کنار پنجره را بدلیل وجود نور در حد نیمه فعال نگاه دارد.
در حالت سنتی هر لامپ ۴۰ وات فلورسنت معادل ۵۸ وات با بالاست سنتی برق مصرف می کند که با پیاده سازی سیستم DALI هر لامپ حداکثر ۳۴ وات برق مصرف میکند که با توجه به DIMMING لامپها بر اساس اطلاعات جمع آوری شده از سنسورهای میزان روشنایی ، این مقدار از ۱۰ وات متغیر خواهد بود که صرفه جویی در مصرف انرژی در مبحث روشنایی بالای ۴۰ درصد خواهد بود.
در ضمن این شیوه بمراتب ارزانتر از استفاده از بالاستهای 0 تا 10 خواهد بود
 

casanova

عضو جدید
 

casanova

عضو جدید
لیست اطلاعات مورد نیاز جهت طراحی سیستم هوشمند ساختمان[FONT=&quot]
[/FONT]
[FONT=&quot]
[/FONT]
[FONT=&quot]
[/FONT]
[FONT=&quot]لیست و جدول مشخصات فنی و برند کلیه تجهیزات مکانیکی شامل هواسازها، اگزوزفن ها، فن کوئل ها، چیلرها، بویلر، منابع آب گرم، مبدل ها و پمپ های بوستر و...[/FONT]
[FONT=&quot]مهندس تاسیسات - برق[/FONT]
[FONT=&quot]رایزر دیاگرام تجهیزات مکانیکی و موقعیت نصب آن ها در طبقات[/FONT]
[FONT=&quot]مهندس تاسیسات[/FONT]
[FONT=&quot]دیاگرام لوله کشی موتورخانه[/FONT]
[FONT=&quot]مهندس تاسیسات[/FONT]
[FONT=&quot]نقشه چیدمان تجهیزات موتورخانه[/FONT]
[FONT=&quot]مهندس تاسیسات[/FONT]
[FONT=&quot]جدول مشخصات شیرهای کنترل هواسازها و موتورخانه[/FONT]
[FONT=&quot]مهندس تاسیسات[/FONT]
[FONT=&quot]جدول مشخصات دمپرهای هواساز[/FONT]"گشتاور، اندازه"
[FONT=&quot]مهندس تاسیسات[/FONT]
[FONT=&quot]جدول مشخصات و برند برج خنک کننده[/FONT]
[FONT=&quot]مهندس تاسیسات[/FONT]
[FONT=&quot]فشار مخازن و منابع[/FONT]
[FONT=&quot]مهندس تاسیسات[/FONT]
[FONT=&quot]رایزر دیاگرام برق و نحوه توزیع قدرت در تابلوها[/FONT]
[FONT=&quot]مهندس برق[/FONT]
[FONT=&quot]لیست تابلوهای برق و مکان قرارگیری[/FONT]
[FONT=&quot]مهندس برق[/FONT]
[FONT=&quot]زون بندی روشنائی بر اساس کاربری فضا[/FONT]
[FONT=&quot]مهندس برق[/FONT]
[FONT=&quot]نقشه تابلو های روشنائی مشاعات[/FONT]
[FONT=&quot]مهندس برق- آرشیتکت[/FONT]
[FONT=&quot]محل اتاق کنترل[/FONT]
[FONT=&quot]سناریو نحوه عملکرد تجهیزات مکانیکی و الکتریکی بر اساس طراحی مشاور[/FONT]
[FONT=&quot]مهندس تاسیسات - برق[/FONT]
[FONT=&quot]محل نصب درب های هوشمند و کارت خوان ها[/FONT]"در صورت نیاز"
[FONT=&quot]مهندس برق- آرشیتکت[/FONT]
[FONT=&quot]نوع درب ها[/FONT]"ایمنی - معمولی"
[FONT=&quot]آرشیتکت[/FONT]
[FONT=&quot]برند و چیدمان دتکتورهای اعلام حریق و رایزر دیاگرام آن[/FONT]
[FONT=&quot]مهندس برق[/FONT]
[FONT=&quot]برند و نوع لامپ های روشنایی مربوط به هر فضا و توضیحات فنی مرتبط[/FONT]
[FONT=&quot]مهندس برق- آرشیتکت[/FONT]
[FONT=&quot]جانمایی آبنماها- برند و توضیحات مکانیکی پمپها[/FONT]
[FONT=&quot]مهندس تاسیسات-[/FONT][FONT=&quot] آرشیتکت[/FONT]
[FONT=&quot]ریزمشخصات مخازن سوخت و آب[/FONT]
[FONT=&quot]مهندس تاسیسات[/FONT]
[FONT=&quot]برند و مشخصات فنی ژنراتور[/FONT]
[FONT=&quot]مهندس تاسیسات - برق[/FONT]
[FONT=&quot]کاربری دقیق هر فضا [/FONT]–[FONT=&quot] سن متوسط اشخاص استفاده کننده از فضا[/FONT]
[FONT=&quot]آرشیتکت[/FONT]
[FONT=&quot]متراژ ریل پرده ها [/FONT]–[FONT=&quot] پرده های برقی[/FONT]
[FONT=&quot]تعداد مانیتورهای تبلیغاتی و محل قراگیری[/FONT]
[FONT=&quot]آرشیتکت[/FONT]
 

شاخدا

عضو جدید
با عرض سلام.
من پروژه های آب گرم و هوای گرم را کار کردم اما پروژه سرمایش اصلا.
لطفا یا با ارسال پروژه سرمایش یا معرفی کتاب راهنماییم کنید.
با تشکر. mehdi_roga@yahoo.com
 

224388

عضو جدید
با سلام خدمت دوست . من پایان نامه ام در مورد bms اگه مطالبی در مورد bmsدارین برام بفرستین ممنون
 

aliami

عضو جدید
BMS

BMS

سلام ، من تازه فارغ التحصیل شدم . رشته ام برق قدرته (کارشناسی) دوست دارم تو زمینه ی BMS فعالیت کنم .ممنون میشم اگه بگید از کجا باید شروع کنم؟
با تشکر از شما
 

Similar threads

بالا