تنها آفریننده خداست

نازي_مو

عضو جدید
کاربر ممتاز
درود به همه دوستان عزيز

من يك سئوال در دارم اگه لطف كنيد و كمكم كنيد

من به دنبال ايه اي از قران مجيد هستم كه معني اين ايه به اين موضوع اشاره كرده باشه كه "هيچگاه بشري قادر نخواهد بود چيزي همانند ان چيز كه خداوند خلق كرده درست كن "

اگه لطف كنيد و كمك كنيد ممنون مي شم خيلي فوري لازم دارم
:w27::w27:
 

phalagh

مدیر بازنشسته
يعني كسي نمي تونه كمك كنه ؟

نمیدونم دقیقا چی میخوای.ولی فکر کنم اینا بدردت بخوره.به خصوص دقیقا مفهومی که نوشتی تو آیه 73 و 74 سوره حج اومده.
خلق السموات بغیر عمد ترونها و القی فی الارض رواسی ان تمید بکم و بث فیها من کل دابة و انزلنا من السماء ماء فانبتنا منکل زوج کریم. هذا خلق الله فارونی ماذا خلق الذی من دونه بل الظالمون فی ضلال مبین.
آسمانها را بدون ستونهایی که بینید آفرید و در زمین لنگرها افکند تا تعادل شما را بر هم نزند; و انواع جانوران رابر روی زمین پراکنده ساخت. و ما از آسمان آب فرستادیم و با آن، انواع جفتهای پرارج را در زمین رویاندیم. این آفرینش خداست، حالا به من نشان دهید دیگران چه آفریده‏اند، ولی ستمگران آشکارا در گمراهی‏اند. (لقمان، 10 و 11)
قل اریتم شرکاءکم الذین تدعون من دون الله ارونی ماذا خلقوا من الارض ام لهم شرک فی السموات ام اتیناهم کتابا فهم علی بینة منه بل ان یعد الظالمون بعضهم بعضا الا غرورا. ان الله یمسک السموات و الارض ان تزولا و لئن زالتا ان امسکهما من احد من بعده انه کان حلیما غفورا.
بگو راستی به من نشان دهید این شریکهایی که شما به جای خدا به نیایش آنها می‏پردازید، چیزی از من را آفریده یا در (آفرینش) آسمانها شرکتی داشته‏اند، یا به اینان کتابی داده‏ایم و آنها در (مذهب شرک) بر دلیلی روشنگر از آن کتاب تکیه دارند، نه،راستش اینکه ستمگران فقط یکدیگر را با وعده‏های فریبنده گول می‏زنند. خدا آسمانها و زمین را از سقوط نگه می‏دارد و اگر سقوط کنند دیگر کسی نیست که آنها را نگهدارد، او همواره بردبار و آمرزشگر بوده‏است.(فاطر، 40 و 41)
قل من رب السموات و الارض قل الله قل افاتخذتم من دونه اولیاء لا یملکون لانفسکم نفعا و لا ضرا قل هل یستوی الاعمی و البصیر ام هل تستوی الظلمات و النور ام جعلوا لله شرکاء خلقوا کخلقه فتشابه الخلق علیهم قل الله خالق کل شیی‏ء و هو الواحد القهار.
بگو: خداوندگار آسمانها و زمین کیست؟ بگو: بنابراین آیا برای خود غیر از او صاحب اختیارانی برگرفته‏اید که حتی سود و زیان خودشان هم به دستشان نیست؟ بگو آیا نابینا و بینا، یا تاریکی و روشنایی برابرند، یا کسانی را شریک خدا قرار داده‏اند که آفرینشی چون آفرینش او دارند و در نتیجه در کار آفرینش، مطلب بر آنها مشتبه شده است؟ بگو خدا آفریده‏گار همه چیز است و اوست‏یکتای چیره.( رعد، 16)
یا ایها الناس ضرب مثل فاستمعوا له ان الذین تدعون من دون الله لن یخلقوا ذبابا و لواجتمعوا له و ان یسلبهم الذباب شیئا لا یستنقذوه منه ضعف الطالب و المطلوب. ما قدروا لله حق قدره ان لقوی عزیز.
ایها الناس، برای شما مثلی زده شده، به آن گوش دهید. اینها که شما به جز خدا به نیایش آنها می‏پردازید اگر همه با هم جمع شوند یک مگس هم نخواهند آفرید، حتی اگر مگس از آنها چیزی برباید، از چنگ او بیرون نخواهند کشید، آری خواهان و خواسته هر دو ناتوانند. به راستی اینان خدا را آنطور که شایسته اوست نشناخته‏اند. خدا نیرومند و گرانقدر است.(حج، 73 و 74)
آیه‏های 40 سوره روم، 1 تا 4 سوره فرقان، 3 سوره فاطر و 43 سوره زمر، همه بروی این نکته تکیه دارند که درباره خلق و امر، یعنی آفرینش جهان و فرمانروایی بر آن درست بیندیشیم و پس از آنکه به کمک اندیشه درست و منطقی در این زمینه، به اختصاص خلق و امر به خدا پی‏بردیم، نیایش و پرستش را نیز مخصوص او بدانیم.
 
بالا