تغییر رشته برای ارشد

qazmlp

عضو جدید
با سلام به همه دوستان
من دانشجوی کارشناسی رشته ترویج و آموزش کشاورزی پردیس کشاورزی دانشگاه تهران در کرج هستم! میخواستم برای کنکور ارشد امسال، تغییر رشته بدم و یه رشته دیگه ای رو بخونم! الان من ترم آخر کارشناسی هستم و امسال بهمن ماه 93 میخوام کنکور ارشد 93-94 رو بدم ولی در رشته ای دیگه! من ریاضیاتم نسبتا خوبه (البته ریاضی درحد همون ریاضی تجربی، نه ریاضی مهندسی و سخت!!!) و در مقطع همین کارشناسی ترم دوم ریاضی عمومی 1 رو با نمره 17 پاس کردم و جزو 3 نفر اول کلاس بین 60-70 نفر شدم! حفظیاتم نسبتا ضعیفه و خیلی دیر و بد حفظ میشم (شاید بگین خب با این اوصاف چرا اومدم تجربی؟ خب قبلا اینطور نبود و حفظیاتم خوب بود ولی دو سه سالی میشه خیلی ضعیف شدم و حوصله ام هم نمیکشه حفظ کنم چیزی رو!) از یه طرف هم زبان انگلیسیم هم ضعیفه (از کودکی هیچ کلاس زبانی نرفتم و فقط همین کلاس های زبان مدرسه و یه ترم دانشگاه بوده!) که با توجه به اینکه ضعیف بودم و هستم همیشه با نمرات پایین پاس میکردم! این فید بک من از حال و احوال درسام بود!
حالا از رشته خودم ینی کشاورزی خوشم نمیاد و میخوام برا ارشد تغییر رشته بدم!
پدرم اول پیشنهاد داد معماری بخونم ولی منابع معماری رو که نگاه کردم دیدم همه درساش حفظیاتی هس و بیشترش تاریخی هس!
منم نظرم روی رشته مدیریت سیستم و بهره وری بود که با رفتن به کلاس های آموزشی بتونم خودم رو برسونم (چون درساش ریاضی بود و آمار و روش در تحقیق که همشون ریاضی مانند هستن و منم علاقه نسبی دارم، هرچند ریاضی هاش مهندسی هس نسبتا، ولی هم میخواستم برم کلاس آموزشی هم بابام که بلده بهم کمک کنه توو خونه!)
بعد مدتی بابام گفت رشته MBA خیلی خوبه و میتونم تووش قبول بشم با زحمت و درس خوندن! درسته، MBA فقط سه تا منبع داره، ریاضی و زبان و Gmat، ولی زبانش شنیدم خیلی سخته و 100 سوال با ضریب 3 داره و درواقع زبان هس که توو قبول شدن یا نشدن نقش ایفا میکنه! منم که زبانم ضعیفه میترسم، ولی بابام میگه میتونم با رفتن به کلاس های آموزشی زبان MBA یاد بگیرم و قبول بشم!
دیروز هم خودم یه رشته دیگه پیدا کردم، آمار زیستی که اینم سه تا منبع میخواست واسه کنکور ارشد، ریاضی و آمار و بان، ریاضی و آمارش درحد همون ریاضیات تجربی و ریاضی 1 بود که توو دانشگاه پاس شدم! فقط میخواستم ببینم آیا منی که رشته کشاورزی بودم میتونم برم رشته آمار زیستی یا این رشته فقط مختص دانشجویان رشته پزشکی هس؟ آخه اصلا هیچ منبعی از پزشکی توو سوالات کنکورش نداشت! فقط ریاضی و آمار و زبان بود واسه همین شک کردم!
درکل با توجه به این بخث ها، به نظر شما دوستان و اساتید محترم، کدوم یک از این 4 رشته (معماری، MBA، مدیریت سیستم، آمار زیستی) برای من مناسب هس و شانس قبولی دارم؟ اگه رشته دیگه ای هم خودتون به ذهنتون رسید که به من و فیدبک هایی که از خودم دادم میخوره بگین تا بررسی کنیم با هم!
ممنون...
 

فریاد خاموش

عضو جدید
والا من اطلاعی ازیان رشته ها ک گفتین ندارم فقط میدونم خیلی کارتون سخته برا کنکور 94 خودتونو برسونین حالا هر رشته ای ک باشه!!!!!!!!!!!!!
 
بالا