تغییر بینی انسان‌ها هنگام دروغگویی!

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
دانشمندان ثابت کرده‌اند که هنگام دروغگویی بینی انسان واکنش‌های فیزیولوژیکی نشان می‌دهد.

به گزارش بی باک نيوز ، محققان دانشگاه گرانادا اسپانیا از شیوه ترموگرافیک ( گرما سنجی) برای مطالعه تغییرات حرارت نقاط متفاوت بدن هنگام فعالیت‌های مختلف استفاده کردند.


به گزارش تورنتو استار
،
در روش ترموگرافیک از دستگاه‌های ویژه‌ای برای عکس‌برداری از حرارت متصاعد شده از هر سوژه مورد مطالعه استفاده می‌شود؛ هنگام دروغ گفتن کدام قسمت بدن انسان گرم می‌شود؟ ظاهرا افسانه پینوکیو چندان از واقعیت دور نیست.
براساس تحقیق دانشگاه گرانادا، هنگامی که دروغ می‌گوییم بینی ما اندکی گرمتر می‌شود؛ همچنین عضلات اوربیتال در گوشه داخلی چشم.
احتمالاً این پدیده ناشی از سرعت جریان خون است اما به فعالیت اینسولار مغز نیز ارتباط دارد؛ اینسولار جزیی از سیستم تشویقی مغز بوده و فقط هنگام احساسات واقعی واکنش نشان می‌دهد.
در عین حال، در ردیابی و تنظیم حرارت بدن نیز نقش دارد؛ در واقع، نوعی نشانگر از وضعیت بدن است که سوژه را از احساسات واقعی‌اش آگاه می‌سازد.
حتی اگر تصور کنید که دروغ شما پذیرفته شده است اما کورتکس ایسولار مغز همواره واقعیت را می‌داند و می‌تواند حتی نشانه‌هایی ظاهری را با تغییر حرارت برخی از نقاط صورت از جمله بینی بروز دهد.
با اینکه نتیجه این تحقیق قابل توجه است اما کمتر احتمال دارد که بتوانیم برای تشخیص دروغ یا حقیقت‌گویی شخصی بینی او را دست بزنیم.


جام جم

 
بالا