تعریف مشاغل خانگی

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
مشاغلی هستند که با حضور اعضای خانواده؛ در فضای مسکونی و در قالب یک طرح کسب و کار مجاز و بدون اینکه برای واحدهای مسکونی همجوار مزاحمتی ایجاد کنند شکل می گیرند. در این شیوه؛ فرد شغل خود را به محل زندگی خود می آورد و به جای اینکه هزینه زیادی برای اجاره یا خرید ساختمان بدهد می تواند در منزل خود؛ کسب و کار خود را دنبال کند.

کسب و کارهای خانگی به سه شکل فعالیت می کنند : گروه اول کسانی هستند که دارای یک کسب و کار کاملا مستقل هستند. آنان شخصا مواد اولیه را تهیه می کنند و پس از تولید کالا و خدمات؛ اقدامات لازم برای فروش و عرضه محصول به بازار را انجام می دهند.
گروه دوم کسانی هستند که به صورت کارمزدی کار می کنند. این افراد سفارشات و مواد اولیه را از کارفرمایی که در خارج از محیط مسکونی است دریافت می کنند و پس از انجام کار در منزل ؛ کالای تولید ده را به کارفرما تحویل می دهند و هیچ گونه دخالتی در فروش کالا ندارند.
گروه سوم افرادی هستند که به عنوان بخشی از یک اتحادیه یا شرکت تعاونی عمل می کنند. در این حالت که به آن کسب و کار خوشه ای هم می گویند؛ بنگاه های بالا دستی؛ مواد اولیه را برای این افراد تامین می کنند و پس از تولید کالا در منزل؛ این بنگاه ها نسبت به جمع آوری و عرضه محصولات به بازار اقدام می کنند.

منبع
وزارت تعاون
 

Similar threads

بالا