[تصاویر حشرات] زیبایی حشرات

dordoone

عضو جدید
کاربر ممتاز
مانتیس زره‌پوش
مانتیس زره‌پوش مالایی در حال شستشو
12-5-16-95647malaysian-mant.jpg

 

dordoone

عضو جدید
کاربر ممتاز
چشمها بر روی بالها
مانتیس آفریقایی در حال نمایش دادن لکه های چشم مانند بر روی بالهایش
12-5-16-95952mantis-eye-spo.jpg

 

dordoone

عضو جدید
کاربر ممتاز
بچه آفتاب‌پرست
تصویری ترکیبی از دو بچه آفتاب‌پرست
12-5-16-1016chameleons_2219.jpg

 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
 

MehD1979

متخصص زراعت و اگرواکولوژی
کاربر ممتاز
[h=1]عکسی که در زیر می‌بینید، توسط کتی کیتلی گاروی گرفته شده است، و برنده نشان طلای «انجمن ارتقای ارتباطات Association for Communication Excellence شده است.به گزارش پارس ناز این عکس زنبوری را پس از نیش زدن دست یک فرد نشان می‌دهد، در حالی که مقداری از بافت شکمش به نیش به جا مانده، چسبیده است.


این عکس منحصر به فرد است و پیش از این هرگز عکسی مشابه ندیده بودیم. از نیمه قرن نوزدهم، اجداد خانم گاروی در کالیفرنیا زنبورداری می‌کردند، خود او در دپارتمان حشره‌ شناسی یک متخصص است. این عکس زمانی گرفته شد که او متوجه وزوز یک زنبور عسل دور و بر دوستی که در حال قدم زدن با او بود، شد. او حدس زد که زنبور می‌خواهد دوستش را نیش بزند، خوشبختانه او دوربینی همراه داشت و آمادگی لازم برای گرفتن این عکس را هم داشت.
[/h]
 

yasse_sepid

عضو جدید
کاربر ممتاز
عکس هایی جالب از حشرات

عکس هایی جالب از حشرات

یک عکاس ایرانی بدون استفاده از تجهیزات ویژه و یا میکروسکوپ، تنها با وارونه کردن لنز دوربین عکاسی خود که یک لنز ۲۸ میلیمتری نرمال است، موفق شد تصاویر ماکروی زیبایی را از جهان حشرات به ثبت برساند.
امید گلزارعکاسایرانی بدون استفاده از تجهیزاتی ویژه و به تنها واسطه وارونه کردن لنز دوربین عکاسی اش از عنکبوتها، بیدها، پشه ها و زنبورها عکسهای ماکروی زیبایی به ثبت رسانده است.وی برای عکاسی از این حشرات باید آنها را زنده به دام می‌انداخت و آنها را در یخچال می‌گذاشت تا به اندازه کافی برای ژست گرفتن بی حال و خواب آلوده شوند.
گلزار می گوید دوربینش او را به جهان ناشناخته و مرموز حشرات و عنکبوتها می برد و به او امکان می‌دهد پدیده هایی را ببیند که امکان دیدن آنها با چشم غیر مسلح وجود ندارد.
براساس گزارش دیلی میل، بعضی از عکاسان ماکرو برای ثبت تصاویر خود از موضوعات کوچک از لنزهای ماکرو استفاده می کنند، با این همه گلزار از یک لنز نرمال ۲۸ میلیمتری برای ثبت این تصاویر استفاده کرده است، البته به صورت وارونه: گلزار این تصاویر میکرو را به واسطه وارونه کردن لنز ۲۸ میلیمتری دوربینش به ثبت رسانده است.



 

*Roshana*

عضو جدید
کاربر ممتاز
زیباترین حشره دنیا

زیباترین حشره دنیا


زیباترین حشره دنیا


این حشره علاوه بر اینکه یکی از زیباترین حشرات دنیا است، قابلیت استتار نیز دارد و با رنگ های بدن خود می تواند خود را در مقابل خطرات حفظ کند.“هایمانوبیس

کورونیتس”
نام این حشره است که یکی از زیباترین حشرات در جهان است.این حشره با جمع کردن چهار دست و پای خود خود را به شکل گل و گیاهی که روی آن

قرار دارد، در می آرود.این حشره معمولا در مناطق مالزی و اندونزی قرار دارد.





 
آخرین ویرایش:

MehD1979

متخصص زراعت و اگرواکولوژی
کاربر ممتاز
زیبـاترین نـوزاد حشـره
هر حشره زندگی خود را با بیرون آمدن از تخم آغاز می‌کند. پس از آن به طی کردن دوره رشد خود به حشره‌ای کامل تبدیل می‌شود و در طول این دوره تکامل شاهد تغییر و تحولات بسیاری در شکل و صورت ظاهری خویش است.

این دوره رشد و تکامل از هر حشره‌ای به حشره دیگر فرق می‌کند، در حالی‌که این دوره در برخی حشرات تنها چند روز طول می‌کشد، در گونه‌های دیگر به 17 سال هم می‌رسد.

اما شاید بتوان گفت زیباترین لارو حشرات را باید در گونه‌ای «لارو بید» مشاهده کرد که تنها در جنگل‌های استوایی مشاهده می‌شود و در زیر تصاویری از این گونه حشره را مشاهده می‌کنید.














 
بالا