تصاویری از موجودات فناناپذیر

mohamad-hk68

عضو جدید
در تصاویر تازه ای كه توسط یك موسسه علمی آلمان برای كتابخانه تصویری علمی تهیه شده مجموعه ای از ابرحشرات زمینی كه تصاویر آنها صدها برابر بزرگ شده با ویژگیهای عجیب آنها چون فناناپذیری به چشم می خورد.

به گزارش نیمروز به نقل از مهر، تاردی گرید یا خرس آبی نوعی جاندار بی مهره است كه به رغم آنكه اندازه آن به یك میلیمتر می رسد و تقریبا فناناپذیر است، دمای بدن این موجود را می توان به زیر 273 سانتیگراد سرد كرد یا گرمای آن را به بالاتر از 151 سانتیگراد رساند.

این موجود می تواند برای یك دهه بدون آب دوام بیاورد و تقریبا در معرض هرنوع فشاری قرار بگیرد یا در خلا و در معرض تشعشع قرار بگیرد و ده روز بدون هیچ صدمه ای زنده بماند.


این موجود تنها یكی از حشرات به اندازه میكرو است كه شاید در باغهای ما و حتی در بدن خودمان زندگی كند.
در این مجموعه تصاویر حشرات با نگاهی جدید زیر یك میكروسكوپ بسیار قدرتمند معرفی شده اند، تصاویری كه ده ها هزار برابر بزرگ شده و جزئیاتی كه معمولا با وضوح تمام به چشم انسان نمی آید.
كرم مخملی در لایه های بالای خاك زندگی می كند و پس از بزرگنمایی به نظر می رسد ترسناك تر از رطیل باشد. این بندپای غارتگر نام خود را از موهای نرمی گرفته كه بدنش را پوشانده و ظاهر مخملی برایش فراهم كرده است.
این تصاویر توسط عكاسان علمی موسسه " چشم علم" در آلمان با استفاده از تجهیزات فناورانه گرفته شده است. این تصاویر بخشی از یك پایگاه داده های تصویری در كتابخانه تصویری علم در لندن است كه برای تحقیقات، آموزش و هنر به كار می رود.
مارك آبوت از كتابخانه تصویری علم اظهار داشت: در گذشته این تصاویر تنها برای تحقیقات كاربرد داشتند اما امروزه با افزایش علاقه عمومی به این موضوعات این تصاویر منتشر شده و در اختیار عموم مردم قرار می گیرند.

این مجموعه تصاویر ویژگیهای این موجودات را معرفی می كند و آن را از تصاویر جزئی از صورت و بینی مخروطی شكل خرس آبی آغاز كرده است كه پس از بزرگنمایی 500 برابر گویی در مقابل دوربین لبخند می زند.
یك حشره دیگر كه از آن با عنوان دم فنری یاد می شود و شباهت غریبی به خرگوش دارد. شش پایی كه در نوعی برگ مشاهده می شود می تواند صدبرابر طول بدنش بپرد.
 

Similar threads

بالا