تصاويري از نيروي هوائي آلمان در جنگ جهاني دوم

kemeia

عضو جدید
با سلام
تعدادي عكس مربوط به نيروي هوائي آلمان (لوفت وافه) براتون آپلود ميكنم . اميدوارم استفاده كنيد.​





سه تن از افسران برجسته نيروي هوائي آلمان از چپ به راستAdolf Galland- Ernst Udet,و Werner Molders درنبرد فرانسه. در اين نبرد دكتر Udet مدير فني ارشد لوفت وافه ، Galland افسرعمليات و Molders خلباني برجسته بود.


هواپيماي دورنير 18 باحتمال قوي نخستين هواپيماي آلماني بود كه با آتش نيروهاي انگليسي ساقط شد. اين حادثه در 26 سپتامبر 1939رخ داد . خدمه آلماني توانستند فرود موفقي در آب داشته باشند اما بعدا" توسط قايقهاي گشتي انگليسي باسارت درآمدند و هواپيماي آنها نيز توسط همان گشتي ها نابود شد.








جشن ده هزارمين ماموريت افسران گروه پروازي KG55 . سال1943







هواپيماي نامتقارن Blohm & Voss BV-141 : (توضيح اينكه ... اين هواپيما حاصل طراحي دكتر Richard Vogt بود . او اعتقاد داشت كه بهترين راه براي ديد همه جانبه و كافي براي يك هواپيماي اكتشافي ساخت هواپيمائي است با بدنه نامتقارن كه كابين خدمه بر روي بال راست قرار بگيرد.همچنين نصب كابين درچنين محلي سبب حذف گشتاورملخ كه دردسرعمده اي درهواپيماهاي ملخي بود ميشد. جمعا" 13 فروند از اين هواپيما ساخته شد و هيچگاه هم به مرحله عملياتي نرسيد .)






هواپيماي Me109-G در حال تغيير رنگ براي استتار زمستاني





بمب افكن سنگين Me 264 . سال 1942



يك هواپيماي غنيمتي انگليسي Vickers Wellington در خدمت نيروي هوائي آلمان



هواپيماي me 262



جنگنده me 262 متروكه در يك پايگاه هوائي پس از پايان جنگ​


 

kemeia

عضو جدید
تصاويري از نيروي هوائي آلمان در جنگ جهاني دوم

این هم چند تا عکس از طرف من اما زیاد اطلاعات جامعی نسبت به موقعیت هاشون ندارم


احتمالا عکس بمب افکن اشتوکا است در نبرد با تانک های شوروی


این هم توپ معروف همین شکارچی تانک است که بعد ها A10 امریکا برمبنای همین قضیه طراحی شد


واینم یه هواپیمای ژاپنی است
 

kemeia

عضو جدید
تصاويري از نيروي هوائي آلمان در جنگ جهاني دوم



خلبان برجسته Hermann Graf (با 212 پيروزي هوائي) و Willy Messerschmitt طراح و توليد كننده ارشد هواپيما





هواپيماهاي FW-190a's در يك ساختمان مخروبه استتار شده اند.




خدمه Me-262 (جنگنده شب) در حال بررسي تسليحات هواپيما . ( توضيح اينكه ... اين هواپيما در واقع نخستين هواپيماي مجهز به نوعي رادار بوده كه با استفاده از آنتنهاي روي دماغه اش براحتي و با دقت هواپيماهاي متفقين را در شب رديابي و سرنگون ميساخته و از اين طريق ضربات مهمي را بر بمب افكنهاي شب پرواز متفقين وارد ميكرده است. تا مدتها متفقين قادر به درك و كشف علت رهگيري هواپيماهايشان در شب نبودند تا اينكه يك خلبان آلماني در اواخر سال 1944به دليل اشتباه در تشخيص محل فرود ، در جبهه متفقين فرود آمد و به اين طريق راز هواپيماي Me-262 فاش شد.)




پرسنل زن در لوفت وافه



Adolf Galland در حال گوش دادن به توضيحات Werner Mölders پس ازيك نبرد هوائي . فرانسه سال 1941



مسلح كردن يك هواپيماي Fw 190 به راكتهاي WGr 21



هواپيماي JG 27 Bf 109 آسيب ديده متعلق به Ernst-Georg Altnorthoff در منطقه آخمر . 21 مارس 1945



فيلد مارشال هوائي Albert Kesselring و سرهنگ Werner Mölders در روسيه تابستان سال 1941



متفقين در حال بررسي لاشه يك هنكل1-11H6سقوط كرده





هواپيماهاي اشتوكا در حال عمليات در منطقه Fijord نروژ . سال 1940


هواپيماي اشتوكا بر فراز استالينگراد​
 

kemeia

عضو جدید
تصاويري از نيروي هوائي آلمان در جنگ جهاني دوم









تصوير از ديدگاه تيربار چي جلوي هواپيماي هنكل He111 و در خلال عمليات اشغال لهستان گرفته شده است.




خدمه زميني در حال بمب نويسي با گچ..! تابستان سال 1940.. چپ : هر كه را دوست داري بايد به اوهديه اي بدهي . راست : براي آنكه ما زنده بمانيم ، شما سگها بايد بميريد.



هواپيماي Focke-Wulf_Fw190

هواپيماهاي Bf-109 جنوب ايتاليا - سال 1943



سرويس هواپيماي Bf_109- آگوست سال 1941



هواپيماي fw189




هواپيماي me108 - تايفون​
 

kemeia

عضو جدید






برادران Huijgens ، در لوفت وافه به عنوان خدمه پرواز خدمت ميكردند. بر خلاف معمول ، ريش و سبيل آنها به عنوان نوعي معيار قابل پذيرش درجنگ جهاني دوم نشان داده شده است







هواپيماهاي Me 109 آلمان در حال برخاستن از پايگاهي در بيابانهاي شمال آفريقا . گردو غبارعمده ترين اشكال را براي موتور هواپيماها ايجاد ميكرد.





يك هواپيماي آلماني JU 87 – اشتوكا در پايگاهي در روسيه . پشت سرش يك هواپيماي آموزشي روسي I-16 "Rata" ديده ميشود.





ين تصوير بمب خوشه اي SD 1 يا SD 2 را نشان ميدهد . اينها نخستين بمبهاي خوشه اي بودند كه در جنگ بكار رفتند. بمب SD 1 360 بمبلت يك كيلوئي و SD 2 180 بمبلت 2 كيلوئي را حمل ميكردند. اين بمبها (كه امروزه كاربردشان ممنوع است) براي نابودي توپخانه و يگانهاي ضد تانك متمركز ارتش سرخ طراحي و توسعه يافتند.







بمب افكن يونكرس در آخرين لحظات قبل از سقوط







هواپيماي يونكرس واژگون شده و جسد خلبان







هواپيماهاي اشتوكا در حال انجام عمليات . سال 1941







هواپيماي اشتوكا مجهز به دو توپ 37 ميليمتري . اين توپها در جبهه شرق و به صورت بسيار موثري در مقابل تانكهاي ارتش سرخ بكار گرفته شدند.







شيرجه هواپيماي هنكل He 111






بمباران فرودگاه آلماني توسط هواپيماهاي روس. يك ياك روسي را در حال پرواز ملاحظه ميكنيد.



سه خلبان آلماني



جلسه توجيه خلبانان آلماني قبل از پرواز



هواپيماي يونكرس واژگون شده(چرخ سمت راست تركيده)

 

kemeia

عضو جدید


راكت ضدهوائي "Enzian" در اصل بر مبناي موتور جت جنگنده مسرشميت 163 " "Komet ساخته شد. اين موشك بوسيله كنترل دستي (joystick) هدايت ميشد. اين راكت در جنگ به كار گرفته نشد و با وجود راكتهاي "Wasserfall" و "Schmetterling" وارد خدمت نگرديد.







راكت ضد هوائي C-2 "Wasserfall" . طول 8/7 متر . حداكثر زمان پرواز : 42 ثانيه . سرعت : تقريبا" 2.700 كيلومتر بر ساعت . حدود 50 عدد از اين راكتها ساخته شد اما هيچكدام به مرحله عملياتي نرسيد . تعدادي از اين راكتها به غنيمت نيروهاي آمريكائي درآمد و بر اساس آن راكتهاي ضد هوائي "Nike" ساخته شد.







بمب افكن Bf 110 ( تا بحال فكر ميكردم جنگنده فانتوم نخستين هواپيمايي است كه دماغه آن شبيه به پوزه كوسه نقاشي شده است)







بمب افكن Bf 110 ( شمال آفريقا)









جنگنده ، بمب افكن هاي مسرشميت Bf 110 بر فراز بوداپست . رود دانوب پشت سر آنهاست. اوايل سال 1944





جنگنده me 262 در حال پرواز در ارتفاع پائين







يك دسته جنگنده me 262







فرماندهي نيروي هوائي متفقين بمنظورنابودي طرح بزرگ تجديد قواي لوفت وافه عمليات Flax را پايه ريزي نمود. اين عمليات برفراز درياي مديترانه و با استفاده از هواپيماهاي دور پرواز آمريكائي P38 و Kittyhawks انگليسي و به مدد مخازن سوخت خارجي اجرا شد. آلمانها قصد داشتند تا به صورت گسترده اي نفرات و تجهيزات را با هواپيما از جزيره سيسيل به تونس انتقال دهند . آنها هواپيماهاي يونكرس Ju-52 ، SM-82 ساخت ايتاليا و يك اسكادران از گلايدرهاي غول پيكر مجهز به موتور 323 - me
را گرد آوري كردند . در نخستين روز عمليات 28 هواپيماي آلماني ساقط شد كه 18 فروند آن هواپيماي حمل و نقل بود. هر كدام از هواپيماهاي يونكرس Ju-52 20 سرباز را نيز با خود حمل ميكرد. با فرا رسيدن 11 آوريل 31 هواپيماي حمل و نقل و تعدادي هواپيماي اسكورت آنها ساقط شدند.



يك بمب افكن سانحه ديده آلماني


>


يك دسته هليكوپتر Flettner Fl 282 از خط توليد خارج شده است. اين تصوير در اكتبر سال 1944 گرفته شده است.



بالگرد Fa 223 - Focke-Achgelis دراگون




يك جنگنده اسپيت فاير غنيمتي با موتور آلماني





بمب افكن هاي هنكل He111-Z-22



دوم از چپ Muchenberg و دوم از راست Wilhelm-Ferdinand Galland است.

 

kemeia

عضو جدید




خواب بر روي ملخ يك Bf 109







سرويس يك هواپيماي Bf 109 - شمال آفريقا







فرود و سانحه يك هواپيماي يونكرس ju 87 - اشتوكا







يك سرباز بلغاري در حال بررسي يك هواپيماي يونكرس ju 88 - روسيه







يك سرباز از گروه پروازي KG 55 در حال چاپ كليشه روي هواپيما







يك جنگنده me 262 آماده پرواز







گورستان هواپيماهاي اسقاطي لوفت وافه







دو خلبان اسير آلماني . انگلستان 1940







خدمه نور افكن پدافند هوائي - سال 1944​
 

kemeia

عضو جدید


خط توليد هواپيماي Bf_109E



خط توليد هواپيماي مسرشميت me_109



هواپيماي بمب افكن me_110



بارگيري مهمات بمب افكن ME_110



بمب افكن me_110 در شمال آفريقا



نصب دوربين بر روي ME_110



جنگنده اسپيت فاير انگليسي به غنيمت آلمان درآمده است


بمب افكن B-17 آمريكائي كه به غنيمت آلمان درآمده است.



همان بمب افكن B-17 غنيمتي در حال پرواز



بمب آلماني رها شده بر روي هدف



پرتره يك چترباز آلماني



آمبولانس هوائي



بمبافكن هنكل He -111 سرنگون شده در لهستان سال 1939 . سربازان لهستاني در حال بررسي هواپيما



فشنگ گذاري توپ يك هواپيماي شكاري



هواپيماهاي يونكرس 88 - اشتوكا
 

kemeia

عضو جدید




يك هواپيماي Ju87 اشتوكا در چاله اي در يك پايگاه هوائي در روسيه افتاده است. خدمه زميني در هواي گرم سعي در خارج كردن آن دارند.



سلاح دفاعي بمب افكن يونكرس Ju 88P شامل دو توپ 30 ميليمتري Mk 103 است.



در ژانويه 1943 يك هواپيماي JU 88 بوسيله جنگنده هاي P-40 در خلال حمله به پايگاه هوائي Thelepte در تونس ساقط شده است.




هواپيماي Bf-109G متعلق به خلبان Müller كه در آگوست سال 1944 سرنگون شده است .



هلموت اشميت ... افسر پدافند هوائي در زمان جنگ و پس از آن صدر اعظم آلمان غربي 1974 تا 1982 ( صدر اعظم آهنين )





هلموت اشميت





هلموت اشميت ... در مقام صدارت عظمي آلمان غربي 1974 تا 1982 ( سمت چپ جيمي كارتر رئيس جمهور آمريكا)







يك هواپيماي bf 109 با خلبانش





هواپيماي fw189 - شكارچي شب





هواپيماي فوكه ولف fw200 - كندور





فوكه ولف FW200 - كندور



تيربار چي يك بمب افكن



هواپيماي هنكل he_111 اورهال شده



خلبان اشتوكا در حال غذا خوردن​
 

kemeia

عضو جدید

سه خلبان اسير آلماني در استالينگراد : Mayer ، Balz و Metke



بمب افكن يونكرس ju 87 اشتوكا با دماغه طرح كوسه



بمب افكنهاي اشتوكا در يك پرواز جمع




بمب افكن اشتوكا در حال شيرجه و رها كردن بمب ( توضيح ... معمولا" اين هواپيما در هنگام شيرجه از آژير بسيار مخوف و گوشخراشي استفاده ميكرد)



خدمه هواپيماي بمب افكن يونكرس ju 88



جنگنده me 109 در شمل آفريقا



جنگنده me 109 درحال سوختگيري در برف - جبهه روسيه



جنگنده me 109 برجاي مانده در يكي از پايگاههاي هوائي - پايان جنگ



جنگنده بمب افكن me 110 در سال 1940



بمب افكن me 110 بر فراز بريتانيا​
 

kemeia

عضو جدید




هواپيماي Dolly درحال تست در تونل باد







پروژه EF 126 "Dolly" اجرا شده توسط يونكرس نمونه ديگري از برنامه فوري ساخت هواپيماي جنگنده است. پيش نمونه جنگنده Dolly از چوب ساخته شده كه بيشتر با نام FZG 76 شناخته ميشود. گفته شده كه روسها نقشه هاي اين هواپيما را ربوده و پس از جنگ يك نمونه از آن را ساخته و به پرواز درآوردند. اين هواپيما مسلح به دو توپ 20 ميليمتري MG151 بود و پيش بيني ميشد به سرعت 770 كيلومتر بر ساعت دست يابد.




هواپيماي Mistel ... به دماغه تغيير شكل داده شده بمب افكن Ju 88 (هواپيماي پائيني)دقت كنيد









هواپيماي استتار شده Mistel ( قبل از تغييرات در دماغه بمب افكن يونكرس)






هواپيماي (Mistel Fw 190F-8 & Ju 88G-1), غنيمتي در پايان جنگ ، ماه مه 1945​


توضيح اينكه ... در اوايل سال 1942 دانشمندان لوفت وافه براي جبران كمبود بمب افكن هاي سنگين شروع به توسعه هواپيماي ميستل نمودند . يك هواپيماي كوچكتركه بر روي يك هواپيماي بزرگتر نصب شده بود . پس از يكسري آزمايشات ناموفق ، يك جنگنده مسرشميت me 109 يا فوكه ولف fw 190 در تركيب ( برروي) يك بمب افكن يونكرس 88 Ju مورد استفاده واقع شد. كابين خلبان بمب افكن Ju 88 با يك سر جنگي مجهز به يك خرج گود 8377 پوندي ( 3800 كيلو گرم تقريبا") در دماغه جايگزين شده بود كه در برخورد با هدف موجب انفجاري ميشد كه ميتوانست در 8 متر فولاد يا 20 متر بتن مسلح نفوذ كند. ( با دقت در تصاوير فوق سر جنگي كاملا" مشخص است) براي قطع ارتباط بمب افكن با با هواپيماي جنگنده يك وسيله سه پايه مجهز به مهره انفجاري در پشت بمب افكن نصب شده بود. فرامين پرواز بمب افكن بدون سر نشين به فرامين جنگنده متصل شده بود به طوري كه خلبان جنگنده ميتوانست در تمام مسير به سوي هدف هر دو هواپيما را هدايت نموده سپس بمب افكن را در شيرجه نهائي به سوي هدف ( عمدتا، يك هدف استراتژيك ثابت مثل سد ، نيروگاه برق يا يك پل بزرگ ) هدايت كرده سپس جنگنده را از آن جدا ساخته و سمت پايگاه خود باز گردد.





بمب انداز هنكل He 111





خلبان هنكل He 111





نماي كابين تيربارچي هواپيماي هنكل He 111





تيربارچي برجك فوقاني بمب افكن هنكل He 177​
 

kemeia

عضو جدید



هواپيماي هنكل he 219 نوعي هواپيماي شب پرواز كه به توليد نرسيد






يونكرس JU 88 هواپيماي شكارچي شب پرواز - آنتنهاي دماغه در واقع گيرنده هاي رادار اين هواپيما هستند







يونكرس JU 88





سرهنگ Helmut Lent ، يكي از خلبانان تكخال شب پرواز آلمان . هواپيماي او در7 اكتبر سال 1944 هنگام تقرب براي فرود با يك كابل برق فشار قوي برخورد كرد و وي دو روز بعد بر اثر جراحات وارده درگذشت. او 8 هواپيماي دشمن را در روز و 102فروند ( شامل 59 بمب افكن سنگين چهارموتوره) را در شب شكار كرد. او توانست دو فروند بمب افكن انگليسي Vickers Wellington را فقط با شليك 22 گلوله در يك شب ساقط كند.







رايش مارشال هرمن گورينگ فرمانده لوفت وافه درمراسم بزرگداشت و تدفين Helmut Lent





يك جنگنده p 38 آمريكائي كه به غنيمت آلمان در آمده است







كارشناسان آمريكائي در حال بررسي يك جنگنده غنيمتي از لوفت وافه .







هواپيماي دورنيه J 24 آب نشين



هواپيماي هنكل He 115 آب نشين



هواپيماي آرادو 196 ar





هواپيماي آرادو ar 196 - درياي مديترانه سال 1943





پايگاه هوائي Schwäbisch-Hall در آلمان پس يك حمله هوائي متفقين در 25 آوريل سال 1944 . در اين حمله 6 بمب افكن هنكل 111 منهدم شد.
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
مهدي كياني نيروي برآر در هواپيما کتابخانه تخصصی هوافضا 5

Similar threads

بالا