تشخیص سرطان پستان با نانوابزاری جدید

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1] تشخیص سرطان پستان با نانوابزاری جدید

[/h]

» سرویس: علمي و فناوري - علم و فناوري جهان

کد خبر: 92100100204
یکشنبه ۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۱



محققان موفق به عرضه دستگاهی شده‌اند که با استفاده از نانوذرات اکسید آهن سرطان پستان را شناسایی می‌کند.
به گزارش سرویس فناوری ایسنا، محصول ساخت شرکت «Endomagnetics» که بر روی تولید و بهبود داروهای ضد سرطان پستان فعالیت دارد، بعنوان یکی از دو برنده جایزه نانوپزشکی ETPN در سال 2013 شناخته شده‌ است. رقبای متعددی از اروپا، امریکا و استرالیا برای کسب این جایزه با این شرکت رقابت داشتند. برنده این دوره از رقابت‌ها در نشست نانوپزشکی موسوم به BIO_Europe که در وین اتریش برگزار شد، معرفی شدند.
به نوشته سایت نانو، جایزه نانوپزشکی ETPN از ژوئن سال 2013 با مدیریت انجمن فناوری نانوپزشکی اروپا موسوم به ETPN آغاز شده است. بخشی از حمایت‌های مالی این جایزه توسط کنسرسیوم NANOMED2020 مربوط به اتحادیه اروپا، تامین می‌شود. جایزه نانوپزشکی ETPN هر ساله به بهترین خلاقیت در حوزه نانوپزشکی اعطا می‌شود، این خلاقیت می‌تواند به صورت محصول بوده و یا در قالب پروژه دانشگاهی مطرح شده و مرتبط با بخش تشخیص، تصویربرداری و درمان باشد. گروه‌های مختلفی از صنعت و دانشگاه علاقه‌مند دریافت این جایزه هستند.

سخنران اول این نشست درباره برنده این دوره می‌گوید: در مورد انتخاب شرکت «Endomagnetics» بعنوان برنده این دوره اتفاق نظری میان داوران وجود داشت. داوران این رویداد، متخصصانی از حوزه داروسازی هستند.
اریک مایس از مدیران «Endomagnetics» می‌گوید: «Endomagnetics» از انتخاب خود بعنوان برنده این جایزه بسیار خوشحال است و به خود می‌بالد. این جایزه می‌تواند موجب تسریع فرآیند تجاری‌سازی دو محصول ما یعنی SentiMag® و Sienna+® شود.
این شرکت قصد دارد در کنفرانس CLINAM که در سال 2014 در بازل سوئیس برگزار می‌شود، به معرفی محصولات خود بپردازد.
 
بالا