@@@@ تست crash .... مقايسه سمند و زانتيا و 206 در تست تصادفات @@@@

khatami1

عضو جدید











تست سمند :​




- خطوط تا خورده روی سقف (خمیدگی به داخل اتاق) و نیز رکاب (شکستگی پای آدمک) در تصویر پایین راست


- عملکرد نسبتا خوب ایربگ در تصویر بالا راست​


- بالا نیامدن عقب خودرو به دلیل توزیع وزن خودرو​


- سالم ماندن ستونها​


- خرد شدن شیشه جلو​















تست 206:


- تا خوردن ورق سقف به بالا​


- سالم ماندن رکاب و درب راننده​


- سالم ماندن شیشه جلو​


- عدم پرتاب عقب خودرو به بالا​




















تست زانتیا: (افتضاح واقعی)


- خرد شدن شیشه جلو​


- شکستگی درب راننده​


- تا خوردن شدید سقف​


- شکستگی و تا خوردن ستون جلوی راننده​


- شکستن رکاب و له شدگی شدید پای آدمک​


- حرکت محور و چرخ جلو به سمت اتاق​


- پرتاب عقب خودرو به بالا​


- دفرمگی درب عقب​


- حتی گلگیر عقب خودرو هم دفرمه شده​
 

Sparrow

مدیر تالار مهندسی هوافضا
مدیر تالار
ممنون از مطلبی که گذاشتید اما عکس ها دیده و باز نمی شن.
 

khatami1

عضو جدید
تصاویر مربوطه

تصاویر مربوطه

















 

پیوست ها

  • 123.jpg
    123.jpg
    39.4 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • 1234.jpg
    1234.jpg
    74.2 کیلوبایت · بازدیدها: 0

katekolvits

کاربر فعال
ایرانه دیگه اخر تکنولوژی و بی نیاز از کشورهای دیگه !آخه مستقلیم!!
 

mehdix622

عضو جدید
کاربر ممتاز
خيلي ممنونم
تست پرشيا رو هم دارين بذارين؟؟؟
اگر بله خبر كنيد لطفا
 

Prof.Eng

متخصص نرم افزار کتیا
مقایسه ای که انجام داده اید جالب است و برخی از معیارهای مقایسه هم مورد قبول. اما آنچه که معیار پذیرش عملکرد یک خودرو در تصادف است با چیزهایی که نوشته اید کمی متفاوت است. اگر از بحث جزییات بررسی تصادف و پارامترهایی که اندازه گیری می شود بگذریم بطور کلی معیار خوبی یا بدی یک خودرو در تصادف front offset crash میزان آسیبی است که به سرنشینان وارد می شود. بطور کلی
1- میزان تجاوز به فضای سرنشین intrusion into compartment
2- میزان صدمه دیدن سرنشین در نقاط محتلف سر، گردن، شانه، پاها و ...
3- عملکرد کمربند، کیسه هوا و ... در حفظ موقعیت سرنشین و نگهداری از وی

مورد توجه هستند.
اینکه خودرویی در نواحی که با سه مورد بالا ارتباطی ندارند دچار تغییر شکل زیاد یا کم شود چندان اهمیتی ندارد. حتی گاهی اوقات تغییر شکل زیاد در برخی نواحی به علت جذب نرم انرژی حسن محسوب شده و از صدمات وارد به سرنشین می کاهد.

http://www.iihs.org/video.aspx/releases/pr033006
 
آخرین ویرایش:

khatami1

عضو جدید
تست تصادف L90

تست تصادف L90

این هم تست تصادف L90 هست:





لازم بذکر است که کلا امتیاز این آزمون 5 ستاره میباشد

در این آزمایش ها 206 با 4 ستاره از 5 تا نسبت به زانتیا 1.5 ستاره , و سمند 2ستاره پیشی گزفته
 

sed ali

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
این هم تست تصادف L90 هست:





لازم بذکر است که کلا امتیاز این آزمون 5 ستاره میباشد

در این آزمایش ها 206 با 4 ستاره از 5 تا نسبت به زانتیا 1.5 ستاره , و سمند 2ستاره پیشی گزفته
برطبق اون چیزی که در بالا گفتید سمند از زانتیا در این بست بهتر اما در امتیاز گیری زانتیا جلوتر از سمند است به چه دلیل ؟
 

khatami1

عضو جدید
برطبق اون چیزی که در بالا گفتید سمند از زانتیا در این بست بهتر اما در امتیاز گیری زانتیا جلوتر از سمند است به چه دلیل ؟

اگه دقت کنید زانتیا 1.5 ستاره و سمند 2 ستاره گرفته است!
در ضمن 206 داخل عکس دو درب هست و با 206 تولید داخل فرق داره
 

Similar threads

بالا