تجاوز به دو نوجوان زائر پسر ایرانی در عربستان

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
مصری:سفیر عربستان باید از ایران اخراج شود

مصری:سفیر عربستان باید از ایران اخراج شود

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار داریم وزارت امور خارجه و دولت به‌شدت با موضوع رخ داده در فرودگاه عربستان برخورد کند و اعتقاد دارم سفیر عربستان باید از ایران اخراج شود. عبدالرضا مصری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: خواست نمایندگان مجلس شورای اسلامی برخورد با عاملان تجاوز به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده عربستان است. مصری با بیان اینکه سازمان حج و زیارت می‌تواند سفرهای زیارتی مستحب حج عمره را لغو کند، تاکید کرد: البته امیدی نیست این سازمان چنین اقدامی انجام بدهد و تاکنون اقدامی انجام نداده است. وی با اشاره به اینکه باید شرایط کشور برای انجام یک امر مستحب در نظر گرفته شود، بیان داشت: باید اجازه ندهیم چنین اقدام حقارت‌آمیزی انجام شود و در کشور ما افراد گرفتار بسیاری وجود دارند که انصاف این است هزینه چنین اعمال مستحبی صرف رفع این گرفتاری‌ها شود. نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی به بررسی‌های انجام شده از سوی مجلس اشاره کرد و ادامه داد: پیشنهاداتی از سوی نمایندگان برای بررسی این موضوع مطرح شده است. این مسئول خاطرنشان کرد: انتظار داریم وزارت امور خارجه و دولت به‌شدت با این عمل زشت و حیوانی برخورد کند و اعتقاد دارم سفیر عربستان باید از ایران اخراج شود. مصری با تصریح بر اینکه نخستین راه این است که مردم ایران برای سفر حج مراجعه نکنند، بیان داشت: مردم می‌توانند در نماز جمعه پیمانی با یکدیگر ببندند و سفرهای حج 94 را لغو کنند.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
مدیرکل روابط عمومی هما با اشاره به رفتار مغرضانه سعودی‌ها در نپذیرفتن هواپیماهای ایرانی به فرودگاه‌های این کشور، به غیرمنطقی بودن دلایل عربستان اشاره کرد و گفت: روز گذشته و پس از نپذیرفتن بوئینگ747هما در جده، وزارت امور خارجه پیگیر مسأله شد و زائران ایرانی هم امروز با ایرباس اعزام شدند.

هواپیمای پرواز زائران ایرانی به جده، روز گذشته توسط کشور عربستان در فرودگاه این شهر پذیرفته نشد و به اجبار هواپیما به ایران بازگشت.

به گزارش فارس، کشور عربستان مدعی شده است هواپیماهایی که تأیید استانداردهای اروپا را نداشته باشند اجازه ورود به فرودگاه جده را ندارند و بوئینگ 747 هما هم دارای سن بالایی است.

‌شاهرخ نوش‌آبادی مدیرکل روابط عمومی ایران‌ایر در این‌باره به فارس گفت: از حدود 2 سال پیش کشور عربستان سعودی اطلاعیه‌ای جنرال(عمومی) صادر کرد مبنی بر اینکه از این پس هواپیما با سن بالای 25 سال را در فرودگاه‌های خود نمی‌پذیرد.

وی ادامه داد: این اطلاعیه مورد اعتراض بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی دنیا قرار گرفت، در این راستا جلسات کارشناسی با مسئولان هواپیمایی کشور عربستان برگزار شد و آنها متقاعد شدند که ایمنی ملاک پرواز است و سن هواپیما ملاک ایمنی نیست چرا که در کشور آمریکا هم هواپیماهای با سن بیش از 25 سال پرواز می‌کنند.

مدیرکل روابط عمومی ایران‌ایر افزود: پس از پیگیری‌های ایرلاین‌ها، اطلاعیه مذکور عربستان سعودی منتفی شد و ایرلاین‌ها با هواپیماهای با سن مختلف، به عربستان پرواز می‌کردند.

وی با تأکید بر اینکه سختگیری‌های ‌کشور عربستان مغرضانه است، ‌اظهار داشت: کشور عربستان حدود 2 هفته پیش ایرباس 320 ایران‌ایر که کمتر از 12 سال سن داشت را هم به فرودگاه دمام راه نداد و اعلام کرد این هواپیما در لیست تحریم‌های اروپا قرار دارد.

نوش‌آبادی افزود: ایرباس 320 هما به بسیاری از کشورهای منطقه که شرایط و مقررات ایمنی آنها بسیار سختگیرانه‌تر از سعودی‌ها است پرواز می‌کند؛ وقتی ما علت نپذیرفتن ایرباس 320 هما را در فرودگاه دمام از سعودی‌ها جویا شدیم اعلام کردند که قوانین تحریم اتحادیه اروپا را رعایت می‌کنیم در حالی که این هواپیما به بسیاری از کشورها پرواز می‌کند.

این مقام مسئول هما افزود: روز گذشته هم دوباره سعودی‌ها مانع فرود بوئینگ 747 هما حامل زائران در فرودگاه جده شدند در حالی که همین هواپیما در 6 ماه اخیر بیش از 100 پرواز به فرودگاه جده داشته است اما آنها این بار سن هواپیما را (بالای 25 سال) بهانه کردند.

وی خاطر نشان کرد: این در حالی است که کشور عربستان خود در عملیات حج تمتع سال گذشته برای جابه‌جایی زوار ایرانی از هواپیماهای اجاره‌ای ترکیه‌ای استفاده می‌کرد که سن آنها بالای 25 سال بود.

نوش‌آبادی بیان کرد: به هر حال ایران‌ایر به دلیل نپذیرفتن پرواز روز گذشته بوئینگ 747 خود در فرودگاه جده، ‌هواپیمای ایرباس خود را برای جابه‌جایی زائران اختصاص داد و 260 نفر از زائران توسط ایرباس مذکور ‌به خانه خدا اعزام شدند و 30 زائر دیگر نیز با سایر پروازها امروز به عربستان منتقل می‌شوند.

این مقام مسئول ایران‌ایر بیان کرد: پس از بروز این مشکل، تیمی متشکل از وزارت امور خارجه و نمایندگان هما در کشور عربستان سعودی، در حال مذاکره با مقامات این کشور هستند.





ایمیل:
* نظر:

 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
درپی ممانعت فرودگاه جده از فرود هواپیمای زائران ایرانی، مدیر کل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: این امر کارشکنی و بهانه‌آوری سعودی‌هاست و هیچ‌گونه مشکل نقص فنی، ویزا و ... نداشتیم. به زعم ما سخت‌گیری‌های جدید عربستان قطعا بی ارتباط با شرایط سیاسی حاکم بر منطقه نیست.

شاهرخ نوش‌آبادی در خصوص ممانعت فرودگاه جده از نشستن پرواز 747 ایران‌ایر که از فرودگاه اصفهان برخاسته بود، اظهار کرد: در اصل از مدت‌ها پیش و شاید حدود یک سال گذشته این ماجرا شروع شد و هواپیمایی عربستان طی اطلاعیه‌ای به شرکت های هواپیمایی مختلف دنیا اعلام کرد که از این پس از ورود هواپیماهایی با عمر بالای 25 سال جلوگیری خواهد کرد.

وی افزود: در این پرواز حدود 290 مسافر داشتیم که از این میان 260 مسافر با هواپیمای ایرباس به جده منتقل شدند و 30 مسافر باقیمانده نیز قرار شده است امروز اعزام شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: پس از طرح این موضوع شرکت های هواپیمایی مختلف جلسات کارشناسی متعددی با مسئولان هواپیمایی عربستان برگزار کردند و به اطلاع مسئولان هواپیمایی عربستان رساندند که امنیت و ایمنی هواپیما به مراتب مهم‌تر از سن آن است و حتی در آمریکا هم در موارد مختلف، هواپیماهایی با سن بالای 25 سال تردد می کنند. در پی ارائه این توضیحات مسوولان هواپیمایی کشور عربستان نیز نسبت به این موضوع متقاعد شدند.

مدیر کل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران همچنین عنوان کرد: پس از آن نیز مشکلی پیش نیامد و از سوی این کشور اطلاعیه‌ای هم صادر نشد تا این که طی دو هفته گذشته هواپیمایی کشور عربستان در یک نوبت از ورود ایرباس هما به شهر دمام خودداری کرد و بعد در توضیح این مطلب این گونه عنوان کرد با توجه به آن که این هواپیما در لیست تحریم های اروپا قرار داشته اجازه ورود به آن را نخواهیم داد. این درحالی بود که همین هواپیما به بسیاری از کشورها که شرایط ایمنی آن‌ها ده‌ها مرتبه از کشور سعودی سخت‌تر است پروازها کرده بود.

نوش‌آبادی ادامه داد: در آن دوره در پاسخ به مراجعات متعدد ما، عربستان تحریم را بهانه کرد و در نهایت روز گذشته جلوی پرواز دیگری از پروازهای ایران‌ایر گرفته شد. درحالی که طی شش ماه گذشته شاید همین هواپیما حداقل صدها پرواز به جده داشته و هیچ مشکلی هم پیش نیامده بود.

وی ادامه داد: حتی سعودی‌ها تا سال قبل از هواپیماهای اجاره‌ای ترکیه که تمام آن ها سن بالای 25 سال داشتند برای انتقال حجاج ایرانی استفاده می کردند و این موضوع هیچ گاه مورد انتقاد مسوولان ایرانی قرار نگرفت.

مدیر کل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران همچنین متذکر شد: درحال حاضر مذاکراتی صورت گرفته تا این موضوع از سوی مسوولان وزارت امور خارجه مورد پیگیری قرار گیرد.

نوش‌آبادی اظهار کرد: به گمان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، سخت گیری‌های جدید عربستان قطعا بی ارتباط با شرایط سیاسی حاکم بر منطقه نیست.

وی در پاسخ به این که براساس اخبار منتشر شده مسوولان کشور عربستان مواردی مانند مشکلات فنی، نداشتن ویزا و یا نداشتن اجازه ورود توسط هواپیما را بهانه‌ای برای ممانعت از فرود این هواپیما اعلام کرده اند، توضیح داد: اگر هواپیمایی نقص فنی داشته باشد اصلا نباید بلند شود، چراکه ما در تمام پروازهای خود استانداردهای جهانی را رعایت می کنیم.


مدیر کل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: با این وجود ممکن است هر هواپیمایی در حین پرواز دچار مشکل شود که در این موارد در تمام دنیا مرسوم آن است که هواپیمای دچار مشکل شده یا به کشور خود بازمی گردد یا در نزدیک‌ترین فرودگاه ممکن فرود می آید. بر همین اساس به نظر می رسد صحبت‌های منتشر شده از سوی مسوولان عربستان به نوعی توجیه و بهانه آوری است.

نوش‌آبادی در خصوص بحث ویزا نیز تصریح کرد: قطعا بحث ویزا ربطی به پرواز ندارد و موضوعی است که در داخل کشور چک می شود. اصلا بدون داشتن ویزا سازمان حج و زیارت بلیت برای این مسافر صادر نمی کند و به همین دلیل تمام این موارد بهانه‌هایی است که عربستان برای کارشکنی صورت داده می آورد.

مدیر کل روابط عمومی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در پایان صحبت‌های خود در پاسخ به این سوال که شنیده می شود رییس سازمان حج و زیارت به هما اخطار داده که برای اعزام هواپیماهای حجاج استانداردهای اروپا را رعایت کند، اظهار کرد: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران این موضوع را رد می‌کند. البته هما شرایط دشوار اعزام حجاج را درک می کند و بر همین اساس گلایه‌ای از مسوولان سازمان حج و زیارت نداریم.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
معاون سازمان حج و زیارت: درصورت تصمیم دولت، سازمان حج لغو عمره را اجرایی می‌کند

معاون سازمان حج و زیارت: درصورت تصمیم دولت، سازمان حج لغو عمره را اجرایی می‌کند

ناصر خدرنژاد در گفتگو با خبرنگار «نسیم»، در خصوص بازگشت هواپیمای ایران ایر به فرودگاه مهرآباد از عربستان گفت: متاسفانه روز گذشته هواپیمایی ایران ایر توسط مسئولان هواپیمایی عربستان اجازه فرود پیدا نکرد و دوباره به تهران بازگشت.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه از قبل اعلام شده بود که فرودگاه جده اجازه فرود به هواپیماهایی که بالای 25 سال باشند و فاقد استانداردهای اروپایی باشند نخواهد داد ، اما در مذاکراتی که با مسئولان حج عربستان داشتیم این اجازه گرفته شده بود و حتی همین هواپیما امسال چندین پرواز به عربستان داشت اما روز گذشته کارشکنی هایی صورت گرفت که قابل قبول نیست.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران توقع این را داشت که این قضیه به صورت مکتوب از سوی مسئولان عربستان اعلام شود اما این کار صورت نگرفته است و به صورت ابلاغ شفاهی پرواز به ایران بازگشت که بلافاصله هواپیمای دیگری جایگزین شد و شب گذشته زائران به عربستان اعزام شدند.
معاون سازمان حج وزیارت در خصوص آخرین تصمیمات برای لغو عمره گفت: سازمان حج وزیارت یک دستگاه اجرایی است و در صورت تصمیم دولت ادامه اعزام ها را لغو خواهد کرد و هر زمانی که این تصمیم گرفته شود ما اجرایی خواهیم کرد.


خدرنژاد در خصوص پیگیری جنایت عربستان در فرودگاه جده گفت: وزارت خارجه و کنسولگری ایران در عربستان به شدت پیگیر این موضوع هستند که خاطیان به اشد مجازات خود برسند.

http://www.nasimonline.ir/detail/News/993094/166
 

Ice Dream

عضو جدید
کاربر ممتاز
درود بر شما...
تو این چند روز اخیر بعد از انتشار این خبر همه مقامات اومدن و خواستار اشد مجازات برای دو مامور و عذر خواهی دولت عربستان شدن ولی من یه سوال از مسولان دارم آیا واقعا ما میتونیم یه دولت رو مجبور کنیم کاری رو بکنه و امر و نهی کنیم بهش؟؟؟اگر دولت عربستان آنگونه که ملت ایران انتطار دارن برخورد نکرن چه اتفاقی میوفته؟؟آیا دولت و سازمان حج و زیارت این جرات رو دارن که حج عمره رو تحریم کنن؟؟؟؟
اگه جایگاه ویژه ای داشته باشه یه کشور بله می تونه... حتی اگه عذرخواهی هم تحویل نگیره می تونه به راههای مختلف کشور مقابل رو متوجه خسارتی که به خودش زده کرد.
ولی خب فکر کنیم ببینیم بعد ازین همه مدت صادرات انقلاب و مدیریت جهان چنین جایگاهی داریم که یک کشور دست چندم دنیا رو سرجاش بنشونیم؟
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
رئیس سازمان حج و زیارت ، عربستان را به لغو اعزام عمره تهدید کرد/ محاکمه سریع این دو فرد مجرم به اشد مجازات کمترین مطالبه است

رئیس سازمان حج و زیارت ، عربستان را به لغو اعزام عمره تهدید کرد/ محاکمه سریع این دو فرد مجرم به اشد مجازات کمترین مطالبه است

در پی حرمت شکنی منجر به ناامنی اخلاقی و روحی توسط دو مأمور تفتیش فرودگاه جده اقدامات همه جانبه و پیگیری های متعددی از سوی سازمان حج و زیارت با هماهنگی وزارت امور خارجه کشورمان صورت پذیرفت. رئیس سازمان حج و زیارت امروز (پنجشنبه)به وزیر حج عربستان نامه‌ای نوشت که متن آن را در زیر می‌خوانید:

«جناب آقای دکتر بندر بن محمد حجار وزیر محترم حج عربستان سعودی
سلام علیکم

انتظار می‌رفت جنابعالی که همواره نسبت به تأمین حقوق و امنیت زائران تأکید داشته‌اید، با دستور قاطع، محاکمه سریع این دو فرد مجرم به اشد مجازات که کمترین مطالبه به حق زائران عمره‌گزار می‌باشد و موجب آرامش و اطمینان زائران در خصوص اهتمام و حساسیت وزارت حج عربستان نسبت به صیانت از حقوق زائران می‌گردید را پیگیری می‌نمودید.

جنابعالی نیز تأکید می‌فرمائید که عدم اقدام و پاسخگویی بموقع در مورد اینگونه جرائم موجب تقویت این شبهه خواهد شد که اهتمام و عزم جدی جهت تأمین امنیت زائران مشاهده نمی‌شود و پر واضح است که اعزام عمره گزاران زمانی می تواند تداوم داشته باشد که حقوق اولیه آنان شامل تأمین امنیت اخلاقی، جانی و اراده عملی به منظور حفظ حقوق اولیه زائرین وجود داشته باشد.
خاطر نشان می‌سازد تعلل بیشتر در اعلام موضع رسمی نسبت به این حادثه تلخ، شرم آور و خلاف شرع که در تمامی جوامع جهانی نیز محکوم است، می‌تواند روند اعزام عمره گزاران را با چالش جدی مواجه نموده و تبعات و خسارات احتمالی آن نیز قطعاً متوجه طرفی خواهد بود که در این امر مهم کوتاهی نموده است.
همچنان امیدواریم که جنابعالی با موضعگیری فوری نسبت به جسارت های صورت گرفته به ضیوف الرحمان در حرم امن الهی و اقدام جدی برای محاکمه افراد مجرم، از وقوع اتفاقات مشابه پیشگیری فرمایید.
شایان ذکر است در مکاتبات قبلی که بلافاصله ساعتی بعد از وقوع حادثه ارسال گردید و مرتباً در حال پیگیری است، رسیدگی عاجل نسبت به این موضوع مهم و اشد مجازات برای دو مأمور مجرم و فاسد دستگیر شده و عذرخواهی رسمی عربستان بصورت جدی مطالبه شده است.»

سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت همچنین در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه خبرگزاری فارس بار دیگر تاکید کرد که تمام زائران اصفهانی که عربستان اجازه فرودشان را نداده بود دیشب با پرواز جایگزین به عربستان رفتند و فقط 256 نفر از آنها مانده بودند که ساعت 7 صبح امروز اعزام شدند.
http://tnews.ir/news/39F939769809.html
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
وزارت خارجه به طور جد رفتار توهین‌آمیز پلیس عربستان را پیگیری کند/حضور مسئولان سازمان حج و وزارت امور خارجه در کمیسیون فرهنگی

وزارت خارجه به طور جد رفتار توهین‌آمیز پلیس عربستان را پیگیری کند/حضور مسئولان سازمان حج و وزارت امور خارجه در کمیسیون فرهنگی

وزارت خارجه به طور جد رفتار توهین‌آمیز پلیس عربستان را پیگیری کند/حضور مسئولان سازمان حج و وزارت امور خارجه در کمیسیون فرهنگی

حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره رفتار توهین‌آمیز پلیس سعودی در فرودگاه جده گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس برای ارائه توضیحات و بررسی جزئیات بیشتر موضوع، مقامات وزارت خارجه و سازمان حج و زیارت را به کمیسیون دعوت خواهد کرد تا ضمن جزئیات کار به صورت دقیق‌تری مورد بررسی قرار گیرد.
وی افزود: رفتار توهین‌آمیز پلیس سعودی در فرودگاه جده با زوار ایرانی به طور قطع باید از سوی مقامات وزارت امور خارجه مورد بررسی قرار گیرد تا اشد مجازات قانونی برای مجرمان این اقدام انجام شود.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: به دنبال این رفتار شنیع عربستانی‌ها، طرحی در مجلس از سوی نمایندگان آماده شده تا با قید فوریت عمره مفرده را تا زمانی که عربستان رفتار خود را اصلاح نکرده متوقف شود تا ملت عظیم‌الشان ایران تا به این حد مورد بی‌حرمتی عربستان قرار نگیرند.
به گزارش خبرگزاری فارس، پلیس فرودگاه جده عربستان طی روزهای گذشته مرتکب اقدام شنیعی نسبت به دو زائر نوجوان ایرانی شده بود که این اقدام اعتراضات شدید زوار ایرانی را در پی داشت.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
نامه جنبش عدالتخواه دانشجویی به ظریف: سفیر آل سعود را اخراج کنید

نامه جنبش عدالتخواه دانشجویی به ظریف: سفیر آل سعود را اخراج کنید

متن نامه جنبش عدالتخواه دانشجویی به ظریف در زیر می آید:
وزیر محترم امور خارجه جمهوری اسلامی؛ جناب دکتر ظریف
با عرض سلام و احترام؛
آنچنان که مستحضرید ، منطقه شاهد حوادث مهم و تاریخی میباشد که برای چندمین بار پرده از حقایق مهمی بر میدارد.
حقایقی که پیش تر نیز ، تاریخ ِانقلاب ، ثبت کرده تا با عبرت گرفتن از آن ها ،رویکردها و رفتارهای منطقه ای و بین المللیمان را تنظیم نماییم.
دیری نگذشته است از آن روز که مزدوران آل سعود حجاج بیت الله الحرام را به خاک و خون کشیدند و حضرت روح الله پیام تاریخی خود را صادر فرمودند که : : “حکومت سعودى مطمئن باشد که آمریکا لکه ننگى بر دامنش نهاده که تا قیام قیامت هم با آب زمزم و کوثر پاک نمى شود…))
اتفاق هولناکی که بر سر دو نوجوان ایرانی که با خانواده هایشان به امید زیارت حرم امن الهی به عربستان سفر کرده بودند آمد، داغ ِ جنایات رژیم منحوس آل سعود،در مراسام حج سال ۱۳۶۶ را در اذهان ما و قلوب ما زنده کرد.
البته با این تفاوت که اکنون، آل سعود به پشتوانه حمایت های آمریکایی، برای جنایات خود ، به مرزهای عربستان بسنده نمیکند.
در حال حاضر مستضعفین یمن توسط مستکبرین و سرمایه دارهای عالم و عواملشان در منطقه و به ویژه آل سعود مورد هجوم وحشیانه قرار گرفته اند. کودکان و زنان و برادران مسلمان ما در یمن به دلیل زیاده خواهی مستکبران در منطقه به ناحق خونشان بر زمین ریخته می شود.
جناب وزیر !
متذکر میشویم که شما صرفا وزیر مذاکرات هسته ای نیستید! اگرچه بنابر شواهد در همان میدان نیز توفیق بزرگی کسب نکرده اید.
حضرتعالی مدیریت وزارتخانه استراتژیکی را بر عهده دارید که باید به همه مسئولیت های مهم آن رسیدگی نمایید.
آن چه در منطقه میگذرد و آن چه در جهان رخ میدهد به قاعده نیاز به توجه جدی وزارت خانه تحت مدیریت شما دارد.
جنبش عدالتخواه دانشجویی امیدوار است تا وزارت امور خارجه ، با اخراج سفیر عربستان به وظیفه انسانی اسلامی و انقلابی خویش عمل کند و انزجار خویش نسبت به اتفاقات اخیر را نشان دهد.
به امید ظهور عدالت گستر گیتی
جنبش عدالتخواه دانشجویی
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
پرواز امروز شیراز به جده هم لغو شد

پرواز امروز شیراز به جده هم لغو شد

مدیرکل فرودگاه های فارس گفت: پرواز شماره 1526 ایران ایر ساعت 13 و50 دقیقه شیراز - جده لغو شد.

سیدی گفت: این پرواز به علت صادر نشدن مجوزعربستان باطل شده است.

این پرواز قرار بود مسافران حج را از فرودگاه جده به شیراز برگرداند که هنوز پروازی نیز از جده به شیراز انجام نشده است.

وی گفت: ساعت ۲۲ امشب نیز پرواز دیگری با هواپیمایی سعودی از فرودگاه شیراز انجام می شود که از برقراری یا لغو این پرواز اطلاعی در دست نیست.

دیروز نیز به پرواز اصفهان به مقصد جده در فضای کویت اجازه ورود به خاک عربستان داده نشد و هواپیما مجبور به برگشت شد.
 

shahab.

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
مدیرکل فرودگاه های فارس گفت: پرواز شماره 1526 ایران ایر ساعت 13 و50 دقیقه شیراز - جده لغو شد.

سیدی گفت: این پرواز به علت صادر نشدن مجوزعربستان باطل شده است.

این پرواز قرار بود مسافران حج را از فرودگاه جده به شیراز برگرداند که هنوز پروازی نیز از جده به شیراز انجام نشده است.

وی گفت: ساعت ۲۲ امشب نیز پرواز دیگری با هواپیمایی سعودی از فرودگاه شیراز انجام می شود که از برقراری یا لغو این پرواز اطلاعی در دست نیست.

دیروز نیز به پرواز اصفهان به مقصد جده در فضای کویت اجازه ورود به خاک عربستان داده نشد و هواپیما مجبور به برگشت شد.

از ماست که بر ماست نمیدونم چرا سریع تر یه اقدامی صورت نمیگیره معلوم نیست فردا صبح که از خواب بیدار میشیم چطور از طرف اعراب مورد تمسخور و تحقیر قرار خواهیم گرفت...
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
با این ننگ و عاری که نصیب ما شده است عمره رفتن فایده ای ندارد

با این ننگ و عاری که نصیب ما شده است عمره رفتن فایده ای ندارد

جعفر شجونی تاکید کرد: مسئولین ما باید مقدماتی را فراهم کنند تا حج عمره تعطیل شود و با این ننگ و عاری که نصیب ما شده است عمره رفتن فایده ای ندارد.




جعفر شجونی عضو جامعه روحانیت مبارز تهران ضمن محکوم کردن اقدام شنیع تجاوز ماموران عربستان در فرودگاه جده به دو نوجوان ایرانی، اظهار داشت: با این ننگ و عاری که نصیب ما شده است عمره رفتن فایده ای ندارد.

وی در گفت و گو با افکارنیوز، عنوان کرد: اینکه در بازرسی دو جوان را نگه دارند و به آن صورت به آنها تجاوز کنند، عملی حیوانی است، مسئولین و علمای ما با باید در این خصوص تصمیم بگیرند و باید آن مامور به ایران تحویل داده شده تا مجازات شود.
عضو جامعه روحانیت مبارز تهران با بیان اینکه این اقدام ناگوار مایه ننگ و خجالت دولت عربستان است، گفت: آن تجاوز در شان مکه و مدینه و عبادت در سرزمین وحی نیست؛ دولت ما باید بجد پیگیر این مساله باشد.

شجونی افزود: جوانان در حرم امن الهی برای تقرب و پاکی و صفای دل حضور می یابند؛ چنان جنایت فجیعی را ماموران و مسئولان عربستان انجام دهد واقعا مایه ننگ است.

وی با بیان اینکه عربستان آخرین نفس های خود را می کشد، تصریح کرد: عربستان سعودی به سقوط و فروپاشی نزدیک است و همین پا به برهنگان یمن، عربستان صعودی را واژگون می کنند و مکه و مدینه را از دست آنها نجات خواهند داد.

عضو جامعه روحانیت مبارز تهران ادامه داد: مردم به احترام خدا و رسول به زیارت می روند و این عمل شنیع باور کردنی نیست و متجاوزان باید اعدام شوند.

شجونی با اشاره به اینکه عربستان داری مشکلات زیادی در حاکمیت و برخورد با مردم است، بیان داشت: در عربستان بخاطر مقدار کمی مواد مخدر مسافر را اعدام می کنند، قطعا باید مجرمان و جنایت‎کاران خود را نیز پای اعدام بکشانند.

وی با بیان اینکه سازمان حج و زیارت باید عمره را تعطیل کند، تاکید کرد: هر عملی عکس العملی دارد، و همین‎طور به سادگی از کنار مسائل گذشتن را نه عقل اجازه می دهد و نه شرع.
عضو جامعه روحانیت مبارز تهران در پایان خاطرنشان کرد: مسئولین ما باید مقدماتی را فراهم کنند تا حج عمره تعطیل شود، همان جنایتی که صدام انجام می داد این ها در کنار حرمین شریف انجام می دهند.
 

soha.soha

عضو جدید
کاربر ممتاز
دوباره حرف مفت .........
واقعا ادبیات زیبای شما من رو مسحور کرد
بنابرین این قسمت رو بی پاسخ میذارم تا زیبایی کلام شما ازبین نره
....کریمی قدوسی که الآن نماینده هستند خواستار توضیحات شدند و گفتند هر رفتاری که امامراتی ها با ما میکنند بایستی با اتباع اونها بکنیم

قطعا باید اینکارو کنند ، همونطور که خداوند در قران فرموده : فَمَن اعْتَدی‏ عَلَیْکُمْ فَاعْتَدُوا عَلَیْهِ بِمِثْلِ مَااعْتَدی‏ عَلَیْکُم
البته اگر ایشون لگدپرانی های خودشون رو در مجلس تموم کنن و در شان مردمی که نماینده شون هستند رفتار کنند پیشنهاداتشون هم درخورتر مورد توجه قرار میگیره

در ضمن آن خبر هم نه به صورت گسترده منتشر شد و منابعش هم چند سایت دسته هزارمی خارجی بودند.....که بسیاری از محتوا کذب محض بود......با پیگیری هایی که انجام شد

البته بنده سال89 به گمانم بود ........که لغو تورهای امارات هم مطرح شد .......که بد رفتاری منه مشابه در سطح پائین تر رخ داده بود .......گفته هم شد که ماجرا چیزی که گفته شده بود نبود.....با این حال رسما پیگیری شد .......

این صرفا جهت اطلاع شما ......همان سر بی احترامی سفر حج را آقای بقایی ممنوع کرد!
.

این ۸۹ ی که گفتید فضاحت ماجرا رو بیشتر کرد چون اتفاق در سال ۸۷ افتاده بود هر چند سانتیمتر از عمق ماجرا رو هم کم کنید و بگید به اون شکل نبوده در اصل ماجرا فرقی نخواهد کرد و بی حرمتی به ناموس ایران در سکوت مسوولین رو پاک نمیکنه
همونطور که ما الان از مسوولین انتظار شدید ترین برخوردها رو داریم !
.
صرفا جهت اطلاع شما : سال ۸۷ ماجرای بی حرمتی به زنان و مردان ایرانی در فرودگاه دوبی پیش اومد و در سکوت خاتمه یافت ، پیشنهاد زیاد شد اما عملی انجام نشد
سال ۸۹ که در خاطرتون هست ماجرای اعدام تبعه ایرانی عربستان بود که باز هم اقدام در خوری صورت نگرفت
سال ۹۱ هم اگر اشتباه نکنم بیش از ده نفر از ایرانی ها رو در عربستان اعدام کردند که البته اطلاع ندارم از اقدامات انجام شده یا نشده ش ..
.
پس بهتره فریاد بزنیم ، چرا که سکوت خیلی طولانی شده !!! نشون بدیم غیرتمون سیاسی نیست ، نشون بدیم ناموس پرستیمون با شرایط سیاسی بالا پایین نمیشه ! باشد که غیر از خودمان دیگران هم باور کنند .


 

Ice Man

مدیر تالار مهندسی برق
مدیر تالار
مدیرکل روابط عمومی هما با اشاره به رفتار مغرضانه سعودی‌ها در نپذیرفتن هواپیماهای ایرانی به فرودگاه‌های این کشور، به غیرمنطقی بودن دلایل عربستان اشاره کرد و گفت: روز گذشته و پس از نپذیرفتن بوئینگ747هما در جده، وزارت امور خارجه پیگیر مسأله شد و زائران ایرانی هم امروز با ایرباس اعزام شدند.

هواپیمای پرواز زائران ایرانی به جده، روز گذشته توسط کشور عربستان در فرودگاه این شهر پذیرفته نشد و به اجبار هواپیما به ایران بازگشت.

به گزارش فارس، کشور عربستان مدعی شده است هواپیماهایی که تأیید استانداردهای اروپا را نداشته باشند اجازه ورود به فرودگاه جده را ندارند و بوئینگ 747 هما هم دارای سن بالایی است.

‌شاهرخ نوش‌آبادی مدیرکل روابط عمومی ایران‌ایر در این‌باره به فارس گفت: از حدود 2 سال پیش کشور عربستان سعودی اطلاعیه‌ای جنرال(عمومی) صادر کرد مبنی بر اینکه از این پس هواپیما با سن بالای 25 سال را در فرودگاه‌های خود نمی‌پذیرد.

وی ادامه داد: این اطلاعیه مورد اعتراض بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی دنیا قرار گرفت، در این راستا جلسات کارشناسی با مسئولان هواپیمایی کشور عربستان برگزار شد و آنها متقاعد شدند که ایمنی ملاک پرواز است و سن هواپیما ملاک ایمنی نیست چرا که در کشور آمریکا هم هواپیماهای با سن بیش از 25 سال پرواز می‌کنند.

مدیرکل روابط عمومی ایران‌ایر افزود: پس از پیگیری‌های ایرلاین‌ها، اطلاعیه مذکور عربستان سعودی منتفی شد و ایرلاین‌ها با هواپیماهای با سن مختلف، به عربستان پرواز می‌کردند.

وی با تأکید بر اینکه سختگیری‌های ‌کشور عربستان مغرضانه است، ‌اظهار داشت: کشور عربستان حدود 2 هفته پیش ایرباس 320 ایران‌ایر که کمتر از 12 سال سن داشت را هم به فرودگاه دمام راه نداد و اعلام کرد این هواپیما در لیست تحریم‌های اروپا قرار دارد.

نوش‌آبادی افزود: ایرباس 320 هما به بسیاری از کشورهای منطقه که شرایط و مقررات ایمنی آنها بسیار سختگیرانه‌تر از سعودی‌ها است پرواز می‌کند؛ وقتی ما علت نپذیرفتن ایرباس 320 هما را در فرودگاه دمام از سعودی‌ها جویا شدیم اعلام کردند که قوانین تحریم اتحادیه اروپا را رعایت می‌کنیم در حالی که این هواپیما به بسیاری از کشورها پرواز می‌کند.

این مقام مسئول هما افزود: روز گذشته هم دوباره سعودی‌ها مانع فرود بوئینگ 747 هما حامل زائران در فرودگاه جده شدند در حالی که همین هواپیما در 6 ماه اخیر بیش از 100 پرواز به فرودگاه جده داشته است اما آنها این بار سن هواپیما را (بالای 25 سال) بهانه کردند.

وی خاطر نشان کرد: این در حالی است که کشور عربستان خود در عملیات حج تمتع سال گذشته برای جابه‌جایی زوار ایرانی از هواپیماهای اجاره‌ای ترکیه‌ای استفاده می‌کرد که سن آنها بالای 25 سال بود.

نوش‌آبادی بیان کرد: به هر حال ایران‌ایر به دلیل نپذیرفتن پرواز روز گذشته بوئینگ 747 خود در فرودگاه جده، ‌هواپیمای ایرباس خود را برای جابه‌جایی زائران اختصاص داد و 260 نفر از زائران توسط ایرباس مذکور ‌به خانه خدا اعزام شدند و 30 زائر دیگر نیز با سایر پروازها امروز به عربستان منتقل می‌شوند.

این مقام مسئول ایران‌ایر بیان کرد: پس از بروز این مشکل، تیمی متشکل از وزارت امور خارجه و نمایندگان هما در کشور عربستان سعودی، در حال مذاکره با مقامات این کشور هستند.





ایمیل:
* نظر:
جدای از دلایل سیاسی این کار فقط ذکر این نکته لازم هست که در حال حاضر پرواز بوئینگ 747 ها و ایرباس 320 های هما به اروپا ممنوع هست.

همچنین به دلیل کمبود ناوگاه هواپیما در ایران سهم عربستان در جابجایی مسافر به ایران بیشتر از ایران هست (در برخی از زمان ها)
 

arash312

عضو جدید
وقتي كه علماي سعودي براي روحيهء سربازان خود در سوريه ، اعلام جهاد نكاح ميكند! مسلما بر چنين علمايي فتواي جهاد لواط ، امري عجيب نيست كه در آينده شاهد آن خواهيم بود!!!
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
واقعا ادبیات زیبای شما من رو مسحور کرد
بنابرین این قسمت رو بی پاسخ میذارم تا زیبایی کلام شما ازبین نره


قطعا باید اینکارو کنند ، همونطور که خداوند در قران فرموده : فَمَن اعْتَدی‏ عَلَیْکُمْ فَاعْتَدُوا عَلَیْهِ بِمِثْلِ مَااعْتَدی‏ عَلَیْکُم
البته اگر ایشون لگدپرانی های خودشون رو در مجلس تموم کنن و در شان مردمی که نماینده شون هستند رفتار کنند پیشنهاداتشون هم درخورتر مورد توجه قرار میگیره


این ۸۹ ی که گفتید فضاحت ماجرا رو بیشتر کرد چون اتفاق در سال ۸۷ افتاده بود هر چند سانتیمتر از عمق ماجرا رو هم کم کنید و بگید به اون شکل نبوده در اصل ماجرا فرقی نخواهد کرد و بی حرمتی به ناموس ایران در سکوت مسوولین رو پاک نمیکنه
همونطور که ما الان از مسوولین انتظار شدید ترین برخوردها رو داریم !
.
صرفا جهت اطلاع شما : سال ۸۷ ماجرای بی حرمتی به زنان و مردان ایرانی در فرودگاه دوبی پیش اومد و در سکوت خاتمه یافت ، پیشنهاد زیاد شد اما عملی انجام نشد
سال ۸۹ که در خاطرتون هست ماجرای اعدام تبعه ایرانی عربستان بود که باز هم اقدام در خوری صورت نگرفت
سال ۹۱ هم اگر اشتباه نکنم بیش از ده نفر از ایرانی ها رو در عربستان اعدام کردند که البته اطلاع ندارم از اقدامات انجام شده یا نشده ش ..
.
پس بهتره فریاد بزنیم ، چرا که سکوت خیلی طولانی شده !!! نشون بدیم غیرتمون سیاسی نیست ، نشون بدیم ناموس پرستیمون با شرایط سیاسی بالا پایین نمیشه ! باشد که غیر از خودمان دیگران هم باور کنند .


ما دو جور حرف داریم......حرف مفت و حرف حساب......فکر میکنم به قدر کافی با منبع نشان دادم که چه شد و چه کردند که حتی نماینده مجلس هم با اینکه در قبال قلان ماجرا یه خورده نقد داشت.....ولی گفت که حج عمره متوقف شد.......متاسفانه حافظه تاریخی اصلاح طلبان همواره دچار مشکل بوده.......بیانات دیروز رهبری را شنیدین ........سه ماه بعد دوباره آقایون چه خواهند کرد!

ما همون زمان هم که این رخدادها رخ داد......انتقاد کردیم و گفتیم.......خوشبختانه وزارت خارجه و در راسش رئیس محترم میراث اقدامات لازمه رو انجام داد ........در شرایطی که خیلی ها به شیوه های برخورد اعتراض داشتند و میگفتند باعث جری تر شدن میشود!

امارات یک غلطی کرد و گفت جزایر سه گانه مال ماس ......فردایش رئیس جمهور محترم اون دوره رفت ابوموسی و به صورت عملی جواب این کذاب ها رو داد........ولی حال حتی حرف بر سر مذاکره در قبال جزایر سه گانه مطرح میکنند.......اجازه تظاهرات علیه این ها رو نمیدن و خیلی موارد دیگر به صلاح نیست بیان شود!

در قبال آقای قدوسی......ظاهرا سرکار خانم فیلم را ندیده اید که انقدر وقیحانه به ایشون تهمت میزنید.......این آقای مطهری است که کفگری میزند و ماشاالله ادبیات فاخرش هم نیاز به بیان ندارد

فیلم: کف گرگی علی مطهری به سپاهیان عمر سعد در مجلس

بگذارید تاپیک به روال خودش برود جلو......اگر سکوت شما و امثال شما سیاسی نیست .........اگر جنایتی که در حق این دو نفر صورت گرفته برای شما مهم است و اون رو به دعواهای خاله زنکی سیاسی نظیر کریمی قدوسی چه کرد و این ها ربط ندهید .......چون جواب خیلی است
 

حسین72

عضو جدید
متاسف هستم برای ما ایرانی جماعت که تا تقی به توقی میخوره راه پیمایی راه میندازیم از اعراب دفاع میکن
این حقشون توسط امریکا اسرائیل و.. مورد تجاوز قرار بگیرم.نمیخوام بگم امریکا واسرائل خوبن ولی مطمئن هستم بهتر از این اعراب پست فطرت اند.پست تر از این اعراب تو جهان وجود ندارند.
8سال به ما حمله کرد ولی الان فراموش کردیم و عین خیالمو نیست
کاش دولت مردان هر وقت اون 8سال رو فراموش کردن یه سری به جانبازان شیمایی بزنند تا خوب براشون یاد اوری بشه
چندین چند پیامبر وامام اومد اینها در جهالت خود باقی ماندن
فکر نمیکنم خود خدا هم راضی باشه برای انجام امر مستحبی این جوری عزت و سربلندی خود رو زیر سوال ببریم
یادمون رفته ما از نسل آرایایی هستم یادمون رفته....
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
متاسف هستم برای ما ایرانی جماعت که تا تقی به توقی میخوره راه پیمایی راه میندازیم از اعراب دفاع میکن
این حقشون توسط امریکا اسرائیل و.. مورد تجاوز قرار بگیرم.نمیخوام بگم امریکا واسرائل خوبن ولی مطمئن هستم بهتر از این اعراب پست فطرت اند.پست تر از این اعراب تو جهان وجود ندارند.
8سال به ما حمله کرد ولی الان فراموش کردیم و عین خیالمو نیست
کاش دولت مردان هر وقت اون 8سال رو فراموش کردن یه سری به جانبازان شیمایی بزنند تا خوب براشون یاد اوری بشه
چندین چند پیامبر وامام اومد اینها در جهالت خود باقی ماندن
فکر نمیکنم خود خدا هم راضی باشه برای انجام امر مستحبی این جوری عزت و سربلندی خود رو زیر سوال ببریم
یادمون رفته ما از نسل آرایایی هستم یادمون رفته....
نسل آریایی بودن افتخاری ندارد!......بعد هم اینکه هویت افراد با این همه چرخش تاریخ مشخص نیست!.........خیلیها هستند که علیه فارس ها حرف میزنن غافل از اینکه خودشون فارس بودن.......و همینطور عده ای علیه ترک حرف میزنن فارغ از اینکه هویت خود اونها ترک است.........یا عرب.........بلوچ و ........
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلمان باید از ملت ایران عذرخواهی کند

سلمان باید از ملت ایران عذرخواهی کند

حفظ عزت و شرافت ملت ایران و نظام واجب است و پادشاه عربستان باید از ملت و نظام ایران عذرخواهی کند.
عضو فراکسیون اصولگرای مجلس ضمن محکوم کردن هتک حرمت به دو نوجوان ایرانی از سوی مأموران عربستان گفت: حفظ عزت و شرافت ملت ایران و نظام واجب است و پادشاه عربستان باید از ملت و نظام ایران عذرخواهی کند.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی پیرامون اقدامات بی‌رحمانه و تجاوز وحشاینه عربستان سعودی به یمن اظهار کرد: نقش وهابی سعودی در مسائل و حوادث منطقه یک نقش فعال، روشن و پررنگی است که به هیچ وجه نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

وی بیان کرد: وهابیت سعودی با دلارهای نفتی که در اختیار دارد که حاصل از فروش بیش از 9 میلیون بشکه نفت و در قیاس جمعیت بسیار کمی که دارد، همه جانبه و تمام قد در مقابل با بیداری اسلامی شکل گرفته در منطقه ایستاده است.

* دست عربستان در همه نزاع‌های منطقه به خوبی روشن است

عضو فراکسیون اصولگرای مجلس تصریح کرد: اقدامات و تحرکات وهابیت با طراحی صهیونیست و دلارهای نفتی بیش از 35 سال است که علیه اسلام ناب و انقلابی، ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: اغلب نقشه‌ها و توطئه‌ها از سوی غربی‌ها و آمریکا با هدف گسترش حاکمیت مستبد و سلطه جوی خود، طراحی و پی‌ریزی می‌شود و با هماهنگی صهیونیست و با دلارهای سعودی در منطقه علیه انقلاب و نظام اسلامی اجرا می‌شود.

نماینده مردم شاهین‌شهر و برخوار در مجلس افزود: در هر نزاع و درگیری در منطقه خاورمیانه به روشنی می‌توان دخالت و حمایت مالی عربستان سعودی علیه انقلاب و اسلام را دید و این امر به خوبی در جنگ تحمیلی قابل مشاهده بود.

* ادامه کار مستحب سفر عمره مفرده در قیاس با واجب (حفظ شرافت ملت ایران ) کاری اشتباه است

وی با محکوم کردن شدید تجاوز عربستان علیه مردم بی‌دفاع یمن ابراز کرد: نشانه‌های تزلزل و اضمحلال وهابیت و شاهزاده‌های غرب دوست و آمریکا پرست عربستان قابل مشاهده است و روز به روز بر مردم جهان آشکارتر می‌شود.

عضو فراکسیون اصولگرای مجلس با اشاره به هتک حرمت دو نوجوان ایرانی از سوی ماموران فرودگاه جده و مشمئز کننده بودن این اقدام گفت: به شخصه معتقد هستم که حفظ شرافت و عزت نظام جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران امری واجب بوده و نباید کارهای مستحب را چون سفرهای عمره مفرده به عربستان سعودی در قیاس با این امر واجب ادامه داد.

وی در پایان گفت: دیدگاه من بر این است که پیرامون این جسارت ماموران عربستانی، پادشاه عربستان باید از ملت و نظام ایران عذرخواهی کند.

پادشاه عربستان باید از ملت ایران عذرخواهی کند/ حفظ ... - فارس
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
آغاز کمپین تحریم حج عمره؟

آغاز کمپین تحریم حج عمره؟

یکی از فعالین اجتماعی سیاسی ارومیه در یادداشت خود خطاب به مدیران روزنامه های سراسری کیهان ، اطلاعات و … آورده ؛
بسم الله الرحمن الرحیم
خبر تاسف بار و حمله رژیم منفور آل سعود به کشور یمن بار دیگر حوادث تلخ کشتار حجاج ایرانی و بی احترامی های مکرر در زیارت زوار توسط وهابیون داعش پرور وجدان هر ایرانی را به درد می آورد ؛ اینجانب به عنوان یک ایرانی بر خود وظیفه می دانم که در مقابل این حادثه تلخ در وسع خود در حمایت از خانواده های مظلوم هموطن خود که مورد تعرض قرار گرفته اند ، قیام نموده ؛ و از مسوولین بخصوص نمایندگان محترم مجلس به عنوان نماینده وکیل ملت تقاضای مینمایم که از شرف و غیرت ایرانی دفاع نموده و تمام اختیارات خود جهت پیگیری موضوع در تمام ابعاد استفاده و وارد عمل شده و از حقوق و شرف ایرانی دفاع نموده و مسببین این جنایت را که دولت آل سعود مسئول آن هست مجازات کنند



بار دیگر تسلیت آیت الله جنتی به پادشاه عربستان ر ا در خاطرم زنده میشود که آل سعود با حمله به یمن و با این عمل خبیث جلوس شیطان را بر مدیریت کعبه را ثابت کرد ،
لذا اینجانب چند سال قبل به اتفاق ۵ نفر از اعضای خانواده جهت تشرف به مکه اسم نویسی کرده بودم بخاطر این عمل شنیع حکومت خائن آل سعود از سفر به مکه انصراف داده و فیش های ثبت نامی را در اختیار آن دفتر روزنامه قرار داده تا با درخواست رسمی از جراید و رسانه های مختلف وجه آن را از طریق وزارت ارشاد و وسازمان حج و زیارت مسترد نماید و در امور خیریه هموطنان عزیز نیازمند و همچنین درمان مجروحین یمن مصرف گردد و همچنین از تمامی هموطنان و مسافرین و توریست های عربستان تقاضا یاری و برخورد داشته و بخاطر التیام دردهای معنوی هموطنان مورد تعرض قرار گرفته این کمترین یاری اینجانب می باشد.
والسلام
به امید پیش بینی وعده صالحین
ناصر ستوده قره باغ از ارومیه
 

حسین72

عضو جدید
نسل آریایی بودن افتخاری ندارد!......بعد هم اینکه هویت افراد با این همه چرخش تاریخ مشخص نیست!.........خیلیها هستند که علیه فارس ها حرف میزنن غافل از اینکه خودشون فارس بودن.......و همینطور عده ای علیه ترک حرف میزنن فارغ از اینکه هویت خود اونها ترک است.........یا عرب.........بلوچ و ........

چرا اقا محمد اتفاقا خیلی افتخار داره میدونید چرا چون نمیگذاشتن به مردم کشورشون بی احترامی بشه چون میگذاشتن عزت مردم کشورشون از بین بره
نسل ما نسلی بود که نزدیک ترین دین رو به دین فعلیمون یعنی اسلام داشت
رفتار ما آرایایی ها رو با امام ها در طول تاریخ مطالعه کنید رفتار فعلیمون رو هم ببینید رفتار اعراب رو هم ببینید
رفتار خدام حرم امام رضا وخدام حرم امام حسین رو مقایسه کنید همین چیز دستتون میاد.
 

دالان بهشت

عضو جدید
کاربر ممتاز
اخه من اونروز تو رادیو شنیدم .....گفتن نتونستم دوتا مامور به هدفشون برسن....
بعدا حرفشونو عوض کردن؟:confused:
انشاالله که اتفاقی نیوفتاده.....
 

Hosse!N_206

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
کجایند اقایونی که به مذاکرات 5+1 دلواپس بودند... حالا بیاین به عربستان دلواپس باشید...

کجایند اقایونی که به مذاکرات 5+1 دلواپس بودند... حالا بیاین به عربستان دلواپس باشید...

به تیم موفق هسته ای ظریف و عراقچی حضرات دلواپس کلی داد و بیداد کردن که ملت و آرمان های انقلاب به فنا رفت ...
حالا کجان ؟ چرا ساکتند که دو تا پسر ایرونی رو بهشون تجاوز کردن و ساکت موندند در برابر عربستان ؟
نه کجایند ؟
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
این موضوع هنوز اثبات نشده. شایدم یه تز سیاسی باشه که بخوان در قبال شیعه ستیزی عربستان از این های و هوی های بیخودی راه بیاندازند. ممکنه پلیس عربستان یه بد رفتاری بکنه ولی اینجوری هام که اینا میگن با عقل جور در نمیاد. تو خودت کجا هستی؟
 

JASMIN.S

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
تیم موفق ظریف و عراقچی:))))
ما که خیلی وقته دلواپس عربستان هم هستیم.متنها نمیدونم شما چرا جبهه گیری آمریکا و عربستان رو جدا میدونی؟!؟!آیا غیر از اینه که هر دو دشمن ایران و اسلام هستن؟؟؟
 

mihua

عضو جدید
کاربر ممتاز
به قول خود سعودی ها، اسرائیلی ها (یهودیها) پسرعموهاشون هستن!.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
خطیب موقت نمازجمعه تهران : آل‌سعود تردید نکند که شکست خورده این میدان خواهد بود، یک دلیلش همان است که رهبر معظم انقلاب فرمودند که قدرت شما قطعا از صهیونیست‌ها بیشتر نیست و غزه به مراتب کوچکتر از یمن است، صهیونیست‌ها در غزه شکست خوردند شما هم مطمئنا در این کشور شکست خواهید خورد، این کشور مردمی جنگجو دارد و بالفعل یک میلیون رزمنده بسیجی دارد. با جنگ‌های چریکی آشنا هستند، از 20 استان یمن 18 استان تماما بر تسلط انقلابیون یمن قرار دارد و دو استان دیگر نیز همچنان انقلابیون در آنجا حضور دارند. پیداست شما شکست‌خورده این عرصه هستید بنابراین تا دیر نشده پرونده‌تان را سیاه‌تر نکنید و عقب‌نشینی کنید.

وی خطاب به آل سعود با بیان اینکه کشتن مظلومان در یمن را پایان دهید و قطع کنید،‌گفت:بدانید که حق‌طلبان عالم رژیم عربستان و مسئولان آل سعود را جنایتکار جنگی خواهد شناخت و خواهان محاکمه و مجازات آنان خواهد شد.
آیت‌الله خاتمی با اشاره به حادثه فرودگاه جده و تعرض دو افسر آل سعود به دو نوجوان ایرانی، گفت: این اتفاق مسئله‌ای تلخ برای غیرت ایرانی و لکه ننگ برای دولت آل سعود است، شما اسم‌تان را خادم‌الحرمین الشریفین گذاشته‌اید، این چه خدمتی است که آمدید یک زائری که از زیارت خانه خدا برگشته، از زیارت حرم نبوی برگشته اینچنین رذیلانه با او برخورد می‌کنید؟!
وی در پایان خاطرنشان کرد: به لطف خدا از ساعت این اتفاق مسئولان ایرانی در جریان قرار گرفتند و به وظیفه‌شان عمل کردند به خصوص بعثه مقام معظم رهبری، این آخرین اهانت آل سعود به ایران نبود، خطبای مسجدالحرام و مسجدالنبی هر جمعه اهانت به تشیع می‌کنند، هر جمعه به ایران اسلامی اهانت می‌کنند، اجازه نمی‌دهند زائران ایرانی در بقیع زیارتنامه بخوانند، به روحانیون محترم کاروان اهانت می‌کنند. ما منتظریم طی روزهای آینده شاهد اشد مجازات برای این اراذل و اوباش آل سعود باشیم وگرنه از نظام اسلامی و مجلس شورای اسلامی و دولت اسلامی انتظار برخورد قاطع با این دولت سرکش آل سعود داریم.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940121000336
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
امام‌جمعه مشهد: در جریان فرودگاه جده نیز برخوردی شخصی با یک فرد ایرانی نبود بلکه این مسئله نیز صد در صد سیاسی است. همیشه برای زوار ایرانی در جریان سفر به عربستان مشکلاتی پیش می‌آید اما اینکه یک مامور سعودی در مقام اجرای ماموریت خود در فرودگاه بخواهد دست به اقدامی ناهنجار بزند نشان از این دارد که این مسئله یک جریان سیاسی است و این مامور حتما برای این کار دستور داشته است.

وی تاکید کرد: باید توجه داشت که عربستان کشوری نیست که نیروی انتظامی ولنگاری داشته باشد.

امام‌جمعه مشهد خطاب به دولتمردان کشور در عرصه سیاست خارجی تاکید کرد: دولتمردان ما بدانند که اگر می‌خواهند رابطه‌ای با عربستان برقرار کنند، باید بدانند که با یک وحشی برخورد می‌کنند.

وی اضافه کرد: این واقعیت باید در برنامه‌ریزی سفرهای عمره نیز لحاظ شود.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
تروریست کسی است که به زائر خانه خدا بی‌احترامی کند/واکنش رویانیان

تروریست کسی است که به زائر خانه خدا بی‌احترامی کند

پرنس فیصل ابن ترکی، رئیس باشگاه النصر عربستان در گفت‌وگویی زنده در برنامه "فی‌المرمی" شبکه العربیة از آن‌چه در ایران با آن مواجه شد، با اصطلاح بحث‌برانگیز "تروریسم ورزشی" نام برد.

وی در این زیمنه با مطرح کردن یک ادعای واهی گفت: آن‌چه در تهران روبه‌روی خود می‌دیدیم، شرایطی بود که تنها عبارت تروریسم ورزشی آن را بیان‌گر است.

پرنس فیصل ادامه داد: ما در تهران با شعار‌های نژادپرستانه روبه‌رو شدیم. هنگامی که کاروان‌مان برای مدت دو ساعت در فرودگاه بود، به ما اهانت‌های فراوانی شد. ما از AFC شکایت داریم که تضمین مناسبی به منظور آرامش بازیکنان‌مان ارائه نداد. ما شکایت داریم.

پرنس فیصل ابن ترکی که ۴۳ سال دارد، از شاهزادگان سعودی است که کارشناسی ارشد خود را هم در آمریکا گذرانده است.
 

Similar threads

بالا