تایمینگ متغیر سوپاپها

r.kh

عضو جدید
سیستمVVT


یکی از عوامل مهم انتشار آلایندگیها در موتورها ، مدت زمان همپوشانی سوپاپها (قیچی سوپاپها) می باشد.منظور از همپوشانی مدت زمانی است که سوپاپ هوا باز است ولی سوپاپ دود هنوز بسته نشده است . همانطوریکه میدانید در انتهای مرحله تخلیه سیلندر وشروع مرحله مکش، هم سوپاپ ورودی وهم سوپاپ خروجی، به صورت همزمان برای زمان کوتاهی باز هستند.هنگامی که این اتفاق رخ می دهد مقداری از گازهای خروجی داخل سیلندر میتوانند از طریق سوپاپ ورودی باز، به داخل سیستم ورودی وارد شوند و سپس این گازهای خروجی به همراه هوا و سوخت ورودی، مجددا به داخل سیلندر بر می گردند،که باعث پس زدن مقداری از هوای ورودی در حال ورود وکاهش بازده حجمی موتور می شود .
این مسئله در سرعتهای کم موتور که د ر آن زمان واقعی بازبودن همزمان سوپاپها، بیشتر است بیشترین تاثیر خود را داراست. این اثر بازده حجمی موتور رادرانتهای دور کم موتور پائین می آورد و همچنین باعث کاهش دمای واکنش احتراق و در نتیجه کاهش انتشار اکسیدهای نیتروژن نیز می شود.
در دورهای زیاد موتور به دلیل نرخ جریان بیشتر هوا، افت بیشتری در دو طرف سوپاپ ورودی وجود دارد که این موضوع و همچنین زمان کمتر چرخه واقعی در سرعتهای زیاد، ایجاب می کند سوپاپ ورودی در موقعیتی دیرتر در چرخه، بسته شود . موقعیتی که در آن سوپاپ ورودی بسته می شود.
 

Similar threads

بالا