تاپیک مخصوص خودرو

m_kh_m

عضو جدید
سلام بر جناب m_kh_m
من شدیدا پایه فعالیت تو بخش خودرو هستم. برنامه های زیادی هم دارم. اما الان شدیدا مشغول انجام پروژه هستم. نمی تونم فعالیت کنم. پروژم هم مربوط به خودروه. ساخت CVTتسمه ای برای موتور سیکلت. خیلی عشق CVT بودم اینو ور داشتم ولی حالا چون ساخته سنگین شده یکم.
همونطور که گفتم من برنامه های زیادی برای فعالیت دارم. اول از همه از همین CVT شروع می کنم. لا اقل 500_600 مگابایت مطلب راجع بش دارم. ولی می خوام متن پروزه که حاضر شد. شروع به فعالیت تو سایت کنم که یه چیز پردازش شده باشه نه اطلاعات خام.
بعد از ائن می خوام یه اموزش کامل Vehicle Dynamics بزارم تو سایت. نه یه فایل آماده ها. یه کار گروهی. یه سری پست میذاریم. بچه ها سوالاشونو می پرسن اطلاعاتشونو می ذارن. خلاصه با هم پیش می ریم فک میکنم از پسش بر بیام.
فکرای دیگه هم دارم. اما دوتا مشکل هست اول اینکه همونطور که گفتم اول باید پروژم رو به یه جایی برسونم. و مهمتر از اون چند تا پایه حرفهای می خوام و کلی علاقه مند(هر چی بیشتر بهتر) حا که حامد خان هم اعلام امادگی کرده. از شما هم خواهش میکنم که دوباره تو این بخش فعالیت کنی. آخه پروفیلتو دیدم یه هفته ای هست نیومدی باشگاه. گفتم نکنه خسته شدی ول کردی اینجا رو
خلاصه اقا ما پایه کاریم و خوشحال می شیم از شما یه چیزی یاد بگیریم.
سعی می کنم میلتو پیدا کنم بات بیشتر صحبت کنم.(نمی دونم گذاشتی تو سایت یا نه)
بقیه بجه ها به پیزه آقا حامد هم اگه نظر بدن ممنون می شم ;)

سلام جناب دکتر

درمورد فعالیت باید بگم که رسماً تا تیر سال دیگه تعطیل شدم ببینیم چی میشه

منم خودم برای این چیزا پایم ولی مشغولیت دارم:book:

به هر حال از اینکه ما رو قابل دونستین ممنونم:redface:
 

Dr ehsan

عضو جدید
سلام جناب دکتر

درمورد فعالیت باید بگم که رسماً تا تیر سال دیگه تعطیل شدم ببینیم چی میشه

منم خودم برای این چیزا پایم ولی مشغولیت دارم:book:

به هر حال از اینکه ما رو قابل دونستین ممنونم:redface:

سلام به قول اونوریا welcome back :biggrin:
نبودی!
به هر حال من خیلی مشتاقم ها ! ببین چقدر سریع جواب می دم!! :biggrin::biggrin::biggrin:
;)
 

m_kh_m

عضو جدید
سلام به قول اونوریا welcome back :biggrin:
نبودی!
به هر حال من خیلی مشتاقم ها ! ببین چقدر سریع جواب می دم!! :biggrin::biggrin::biggrin:
;)

بابا دمت گرم

ولی خوب به قول کامپیوتری ها تا سال بعد بنده hibernate میشم

چند تا نکته رو بدنیست بگم حالا که فرصتش شده :

1- این جور فعّالیت ها در مورد خودرو و وسایل نقلیه که به عنوان پروژه تعریف میشن نباید تابع فرد باشند یعنی اگه یکی نبود نخوابه و تعطیل شه

2- اینو کلّی میگم باری خودرو نباید دید تک بعدی داشته باشی. مثلاً من خودم طرحی داشتم که زمینه اش مکانیکی بود ولی درعمل مکاترونیکی بود. وقتی اونو به خوارزمی ارایه کردم با مشکل مواجه شدم و رد شد. پس باری خودرو هم نباید صرفاً مکانیک رو دید

3- تو این قبیل فعالیت ها باید بیشتر از کسایی کمک بگیری که مهندس خودرو اند چون اون هان که خودرو رو وافعاً درست می فهمن نه یه مکانیک نه یه برقی و نه هیچ مهندسی نمیتونه واقعاً خودرو رو بفهمه مگر در حدّ رشته و تخصص خودش از این جهت باید سراغ اهل فن رفت

4- برای مقوله ای به این مهمی نباید یک کار مکاترونیکی رو برد تو زیر شاخه های یک رشته و تو هزار پیچ زیر شاخه ها گم و گور کردش ( همون جوری که اینجا شده کافیه یه نگاه به اون بالا بندازی :

باشگاه مهندسان ایران > فنی مهندسی > مهندسی مکانیک > سامانه های تولید انرژی و قدرت > خودرو > تاپیک مخصوص خودرو

و این یه ضعفه

5- این کارا زود بازده نیست و با تعداد افراد کم هم نمیشه اونو به سرانجام برسونی. اون جوری که تجربه منه این همیشه یک اصل بوده.

خوب فکر کنم زیادی شد

وقت افطار هم هست

خداحافظ تا سال دیگه تیر

البته گاهی یه سر میزنم

ما رو در جریان کارا و احوالات بذار

خداحافظ:cry::cry::cry::crying::gol:
 

milad8526

عضو جدید
آقا من خیلی مشتاقم در مورد طراحی یه شاسی و بدنه زیبا و تک تو دنیا دارم کتیا یاد میگرم خوبه یا برنامه ساده تر و پر کاربرد تر دیگه ای هم هست ؟؟؟؟؟؟؟؟
 

barati

عضو جدید
موضوع

موضوع

کاربران عزیز من گفتم مطلب راجع به خودرو هر کی می خواد e-mail بذاره . ولی لطفا موضوع مطلب رو نیز بیان کنید .:mad:
 

barati

عضو جدید
از این به بعد از من مطلب هدیه میگیرید
 

پیوست ها

  • tier_behroz_modhegy_.doc
    134 کیلوبایت · بازدیدها: 0

ش67

عضو جدید
وبلاگ مقالات مکانیک

وبلاگ مقالات مکانیک

در این وبلاگ مقالات مفید ترجمه شده در رشته مکانیک موجود است
www.jaleb-didani.blogfa.com
 

aliyeh3034

عضو جدید
با سلام
براي درس طراحي شاسي نياز به يه مقاله درباره تكنولوژي روز دنياي خودرو دارم. اگه بتونين كمكم كنيد ممنون ميشم. فقط تكنولوژي مربوط به سالهاي 2003 به بعد باشه.
ايميلم:aliyeh3034@yahoo.com
 

afarokhi

عضو جدید
سلام دوست من ميتوني از وب سايت من ديدن كنيد در اون اطلاعات خوبي در
قسمت عناوين آرشيو شده وجود داره ....
http://wwwmechanic222.parsiblog.com/
در اين سايت ميتونيد راجع به فيلم درا رتباط با مكانيك و كتب و همچنين مقاله و پايان نامه استفاده كنيد...
نظر يادتون نره ...
 

barati

عضو جدید
ببخشید که عکساش غیب شد

ببخشید که عکساش غیب شد

-سیستم فرمان AS

مزیت این سیستم دقت و چابكی بیشتر راننده درحین رانندگی و در هر موقعیتی است
در قلب سیستم جدید AS مجموعه ای از دنده های سیارماه‌واری وجود دارد كه با ستون فرمان ادغام شده است. در رانندگی با سرعت های پایین مانند حركت در ترافیك شهری، در زمان پارك كردن خودرو و یا حركت در جاده های كوهستانی،سیستم AS میزان زاویه فرمان را افزایش می دهد. چرخ های جلویی به سرعت در مقابل حركات كوچك چرخ فرمان عكس العمل نشان داده و به این نحو راننده را قادر می سازد بدون نیاز به چرخاندن زیاد فرمان از میان فضاهای تنگ و باریك به راحتی عبور كند. از دیگر مزایای این سیستم، پارك كردن آسان خودرو و افزایش مانور خودرو است. در سرعت های بالاتر و هنگام عبور از پیچ های تند، سیستم AS موجب كاهش تغییر در درجه زاویه فرمان می شود. این امر به راننده این امكان را می دهد تا در سرعت بالا توانایی بیشتری در كنترل فرمان و نتیجتاً خودرو داشته و موجبات ثبات و راحتی بیشتری را برای وی فراهم آورد.
در صورتی كه خودرو در معرض خطر بی ثباتی باشد، مانند زمانی كه از سطوح ناهموار عبور نموده و مستلزم استفاده مكرر ار ترمز است، می توان با استفاده از سیستم AS آن را مرتفع نمود. برای مثال، به منظور كاهش انحرافات خطرناك خودرو در این حالت، سیستم AS می تواند سریع تر از هر راننده حرفه ای، زاویه فرمان را افزایش دهد. این سیستم رابطه بین چرخ فرمان و چرخ های جلویی را مختل نكرده و بنابراین حتی در مواقعی كه سیستم الكتریكی خودرو به طور كامل از كار می‌افتد، خودرو در همه شرایط كاملا قابل كنترل خواهد بود.
سیستم پاشش(HPI )
HPI، یا همان سیستم تزریق دقیق و مستقیم بنزین، موجب كارآمدتر شدن فرآیند سوخت و بالا رفتن عملكرد موتور شده و بنابراین شاهد كاهش قابل توجهی در میزان نرخ مصرف سوخت خواهیم بود.
HPI ، مجموعه ای است كه عملكرد اجرایی دینامیك سوخت را منسجم تر می كند.
عنصر اصلی تكنولوژی HPI انژكتور Piezo است كه بین سوپاپ و شمع قرار می گیرد. داخل انژكتور لایه هایی از كریستال های Piezo وجود دارد كه وقتی جریان الكتریسیته از آن ها عبور می كند به طور یكنواخت منتشر می شوند. این امر موجب خروج مخلوطی از هوا و سوخت با فشار 200 bar از سوزن انژكتور (كه به باریكی تار موی انسان است) به محفظه احتراق می شود.
ابری مخروطی شكل به اندازه ناخن انگشت شست، با دقت كامل به داخل شمع تزریق شده و به محض تماس با اكسیژن شعله ور می شود. در مقایسه با سیستم های معمولی پاشش، HPI مستلزم مقدار كمی سوخت بوده و از هدر رفتن بنزینی كه به دیواره های محفظه احتراق پاشیده می شود نیز جلوگیری می كند.
تایر run flat
با وجود تایرهای RF ،حتی زمانی كه باد تایر خالی شده باشد شما می توانید به حركت ادامه داده و عملكرد خودرو را در هنگام افت فشار باد در تایر حفظ نمایید. به جای تعویض تایر در كنار خیابان كه امری ناخوشایند و خطرناك محسوب می شود، شما می توانید به حركت خود ادامه داده و به راحتی خود را به منزل و یا تعمیرگاه برسانید.
تایرهای RF زاپاس خود محسوب می شوند: با وجود دیوارهای جانبی تقویت شده، تایرها حتی اگر كاملاً از باد خالی شده باشند، قادر به ادامه عملكرد خود هستند. تركیب فرسایشی مقاوم به گرما كه در ساخت این نوع تایر به كار گرفته شده است، در برابر افزایش احتمالی گرما مقاومت می كند. با استفاده از تایرهای RF شما قادر خواهید بود با سرعتی بالاتر از 150 كیلومتر در ساعت و بدون تغییر وضعیت محسوس به رانندگی خود ادامه دهید. در عین حال در وقت خود صرفه جویی كرده و بنابراین استرس كمتری خواهید داشت، دیگر نیازی به حمل تایر زاپاس هم ندارید و در نتیجه فضای بیشتری برای حمل بار در اختیار شما قرار می گیرد.
سیستم "رانندگی تطبیقی" (Adaptive Drive) تا حد ممكن فشار وارده بر تایر معیوب را كاهش داده و به تایرهای دیگر انتقال میدهد. این نوع تایرها موجب امنیت بیشتر، آسودگی خاطر سرنشین و نیز امكان استفاده از فضای بیشتر را در خودرو فراهم می كند.شركت ADAC آلمان"، یعنی همان بزرگترین كلوپ اتومبیل در دنیا، از تایرهایRF به عنوان "اولین انقلاب اساسی در طراحی تایر" از زمان به وجود آمدن تایرهای بادی یاد می كند.
سیستم دینامیك مؤثر(ED)
لذت استفاده از هر قطره سوخت، هدف سیستم ED است. با وجود مجموعه ای از فناوری هوشمندانه، BMW قادر است در حالی كه عملكرد دینامیك خودروی شما را افزایش می دهد، تأثیر بسزایی در كاهش مصرف سوخت و تولید گاز CO2 نیز داشته باشد.
هدف از به كارگیری مجموعه ای از تكنولوژی های پیشرفته و مبدعانه، كاهش میزان مصرف سوخت به حداقل ممكن است. برخی از این تكنولوژی ها در زمینه سوخت، نوع مواد مصرفی در ساختار خودرو، تركیبات مؤثر در كاهش اصطكاكات موجود و آیرودینامیك های بهبود یافته و نیز مدیریت همه جانبه مصرف انرژی به كار رفته اند.
جهت دستیابی به این اهداف، موتورها ارتقاء یافته اند؛ موتورهای بنزینی به وسیله فناوری HPI و موتورهای دیزلی توسط نسل سوم پاشش ریلی (Rail Injection) و مواد سبك كه منجر به كاهش وزن خودرو تا سقف 20 كیلوگرم شده اند مورد بازبینی قرار گرفته اند.
بهبود وضعیت آیرودینامیكی خودرو همچون كنترل هواكش خودرو، تایرهای مقاوم و ... همگی منجر به نتایج مثبتی شده اند كه نتیجه آن عملكرد دینامیكی خودرو با مصرف سوخت كمتر است. BMW مدل جدید كه 1 لیتر بنزین كمتر از مدل قبلی مصرف می كند و قادر است 1 ثانیه زودترسرعت خود را به 100 كیلومتر بر ساعت برساند، نمونه ای از به گارگیری این روش های بهبود یافته است.
 

مهندسgh

عضو جدید
سلام. اگه مطلبی در مورد خودرو برا PAYAN NAME دارید بفرستید ممنون میشم WWW.MORTEZA_FLY2000@YAHOO.COM
 

barati

عضو جدید
تغلیظ اکسیژن موتور

تغلیظ اکسیژن موتور

افزایش اکسیژن ورودی با اثر مغناطیس
 

پیوست ها

  • مهدی براتی.doc
    113.5 کیلوبایت · بازدیدها: 0

hamid mohammadi

عضو جدید
سلام تحقیق جامعی در مورد سوزن انژکتور موتورهای دیزلی میخواستم اگه میشه با عکس باشه
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

amirali eshghi

عضو جدید
سلام من مقاله ای در مورد نحوه ساخت سرسیلند میخواستم اگر شما سایتی برای دانلود فیلم در این مورد دارید لطفا برام ایمیل کنید .ممنون .
 
بالا