تاپیک سوالات قدرتی

nutron

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
با سلام خدمته همه دوستان. من دانشجوی مخابراتم و واسه برداشتن درس اختیاری میخواستم ببینم دوستان کدوم یکی از این درسها رو پیشنهاد میکنن بردارم.کدوم جذابتر و کدوم به دردم میخوره
1. عایق ها و فشار قوی
2. تاسیسات
3. حفاظت و رله ها

هیچکدوم برای مخابرات به کارت نمیاد . عایق که تقریبا همون فیزیک الکتریسیته هست . رله و حفاظت هم برای شبکه های فوق توزیه به بالا هست که اصلا به کارت نمیاد . شاید تاسیسات به دردت بخوره
اونم شـــــــــــــــــــــــاید.
 

nutron

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
یه سوال .
میخوام یه دستگاه cnc بسازم
دارم رو قسمتهای الکترونیکش فعلا تحقیق میکنم
یعنی درایور
اگر کسی اطلاعاتی داره لطفا راهنمایی کنه
چندین طرح از درایور پورت موازی دارم
حتی بوردشم با استاندارد خوبی ساختم
ولی نمیدونم چطوری باید مشخصات دریور رو با موتور مچ کنم
یه چیزهایی رو باید در نظر بگیرم
خصوصیات موتور چقدر میتونه به درایور مربوط باشه
از دوستان کسی بلد هست بیاد دست ما رو بگیره که همینک نیازمند یاری سبزتان هستم ;) ؟

خصوصیات موتور:

STEP MOTOR
4 سیم
ولتاژ : 4.5ولت
زاویه : 1.8درجه
جریان : 1 آمپر
تعداد سیم: 4 سیم
گشتاور عملیاتی :1.5Kg.cm

میخوام بدونم بوردی که دارم آیا هماهنگ با این خصوصیات هست ؟

پی دی اف درایور پیوست شد :
 

پیوست ها

  • OS3unipolardata.pdf
    364.5 کیلوبایت · بازدیدها: 0

Ir. A. P

عضو جدید
کاربر ممتاز
با سلام خدمته همه دوستان. من دانشجوی مخابراتم و واسه برداشتن درس اختیاری میخواستم ببینم دوستان کدوم یکی از این درسها رو پیشنهاد میکنن بردارم.کدوم جذابتر و کدوم به دردم میخوره
1. عایق ها و فشار قوی
2. تاسیسات
3. حفاظت و رله ها

با احترام به نظر دوستان اگه قرار باشه فقط از بین این 3تا بگم به نظرمن رله رو بردارین چون تو زمینه رله های جدید بحث مخابرات و هم زمانی داده ها و ... اگه دوست داشته باشین میتونین کار کنین و ادامه بدین به نظر من قدرت خیلی به مخابرات و کنترل نیاز داره اما برعکسشو نمیدونم:surprised:.
تاسیسات هم درس کاربردی هست و خیلی ساده. هرچند از اون درسایی هست که کلاسشو بری یا نری زیاد فرق نمیکنه خودتم میتونی بخونی!
ولی اگه درسای دیگه ای غیر از اینا بخواین و دوست داشته باشین از گرایش خودتون نباشه من تحقیق در عملیات و اقتصاد مهندسی رو پیشنهاد میکنم خیلی مفید هستن من برنداشتم ولی خودم اقتصاد مهندسی رو خوندم!
 

Ir. A. P

عضو جدید
کاربر ممتاز
منم یه سوال دارم این بریکرا که یه چیزی موازیشون میزارن تو پست ها اون چیه (موازی محفظه قطع بریکرا) چرا میذارن؟
 

llvll.asoud

کاربر فعال تالار مهندسی برق ,
کاربر ممتاز
مرسی از دوستان. من منظورم این بود که کدوم کاربردیتره و اگه بلد باشم واسم امتیاز محسوب میشه.منی که مخابراتیم ممکنه در آینده شغلی داشته باشم که زیاد به مخابرات ربطی نداشته باشه همونطوری که الان خیلیارو میبینیم که شغلی که دارن به گرایششون ربطی نداره.میخواستم بدونم کدوم ممکنه تو آینده به کارم بیاد احیانا
 

llvll.asoud

کاربر فعال تالار مهندسی برق ,
کاربر ممتاز
به نظر من هیچکدوم به درد مخابرات نمیخوره! ما درسهای اختصاصی تخصص قدرت پاس کرده بودیم شما هم (به نظر من) سعی کنید به عنوان درس اختیاری درسهای تخصصی تر مخابرات رو انتخاب کنید.

متاسفانه در دانشگاه ما‌( دانشگاه ارومیه) درس تخصصیتر که بعنوان درس اختیاری برداریم وجود نداره.فقط دو سه تا درس از گرایش الکترونیکو قدرت گذاشتن که من چون بیشتر به قدرت علاقه دارم دوس داشتم از این دروس بردارم
 

mostafa ghodrat

همکار مدیر مهندسی برق
کاربر ممتاز
منم یه سوال دارم این بریکرا که یه چیزی موازیشون میزارن تو پست ها اون چیه (موازی محفظه قطع بریکرا) چرا میذارن؟

ینتر لاک هستن که تا زمانی که کلید قطع هست و (مثلا بین دو ترانس)رفع عیب نشده اینترلاک اجازه ی وصل ذوباره رونمیده...

مثلا بین زمین و ترانس هم همینطور ... تا زمانی که ترانس تحت ولتاژ شبکه باشد... بریکر زمین عمل نمیکند و بسته نمیشود...

البته میتونه واسه جابه جایی تغذیه ی یک ترانس هم باشه...

حالا کدوم درسته یا اینکه هر دو نادرستن باشه با دوستای عزیز...؟؟؟
 

nutron

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
متاسفانه در دانشگاه ما‌( دانشگاه ارومیه) درس تخصصیتر که بعنوان درس اختیاری برداریم وجود نداره.فقط دو سه تا درس از گرایش الکترونیکو قدرت گذاشتن که من چون بیشتر به قدرت علاقه دارم دوس داشتم از این دروس بردارم
اگر اینطور هست و علاقه داری رله و حفاظت درس خوبی هست
دید گسترده ای نسبت به مخصوصا شبکه ها و پست ها پیدا مکنی
مباحث جالب ریاضی هم داره
 

pootinga

عضو جدید
سلام دوستان عزیز
اگه کسی مقاله یا کتابی در مورد طراحی مگنت های الکتریکی داره
ممنون
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Ir. A. P

عضو جدید
کاربر ممتاز
ینتر لاک هستن که تا زمانی که کلید قطع هست و (مثلا بین دو ترانس)رفع عیب نشده اینترلاک اجازه ی وصل ذوباره رونمیده...

مثلا بین زمین و ترانس هم همینطور ... تا زمانی که ترانس تحت ولتاژ شبکه باشد... بریکر زمین عمل نمیکند و بسته نمیشود...

البته میتونه واسه جابه جایی تغذیه ی یک ترانس هم باشه...

حالا کدوم درسته یا اینکه هر دو نادرستن باشه با دوستای عزیز...؟؟؟

نه اینترلاک نیست اینترلاک باید پایین باشه فکر کنم. اخه اینی که من میگم بالاست موازی محفظه قطع همه جا نیست بعضی جاها هست:surprised: مثلا تو این شکل هست!!

 

nutron

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
یه سوال .
میخوام یه دستگاه cnc بسازم
دارم رو قسمتهای الکترونیکش فعلا تحقیق میکنم
یعنی درایور
اگر کسی اطلاعاتی داره لطفا راهنمایی کنه
چندین طرح از درایور پورت موازی دارم
حتی بوردشم با استاندارد خوبی ساختم
ولی نمیدونم چطوری باید مشخصات دریور رو با موتور مچ کنم
یه چیزهایی رو باید در نظر بگیرم
خصوصیات موتور چقدر میتونه به درایور مربوط باشه
از دوستان کسی بلد هست بیاد دست ما رو بگیره که همینک نیازمند یاری سبزتان هستم ;) ؟

خصوصیات موتور:

STEP MOTOR
4 سیم
ولتاژ : 4.5ولت
زاویه : 1.8درجه
جریان : 1 آمپر
تعداد سیم: 4 سیم
گشتاور عملیاتی :1.5Kg.cm

میخوام بدونم بوردی که دارم آیا هماهنگ با این خصوصیات هست ؟

پی دی اف درایور پیوست شد :

این سوال ما رو کسی نمیخواد جواب بده ؟ !!!
 

sajad_yazdani

عضو جدید
سلام من سجاد هستم مهندس انتقال بهم میل بزن بگو چه مطالبی میخوای برات سند کنم
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Ice Man

مدیر تالار مهندسی برق
مدیر تالار
سلام من سجاد هستم مهندس انتقال بهم میل بزن بگو چه مطالبی میخوای برات سند کنم
با سلام
دوست عزیز در سایت اجازه گزاشتن میل و... داده نشده، اگه فایلی یا مطلبی دارید که به درد دوستان و ما میخوره در سایت (در محل مناسب) قرار دهید تا همه از اون استفاده کنیم.

با تشکر
 

mostafa ghodrat

همکار مدیر مهندسی برق
کاربر ممتاز
این سوال ما رو کسی نمیخواد جواب بده ؟ !!!

تا حالا فکر میکردم cncیه دستگاه تراشه که حداقل با 400 ولت کار میکنه... مهندس نظرت چیه از الکترونیکیا بپرسی؟ اگر کاتا لوگی از موتور های cncباشه کمکت میکنه؟؟؟؟؟؟؟ من ندارم اما میگردم واست
 

mostafa ghodrat

همکار مدیر مهندسی برق
کاربر ممتاز
این سوال ما رو کسی نمیخواد جواب بده ؟ !!!

این موتورها را به سه روش به دوران در می
آورند . در روش اول که فول پالس نامیده می شود ابتدا قطب A در استاتور فعال شده ،
سپس قطب B، سپس قطب Cو همین طور الی آخر در این روش پالس ها به صورت کامل بر روی یک
قطب است در حالت دوم که نیم پالس ( half pulse ) می باشد . ابتدا قطب A فعال شده ،
سپس قطب A و B به صورت همزمان فعال شده در حالت بعد قطب B فعال شده ، سپس قطب B و C
به صورت همزمان فعال شده بعد قطب C و همین طور تا آخر . http://www.www.www.iran-eng.ir/Motors/Q2HB68.jpgبا استفاده از این روش شما می توانید
از موتور خود که 1.8 درجه می باشد خروجی 0.9 درجه بگیرید . حالت سوم دوران به صورت
میکرو استپ می باشد . در این روش از حالت PWM استفاده می شود و قطب ها به چند سطح
ولتاژ تقسیم می شوند . ابتدا قطب A به صورت 100 درصد ، سپس 90 درصد قطب A و 10 درصد
قطب B ، سبس 80 درصد قطب A و 20 درصد قطب B و به همین ترتیب ولتاژ از قطب A کم شده
به قطب بعدی اضافه می شود . با استفاده از این روش شما به دقت بسیار بالای تری در
استپ موتورها می رسید.


.البته این نکته فراموش نشود که در
صورتیکه تفاوت بین سطح ولتاژها کم باشد احتمال گم شدن پالس وجود دارد . در درایو
نشان داده شده شکل روبرو شما می توانید هر 1.8 درجه را به 200 قسمت تقسیم نمایید
یعنی 0.009 درجه و برای یک دور دوران موتور تعداد 40000 پالس باید به درایو فرستاده
شود و اگر بخواهیم موتورمان 300 دور در دقیقه یعنی 5 دور در ثانیه بزند باید کنترلر
ما 200 کیلو هرتز را ساپورت نماید. اما اگر شما این تقسیم را انجام دهید قطعا
پالسهای زیادی را گم خواهید کرد و یا اصلا موتور دوران نخواهد کرد .


منبع: گوگل(موتور های cnc) سرچ کن و سایت اول...
جدول و منحنی و این چیزا داره ... یه نگاهی بنداز شاید بدرد بخوره
 

nutron

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
تا حالا فکر میکردم cncیه دستگاه تراشه که حداقل با 400 ولت کار میکنه... مهندس نظرت چیه از الکترونیکیا بپرسی؟ اگر کاتا لوگی از موتور های cncباشه کمکت میکنه؟؟؟؟؟؟؟ من ندارم اما میگردم واست

بله دستگاهای بزرگ سی ان سی ولتاژ زیادی دارند اما سی ان سی های رو میزی و ازمایشگاهی وجوددارند که اینطرو نیستند و نهایتا با 45 ولت قابل استفاده هستند ( DIY cnc سرچ کن ) . تحقیقاتی انجام دادم و فقط الان تو درایورش موندم که چیکار کنم . 5 تا مدار از درایور دارم که ساخت اونها برام سخت نیست اما مچ کردن درایور با موتور و پورتهای پارارل نکاتی داره که باید به اون برسم . نمیدونم چه تلسمی هست که من هر سوالی رو تو این انمجن مطرح میکنم بعداز یه مدت کوتاه خودم به جوابش میرسم ... !
از توجهت ممنون .
 

Ir. A. P

عضو جدید
کاربر ممتاز
درود...:gol:
من مطالبی در مورد طراحی پست های چند طبقه لازم دارم اگه کمکم کنید ممنون میشم.
 

NEW MOHAMMAD

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
سلام یه سوال داشتم اگه کسی بلده جواب بده ،
سوالم اینه ;
با استفاده از یک کلید 2 قطبی 2 طرفه مدار تغییر جهت چرخش را برای موتور dc شانت رسم کنید.
 

mostafa ghodrat

همکار مدیر مهندسی برق
کاربر ممتاز
درود...:gol:
من مطالبی در مورد طراحی پست های چند طبقه لازم دارم اگه کمکم کنید ممنون میشم.
علاقه مند شدیم...!
دوستان عزیز اگر کسی مطلب داره لطفا بذاره....
میگم طراحی این نوع پست ها با پست های عادی فرق داره؟؟؟؟؟؟ فکرکنم نداره؟؟؟؟داره؟؟؟؟؟؟

فکر کنم تنها فرقشون توی استاندارد هاشون باشه... یعنی استاندارد تجهیزات پست چند طبقه متفاوته...!!! باز هم ما بدون علم وارد شدیم:redface:

اینا رو میگم که دوستان رو تحریک کنم :D
 
آخرین ویرایش:

aa-amini

عضو جدید
باسلام
من رشتم معماریه یه پروژه ساختمونی که ضریب بهره وشار نوریش محاسبه شده باشه میخوام شما میتونید کمکم کنید؟؟؟
 

Ir. A. P

عضو جدید
کاربر ممتاز
علاقه مند شدیم...!
دوستان عزیز اگر کسی مطلب داره لطفا بذاره....
میگم طراحی این نوع پست ها با پست های عادی فرق داره؟؟؟؟؟؟ فکرکنم نداره؟؟؟؟داره؟؟؟؟؟؟

فکر کنم تنها فرقشون توی استاندارد هاشون باشه... یعنی استاندارد تجهیزات پست چند طبقه متفاوته...!!! باز هم ما بدون علم وارد شدیم:redface:

اینا رو میگم که دوستان رو تحریک کنم :D

دستتون درد نکنه:D
 

zori

عضو جدید
با سلام وعرض ادب ممنون از این مقاله اما من ترجمه این مقله رو میخام اگه میتونید کمکم کنید ممنون میشم




با سلام دوستان گرامي اين استاندارد رو گذاشتم براتون جهت استفاده و آشنايي با استانداردهاي توليد و بهره برداري تابلو برق هاي فشار ضعيف و قوي و آزمايشات لازمه ي آنها جهت صحت و كنترل كيفيت و استاندارد محصول.
 

Ice Man

مدیر تالار مهندسی برق
مدیر تالار
با سلام وعرض ادب ممنون از این مقاله اما من ترجمه این مقله رو میخام اگه میتونید کمکم کنید ممنون میشم
با سلام
تاپیک به تاپیک استاندارها منتقل شد و پست شما هم به تاپیک سوالات. من فایل رو نگاه نکردم ولی اونطور که دوستمون مطرح کردند استاندارد هست و مقاله نیست. ترجمه استانداردها هم به راحتی پیدا نمیشه البته شاید چون در مورد تابلو برق هست در دسترس تر باشه. ولی پیشنهاد من استفاده از متن اصلی استانداردها هست.
 
آخرین ویرایش:

nutron

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
در مورد مبدل های کنترل فرکانسی کنترل دور موتور سنکرون کسی میتونه اطلاعاتی بده ؟
میخواهیم یه موتور سنکرون رو که در لحظه ی راه اندازی باری بصورت گیربکس به اون متصل هست رو ابتدا با دور کم راه اندازی کنیم تا پس از چند ثانیه به دور نامی برسه .
دراین مورد دوستان پیشنهادی دارند لطفا ارائه کنند .

فعالیت این قسمت خیلی کم شده !!!!!
 

hselef

عضو جدید
سلام مهندس .

برای توزیع کلا سه نوع مصرف کننده داریم
خانگی ، صنعتی و تجاری

برای صنعتی سه فاز و ما بقی تکفاز هستند
با توجه به ینکه خروجی ترانس ما سه فاز هست
بنابراین برای مصارف خانگی نول هم نیاز داریم تا بتونیم تکفاز داشته باشیم .

وقتی ترانس رو دارن کار میذارند زیر تیر برق چاه ارت درست میکنند و تا ارت درست کنند
اگر خروجی ستاره باشه که معمولا هست . از چاه ارت به نقطه حنثی ترانس هم وصل میشه .
اگر خروجی مثلث باشه میان بسته به اسپن تیرها زیر هر دو تا تیر برق یه چاه ارت وصل میکنند .
در هر صورت نول نیاز هست و برای نول هم چاه ارت .

خرجی ترانس همون سه فاز هست
منظور از دو تا فاز R اینه که هردو تا یکی هستند . یعنی از این فاز دو تا انشعاب گرفته میشه
یکی برای روشنای و یکی دیگه برای مصرف کننده ها . و این یعنی هیچ احتلاف پناسیلی بین ایندوتا نیست .

در واقع شما اگه یه ولتمتر داشته باشی
بین دو تا سیم اول 220 ( سیم اول و دوم )
دو تا سیم دوم 0 ( سیم دوم و سوم )
سه تا سیم اخر 380 ( سیم سوم و چهارم و چهارم و پنجم )
ولتاژ داریم

اما برای سه رشته توزیع
وقتی گفته میشه سه رشته توزیع یعنی ما برق تکفاز داریم + روشنایی که از همون فازه + نول
پس میشه سه رشته سیم
اولی نول
دومی فاز روشنایی
سومی فاز مصرفی که همون فاز بالایی هست

فرض کن تو یه خیابون که دو طرف مسکونی هست
باید برق 5 رشته برد که سه فاز هست
دوباره فرض کن کن انتهای اون خیابون
با فاصله زیاد از باقی خونه ها یه دونه خونه داریم
برای این فاصله نمیان 5 رشته ببرن
میان از سه رشته استفاده میکنند ( یعنی تکفاز )

این نوع توزیع ( سه رشته ) در گذشته که مصرف کننده های کم توانی داشتیم استفاده میشد .
هنوز تو محله های قدیمی و روستا ها چنین سیستمی هست .

خیلی ممنون مهندس پاسخاتون خیلی جامع بودن
متشکر
 

mostafa ghodrat

همکار مدیر مهندسی برق
کاربر ممتاز
در مورد مبدل های کنترل فرکانسی کنترل دور موتور سنکرون کسی میتونه اطلاعاتی بده ؟
میخواهیم یه موتور سنکرون رو که در لحظه ی راه اندازی باری بصورت گیربکس به اون متصل هست رو ابتدا با دور کم راه اندازی کنیم تا پس از چند ثانیه به دور نامی برسه .
دراین مورد دوستان پیشنهادی دارند لطفا ارائه کنند .

فعالیت این قسمت خیلی کم شده !!!!!
اینی که گفتی تا حالا ندیدم... اره مهندس فکر کنم فقط منو شماییم... بیا با هم به یه جایی میرسیم..استاتور ولتاژِی به رتور اعمال میکند... ولتاژ رو تورچندین مرتبه از استاتور کمتر است زیرا تعداد سیم پیچ های کمتری دارد... در لحظه ی راه اندازی که لغزش برابر 1 است فرکانس روتور برابر فرکانس شبکه است ... در زمان کار رتور لغزش تغییر کرده و بر ولتاژ ... فرکانس ... و مقاومت القایی اثر میگذارد...اگر ولتاژ روتور را زیاد کنیم مقدار مقاومت القایی و مقاومت اهمی زیاد میشود و از انجا که مقاومت اهمی بر فرکانس اثری ندارد ...مقاومت القایی سبب افزایش فرکانس و در نتیجه دور موتور میشود.مقدار مقاومت القایی رتور در هنگام راه اندازی چند برابر مقاومت اهمی میباشد... اگر بتوان به طریقی مقدار مقاومت اهمی را افزایش داد تا به مقدار مقاومت القایی برسد هم جریان راه اندازی کم میشود و هم گشتاور راه اندازی افزایش پیدا میکند.مثلا در رتور قفسی از الیاژ های الومینیوم استفاده میکنند.کاهش جریان رتور قفسی تنها از طریق کاهش ولتاژ استاتور امکان پذیر است......استفاده از مقاومت راه انداز در مسیر استاتور(مقاومت اهمی) برای کاهش ولتاژ و در نتیجه کاهش جریان استفاده میشود........... با استفاده از یک اتو ترانس میتوان افزایش تدریجی ولتاژاستاتور را در زمان راه اندازی انجام داد... از این روش معمولا در موتورهای پرقدرت صنعتی استفاده میشود..... راه اندازی موتور به صورت ستاره و مثلث........
 

mostafa ghodrat

همکار مدیر مهندسی برق
کاربر ممتاز
سلام به همه ی مهندسان... دو تا سوال دارم تا جواب ندین نمیرم...
1-روی پلاک یک کولر نوشته شده بود2500W 13A و خبری از ضریب قدرت یا توان ظاهری تبود... این یعنی کولر اصلا توان راکتیو نداره؟؟؟ مگر موتورش سیم پیچی شده نیست؟؟؟
2-برای جبران سازی توان راکتیو از موتور سنکرون فوق تحریک (خازنی) استفاده میکنند... به این صورت که جریان تحریک رو افزایش میدن و از حد نرمال بالاتر میبرن... این یعنی چی؟؟؟ مگر درون موتور خازن هست؟؟؟
با تشکر فراوان
 

nutron

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
سلام به همه ی مهندسان... دو تا سوال دارم تا جواب ندین نمیرم...
1-روی پلاک یک کولر نوشته شده بود2500W 13A و خبری از ضریب قدرت یا توان ظاهری تبود... این یعنی کولر اصلا توان راکتیو نداره؟؟؟ مگر موتورش سیم پیچی شده نیست؟؟؟
2-برای جبران سازی توان راکتیو از موتور سنکرون فوق تحریک (خازنی) استفاده میکنند... به این صورت که جریان تحریک رو افزایش میدن و از حد نرمال بالاتر میبرن... این یعنی چی؟؟؟ مگر درون موتور خازن هست؟؟؟
با تشکر فراوان

به کاتالوگ کولر نگاه بنداز. برای مصارف خانگی جون صنعتی و تجاری نیست معمولا ضریب قدرت درج نمیشه . لااقل من ندیدم و شایدم دقت نکردم . اما به هر حال بار سلفی به شبکه تحمیل میکنه که توسط جبران سازهای توی پست های توزیع جبران میشه . که معمولا بانک های خازنی و رگولاتوری هستند .
در مورد موتورهای سنکرون بحث زیاده واتفاقا خیلی با مزه!
خصوصیت این موتور ها یا بهتر بگیم ماشین ها اینه که میتونیم با تغییر جریات تحریک اونها ناحیه کار ماشین رو بصورت تولید کننده یا مصرفن کننده راکتیو تغییر بدیم . یعنی میتونه در شرایطی به شبکه توان راکتیو بده ( خازنی )یا بگیره ( سلفی ) . اما در هر دو صورت توان اکتیو رو مصرف میکنه .
کاربردش
مثلا تو پست ها
فرض کن تو اوج مصرف برق اونهم تو تابستون تعداد زیادی خونه کولرهای گازی خودشون رو روشن میکنند
این یعنی شبکه بخاطر سلفی بودن بارش کلی توان راکتیو نیاز داره
اینجا اون موتور سنکرون میتونه اون توان اضافه راکتیو رو تامین کنه
و یا اینکه در ساعات بعد از نیمه شب که دیگه پیک بار نداریم و مصرف کنند ها تغییر پیدا میکنه . خطوط شبکه انتقال با هم و با زمین خاصیت خازنی پیدا میکنند که برای خنثی کردن این خاصیت میان اون ماشیم رو بصورت سلفی استفاده میکنند . یعنی میاد اون بار اضافه رو که باعث میشه ولتاز در سمت مصرف کننده بیشتر از تولید کننده بشه رو میخوره ..
حالا اینکه داخل موتور چه اتفاقی میفته خودش داستان جالبی داره که بعدا تعریف میکنم ....
 

nahhd

عضو جدید
طریقه بستن کنتاکتور

طریقه بستن کنتاکتور

دوستان عزیز از کنتاکتور و بی متال در کجاها استفاده میشه؟وطریقه بستشان در مدار را توضیح دهید.با تشکر
 

Similar threads

بالا