سلام.
من اطلاعاتي در مورد ساختار داخلی گالوانومتر ميخواهم.
ممنون میشم اگه کمکم کنین.
سلام
این لینک رو تو اینترنت بهش برخوردم ببین به دردت میخوره :
http://e85.ir/new/archives/327
سلام.
من اطلاعاتي در مورد ساختار داخلی گالوانومتر ميخواهم.
ممنون میشم اگه کمکم کنین.
دوست عزیز با خسته نباشید به شما که زحمت پاسخ سوالات همه به عهده شما بوده باید چند نکته رو من اضافه کنم که CT ها معمولا 6 هسته ندارند و بستگی به طراحی و نوع و سطح ولتاژ پست داره در مورد تعیین موارد مورد استفاده هسته ها هم باید بگم که در طراحی پست بسته به نو ع حفاظت و یا موارد اندازه گیری ترانس اندازه گیری طراحی و به سازنده سفارش داده میشه و بعد در عملیات نصب پست مطابق با نقشه های وایرینگ این ترانس ها سربندی میشن و اونجاست که معلوم میشه هر هسته چیکاره هستش و گروه رولیاژ که معمولا شما از اونا نام می برید بیشتر در زمان تست و تحویل مدارات پست جهت نظارت و در هنگام تعمیر و نگهداری پست با این ترانس ها سرو کار دارند و نقشی در تعیین کار هسته ها ندارند.سلام
در ادامه بحث میلاد عزیزم باید عرض کنم که CT ها معمولا دارای 6 Core یا هسته هستند که از هر هسته ی آن برای یه کاری استفاده میشه.
مثلا از یک هسته برای اندازه گیری ، از یک هسته برای حفاظت . ....
برای PT ها هم همین مسئله صادق هست.معمولا PTها دارای 3 هسته هستند که از ی هسته برای اندازه گیری و از یک هسته ی دیگر برای حفاظت استفاده میشه.
این هسته ها و کار دقیق آنها توسط گروه رلیاژ تعریف میشه که کدوم هسته ، کدوم کار رو انجام بده.
و با توجه به محل قرارگیری VT یا PT کاربرد آنها فرق داره.مثلا برای رله دیستانس که یک رله امپدانسی است به یک نمونه ولتاژ و یک نمونه جریان نیاز دارین که نمونه ولتاژ از CT یا CVT خط و نمونه جریان از CT خط میگیرند و آن را برای رله دیستانس تعریف میکنند.
اگه در مورد CT یا PT و یا CVT سوال داشتین در خدمتیم.
صفای همتون رو عشقه.....
یا علی مدد
امضاء
دوست گرامی اگه اجازه بدید من اینو کاملتر کنم در پست های فشار قوی چند نوع ترانسفورماتور وجود داره که کار تأمین تغذیه داخلی بعهده ترانس کمکی یا ترانس تغذیه داخلی می باشد که این ترانس در بعضی جاها با ترانس زمین بصورت کمپکت و در بعضی پست ها بصورت جداگانه استفاده میشه . تغذیه رله ها و دستگاه های اندازه گیری از باطری هایی که در پست و در اتاق باطریخانه وجود داره تأمین میشه و وظیفه شارژرها فقط شارژ کردن این باطری هاست و هیچگونه دخالتی در تغذیه هیچ یک از تجهیزات پست ندارند . اگه سوال دیگری هست من در خدمتم.با سلام
مصرف داخلی پست ها توسط برق AC وتغذیه رله ها توسط DC انجام میشود.
برق ac از ترانسهای قدرت گرفته میشود ولی dc توسط شارژرها و باطریهای های موجود در پست تغذیه میشود.
لطفا سوالتون رو واضح تر بپرسید تا پاسخ کاملتری بشنوید.
با سپاس و احترام
مشکلتون چیه؟
آقای محمد نژاد ضمن خسته نباشید به شما فکر کنم در پست شما علاوه بر باطری های 48 ولت باطری های 110 ولت هم وجود داشته باشه چون معمولا باطری 48 ولت رو برای سیستم plc پست استفاده میکنند.یه نگاهی بکن و بعدا خبرش رو بده و باید بگویم حتما ترانس زمین شما از نوع کمپکت می باشد که شما گفتید از ترانس زمین بعنوان مصرف داخلی استفاده می کنید چون ترانس زمین فقط برای زمین کردن نقطه صفر ترانس قدرت بکار میره و چون ترانس کمپکت هستش شامل هر دو ترانس تغذیه و کمکی میشه و به این ترانس ها بعضا ترانس کمکی - زمین گفته میشه . در مورد اینکه مصرف داخلی از پست های مجاور تأمین میشه من بعید می دونم چون مصرف داخلی شما که ارتباطی به سطح ولتاژ نداره و مصرف داخلی پست های 400 و 230 زیاد با پست 63 فرقی نداره مگر اینکه اصلا ترانس تغذیه داخلی نداشته باشید و فقط ترانس زمین در پست وجود داشته باشه اگه بتونید نقشه های شماتیک و لی اوت پست رو بزارید قشنگ میتونم همه چیز رو با قاطعیت بگم ضمنا در اون تاپیک گفته بودید پست شما H هستش درسته اما پست 63 کیلوولت بود نه 230 کیلوولت و معمولا فقط پست های 63 به این صورت اجرا میشن و اگه به اون شماتیکی که گذاشتید دقت کنید ولتاژ ورودی پست 36 هستش که ولتاژ فازی پست شما ذکر شده است.سلام دوست خوبم asadlmk
باید خدمت جنابعالی عرض کنم که تغذیه رله ها توسط باتری 48 ولت انجام میشود.
شارژرها باطری ها شارژ میکنند.
اکثرا مصرف داخلی ترانس ها از ترانس زمین انجام میشه که بصورت زیگزاک - مثلث بسته میشه.
ولی در پست های 230 یا 400 مصرف داخی از پست های اطراف تامین میشود.(البته علاوه بر ترانس زمین )
من نظر شما رو قبول دارم.احتما اشتباه در تایپ کردن من بود که اونم به واسه کار زیاد و خستگی مفرط بوده و هست.
از آشنایی با شما خیلی خوشحالم.
آشنایی با شما باعث افتخاره دوست عزیز
امیدوارم بیشتر شاهد حضور شما در این فروم باشم.
با آرزوی بهترین ها
حسین محمدنژاد
وب سایت
منتظر حضورتان هستیم ...
سلام
کسی مساله حل شده از فصل رله های اضافه جریان حفاظت نداره؟......
چقدر این درس حفاظت سخته.....
ترجیحا اگه از کتاب دکتر جمالی(ترجمه کتابareva) باشه بهتره.....ولی خب.............هرچیزی که بتونه یه کم راهنماییم کنه خوبه
اگه مسائل دیگه ای در مورد مباحث دیگه اش هم باشه .....خیلی خوبه.
خدا عمرتون بده.
خواهش میکنم دوست گرامی ما همه اینجا جمع شده ایم که به همدیگه کمک کنیم و منم هر چه رو که در توانم باشه برای کمک به دیگران میزارم و هر چه رو که ندارم امیدوارم اینجا بدستش بیارم .سلام و درود خدمت همکار محترم
خدمت شما عرض کنم تمام منظور من پست 63 بوده.
در پست 63 معمولا 2 ست باتری 110 ولت وجود داره.
ساختار پست 63 کیلو ولت بصورت H شکسته است.
در پست های 230 یک سری ار مصرف داخلی پست از پست مقابل که معمولا 63 میباشد ، استفاده میشود و باقی مصارف از GT های ترانس قدرت تامین میشود.
چون خروجی ترانس 63 بصورت مثلث است و نقطه صفر ندارد ، به همین خاطر از ترانس زمین GT استفاده میشه که مصرف داخلی پست 63 کیلو ولت نیز از(GT (ssمیباشد.
راستی plc فقط و فقط در پست های 230 و 400 وجود داره.PLC و DTS .48 جزو وسایل ارتیاطی پست میباشد. 48ولت جهت مصرف plc است که من به اشتباه مصرف پست ذکر کردم.
راستی نقشه ی پست رو تا چند روز آینده برایتان آپلود میکنم.
ممنونم که اشتباه من رو متذکر شدید.
آشنایی با شما باعث افتخاره همکار گرامی.
Bye4now
با سلام دوست عزیزسلام لطفا در مورد نصب orcadیه توضیح بدید و اینکه با چه ویندوزهایی سازگار است؟؟؟؟؟؟
با تشکر
مگه نیروگاه گازی هم وجود دارهسلام . خسته نباشید به تمام مهندسین .
درباره نیروگاه گازی دنبال تحقیق می
ردم . اگر کسی منبعی سراغ داره معرفی کنه .
چون نتونستم عکس بزارم اگه کسی خواست خودش رو براش mail کنم
شما به شرکت جار مراجعه کن حتما مشکلت حل میشهمنم از فایل شرکت جار استفاده کردم .اما نتونستم بخش data base اونو بیدا کنم.بدون نصب این بخشم هیچ کاری نمیشه کرد
فکر می کنم این باشهسلام کسی جواب سوال من رو میدونه
تفاوت اتوترانسفورماتور با ترانس تب چنجر دار
سلام.فکر میکنم فرقشون اینه که اتو ترانس گسترهء تغییر بیشتری توی خروجیش داره و تغییراتش هم مثل ترانس با تب چنجر گسسته نیستسلام کسی جواب سوال من رو میدونه
تفاوت اتوترانسفورماتور با ترانس تب چنجر دار
فکر می کنم این باشه
اتو ترانس یک سیم پیچ داره
ولی ترانس تپ چنجر دار دو سیم پیچه ست
فکر میکنید این رو برا استاد بنویسم چند نمره میده
سلام دوست من.سلام کسی جواب سوال من رو میدونه
تفاوت اتوترانسفورماتور با ترانس تب چنجر دار
فکر میکنید این رو برا استاد بنویسم چند نمره میده
سلام. اصلا خروجی اتو ترنس تغییر نمیکنه عزیز.سلام.فکر میکنم فرقشون اینه که اتو ترانس گسترهء تغییر بیشتری توی خروجیش داره و تغییراتش هم مثل ترانس با تب چنجر گسسته نیست
اما کاملا" مطمئن نیستم
فرقش مثل فرق ترانس معمولی با اتو ترانسه
اتو ترانس چون ترانس ایزوله نیست (به خاطر داشتن یه سیم پیچ)
نمی شه برای شبکه برق استفاده کرد
اگه عجله ندارید فردا از استادمون بپرسم
سلام نه عجله دارم شب امتحانه دیگه
یه سوال دیگه هم دارم
زمین نشدن نوترال در اتصال ستاره چه تاثیری در عملکرد ان دارد
Thread starter | عنوان | تالار | پاسخ ها | تاریخ |
---|---|---|---|---|
فهرست سوالات مطرح شده در تاپیک سوالات قدرتی | قدرت | 3 | ||
سوالات استخدامی و مصاحبه مهندسی برق قدرت | قدرت | 16 | ||
بانک سوالات استخدامی | قدرت | 7 | ||
مطلب برا قدرتی ها | قدرت | 2 | ||
معرفی سایتها و وبلاگهای قدرتی | قدرت | 5 |