بعد از ماه رمضان به رژیم غذایی عادی بازگردید

love.1982

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز


[h=1]بعد از ماه رمضان به رژیم غذایی عادی بازگردید[/h]
[h=3]یک کارشناس گفت: افراد باید بلافاصله پس از ماه رمضان به شیوه عادی تغذیه بازگردند.[/h]


لیلا رضازاده در گفت‌وگو باایسنا، منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: برخی از افراد در ماه رمضان شیوه صحیح تغذیه داشته و از همه گروه‌هایی غذایی استفاده کرده‌اند، از همین رو دستگاه گوارش آنها در شرایط استراحت و سم‌زدایی قرار داشته‌ است.

وی ادامه داد: این افراد مشکلی برای اضافه وزن یا سوء‌هاضمه بعد از ماه رمضان ندارند.
کارشناس تغذیه مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه با اشاره به اینکه عده‌ای در ماه رمضان پرخوری و استفاده از غذاهای چرب و شیرین را در پیش گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: این افراد بعد از ماه رمضان با اضافه وزن مواجه می‌شوند.
به گفته رضازاده، افرادی که بعد از رمضان چاق شدند باید این اضافه وزن را کم کنند، البته این کار نباید از طریق رژیم‌های نادرست انجام شود.
وی تاکید کرد: این افراد باید از همه گروه‌های نان و غلات، میوه و سبزیجات، شیر و لبنیات و گوشت و حبوبات استفاده کنند، اما باید میزان مصرف را مدیریت کرده و به علاوه در کنار آن یک ساعت ورزش را هم در روز داشته باشند.
این کارشناس تغذیه خاطرنشان کرد: چنانچه افرادی که در رمضان چاق شده‌اند بخواهند با نخوردن محض آن را جبران کنند، با مشکلات گوارشی مواجه می‌شوند.
رضازاده در ادامه یک توصیه کلی برای همه افراد پس از ماه رمضان داشت و ادامه داد: بلافاصله بعد از این ماه باید به روش‌های عادی تغذیه بازگشت.
وی اظهار کرد: باید سه وعده صبحانه، نهار و شام را داشت و دو میان وعده سبک را نیز در نظر گرفت.
به گفته کارشناس تغذیه مرکز بهداشت کرمانشاه افراد بعد از ماه رمضان باید تعداد وعده‌های غذایی را زیاد و حجم هر وعده را کم کنند و از پرخوری زیاد و ناگهانی بپرهیزند، چون این کار اضافه وزن را در پی داد.
رضازاده افزود: ممکن است افراد بعد از ماه رمضان دچار کمبود ویتامین و موادمعدنی شوند که برای جبران آن باید از میوه، سبزی و مواد طبیعی استفاده کنند و خودسرانه مصرف مکمل نداشته باشند.
وی گفت: بهتر است افراد تا مدتی پس از ماه رمضان شب‌ها برای شام مصرف برنج را محدود کنند.

 

Similar threads

بالا