.: بسته شدن پورت های vpn :

nj_electronic88

عضو جدید
در پی اقدامات جدید اینترنت کشور با محدودیتهای جدی روبرو شده است، در حال حاضر پورتL2TP و پورت PPTP روی Gateway اینترنت کشور مسدود شده است، به نظر میرسد ظرف هفته گذشته بارها این پورتها بسته و دوباره باز شده اند، هر چند مهمترین دلیل این مسئاله جلوگیری از استفاده از VPN میباشد اما پیامدهای چنین کاری بیشتر از این مسائل بوده و تبعات زیادی در پی خواهد داشت، هنوز معلوم نیست این اوضاع بخاطر ایجاد تغییرات یا مشکلات معمول بوده و یا تعمداً اقدام به بستن این پورتها نموده اند .البته گویا شرکت ارتباطات زیرساخت بعد از بستن پورت L2TP اینبار پورت مهم PPTP را هم مسدود کرده... و خبر هایی در دست است که نشان میدهد یک شرکت ایرانی با یک کمپانی چینی برای انجام *****ینگ جدید همکاری میکند که صحت یا عدم صحت آن مورد تایید ما نیست. و به قول خیلیها این شاید یک قدم نزدیکتر شدن به اینترنت ملی ! اما این حرکت نه تنها موجب اختلال در روند IT بین المللی می گردد بلکه ارزش و رتبه ی کشور عزیزمان ایران را در رنکینگ جهانی حقیرتر می سازد.
"پورت های PPTP و L2TP که به منظور اتصال کانکشن VPN در ایران استفاده می شود از سوی مسئولان چند ساعتی هست قطع شده که علت و زمان رفع آن مشخص نیست!..."
نگرانی‌هایی وجود دارد که در پی این اقدام پورت SSTP نیز قطع شده و عملاً ارتباط با بسیاری از نرم افزارهای ارائه دهنده VPN و آنتی ***** و هر ارتباطی که از این پورت بهره میگیرد نیز قطع گردد که عملاً استفاده از اینترنت در ایران بی معنی خواهد شد چون متاسفانه بسیاری از سایتهای مفید و ضروری نیز در سالهای اخیر به اشتباه ***** شده اند و تنها راه استفاده مردم از این وبسایتها همین درگاههای ارتباطی بوده اند، البته با اینکار مشکلات جدی برای بسیاری از شرکتها و کاربران تجاری اینترنت به وجود آید برای مثال همینطور که میدانید بدلیل تحریمها بسیاری از محصولات در ایران رجیستر نمیشوند و شرکتها از طریق VPNها این کارو انجام داده و یا آپدیتها رو به دلیل همین تحریمها از طریق اتصال با VPN دریافت میکردند و ....
پورت PPTP یا Point-to-Point Tunneling Protocol برای ساخت شبکه‌های خصوصی مجازی (VPNs) مورد استفاده قرار می‌گیرد. مسدود کردن این پورت امکان استفاده از VPNها را غیر ممکن می‌کند L2TP یا Layer 2 Tunneling Protocol وSSTP یا Secure Socket Tunneling Protocol نیز همین کاربرد را دارند. اما بستن SSTP موجب از کار افتادن نرم‌افزارهای *****شکن همچون فری‌گیت، اولتراسورف و تور نیز خواهد شد.
 

Sarp

مدیر بازنشسته


معلومه دیگه چرا بسته اند
برای جلوگیری از به خطر افتادن اسلام و مهمتر از اون ولایت مطلقه فقیه :دی
 

mclaren

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
دیروز که من از پورت SSTP استفاده میکردم الانم پورتهای PPTP و L2TP کار میکنن............
 

senaps

عضو جدید
کاربر ممتاز
هه هه ماخ!! به نظر من هرچه سریعتر این شبکه ی پر سرعت داخلی رو وصل کنن تا کل مملکت بخوابه!! اکثر دانشجو ها بدون اینرتنت،مطلبی ندارن برای پایان نامه،چون وبلاگ منبعشون دیگه دسترسی نداره به اون ور که براشون ترجمه کنه و خلاصه همه خلاص میشیم میریم تجاوز و اسید پاشی دسته جمعی!
 

Similar threads

بالا