بتن ویژه تصفیه فاضلاب

mostapha007

عضو جدید
بتن ویژه تصفیه فاضلاب درتبریز اختراع شد مخترع جوان تبریزی ، موفق به اختراع نانو بتن کاتالیستی ویژه تصفیه فاضلاب های شهری و صنعتی شد.
به گزارش سرویس علم و فن آوری پایگاه اطلاع رسانی سرامیران به نقل از ایرنا کامران رحمتی شادباد ، روز شنبه در خصوص اختراع ثبتی خود گفت: با استفاده ازاین بتن برای تصفیه فاضلاب دیگر نیازی به ساخت تصفیه خانه های بزرگ با صرف هزینه های کلان ساخت و نگهداری نخواهد بود.
وی افزود: دراین فناوری ، یک لایه بتونی روی لوله های فاضلاب شهری و صنعتی افزوده می شود که می تواند با جذب مواد سمی و آلاینده فاضلاب روان درلوله ها ، آن را به آب قابل استفاده در بخش های مورد نیاز تبدیل کرده و این منبع ارزشمندی حیاتی را به چرخه مصرف بازگرداند.
وی ، با بیان این مطلب که نمونه آزمایشگاهی نانوبتن کاتالیستی ویژه تصفیه فاضلاب شهری و صنعتی تولید شده ، ابرازامیدواری کرد که با فراهم شدن زمینه لازم برای تولید انبوه این نو یافته از صرف هزینه های گزاف برای ایجاد تصفیه خانه ها درکشور جلوگیری شود.
شاباد ، با اشاره به نیاز به 12 تا 14 ساعت برای تصفیه هر حوضچه لجن فعال درتصفیه خانه های فاضلاب سنتی تشریح کرد : با استفاده ازاین نوع بتن تصفیه گرفتو کاتالیستی، قادر خواهیم بود تا به صورت سریع و با هزینه بسیار کم ، مواد آلی فراوان موجود درفاضلاب های صنعتی و شهری را تخریب کرد.
وی از نانوساختار بودن ، مقاومت بالا و سایش کمتر، فعال شدن با انواع منابع نوری همچون لامپ UV، لامپ معمولی و حتی انرژی رایگان خورشیدی و قابلیت تکرار پذیری دراستفاده ازآن به عنوان برخی از ویژگی های منحصربفرد نانوبتن کاتالیسی ویژه تصفیه فاضلاب شهری و صنعتی یاد کرد.
طرح نانو بتن کاتالیستی به شماره 55530 درشرکت ثبت مالکیت صنعتی ایران به ثبت رسیده است.
کامران رحمتی شاباد ، متولد 1365 شمسی هم اکنون در مقطع کارشناسی ارشد رشته عمران با گرایش سازه تحصیل می کند.
وی ، کسب مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات جنیوس مجارستان و نیز مدال طلای اختراعات آلمان را درکارنامه فعالیت های پژوهشی واختراعات خود دارد.
ایرنا۲۱ دی
 
  • Like
واکنش ها: abfa
بالا