با پرداخت 750+قیمت پراید زانتیا داشته باشید

mr.abooli

عضو جدید
کاربر ممتاز
:eek:زمبتكر جوان كرماني دستگاه تنظيم ارتفاع خودرو با قابليت حفظ تعادل و جلوگيري از واژگوني خودرو و تسهيل تردد خودروهاي سواري در شرايط ناهموار و جاده‌هاي كوهستاني ساخت.
رسول حاجي زاده، سازنده دستگاه تنظيم ارتفاع خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار علمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه كوير اظهار داشت: هنگامي كه يك خودرو در جاده در حركت است سيستم را در حالت پايين قرار مي‌دهيم كه اين امر باعث تعادل بيشتر در سطح جاده، جلوگيري از ترمز مكرر در پيچ ها، رانندگي با سرعت بيشتر در جاده و جلوگيري از واژگون شدن خودرو در پيچ ها مي‌شود و هنگامي كه خودرو در شرايط سخت و ناهموار در حركت است، سيستم را در حالت بالا قرار مي‌دهيم كه اين باعث مي‌شود خودروهاي سواري نيز تا حدي بتوانند در شرايط ناهموار و كوهستاني تردد كنند.
وي تصريح كرد: ويژگي بارز اين سيستم اين است اگر اختلالي در آن به وجود آيد حتي اگر خودرو در حال حركت باشد هيچ مشكلي در روند كار آن پيش نمي آيد و همچنين ويژگي ديگر اين طرح اين است كه خودروهاي در حال حركت با هر سرعتي كه باشند نيز مي‌توانند در حالت‌هاي مختلف تغيير وضعيت دهند.
حاجي‌زاده در ادامه خاطر نشان كرد: ويژگي اين طرح از لحاظ نصب آن بر روي خودروهاي شاسي بلند تويوتا مي باشد كه به دليل طراحي و ارتفاع بلند استفاده از خودرو در شرايط سخت كوهستاني مي‌باشد و هنگامي كه در جاده هاي اسفالت در حال حركت است به دليل ارتفاع بلند در جاده ها و پيچ ها از تعادل مناسب برخوردار نيست كه اين امر باعث واژگوني خودرو مي شود كه با نصب اين سيستم مي‌توان تا حد قابل توجهي از اين خطرات كاست.
وي تصريح كرد: اين سيستم بر روي خودرو پيكان سواري در جاده هاي كرمان - مشهد، مشهد - شمال، شمال - تهران و تهران - كرمان و نيز در بعضي از مناطق كوهپايه‌يي استان كرمان مورد آزمايش و تست قرار گرفته است.
حاجي‌زاده در پايان با بيان اين كه قيمت مشابه خارجي اين سيستم كه بر روي خودرو زانتيا نصب شده، حدود سه ميليون تومان است به ايسنا گفت: سيستم ايراني از لحاظ ساختاري با مشابه خارجي تفاوت بسيار اساسي دارد و هزينه اجراي آن حدود 750 هزار تومان مي باشد كه اگر به توليد انبوه برسد قيمت تمام شده آن به زير 500 هزار تومان هم مي رسد.

نگفتم با تشکر MR.;)abooli
 

Similar threads

بالا