با میزها چی کار کنیم توی معماری داخلی

sara-bahrami

عضو جدید
میزهایی که در خانه چیده شده اند هر یک اهداف مختلفی دارند. میزها در اشکال و اندازه‌های مختلفی هستند و سبک‌های متفاوتی دارند. ترکیب شکل و قابلیت هر یک باید در کنار ویژگی های زیبایی شناختی خاص خود در نظر گرفته شوند تا با طراحی داخلی اتاق سازگار شوند. ویژگی‌های طراحی میزها که با مجموعه‌ای از مواد پایه و رویه ساخته شده‌اند، به مشخص کردن ظاهر آن‌ها کمک می‌کنند. بسته به اندازه، مواد و کیفیت کلی، میزها می توانند ارزان یا گران قیمت باشند. میزها به صورت تکی و ست فروخته می شوند و تمام امتیازات در قیمت لحاظ می شود.


میز نهار خوری

انواع مختلفی از میزها وجود دارد که هر کدام هدف خاصی را انجام می دهند. از میان انواع اصلی، میزهای ناهار خوری بزرگ‌ترین ابعاد را دارند می توانند 2 نفره تا 12 نفره هم باشند که انتخاب آنها به فضایی که در خانه دارید بستگی دارد. میزهای ناهارخوری ممکن است معمولی یا رسمی باشد. البته معمولاً در گوشه ها و آشپزخانه یافت می شوند، در حالی که انواع میز ناهارخوری رسمی در اتاق ناهارخوری قرار می گیرند که برای موقعیت های خاص یا وعده های غذایی خانوادگی مناسب است. میزهای ناهار خوری تاشو فضای باز یا در خانه های خیلی کوچک 40 متری مفید است.


میزهای قهوه

میزهای قهوه به طور کلی بلند و کم ارتفاع هستند. میزهای قهوه‌خوری که در اتاق نشیمن یا نشیمن یافت می‌شوند، به نقطه کانونی بصری اتاق تبدیل می‌شوند که با مبلمانی برای نشستن احاطه شده‌اند. میزهای قهوه برای صرف غذا نیستند و صرفا برای یک دورهمی خیلی خودمانی طراحی شده اند و یا یک فعالیت فردی مانند کار با لپ تاپ و مطالعه می تواند روی آن انجام گیرد.


رانرها و میزهای انتهایی

میزهای انتهایی میزهایی اند که در پای تخت یا چیزی شبیه به آن قرار می گیرند. رانرها معمولاً بلند و باریک هستند و میزهای انتهایی به صورت چمباتمه‌ای طراحی شده اند و اشکال مختلفی دارند. میزهای انتهایی با ایستادن در کنار مبل ها و صندلی ها به اتصال اجزای اتاق کمک می کنند و چیدمان داخلی را تکمیل می کنند. میزهای انتهایی نیز در کنار تخت ها یافت می شوند. در هر کجا که باشند، سطحی را برای چراغ های مطالعه، زیر لیوانی، کتاب، گیاهان آپارتمانی یا لوازم آرایشی مانند رژ لب یا لاک ناخن که می توان نمونه هایی از آن را در یک فروشگاه اینترنتی مانند مدیسه پیدا کرد، فراهم می کنند. رانرها نیز معمولاً در سالن و راهرو قرار می گیرد و مکان خوبی برای قرارگیری کلیدها، کیف پول و یا تلفن باشد.


میزهای چوبی

چوب ها شامل بلوط، سدر، کاج، گیلاس، ماهون، گردو، توس، افرا و غیره هستند. چوب‌ها انواع مختلفی از پوشش‌ و روکش مانند رنگ‌ها، لکه‌ها، لاک‌های براق، روغن‌ها، لاک‌ها و پلی‌اورتان‌ها را دارند.

میزهای فلزی

میزهای عتیقه معتبر و یا مدرن اغلب فرفورژه، برنج یا برنز هستند. البته میزهای فلزی مدرن نیز از فلزات سبک تری مانند نیکل برس خورده، لوله و/یا فولاد کروم و آلومینیوم نیز ساخته می شود.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
nar.more کارشناسی | کار آموزی دانشگاه مجازی معماری 32

Similar threads

بالا