[بازسازی] تصاویری از قبل و بعد چیدمان فضاهای مسکونی

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار




تغییر در سرویس بهداشتی

با توجه به تصویر پیش از بازسازی، به نظر می رسد حمام حس امنیت چندانی نداشته باشد. همچنین به اعتقاد صاحبخانه، فضا به طور یکنواختی سفید به نظر می رسد.طراحان تلاش کردند با استفاده از رنگ خاکستری در دیوار ها و تبدیل کردن میز قدیمی مادربزرگ صاحبخانه به کابینتی کوچک در زیر روشویی،روحیه ای متفاوت به فضا ببخشند.







تغییر در اتاق خواب

رنگ آبی خنثی به زمینه ای برای نمایش وسایل تیره رنگ اتاق تبدیل شده و باعث نمایش بهتر آن ها شده. پنکه سقفی قدیمی با لوستر جایگزین شده و مبل ها با توجه به ویوی مناسب پنجره، محلی دنج و راحت برای استراحت و گفتگوی دو نفره ساخته اند.







تغییر دکور اتاق خواب

فضای اولیه با موکت در کف و دیوار کاملا بژ رنگ، حسی از یکنواختی و کسالت را به مخاطب می دهد. بعد از تغییرات مشاهده می شود که کفپوش براق از چوب طلایی در کنار دیوار آبی تیره دیوار پشت تخت ( accent color ) ضمن از بین بردن یکنواختی، زمینه ای مناسب برای مبلمان اتاق ایجاد کرده اند. لوستر و میزهای براق کنار تخت هم مقداری به درخشش فضا کمک کرده اند.






استفاده از گوشه ی بی استفاده

این گوشه از خانه فضایی پِرت و از دست رفته بوده، اما خریداران خانه تصمیم گرفتند تا از آن استفاده کنند. تغییر رنگ آشپزخانه و مبله کردن گوشه ی بی استفاده به شیوه ای صحیح باعث بهینه شدن این قسمت خانه شد.







اتاق خواب مهمان

اتاق خواب مهمان دارای یک کمد متوسط و پنجره ای کوچک بود ، با هزینه ای کم، کمد به فضایی برای قرار گیری میز آرایش تبدیل شد و با استفاده از رنگ تیره در این بخش، عمق و تنوع به اتاق بخشیده شد.




بازسازی آشپزخانه ی قدیمی

گاز کهنه،کابینت های قدیمی و بافت سقف بعضی از مواردی بود که صاحبان خانه قصد تعویض آن ها را داشتند تا آشپزخانه ای امروزی داشته باشند. آنها همچنین تصمیم گرفتند میز بار را جدا کنند و آشپزخانه و فضای غذاخوری را به هم متصل کنند.
آشپزخانه ی بازسازی شده عملکردی است و فضای راحتی دارد.ترکیب کابینت ها و پیشخوان سفید رنگ با تجهیزات استیل جدید هم حسی از فضایی نو را ایجاد کرده. آشپزخانه ی جزیره ای با طول مناسب در میانه قرار گرفته که هم فضایی برای صرف غذاست هم امکان آماده سازی غذا و انجام کارهای آشپزخانه روی آن ممکن است.






تغییر دکور آشپزخانه

فضای اولیه ی آشپزخانه با کفپوش ، کابینت و تجهیزات قدیمی ، بسیار یکنواخت به نظر می رسید.
تغییر پوشش سطح کابینت ها و کفپوش ها. تعویض تجهیزات آشپزخانه روح آشپزخانه را متفاوت کرد.در کنار فضای روشن آشپزخانه ی جدید، تیرگی نرده ها و پله، تضادی ایجاد کرده که از یکنواختی فضا کم کرده.





تغییر در آشپزخانه

صاحبان خانه در نظر داشتند با حفظ کلیات آشپزخانه ،ضمن تعویض تجهیزات آشپزخانه و تغییراتی در لوله کشی، ظاهری نو در آن ایجاد شود. در طرح جدید کابینت های مشکی در کنار سنگ های مرمر سفید پیشخوان و تجهیزات استیل و سینک خاص این آشپزخانه ، ظاهری متفاوت با گذشته به فضا داده اند. تغییراتی که به ساختار آشپزخانه تغییر چندانی وارد نکرده اما ظاهر را به خوبی به روز و زیبا کرده است.





تغییر اتاق خواب به اتاق کار

یک اتاق خواب اضافی که باید به اتاق کار تبدیل می شد، اما بسیار کم نور بود و انگیزه و حس کمی برای کار ایجاد می کرد.تنها نکته مثبت این اتاق بالکن کوچکی است که با در کشویی به اتاق متصل می شود. با استفاده از رنگ سبز-آبی روشن و مبلمان مشکی حسی رسمی و در عین حال صمیمی به فضا داده شد.آینه ای که در دیوار روبروی در شیشه ای قرار گرفت(در تصویر دیده نمی شود) نور فضا را دو چندان کرد.

منبع:nstudioz.com
 
بالا