خبرگزاري انتخاب: ايران خودرو براي جايگزيني محصولاتش تا پنج سال آينده هشت محصول جديد را طراحي و عرضه ميکند.
به گزارش ايسنا، حميدرضا تقوي نژاد - معاون استراتژي و برنامهريزي ايران خودرو، با اعلام خبر بالا گفت: «توسعه سريع محصولات جديد در کنار ارتقاي کيفيت محصولات و خدمات پس از فروش، از اهداف اصلي مديريت ارشد ايران خودرو از ابتداي سال 1388 به شمار ميرود.»
وي افزود: «براي تحقق همين اهداف، مرکز مطالعات استراتژيک ايران خودرو به همراه مرکز طراحي و توسعه محصولات جديد به تعريف محصولات مدرن و به روز، همت گماشتند که حاصل اين حرکت، تعريف هشت محصول جديد بوده است.»
به گفته او دو محصول جديد روي پلتفرمهاي فعلي که در دو سال آينده به توليد ميرسند، دو محصول جديد روي پلتفرمهاي جديد که در چهار سال آينده به توليد مي رسند، دو محصول وانت جديد يکي روي پلتفرم سمند و ديگري با پلتفرم جديد و دو محصول تجاري ون جديد، محصولات جديدي هستند که ايران خودرو عرضه آنها را در برنامههاي خود دارد.
وي از عرضه دو محصول جديد ديگر از طريق همكاري با شرکاي خارجي ايران خودرو به بازار ايران شامل يك ون پنج يا هفت نفره و يک خودرو سواري کاملا مدرن نيز خبر داد که در سال جاري به بازار عرضه خواهند شد.
معاون استراتژي و برنامهريزي ايران خودرو، رعايت آخرين استانداردهاي ايمني جهاني علاوه بر استانداردهاي 55 گانه ملي را از محورهاي اصلي در توسعه محصولات جديد عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 80 درصد از محصولات به سيستم ترمز ضدقفل (ABS) مجهز شده و تا پايان امسال تمامي محصولات به اين سيستم مجهز خواهند شد.
تقوي نژاد افزود: «تا پايان امسال همچنين 80 درصد از محصولات، کيسه هواي راننده و تا مرداد سال آينده تمامي محصولات کيسه هواي سرنشين هم خواهند داشت.»
وي با تاکيد بر رعايت آخرين استانداردهاي آلايندگي يورو 4 و 5 در محصولات جديد ايران خودرو، طراحي زيبا و به روز، قيمت متناسب با قدرت خريد مردم ايران و لحاظ کردن نياز بازارهاي هدف صادراتي ايران خودرو را از ديگر رويکردهاي شرکت در عرضه محصولات جديد دانست.
معاون استراتژي و برنامهريزي ايران خودرو توسعه برند ملي را از جمله ديگر اهداف مهم ايران خودرو عنوان کرد و گفت: «در سال 1387 از 600 هزار دستگاه خودرو توليد سواري توليد شده در ايران خودرو، سهم برند ملي سمند تنها 16 درصد و سهم توليد با برندهاي خارجي 70 درصد بوده، اما با رويكرد جديد اتخاذ شده در نيمه دوم سال 1388 مبني بر افزايش سهم برند ملي در سبد محصولات ايران خودرو، هدف اين سهم دست کم 30 درصد براي دو سال آينده تعيين شده است.»
وي ارتقاي اين سهم را داراي نقش محوري در برنامه توسعه محصولات جديد ايران خودرو در سالهاي آتي دانست و گفت: «تا سال 1393 اين نسبت کاملا معکوس شده و سهم برند ملي در سبد محصولات ايران خودرو به 70 درصد افزايش و سهم ساير برندهاي خارجي به 30 درصد کاهش خواهد يافت.»
تقوي نژاد تسريع در توليد رانا و طراحي و توليد سمند جديد (NX7) را در همين راستا توصيف کرد و گفت: «رانا و دو پلتفرم آينده، جزو برندهاي جديد ايران خودرو خواهند بود.»
به گزارش ايسنا، حميدرضا تقوي نژاد - معاون استراتژي و برنامهريزي ايران خودرو، با اعلام خبر بالا گفت: «توسعه سريع محصولات جديد در کنار ارتقاي کيفيت محصولات و خدمات پس از فروش، از اهداف اصلي مديريت ارشد ايران خودرو از ابتداي سال 1388 به شمار ميرود.»
وي افزود: «براي تحقق همين اهداف، مرکز مطالعات استراتژيک ايران خودرو به همراه مرکز طراحي و توسعه محصولات جديد به تعريف محصولات مدرن و به روز، همت گماشتند که حاصل اين حرکت، تعريف هشت محصول جديد بوده است.»
به گفته او دو محصول جديد روي پلتفرمهاي فعلي که در دو سال آينده به توليد ميرسند، دو محصول جديد روي پلتفرمهاي جديد که در چهار سال آينده به توليد مي رسند، دو محصول وانت جديد يکي روي پلتفرم سمند و ديگري با پلتفرم جديد و دو محصول تجاري ون جديد، محصولات جديدي هستند که ايران خودرو عرضه آنها را در برنامههاي خود دارد.
وي از عرضه دو محصول جديد ديگر از طريق همكاري با شرکاي خارجي ايران خودرو به بازار ايران شامل يك ون پنج يا هفت نفره و يک خودرو سواري کاملا مدرن نيز خبر داد که در سال جاري به بازار عرضه خواهند شد.
معاون استراتژي و برنامهريزي ايران خودرو، رعايت آخرين استانداردهاي ايمني جهاني علاوه بر استانداردهاي 55 گانه ملي را از محورهاي اصلي در توسعه محصولات جديد عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 80 درصد از محصولات به سيستم ترمز ضدقفل (ABS) مجهز شده و تا پايان امسال تمامي محصولات به اين سيستم مجهز خواهند شد.
تقوي نژاد افزود: «تا پايان امسال همچنين 80 درصد از محصولات، کيسه هواي راننده و تا مرداد سال آينده تمامي محصولات کيسه هواي سرنشين هم خواهند داشت.»
وي با تاکيد بر رعايت آخرين استانداردهاي آلايندگي يورو 4 و 5 در محصولات جديد ايران خودرو، طراحي زيبا و به روز، قيمت متناسب با قدرت خريد مردم ايران و لحاظ کردن نياز بازارهاي هدف صادراتي ايران خودرو را از ديگر رويکردهاي شرکت در عرضه محصولات جديد دانست.
معاون استراتژي و برنامهريزي ايران خودرو توسعه برند ملي را از جمله ديگر اهداف مهم ايران خودرو عنوان کرد و گفت: «در سال 1387 از 600 هزار دستگاه خودرو توليد سواري توليد شده در ايران خودرو، سهم برند ملي سمند تنها 16 درصد و سهم توليد با برندهاي خارجي 70 درصد بوده، اما با رويكرد جديد اتخاذ شده در نيمه دوم سال 1388 مبني بر افزايش سهم برند ملي در سبد محصولات ايران خودرو، هدف اين سهم دست کم 30 درصد براي دو سال آينده تعيين شده است.»
وي ارتقاي اين سهم را داراي نقش محوري در برنامه توسعه محصولات جديد ايران خودرو در سالهاي آتي دانست و گفت: «تا سال 1393 اين نسبت کاملا معکوس شده و سهم برند ملي در سبد محصولات ايران خودرو به 70 درصد افزايش و سهم ساير برندهاي خارجي به 30 درصد کاهش خواهد يافت.»
تقوي نژاد تسريع در توليد رانا و طراحي و توليد سمند جديد (NX7) را در همين راستا توصيف کرد و گفت: «رانا و دو پلتفرم آينده، جزو برندهاي جديد ايران خودرو خواهند بود.»