ایجاد دو لکه بزرگ بر روی خورشید / جزئیات نحوه رصد دو لکه خورشیدی

ZEUS83

عضو جدید
کاربر ممتاز
وجود دولکه روی خورشید/ جزئیات نحوه رصد خورشید





دبیر انجمن نجوم اهواز با اشاره به ایجاد دو لکه بزرگ بر روی خورشید گفت: برای رصد خورشید لازم است تا تلسکوپها مجهز به ***** باشند.
خسرو جعفری زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ایجاد دولکه بزرگ بر روی خورشید، اظهار داشت: دو لکه‌ بزرگ و دیدنی بر روی خورشید ظاهر شده است که دیدن آنها برای علاقه مندان به رصد لکه های خورشیدی پیشنهاد می شود.

دبیر انجمن نجوم اهواز به نحوه رصد خورشید اشاره کرد و توضیح داد: رصد لکه های خورشیدی باید با استفاده از تلسکوپ مجهز به *****های مخصوص باشد تا چشم را از آسیب های احتمالی در امان نگه دارد.

وی به بیان نحوه قرار دادن ***** در مقابل لنزهای تلسکوپ پرداخت و یادآور شد: در صورتیکه رصدگران از تلسکوپ بازتابی استفاده می کنند لازم است تا ***** را در جلوی تلسکوپ قرار دهند.

جعفری زاده ادامه داد: برخی از تلسکوپها دارای درپوشی هستند که در آن یک سوراخ که اندازه تقریبی آن 1/8 (قطر آینه تلسکوپ) است قرار دارد و برای رصد خورشید باید ***** را در پشت این سوراخ نصب و درپوش را بر روی تلسکوپ قرار داد.



روش قرار دادن ***** بر روی تلسکوپ

وی با تاکید بر اینکه *****ها باید فاقد اثر خراش باشد، اضافه کرد: به هیچ وجه از تلسکوپی که بر روی درپوش آن ***** نصب نیست، برای رصد خورشید استفاده نشود.
 
Similar threads

Similar threads

بالا