اگه تونستي بگي قطار داره به كدوم طرف ميره ؟

anise b

عضو جدید
کاربر ممتاز



اگر قطار بسمت راست حرکت می کند – نیمکره چپ مغز شما فعال و توسعه یافته است. این بخش از ذهن توانایی های زبانی شما را بعهده دارد. این نیمه از مغز گفتار و توانایی خواندن و نوشتن شما را کنترل می کند. همچنین حقایق، نام ها، تاریخ و نوشته ها را به یاد شما می آورد. سمت چپ مغز مسئول منطق و تجزیه و تحلیل است. به این معنی که تمام واقعیات را بررسی می کند. اعداد و سمبل های ریاضی توسط این بخش شناخته می شوند. اطلاعات از طریق نیمکره چپ مغز بترتیب پردازش می شوند.

اگر قطار بسمت چپ حرکت می کند- نیمکره راست مغز شما فعال است. نیم کره راست متخصص پردازش اطلاعات تصویری و نمادهاست اما نه اطلاعات کلمه ای. این نیمه از مغز به ما فرصت خواب دیدن و خیالبافی را می دهد. با کمک نیمکره راست، ما می توانیم داستان های مختلف را با هم ترکیب کنیم. همچنین این نیمکره مسئول توانایی های موسیقی و هنر های تجسمی است. نیمکره راست به طور همزمان می تواند بسیاری از اطلاعات مختلف را پردازش کند. این بخش می تواند مشکلات را بعنوان یک کل حل کند و نه با استفاده از تجزیه و تحلیل.

نمودار گویا برای مغز:



 

افشـین

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
منم نیمکره چپ ! :D

هر کار کردم نتونستم قطار رو طوری فرض کنم که به سمت چپ میره !

ظاهرا نیمکره راستم کلا کار نمیکنه ! :D
 

Major Geologist

کاربر فعال تالار موبایل ,
کاربر ممتاز
1) تکراری
2) اول قطار به سمت چپ می رفت، کمی که دقت کردم رفت سمت راست.
آیی سرم درد گرفت.
 

Major Geologist

کاربر فعال تالار موبایل ,
کاربر ممتاز
الآن یعنی هم نیم کره ی چپ مغزم کار می کنه هم راستم؟
 

Pr0fessi0nal

عضو جدید
من میتونم هر وقت میخوام به سمت چپ ببرمش و هر وقت میخوام به سمت راست!

دلیلش چیز ساده ایه!

ببخشید الان دارم کاری انجام میدم بعد مینویسم.
 

Pr0fessi0nal

عضو جدید
خوب یک چیز جالب بگم

شاید برای خیلیاتون عجیب باشه اما من این قطار رو میتونم تو هر دو حالت ببینم.

من وقتی با چشم چپم نگاه میکنم قطار به سمت راست میره و وقتی با چشم راستم نگاه میکنم قطار به سمت چپ میره. در واقع من توانایی کنترل دو نیم کره مغزم رو دارم. (البته نه کامل) من میتونم چند کار رو همزمان انجام بدم (البته روش تمرین زیادی نکردم چون توجهی بهش نشده).

حالا چطور؟

این چیزیه که من تو 21 سال زندگیم (تابستون میشه 22 کادو نمیخوام مرسی) فهمیدم و این که با هر چشمی بیشتر کار کنی ذهنت در اون بخش قوی تر میشه یا با هر چشم کار کنی دیدت متفاوت تر از چشم مخالفش میشه.

من از بچگی به طور مادرزاد دچار انحراف چشمی بودم (البته به لطف پزشکان بیمارستان فارابی الان کاملاً مداوا شدم). تا سن بیست سالگی فقط با یک چشم تمرکز می کردم و چشم دیگم به عنوان محافظ به یک زاویه دیگه تمرکز میکرد. البته الان هم میتونم چشمم رو کنترل کنم و با یک چشم روی اجسام متمرکز شم.

اینکه بعضی از دوستان فقط یک مسیر رو میبینند اینه که تنها یک چشم به عنوان تراز کننده دید دو چشم انتخاب میشه. مثلاً ممکنه یکی چشم چپش رو اجسام متمرکز بشه و چشم راست به تبعیت از چشم چپ روی اجسام زوم کنه.

دوستان اگه واضح نیست بگید بازم درباره ش حرف میزنیم!:gol:
 

Similar threads

بالا