اکسپو میلان 2015|EXPO MILAN 2015(تغذیه زمین,انرژی برای حیات)

helensj

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
اکسپو میلان 2015|EXPO MILAN 2015(تغذیه زمین,انرژی برای حیات)





با سلام خدمت اعضای محترم تالار معماری

در این تاپیک به معرفی نمایشگاه جهانی اکسپو که امسال میزبانی ان بر عهده کشور ایتالیا ودر شهر میلان است میپردازیم, و البته در ادامه ,تلاش ما بر معرفی غرفه های شرکت کننده تا حد امکان با جزییات و دیتیل های معماری می باشد .با توجه به اینکه در این نمایشگاه هر کشور با توجه به موضوع مد نظر اکسپو تمام تلاش خود را برای ارایه اخرین دستاوردهای تکنولوژی خود در قالب معماری غرفه های اجرایی خود دارند ,امید است این تاپیک فرصت یک سفر مجازی را برای اعضای تالار معماری که فرصت و امکان بازدید حضوری از این نمایشگاه جهانی و مهم را نداشته اند
فراهم کند.

جهت دسترسی اسان ,تیتر موضوعات مطرح شده در این تاپیک به مرور در پست اول قرار میگیرد:

_معرفی کلی:

_معرفی اکسپو (نمایشگاه جهانی,اکسپو,انواع اکسپو,میزبانی اکسپوها,اهداف برگزرای اکسپوها)

_معرفی اکسپو میلان2015 (شعار,لوگو,سمبل,دلایل انتخاب میلان به عنوان میزبان)

_بخش های مختلف محوطه نمایشگاهی اکسپو میلان 2015

_پروژه های اکسپو میلان 2015


_معرفی غرفه ها:

 

پیوست ها

  • expo2015_logo2.jpg
    expo2015_logo2.jpg
    16.7 کیلوبایت · بازدیدها: 0
آخرین ویرایش:

helensj

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
**معرفی اکسپو **

**معرفی اکسپو **

**معرفی اکسپو **

نمایشگاه جهانی:

نمایشگاه جهانی (انگلیسی:World's Fair or Universal Expositions - فرانسوی:Exposition universelle) مجموعهٔ نمایشگاه‌هایی است که هر چند سال یک بار در کشورهای مختلف جهان برگزار می‌شود. این نمایشگاه‌ها مهم‌ترین نمایشگاه‌های برگزار شده در جهان محسوب می‌شوند. این نمایشگاه‌ها تحت نظر مؤسّسه‌ای به نام دفتر بین‌المللی نمایشگاه‌ها (Le Bureau international des expositions) که در پاریس واقع است برگزار می‌شود. این نمایشگاه را اکسپو (expo) نیز می‌نامند.
ایدهٔ برگزاری این قبیل نمایشگاه‌ها به سنت رایج بین فرانسویان برای برگزاری نمایشگاه‌های سالانه برمی‌گردد. در سال 1844 نمایشگاهی تحت عنوان نمایشگاه صنعتی فرانسه (French Industrial Exposition of 1844) درپاریسبرگزار شد که این نمایشگاه زمینه‌ساز ادامهٔ این قبیل نمایشگاه‌ها در سطح بین‌المللی و تحت نام نمایشگاه جهانی بود. اوّلین دورهٔ این نمایشگاه‌ها پس از انقلاب صنعتی با نام "نمایشگاه بزرگ" در هاید پارک لندندر سال1851برگزار شد.


موقعیت کریستال پالاس در هاید پارک لندن (1851)




اکسپو:

Expo برگرفته از واژه Exposition است و به نمایشگاه‌های جهانی که میانه‌های سده نوزدهم میلادی بر پا گردیده گفته می‌شود. اکسپو رویدادی است که هر پنج سال یکبار و هر بار در کشوری متفاوت برگزار می شود. اهمیت این نمایشگاه و پیامدها و برآیندهای آن برای کشورهای جهان آن چنان ارزشمند است که امروزه اکسپوها سومین رویداد مهم دنیا پس مسابقات جام جهانی فوتبالو بازی های المپیک بوده و نام المپیک فرهنگ ملل را برای آن برگزیده اند.


این نمایشگاه پیشگاهی است برای نمایش گذشته، اکنون و آینده کشورها که در آن دستاوردهای اجتماعی، اقتصادی، علمی و پیشینه فرهنگی و دورنمای توسعه کشورها به نمایش گذاشته می شود. میزبانی نمایشگاه اکسپو برای توسعه اقتصادی، اجتماعی و زیرساختی شهرهای میزبان و داد و ستدها و همکاری های بین المللی بسیار کارساز است. از این رو، همه کشورهای عضو “دفتر نمایشگاههای بین المللی” (BIE) مایلند میزبانی این نمایشگاه را به گرده بگیرد. تا کنون حدود 60 اکسپو در ۲۴ شهر برگزار شده است. “شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران” ازسال 1381 به نمایندگی از ایران به عضویت BIE درآمده است و سازماندهی حضور در اکسپوها را برعهده دارد.

اکسپو یا نمایشگاه بین‌المللی بزرگ‌ترین رویداد نمایشگاهی جهان است که هر چند سال یک بار با موضوعی خاص در یکی از شهرهای بزرگ جهان برگزار می‌شود. بر خلاف بیشتر نمایشگاه‌ها که شرکت‌کنندگان آن‌ها شرکت‌های خصوصی می‌باشند، در اکسپوها، این کشورها هستند که دستاوردهای خود را در زمینه موضوع اکسپوی آن سال به معرض دید جهانیان می‌گذارند. علاوه بر شرکت بیشتر کشورهای جهان، آن چیزی که اکسپو را تبدیل به بزرگترین رویداد نمایشگاهی جهان می‌کند حضور ده‌ها میلیون بازدید‌کننده از تمامی کشور ها است. حجم بازدید‌کننده‌ها به حدی زیاد است که فراهم‌سازی مقدمات هر اکسپو چندین سال طول می‌کشد و برای اینکه تمام این میلیونها بازدید‌کننده قادر به تماشای اکسپو باشند، این نمایشگاه برخلاف سایر نمایشگاه‌ها که چند روز بیشتر به طول نمی‌انجامند 6 ماه ادامه خواهد‌داشت. برگزاری یک اکسپو، همانند برگزاری المپیک یا جام جهانی و حتی بیشتر از آن، سیمای شهر میزبان را تا ابد تغییر خواهد داد.

نمایشگاه های تخصصی اکسپو معمولا هر سه سال یک بار و نمایشگاه های عمومی ان هر پنج سال یک بار بر گزار میشوند. اکسپو رویدادی است که در تعریف کلی شامل رویدادهای فرهنگی,هنری و تاریخی کشورهاست و به نوعی تمامی تولیدات و دستاوردهای تاریخی و نیز فرهنگی و هنری ملل را در معرض دید قرار میدهد که در کنار هم قرار گرفتن این دستاوردها منجر به ایجاد بازار اقتصادی بزرگی میشود که در صورت جدی گرفته شدن ,رویدادهای اقتصادی مطلوبی را رقم میزند.

اکسپو ها در هر دوره با موضوعی خاص و به مدت چند ماه در کشورهای مختلف برگزار میشوند تا جنبه های فرهنگی, اقتصادی و اجتماعی خود را در معرض دید مردم جهان قرار دهند.نمایشگاه اکسپو, یک فرصت برای نمایش همه جانبه قدرت هر کشور به دنیاست.

اکسپو های جهانی نمایشگاهی از الهامات و افکار بشری است.از سال 1851 هنگامی که (نمایشگاه بزرگ محصولات صنعتی همه ملت ها= The great exhibition of industry produts of all nations)در لندن برگزار شد همواره نقش اکسپو های جهانی به عنوان یک رویداد بزرگ اقتصادی,علمی,تبادلات فناوری و فرهنگی وخدمات ,برجسته شده است و به عنوان جایگاهی مهم برای نشان دادن تجربه های تاریخی,تبادل ایده های نواورانه,نشان دادن روح همبستگی و ارایه دیدگاهی برای اینده مطرح شده است.

انواع اکسپو:


http://uupload.ir/files/bkd1_انواع_اکسپو.jpg​


میزبانی اکسپوها:

روند اخذ مجوز میزبانی و برپایی اکسپو و نقش دفتر اکسپوهای جهانی (BIE):
- ارائه پروپوزال به دفتر اکسپوهای جهانی (BIE)
- بررسی طرح و امکان سنجی برپایی اکسپو در کمیته اجرایی دفتر اکسپوهای جهانی (BIE)
- رأی گیری در مجمع عمومی دفتر اکسپوهای جهانی (BIE)
- ثبت نام و رسمیت پروژه برپایی اکسپو
- تهیه و اجرای پروژه اکسپو
- برپایی اکسپو
- اتمام اکسپو و مراحل پس از برگزاری
اهداف برگزاری اکسپوها:

- تقویت روابط بین الملل در یک موضوع مشترک
- به اشتراک گذاردن تجارب آموزنده و فرهنگی در یک موضوع جهانی
- تقویت و حمایت از اکسپو ها بعنوان آزمایشگاههای تجارب آتی
- افزایش و ارتقا رشد تبادلات اقتصادی و بین المللی
- نمایش توانمندی ها، تاریخ، تمدن، آداب و رسوم یک کشور حول یک موضوع خاص
- توسعه راهکارهای ابداعی حفاظت از محیط زیست
- بازسازی شهر میزبان


انواع مشارکت در اکسپو:

الف- شکلی
- حضور بصورت پاویون مشترک (Joint Pavilion)
- حضور بصورت پاویون مستقل و ساخت سالن (Independent Pavilion)
- بهره گیری از نوع دوم پاویون مستلزم صرف زمان و هزینه می باشد.

ب- محتوایی
- بهره گیری از مولتی مدیا
- استفاده از جلوه های معماری زنده
- برپایی رویدادهای ویژه
- بهره گیری از کلیه روش ها




منابع:
ویکی پدیا
مجله فرایند معماری
iranexpo2015.ir
iranexpo2015.com
 

پیوست ها

  • Crystal_Palace_Aerial_900X600.jpg
    Crystal_Palace_Aerial_900X600.jpg
    80.4 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • انواع اکسپو.JPG
    انواع اکسپو.JPG
    30.1 کیلوبایت · بازدیدها: 0
آخرین ویرایش:

helensj

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
**معرفی اکسپو میلان2015**

**معرفی اکسپو میلان2015**

**معرفی اکسپو میلان2015**


اکسپو رویدادی است فرهنگی-تجاری که در فواصل چند ساله در کشورهای مختلف برگزار می‌شود. رویداد بعدی اکسپو در سال ۲۰۱۵ در شهر میلان ایتالیا و به مدت شش ماه از 1 می تا 31 اکتبر 2015 با موضوع "تغذیه زمین، انرژی برای حیات" شروع میشود.

این نمایشگاه بزرگ و عظیم با مساحتی قریب به یک میلیون متر مربع در طول مدت برگزاری 184 روزه خود، پذیرای بیش از 20 میلیون بازدید کننده از اقصی نقاط دنیا خواهد بود. بازدیدکنندگانی که علاوه بر گشت و گذار در طول مدت برگزاری نمایشگاه این امکان نیز برای آنها فراهم می شود که با فرهنگ عامه مردم و نوع عادت غذایی کشورهای شرکت‌کننده آشنا شوند.

امسال، شهر میلان ایتالیا برای دومین بار میزبان اکسپو می‌باشد. این شهر اولین بار در سال 1906 میزبان این رویداد جهانی بوده‌است و از نتایج آن نمایشگاه به خلق کمیسیون جهانی سلامتی کار و همچنین ساخت آکواریوم بزرگ میلان که تا امروز پا برجاست می‌توان اشاره نمود. برای اکسپوی امسال که با موضوع «تغذیه جهان، انرژی حیات» برگزار می‌گردد، شهر میلان از سال 2008 یعنی بمدت 7 سال مشغول آماده‌سازی است. در این اکسپو که از اول ماه می تا انتهای ماه اکتبر 2015 (مطابق 11 اردیبهشت ماه تا 9 آبان ماه سال 1394) در فضایی به مساحت 200 هکتار برگزار می‌شود بیش از 146 کشور که نمایندگان افزون بر 94 جمعیت جهان می‌باشند شرکت دارند. از جدیدترین فناوری‌ها در زمینه کشاورزی و تولید مواد غذایی گرفته تا عجیب‌ترین غذاها و ادویه‌جات سراسر جهان، بازدید‌کنندگان این نمایشگاه بی‌تردید با انبوهی از طعم‌ها، مزه‌ها، فرهنگ‌ها و فناوری‌های جدید آشنا خواهند شد و با خود تجربه‌ای بی‌نظیر به یادگار خواهند‌برد. علاوه بر آن این فرصتی خواهد‌بود تا از کشور زیبا و تاریخی ایتالیا نیز بازدیدی بعمل آید و بر خاطره‌پذیری این سفر بیفزاید.

اکواریوم بزرگ میلان(اکسپو 1906)



شعار اکسپو 2015:

عنوان " تغذیه زمین، انرژی برای حیات" با انتخاب میلان جهت میزبانی اکسپو 2015 توسط ایتالیا مطرح گردید تا شرکت کنندگان در این نمایشگاه نقطه نظرات و همفکری خود را در مباحثی همچون راهکارهایی جهت تضمین تامین آب و غذا برای تمامی ساکنان زمین – افزایش امنیت غذایی – حفظ تنوع گیاهی و جانوری و مباحث دیگری در رابطه با عنوان انتخابی نمایشگاه که یک مشکل همگانی است، به چالش بکشند.
این مباحث با هدف شبیه‌سازی مناقشه اصلی جهان هستی که در رابطه با تغذیه و تامین مواد غذایی برای همگان صورت می گیرد به صورت روزانه و در قالب کنفرانسها و سمینارهای مختلف برگزار می گردد. هدف نهایی این مباحث این است که شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان با این سوال روبه رو شوند که چطور رفتارها و فعالیتهای امروزه بشر در فردای نسل آینده تاثیرگذار خواهد بود.
عنوان " تغذیه زمین، انرژی برای حیات "، مشتمل بر5 بخش می باشد که قسمتهای مختلف سایت نمایشگاهی را به هم متصل می سازد و هر کدام از این بخشها برداشتی متفاوت از نمایشگاه اکسپو 2015 ارائه خواهند کرد

داستان بشر و مواد غذایی:

مباحثی مشتمل بر مضامین هنری، نحوه امرار معاش، مسکن، تجارت و داد و ستد نسل بشر در طول تاریخ را در بر خواهد گرفت. این بحث از ناچاری نسل بشر در رابطه با تامین مواد غذایی شروع شده و وابستگی جوامع مختلف به روشها و تکنیک های کشاورزی، زراعت و انواع مواد غذایی، توسعه و تغییرات ایجاد شده در طول زمان بر روی آنها را مورد بحث قرار می دهد.

قحطی در برابر خوشگذرانی (ناسازگاری دنیای معاصر):

امروزه نصف جمعیت جهان در فقر غذایی به سر می برند و هر روزه بر اثر سوء تغذیه شاهد مرگ و میر تعداد زیادی از این افراد هستیم در حالی که نیم دیگری از افراد بر اثر بد غذایی و خوشگذرانی و افراط در مصرف انواع مواد غذایی به انواع بیماریهای گوناگون مبتلا هستند. هدف از این بحث این است که چگونه می توان این تناقض را با استفاده از آموزش و پیگیریهای جهانی و مهندسی اجتماعی حل کرد.

آینده غذا و مواد غذایی:

چه نوع غذاهایی در آینده خورده خواهند شد؟ رژیم اصلی غذایی کودکان ما را چه غذاهایی تشکیل خواهد داد؟
اولین قدم در پاسخ به این سوالات افزایش سطح دانش و دانسته‌های نسل بشر و در قدم بعدی مباحثی در رابطه با روشهای کشاورزی و راهکارهای افزایش کیفیت محصولات غذایی و تغذیه جهانی خواهد بود.

امنیت غذایی = برابری و تساوی در جهان:

اینکه چگونه ممکن است که بشریت را در رابطه با حفظ منابع غذایی حساس ساخت تا بتوان توازن و تعادل بین تولید و مصرف انواع مواد غذایی و منابع طببیعی برقرار کرد. طرح این پرسش در راستای تمرکز اصلی اکسپو 2015 بر حفظ منابع گیاهی و جانوری است.

طعم و مزه به عنوان یک علم:

گرچه خوردن مواد غذایی به تنهایی مهم است، ولی می‌تواند بسیار شادی آفرین و مفرح هم باشد. مخلوطی از انواع طعم و مزه‌ها و سلایق مختلف با فرهنگهای گوناگون، گویای داستانی ویژه از هر کدام می باشد. بازدیدکنندگان با مشاهده غذاهای گوناگون با طعم های متنوع از فرهنگهای مختلف، ذائقه خود را امتحان کرده و راه‌های طعم دادن به مواد غذایی به شیوه فرهنگ‌های مختلف را یاد می‌گیرند.


موضوع اصلی و موضوعات فرعی:

برای این‌که از منظرهای متنوع بر موضوع اکسپو میلان 2015 تاکید کرد، موضوع اصلی اکسپو به 7 موضوع فرعی تقسیم می شود:

1- علم و تکنولوژی برای سلامت، بهداشت و کیفیت غذا. این موضوع فرعی در مورد تولیدات تازه و معیارهای بازرگانی است که سلامت غذا( کمیت و کیفیت غذا) را برای همه و همچنین توسعه‌ی پایدار غذا را تضمین می‌کند.
2- علم و تکنولوژی برای کشاورزی و تنوع زیستی{ تنوع موجودات زنده}، یافتن تعادلی میان کشاورزی و جنگل‌داری، دام‌داری، ماهیگیری، پرورش ماهی و منابع طبیعی، تحقیق و بررسی مسائل علمی، تکنولوژیکی و اخلاقی توسعه‌ی پایدار.
3- نوآوری در زنجیره‌ی غذایی- کشاورزی
علم، تکنولوژی، دانش سنتی و نیازهای مصرف کننده‌ی جدید به فرآیند تولید و تولیدات غذایی آینده.
4- آموزش رژیم غذایی
خانواده‌ها، مدارس، شرکت‌ها،‌انجمن‌ها و جوامع علمی با همکاری یکدیگر تغذیه‌ی مناسب را تبلیغ می‌کنند
5- غذا برای شیوه‌ی زندگی بهتر
این موضوع به رابطه‌ی غذا و سلامت می‌پردازد.
6- غذا و فرهنگ
این موضوع به گفتگو و تبادل میان هویت‌های اجتماعی مختلف دنیا در مورد غذا می‌پردازد، همچنین گفتگو در مورد سنت‌های فرهنگی و هنری مربوطه.
7- همکاری و توسعه‌ی غذا
این موضوع در مورد توسعه‌ی ابزارها و تکنیک‌های همکاری، توسعه‌ی شیوه‌های یافتن شرکای بین‌المللی ضمن در نظر گرفتن و احترام به خصوصیات شرکا و توجه به نوآوری‌های شرکاء می‌باشد.

مناطق موضوعی "Thematic Areas" :

موضوع اصلی اکسپو به اشکال مختلف و خلاقانه‌ای تفسیر خواهد شد و این تفسیرها به شکل نمایشگاه‌های موقت، بناها، نمایش‌های سرگرم‌کننده و دیدنی‌ها به نمایش درمی‌آید. این نمایش‌های خلاقانه، مناطق موضوعی نام دارند.
در مناطق موضوعی، برگزارکننده بر جنبه‌های خاص موضوع متنوع اکسپو و موضوع‌های فرعی آن توجه می‌کند. با مطالعه‌ی تحلیلی گروه‌های مختلف بازدیدکنندگاه بالقوه، برگزارکننده‌ی اکسپو، علائق اصلی و انتظارات این گروه‌ها را به 3 دسته تقسیم نموده است:
1- تغذیه: فرهنگ و سنن ملل دنیا در طی هزاران سال، تنوع غنی محیط‌های طبیعی و موجودات زنده و همچنین پیشرفته‌ترین سیستم‌های تولیدی و تکنولوژیکی، فرآیندی به نام تغدیه را پدید آورده‌اند. علاوه بر این، غذا تجربه‌ای لذت‌بخش، ابزاری برای کسب دانش و فرصتی برای کشف ارزش‌های روابط انسانی و همبستگی بشر است.
2- سلامت: تعادل فرآیندهای طبیعی در انسان و رابطه‌ی بشر با دنیای پیرامون، سلامتی را تشکیل می‌دهد. غذا راهی است برای درک عملکردهای فیزیولوژیکی بدن انسان و درک تمام موجودات زنده‌ای که دنیای حیرت‌انگیز ماهیت طبیعت را تشکیل می‌دهند.
3- رفاه( سلامت و خوشبختی): رفاه نه تنها شرایط فیزیکی داشتن تعادلی طبیعی است بلکه توانایی داشتن رابطه‌ای مثبت و پایدار با جهان است.

تغذیه، سلامت و رفاه نه تنها عناصر اصلی موضوع اکسپو 2015 هستند بلکه هسته‌ی سنت ایتالیایی یا « سبک ایتالیایی زندگی» را تشکیل می‌دهند. در نتیجه، ایتالیا و فرهنگ آن با موضوع اکسپو میلان 2015 همخوان هستند و میلان را میزبانی فوق‌العاده برای این رویداد می‌کند.


لوگوی اکسپو 2015:




لوگوی طراحی شده برای میلان که توسط تعداد کثیری از دانش آموزان رشته های هنر، گرافیک، مد، طراحی صنعتی و از بین انبوهی از طرحهای ارائه شده انتخاب گردید حاوی حروف، نمادها و رنگهایی است که هر کدام مفهوم خاصی را در بیننده القا می کنند.


در این لوگو از سه رنگ پایه زرد، آبی و قرمز جهت ایجاد رنگها و سایه های رنگی مختلف استفاده شده است و طراحی و جای دادن چهار حرف "EXPO" و چهار رقم "2015" به گونه ای زیرکانه در لوگوی اکسپو 2015 میلان جلوه خاصی به آن داده و بیننده را مجذوب خود می سازد.
این آرم را می توان به صورتهای مختلفی تفسیر کرد. رنگهای پایه ادغام شده با اشکال خطی در عین سادگی نشان دهنده چند فاکتور مختلف است ازجمله اینکه، نشان دهنده ماهیت وجودی غذاها(غذا به عنوان یکی از عناوین برنامه‌های اکسپو ۲۰۱۵) است به طوریکه می توان با ترکیب چند ماده غذایی ساده، تعداد متنوع و گوناگونی از انواع خوراکیها با مزه های متفاوت تهیه کرد همچنین بیانگر نور و انرژی است که در آن رنگهای ساده و ابتدایی چگونه می توانند با هم ترکیب شده و انواع سایه ها و رنگهای دیگر را تشکیل دهند.

سمبل اکسپو 2015:

(Foody)کاراکتری که سمبل اکسپو میلان 2015 میباشد مظهر موضوعات اصلی این رویداد به شیوه ای شاد, اصیل و قدرتمند است.Foody صادق, عاقل و قابل احترام و طرفدار واقعی غذاهای خوش طمع و سالم است.Foody همچنین طرفدار جامعه, تنوع و غذا در وسیعترین مفهوم, به عنوان منبع زندگی و انرژی است.بنابر این منطقی است که کاراکتری که سمبل نمایشگاه اکسپو میلان است خانواده ای باشد متشکل از 11 عضو که هر کدام شخصیت منحصر به فرد خود را دارند و روی هم رفته یک چهره شاخص را نمایش میدهند.انها همکاری ایده ال بین ان دسته از کشور های جهان را نمایش میدهند که باید چالش های مواد غدایی سیاره زمین را به گونه ای مثبت و با انرژی و به عنوان یک خانواده واقعی متحد, اداره کنند.







ترجمه:Helensj
منبع:expo.2015.org


دلایل انتخاب میلان به عنوان میزبان اکسپو 2015:

شهر میلان، اولین بار در 28 آوریل 1906، میزبانی نمایشگاه بین المللی را در پارک سمپیون (Parco Sempion) با 200 پاویلیون، برعهده گرفت و موفقیت‌ها و تجارب این شهر در برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ و جهانی یکی از دلایل انتخاب دوباره این شهر پس از گذشت یک قرن به عنوان میزبان اکسپو 2015 شد.

تغذیه، سلامت و رفاه نه تنها عناصر اصلی موضوع اکسپو 2015 هستند بلکه هسته‌ی سنت ایتالیایی یا « سبک ایتالیایی زندگی» را تشکیل می‌دهند. در نتیجه، ایتالیا و فرهنگ آن با موضوع اکسپو میلان 2015 همخوان هستند و میلان را میزبانی فوق‌العاده برای این رویداد می‌کند.

منابع:
iranorganic.org
fair.farhang.ir
expo.2015.org
 

پیوست ها

  • aquarium.jpg
    aquarium.jpg
    59.4 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • 1394107138-foodygiusta.jpg
    1394107138-foodygiusta.jpg
    22.7 کیلوبایت · بازدیدها: 0
آخرین ویرایش:

helensj

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
**بخش های مختلف محوطه نمایشگاهی اکسپو میلان 2015**

**بخش های مختلف محوطه نمایشگاهی اکسپو میلان 2015**

**بخش های مختلف محوطه نمایشگاهی اکسپو میلان 2015**

این محوطه که در مساحتی بالغ بر یک میلیون متر مربع گسترده شده و در محل تلاقی دو خیابان مهم و اصلی Cardo وِDecumano ساخته شده است. این محوطه بگونه ای ساخته شده که بیننده در همان لحظه ورود به سایت نمایشگاهی با کمی دقت در عناصر و سازه هایی که هرکدام بیانگرمفهوم خاصی هستند به مفهوم وعنوان نمایشگاه اکسپو پی می برد. بخشهای مختلف سایت نمایشگاه اکسپو ۲۰۱۵ میلان به شرح زیر است:

محوطه اکسپو2015









محل برگزاری اکسپو ۲۱۰۵ میلان:

دلیل اینکه تقاطع دو خیابان Cardo و Decumano به عنوان محل برگزاری اکسپو 2015 در نظر گرفته شد این بود که بازدید کنندگان براحتی مسیرهای خود را در میان قسمتهای مختلف سایت نمایشگاهی پیدا کنند.خیابان Decumano که از شرق تا غرب محوطه نمایشگاهی امتداد دارد، در بردارنده پاویلیون کشورهای مختلف شرکت کننده و همچنین وظیفه ارتباط دادن بین بخش شهری وروستایی سایت نمایشگاهی را بر عهده دارد.خیابان Cardo وظیفه ارتباط دادن سایت نمایشگاهی را از شمال تا جنوب بر عهده دارد و تمام غرفه ها و صنایع ایتالیایی در امتداد این خیابان قرار گرفته اند.
در طراحی دو خیابان اصلی سایت اکسپو2015 از صلیب الهام گرفته شده است.صلیب نمادبسیاری از اکثر شهرهای اروپایی (مانند رومان camp یا castrum) است. الهام گرفتن از صلیب در طراحی ۲ خیابان اصلی سایت EXPO2015 به همین دلیل است این دو خیابان عمود برهم عبارتند از :
decumano:

خیابان اصلی سایت اکسپواست که از کل سایتاکسپوعبور می کندو از غرب تا شرق سایت اکسپوکشیده شده است. طول این خیابان ۱٫۵km است و به خیابان جهانی معرف است در ۲ طرف این خیابان غرفه ۱۳۰ کشور وجود دارد وبه صورت سمبلیک این خیابان محل مصرف غذا (شهر) را به محل تهیه غذا یعنی (روستا) وصل میکند ورابطه مابین این دو مکان را به خوبی به نمایش میگذارد.
cardo:

این خیابان decumano رابه صورت قائم در محلی به نام piazza itali قطع میکند. طول این خیابان برابر ۳۵۰m است وشمال به جنوب سایت اکسپو را به هم وصل میکند در شمالی ترین قسمت این خیابان غرفه اصلی ایتالیا palazzo italiaقرار دارد.این دو خیابان در مکانی همدیگر را قطع میکنند که piazza itali نام دارد ومکانی است که همه فرهنگ ،سنت وصنعت غذایی ایتالیا به نمایش درمی آید.
piazza italia:

میدانی که دو خیابان cardo و decumano همدیگر را قطع میکنند وبه طور سمبلیمک مکانی است که ایتالیا با بقیه جهانیان ملاقات میکند






خیابان Decumano





در امتداد این ۲ خیابان جاذبه های دیدنی وگردشگری اصلی سایت اکسپو قرار دارند که عبارتند از:

  1. دریاچه lake Arena
  2. تپه های مدیترانهMeditranean hill
  3. Open-Air theatre
  4. Expo center


پاویلیون ایتالیا:

این پاویلیون که در راستای معرفی غذاهای محلی وصنایع متمرکز شده است، در امتداد خیابان Cardo و در ساختمان پارلمانی Palazzo Italia که مکانی جهت برگزاری مراسم‌ها و نشست‌های عمومی و بین‌المللی بین دولتمردان ایتالیا و کشورهای شرکت کننده است، واقع شده و به عنوان مرکز ابداعات و نوآوری های حوزه فناوری تاسیس شده است.





محوطه اطراف دریاچهArena:

از این محوطه که در شمالی ترین بخش نمایشگاه واقع شده، به عنوان مکانی جهت استراحت و همچنین برگزاری بازیهای آبی، آتش بازی، انواع کنسرت و نمایش هنری استفاده می شود.
آب اصلی ترین و مهمترین عنصر برای تداوم حیات، نقش اساسی در تحقق عنوان اکسپو 2015 بازی می کند. بدین جهت از این دریاچه هم به عنوان تداعی کننده عنصر آب و هم یادآور کانالهای آبی که به عنوان نماد شهر میلان شناخته می شوند استفاده شده است.

دریاچه (LAKE ARENA):در این مکان شما شاهد اجرایی مراسم جلوه های ویژه آب به همرا آتش ،اجرای کنسرت های وبرنامه های هنری و.. هستید. که این برنامه ها بررویدرخت زندگی وبا حالت شناور برگذار میشودیکی دیگر از شگفتی های دیگر سایت اکسپو در امتدار خیابان CARDOو در انتهایی ترین قسمت شمالی این خیابان واقع شده است. این دریاچه مصنوعی داریی ۳۰۰۰ صندلی برای تماشایی مراسمها و کنسرت ها می باشد که در فضایی با مساحت ۲۸ هزار مترمربع جایی داده شده است.

این دریاچه توسط ۱۰۰درخت که به صورت سه ردیف دایره ای شکل هستند احاطه شده است کف این دریاچه توسط سنگ ریزه های سیاه پوشانیده شده که این عمل باعت ایجاد حالت آینه ای برای بازتاب نور در هنگام اجرایی مراسم آب و آتش ورقص نور است که در شب یک منظره زیبا وجذاب به وجود می آورد.

این دریاچه ومحیط اطراف آن در یک تایم میتواند ۲۰۰۰۰ نفر را در خود جایی دهد در وسط این دریاچه یک فواره ویک درخت به نام ( درخت زندگی ) به حالت شناور روی آب هستند این دریاچه بامحیط اطرافش بزرگترین مکان در سایت اکسپو است که داری قطر ۹۰ متر میباشدآب ابن دریاچه از کانال VELLORESI CANAL می آید سایت اکسپو به ۲ دلیل از آب این کانال استفاده میکند.


  1. به نحوی کانال VILLORESI نماد شهر میلان بوده وهست
  2. از طرفی این آب به طریقی با شعار اصلی اکسپو که (تغذیه سیاره -انرژی برای حیات ) مرتبط است

این کانال داری طول ۴ کلیومتر وعرض ۴ متر میباشد ودر ۹۰هزار متر مربع سایت اکسپو گسترش داده شده است هدف دیگر این کانال آبیاری گیاهان سایت اکسپو وجلوگیری از آلوده شدن محیط زیست سایت اکسپو میباشد در واقع این سایت قسمتی از پروژه عظیم در میلان است که به نام WATERWAY هدف اصلی این پروژه آبیاری منطقه غرب میلان برای آبیار ی این منطقه است




دریاچه Arena و کانالVILLORESI:








درخت زندگی(Tree Of Life):


 
آخرین ویرایش:

helensj

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
ادامه:**بخش های مختلف محوطه نمایشگاهی اکسپو میلان 2015**

ادامه:**بخش های مختلف محوطه نمایشگاهی اکسپو میلان 2015**


مرکز اکسپو:

این مرکز در غربی‌ترین بخش سایت نمایشگاهی قرار گرفته است که از آن به عنوان فضایی سرپوشیده جهت امور فرهنگی و سرگرمی استفاده می شود که از سه بخش مستقل تحت عنوان، تالار سخنرانی، محوطه برگزاری جلسات و فضای باز تشکیل یافته است.

تئاتر در فضای باز:

مهمترین جذابیت بخش جنوبی سایت نمایشگاهی، بخش تئاتر در فضای باز است. محوطه عظیمی که برای برگزاری رویدادها در فضای باز در نظر گرفته شده است.

یکی از بهترین جاذبه های گردشگری سایت اکسپو است که در امتداد خیابان cardo ودر قسمت جنوبی این خیابان واقع است .یک فضای باز برای اجرایی رویدادهای (کنسرت،سخرانی،برنامه های آموزشی و…) طراحی شده که میتواند ۱۱هزار نفر را در یک تایم در خود جایی دهد این تئاتر توسط شبکه بندی های چمن کاری شده طراحی شده است وساختمان روبه روی بازدیدکنندگان انرژی خود را از پنل های سلول خورشیدی موجود روی سقف این ساختمان تامین میکند که به نوبه خود تداعی کننده شعار اکسپو میلان (استفاده از انرژی های تجدید پذیر) است











تپه مدیترانه‌ای:

این بخش که در انتهایی‌ترین بخش شرقی سایت نمایشگاهی قرار گرفته است، معرفی کننده کشاورزی و گیاهان نباتی اکوسیستم مدیترانه ای به صورت نمادین می باشد.
یکی از بخشهای قابل توجه در این قسمت، بخش Slow Food است که در نقطه مقابل غذاهای Fast Food قرار دارد. در این بخش از نمایشگاه اکسپو بازدید کنندگان با طعم و غذاهایی از سراسر دنیا آشنا شده و عادتهای غذایی جدیدی را تجربه خواهند کرد.
هدف از این قسمت حفظ حیات آینده سیاره زمین است و اینکه به همگان آموخته شود که هر چه در توان دارند در حفظ و بقای محیط زیست انجام دهند.

در شرقی ترین نقطه خیابان Decumano تپه های مدیترانه باارتفاع ۱۲ متر وجود دارند که یکی از بزرگترین و اصلی ترین جاذبه هایی گردشگری سایت اکسپو است در بالای این تپه ها بیشه ای از درختان ودرختچه های زیتون وجود دارد که خود الهام گرفته از جنگل های مدیترانه است .در هنگام شب های مهتابی تپه های مدیترانه یکی از بهترین مکان های اصلی سایت اکسپو برای کسانی که میخواهند یک ویو رومانتیک وجذاب از کل سایت اکسپو داشته باشند است . مسیر پیاده رو این تپه ها درای یک سقف پوشیده که از شما در مقابل بارن وآفتاب محافظت میکند .
این تپه ها همچنین داری درختان بلوط وسرو ودر ختان پنبه است تا برای شما یک خاطره دل انگیز و به یاد ماندی از سایت اکسپو به جا بگذارد.این تپه طوری طراحی شده تا شما را یاد یاد جنگل های مدیترانه بیندازد و درختان زیتون آن غذایی سنتی ایتالیا را به شما یاد آورشود.
در آخر هدف اصلی طراحی این تپه ها این است تا شما را با سیستم کشاورزی وزراعی منتطفه مدیترانه وتنوع محصولات زراعی این منطقه ، ووجود یک عادت غذایی مناسب این منطقه آشنا کنند.




پاویلیون جامعه مدنی:

این پاویلیون در ساختمان CascinaTriulza که ساختمانی تاریخی در منطقه لمباردی است قرار گرفته است. این پاویلیون مکانی است که تنها برای بخشهای خصوصی در نظر گرفته نشده و سازمان‌های بین‌المللی و موسسات عمومی نیز در این مکان بهترین تجربه ها و موفقیتهای خود در زمینه های گوناگون را با جوامع مدنی جهت فعالیتهای مدنی به اشتراک می گذارند.

کاسکینا تریولزا (Cascina Triulza) یکی از مکان های دیدنی میلان ایتالیا ، یک بنای معماری تاریخی در منطقه لامباردی (Lombardy) است که به طور کامل باز سازی شده است. در واقع یک خانه رعیتی باستانی است که در حال حاضر قسمتی از سایت نمایشگاه است.
مزرعه و اطراف آن یکی از سمبل های دوران نظام سرمایه داری و رعیتی میلان است. این ساختمان برای اکسپو میلان ۲۰۱۵ بازسازی شده و برای همیشه به عنوان یک میراث برجسته برای میلان باقی خواهد ماند.
زیربنای ساختمان کاسکینا تریولزا ۷۹۰۰ متر مربع است و یک گروه از سازمان های ملی و بین المللی که به وسیله مناقصه رقابتی انتخاب شده اند و با همکاری اکسپو میلان ۲۰۱۵ مدیریت میشود. غرفه کاسکینا تریولزا، جامعه مدنی پاویلیون (Civil Society Pavilion) سهم شرکت ها در به نمایش گذاشتن مشکلات عمده بشریت را نشان می دهد. تاکید بر تجربه های واقعی و شیوه های موثر و تشویق مردم و کسانی که توانایی ارائه راه حل برای آینده پایدار را دارند و در راستای مضمون نمایشگاه است.
به همین دلیل کاسکینا تریولزا نه نتها یک فضای اختصاص داده شده به بخشی خاص، بلکه محلی است که در آن شرکت ها، نهاد های دولتی و سازمان های بین المللی بهترین دستاوردهای خود را در همکاری با جامعه مدنی پاویلیون به نمایش بگذارند و ترویج دهند. و بازدید کننده ها می توانند به خوبی جاهای دیگر از امکانات غذاخوری و پذیرایی بهره برند.

لیستی از مکان های دیگر:

محوطه نمایشگاه: در این فضا شرکت ها مضمون تغذیه سیاره زمین، انرژی برای زندگی را به نمایش خواهند گذاشت و دانش خود را در زمینه پایداری، بهداشت و تغذیه با دیگر شرکت ها به اشتراک خواهند گذاشت.
فضای رویداد ها: بازدید کننده ها در اینجا می توانند سک سالن کنفرانسی با ۲۰۰ صندلی، یک فضا برای ورکشاپ و آزمایشگاه، و یک حیاط باز ۱۷۰۰ متری آموزش و فعالیت های تفریحی و رویداد های فرهنگی و هنری را ببینند.
فضای بازار: این منطقه توسط شرکت ها و کسب و کار های کوچکی رزرو شده است که محصولات دوست دار محیط زیست و حقوق بشر به فروش می رسانند.






پاویلیون‌های ساخته شده توسط خود شرکت‌کنندگان:

تمامی کشورهای شرکت کننده در اکسپو 2015 می توانند پاویلیون اختصاصی خود را در داخل سایت اکسپو انتخاب کنند و به ساخت آن بپردازند و در ساخت پاویلیونهای اختصاصی خود باید موارد زیر را در نظر بگیرند:

  1. استفاده از مواد تجزیه پذیر و قابل بازیافت
  2. تمام سازه ها باید موقتی و قابلیت بازگشایی داشته باشند
  3. استفاده هر چه بهتر و بهینه از منابع انرژی
  4. اختصاص دادن نصف فضای سازه به عنوان فضای باز
ایران نیز با پاویلیون اختصاصی خود تحت عنوان " غذا و فرهنگ " که اساس آن یک باغ ایرانی است و این باغ نماد تغذیه از خاک، رشد و در نهایت شکوفایی می باشد را متناظر با موضوع اصلی نمایشگاه اکسپو بنا کرده و در این رویداد جهانی شرکت خواهد کرد.


بخش مشارکت‌های عمومی:

این بخش که در شمالی‌ترین قسمت سایت نمایشگاهی قرار گرفته، جهت مشارکت شرکتهای حاضر در نمایشگاه جهت ارائه محصولات و نتایج دستاوردهای خود بنا نهاده شده است. این بخش بهترین فرصت برای کشورهای شرکت کننده است تا طرحهای خود را در زمینه عنوان اکسپو 2015 ارائه داده و طرح های خود را جهت حفظ حیات برای نسل های آینده ارائه دهند.

رستوران و کافه:

مکانهایی جهت استراحت و لذت بردن از انواع غذاها و نوشیدنی‌ها جهت بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است.رستوران ها وکافه هایی خیلی زیادی در کل سایت اکسپو وجود دارد تا که شما در آن کمی رفع خستگی کنید وچیزی بنوشید وبخورید.این مکان ها دارای کیفیت بالای ارئه خدمات در زمینه(نوشیدنی وخوراکی ) هستند تا شما به معنایی واقعی درک درستی از کلمه آسایش ولذت بردن از این مکان ها داشته باشید.این مکان ها در فاصله های منظم در طول خیابان DECUMANO و پیرامون کانال VELLORESI CANAL وجود دارند.مواد ووسایلی که برای ساخت این کافه ها ورستوران ها استفاده شده است و پس از پایان نمایشگاه در ساختمان ها وبناهای دیگر از آنها استفاده می کنند


فضای سبز(HORTUS):


فضا های سبز ایجاد شده دراطراف سایت اصلی اکسپو که بیشترین فضایی سایت اکسپو را در بر میگیرند برای برگذاری رویداد های مرتبط با موضوع های اصلی اکسپو میلان طراحی وساخته شده اند که به صورت یک حلقه کل سایت اکسپو را پو شانیده اند این فضا همانندیک جنگلی است با ۵/۰۰۰ در خت ۳۴/۰۰۰ درختچه ودر فضایی با مساحت ۸۰/۰۰۰ متر مربع جایی داده شده است.
نکته مهم دیگر وجود ۵ کیلو متر فضایی سبز مابین سایت اکسپو ومحیط خارج از شهر میلان واطراف شهر به عنوان یک سد وسیع در مقابل آلودگی هوا عمل می کند




مکان‌های موضوعی و خاص:

موضوع اصلی اکسپو 2015 تحت عنوان " تغذیه جهانی، انرژی برای حیات " توسط 5 بخش مختلف اکسپو به توضیح و بیان عنوانی که برای این نمایشگاه انتخاب شده می پردازد. این اماکن نزدیک به ورودی اصلی و سایر نقاط کلیدی محوطه نمایشگاهی قرار گرفته اند که در بر دارنده شور و هیجان خاصی برای کودکان و بزرگسالان می باشد. این پنج بخش عبارتند از:

پاویلیون صفر(ابتدایی):

پروژه ای که بازدیدکنندگان از نمایشگاه اکسپو 2015 را با بخشهای مختلف سایت نمایشگاهی آشنا می سازد. تغییرات و تولیداتی که نسل بشر از زمان پا نهادن بر روی این کره خاکی ایجاد کرده و چه تمدنها و فرهنگهایی در طول زمان ایجاد شده، مفهومی است که در این قسمت به بیننده القا می شود.
داخل این مجموعه فضاهایی قرار گرفته که فرآیند تولید منابع غذایی، سیر تکاملی صنعت کشاورزی و فرهنگ تغذیه ملل مختلف را نشان می‌دهد. این پاویون از صنعت کشاورزی حمایت کرده چراکه اولین پیشه‌ای بوده که انسان از ۱۲۰۰۰ سال پیش به آن پرداخته و مواد غذایی خود را از این راه به دست آورده امروزه نیز ۹۵ درصد از غذای مردم از این راه تأمین می‌شود.

بخش غذاهای آینده:

این بخش که در قسمت جنوبی سایت نمایشگاهی قرار دارد بیانگر کاربردهای تکنولوژی نوین در زنجیره غذایی است. در این بخش اثرات و برهم کنشهایی که فعالیتهای نسل بشر بر روی مواد غذایی داشته و یا خواهد داشت مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

پارک کودکان:

مکانی که جهت حفظ و ترویج حقوق کودکان و پتانسیل آنها طراحی شده است. پارک کودکان محلی است که از طریق شادی و تفریح اقدام به تحقق شعار اکسپو 2015 می کند و کودکان می توانند علاوه بر لذت بردن از فعالتهای مختلف و بازیهای آموزشی، به استراحت نیز بپردازند.
هدف اصلی این پارک این است که کودکان در یک محیط طبیعی و واقعی، و در عین حال ساختگی و مجازی قرار گیرند تا با زندگی در دنیای آینده بیشتر آشنا شوند.

پارک زیست گیاهی و جانوری:

پروژه پارک زیست گیاهی و جانوری که بر اساس توان علمی، کشاورزی و غذایی میلان ساخته شده است بیانگر تغییرات و آسیب هایی است که فعالیتهای بشر در زمینه های مختلف بر اکوسیستم و محیط اطراف دارد.
مباحث این بخش نتیجه ادغام فرهنگ و طبیعت به عنوان ماحصل تمدن بشری است که در طول قرنها در قسمتهای مختلف کره خاکی و از طریق روشهای مختلف کشت، پرورش، نحوه شکل دهی و شخم زمین بدست آورده است.
 
آخرین ویرایش:
بالا