اپل زبان برنامه نویسی Swift 2 را معرفی کرد!

SHM.IT

عضو جدید
کاربر ممتاز
در خلال کنفرانس WWDC سال گذشته، اپل از زبان برنامه نویسی جدیدی به نام Swift رونمایی کرد که اساسا راه جدیدی برای تبدیل خلاقیت به تحرک بود. این زبان برنامه نویسی به سادگی پایتون، اما به قدرت زبان‌های خانواده C بود.
اما این ویژگی‌ها برای توسعه دهندگان کافی نبود و آن‌ها موارد بیشتری را خواستار شدند. امسال اپل بسیاری از این درخواست‌ها را برای توسعه دهندگان فراهم کرده اما مهم‌تر از همه اینکه کوپرتینویی‌ها حالا به این افراد کلید‌هایی داده که بتوانند از خود مواظبت کنند.



به نقل از دنیای فناوری اطلاعات : در کنفرانس WWDC امسال Swift 2 معرفی شد که نسبت به نسخه سال گذشته بهبودهای فراوانی در آن اعمال گشته و عملکرد بهتری را در اپلیکیشن‌های نوشته شده توسعه دهندگان از خود نشان می‌دهد. در نسخه جدید همچنین بهینه سازی‌های جدیدی اعمال شده که مدیریت خطاها را بهتر از قبل می‌توان مدیریت کرد و نیز هشدارهای بهتری در بخش‌های مختلف به توسعه دهندگان نمایش می‌دهد. البته این تمام تغییرات نیست و حالا می‌توان در کامنت‌های خطوط برنامه نویسی بخش‌های دلخواه را مارک‌دار کرد. این ویژگی به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا به طور مؤثرتری در هنگام کدنویسی برای خود توضیحات را به رشته تحریر درآورند.

درهرحال، بزرگترین خبر اپل در معرفی Swift 2 این بود که حالا این زبان برنامه نویسی متن باز شده. بله، توسعه دهندگان می‌توانند بر اساس نیاز خود از این زبان برنامه نویسی بهره گرفته و آن را تغییر دهند، البته این مورد باعث گسترش بیشتر Swift نیز خواهد شد. باز شدن درب‌های زبان برنامه نویسی مورد بحث، سیل عظیمی از توسعه دهندگان را به استفاده از آن به راه می‌اندازد و اینطور که پیداست بزودی شاهد اپلیکیشن‌های نوشته شده با Swift که بر روی پلتفرم‌های غیر اپلی اجرا می‌شوند نیز خواهیم بود.


البته گذشت زمان است که همه چیز را در مورد این بروزرسانی در زبان برنامه نویسی جدید اپل مشخص خواهد کرد. طبق اعلام شرکت مورد بحث، Swift 2 در اواخر سال میلادی جاری منتشر خواهد شد و این در شرایطی است که iOS 9 از ماه جولای به صورت عمومی نسخه آزمایشی خود را عرضه می‌کند. جالب اینجاست که اپل اقدام به انتشار ابزارهایی برای توسعه دهندگان لینوکسی هم کرده که این یعنی ساختن اپلیکیشن برای پلتفرم‌های اپل را حالا می‌توان از طریق سایر سیستم‌عامل‌ها نیز انجام داد. تا پیش از این برای ساخت اپلیکیشن‌های پلتفرم‌های مختلف اپلی، توسعه دهندگان باید حتما از سیستم عامل این شرکت بهره می‌بردند.

منبع:worldit
 
بالا