اولین دنیای مجازی مسلمانان در فضای مجازی

Smaryam

عضو جدید

اولین دنیای مجازی مسلمانان که شبیه به Second Life، چندي است که ساخته شده.
این دنیای مجازی اسمش Muxlim Pal هست و کاربران میتونند با داشتن یک آواتر کارتونی تو این دنیا زندگی مجازی رو برای خودشون ترتیب بدن! هدف این سایت ترویج بیشتر دین اسلام هست.
کاربران در این دنیای مجازی میتونن با پول های آنلاینی که جمع کردن برای دوستانشون هدیه بخرن یا واسه خودشون وسایل و خوردنی نظیر چای و … بخرن! یا اینکه به اتاق خودشون برای زندگی برند و یا نماز بخونن و…
هرکس میتونه شخصیت خودش رو انتخاب کنه! یا متناسب با شخصیتش خودش رو تو این دنیای مجازی درست کنه یا بعد شخصیتش رو تغییر بده!
محمد کسی که این پروژه رو به اجرا درآورد میگه: ما یه سایت مذهبی درست نکردیم ما فقط سایتی رو درست کردیم که بتونه طرز زندگی مسلمانان رو ترویج کنه!
این سایت به کاربران زندگی دوستانه و یا خانوادگی رو پیشنهاد میکنه که معمولاً با بقیه سایتها تفاوت داره، البته یه موضوع محمد رو برای باز کردن این سایت میترسوند و اذیتش میکرد که به گفته خودش اون از اینکه این سایت بازشه ولی مسلمانی از این کار باهبر نشه یا دوست نداشته باشه!
این دنیای مجازی بار ساحلی و شاپینگ سنتر! و… داره علاوه بر اینکه از هرکس اتاق شخصی خودشو داره و میتونه دکوراسیون خونش رو عوض کنه!
ثبت نام تو این سایت رایگان هست و هرکس بعد از ثبت نام مقداری پول برای خرید لباس و… داره و بعد میتونه با انجام دادن کارهای خاصی پول بیشتری رو جمع کنه و چیزهای بیشتری بخره.
و اما انتقاداتي که به اين سايت وارد مي کنند! از نظر منتقدان، این سایت از نظر منتقدان سایت های بی بی سی و فاکس نیوز اینطور معرفی شده: ***ی وجود نداره، شرابی وجود نداره، دارویی وجود نداره، زنی وجود نداره، البته زن وجود داره اما زنها دارای روسری هستن!
اما به نظر اکثر کارشناسان، درست کردن این سایت طرح جالب ولی تکراری بوده و چون این سایت تازه نسخه اولش رو راه اندازی کرده ولی این نقد فاکس نیوز هم اصلاً جالب و منطقی نبود به نظر من چون داشتن روسری نمیتونه دلیلی برای نبودن زن باشه!
این سایت از نظر فنی و گرافیکی زیاد مثه second life نیست یعنی second life ازش بهتره و بخاطر اینکه از چهره های کارتونی و معمولی برای شناختن افراد استفاده میشه اون رو بیشتر شبیه به Sims میدونن!
صفحه اول سایت: muxlim.com
صفحه اول اطلاعات دنیای مجازی مسلمانان: muxlim pal
 
بالا