اولین بیمار پیوند دو پای جهان مجبور به قطع عضو شد

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]

[/h]
» سرویس: علمي و فناوري - علمي
کد خبر: 92032414146
جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۲



یک بیمارستان اسپانیایی تائید کرده که اولین بیمار جهان که دو پای پیوندی دریافت کرده بود، مجبور به قطع پاهای خود شده است.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، بنابر اعلام مسوولان بیمارستان La Fe در والنسیا، این قطع شدگی پس از ابتلای بیمار به یک بیماری نامرتبط که وی را مجبور به قطع مصرف داروهای سرکوبگر سیستم ایمنی کرده بود، انجام شد.

به گفته پزشکان، درمان این بیماری نامشخص ضروری‌تر بوده است.

این پیوند در سال 2011 توسط دکتر جراح، پدرو کاواداس انجام شده بود که پیش از آن اولین عمل پیوند دو دست را در سال 2006 انجام داده بود.

این بیمار که نام وی ذکر نشده و هر دو پای خود را در یک سانحه رانندگی از قسمت زانو از دست داده بود، در دهه 20 سالگی خود تحت عمل پیوند هر دو پا قرار گرفته بود.

دکتر کاواداس و تیمی متشکل از 50 پزشک در یک عمل بیش از 10 ساعته پاهای جدید را به بیمار متصل کردند. این عمل شامل اتصال عصبها، عروق خونی، عضلات، تاندونها و ساختار استخوانی بود.

این بیمار باید برای بقیه عمر خود از داروهای سرکوبگر سیستم ایمنی استفاده می‌کرد، اما از آنجایی که این داروها فرآیند درمان بیماری دیگر او را پیچیده کرده بود، مجبور به قطع آنها شد.

این بیمارستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: در این موارد، پروتکل این است که اگر اندام پیوند شده حیاتی نباشند، باید از بدن بیمار جدا شوند تا بیمار بتواند درمان بیماری جدی‌تر و ضروری‌تر را دنبال کند.
 

Similar threads

بالا