forough gh
عضو جدید
امیدوارم بعد از دیدن این عکس ها و مطالب به اهمیت خرافه زدائی واقف شویم!
باید فکر جامعه ی مریضمون رو درمان کنیم! مطمئنا تا این چنین تقکرات و اعتقاداتی هست جلادان و مردم فریب ها هم خواهند بود!
حتی اگر مردم فریبها کلاً از بین بروند درصورت وجود این نوع تفکرات، دوباره مثل علف هرز و ویروس مضر رشد می کنند و جامعه رو مریض و مریض تر می کنند!
اخیرا تعدادی از موسسات فرهنگی با چاپ مطالبی در مورد علائم ظهور امام زمان این چنین نقل قول کرده اند که چندی قبل ايت الله بهجت درحين وضو گرفتن بيهوش مي شوند که پس از بهوش آمدن علت را جويا مي شوند که در جواب مي فرمايند در همين لحظه قاتل امام زمان در اصفهان متولد شده است.
آگاهان گسترش خرافات و استفاده از اعتقادات مذهبی را حاصل استفاده های سياسی از باورهای عمومی می دانند که هم به باورهای اعتقادی مردم لطمه زده و هم راهی در برابر شیادان باز کرده است
به اين چند خرافه كه در مطبوعات داخل کشور در این چند سال انتشار يافته نگاهی بياندازيد
آگاهان گسترش خرافات و استفاده از اعتقادات مذهبی را حاصل استفاده های سياسی از باورهای عمومی می دانند که هم به باورهای اعتقادی مردم لطمه زده و هم راهی در برابر شیادان باز کرده است
به اين چند خرافه كه در مطبوعات داخل کشور در این چند سال انتشار يافته نگاهی بياندازيد
گوش كردن موسيقی
دختر جوانی در هلند در زمان تلاوت قرآن توسط مادرش با صدای بلند به موسيقی گوشمیكرد. هنگامی كه با اعتراض مادرش مبنی بر كم كردن صدای موسيقی مواجه میشود به اوو كتاب قرآن اهانت میكند.اين دختر هنگامی كه میبيند با وجود مخالفت او بازمادرش به خواندن قرآن با صدای بلند ادامه میدهد، قرآن را به زور از دست مادرشمیگيرد و آنرا پاره میكند كه در همان حال دختر جوان آتش گرفته و میسوزد. مادردختر برای خاموش كردن دخترش بر روی او پتو میاندازد و بعد از اينكه پتو را از روی او بر میدارد میبيند كه دختر او تغيير چهره داده و به صورت عكسی كه میبينيد درآمده است
مدتی بعد مشخص میشود كه اين خبر از اساس ساختگی بوده است. عكسمربوط به مجسمهای ساخته پاتريشيا پيچی نينی است كه از سيليكون و كائوچو ساخته شده و طرحی در مورد مهندسی ژنتيك مربوط به تكامل حيوانات است و هيچ ارتباطی با موضوعات مذهبی ندارد
مدتی بعد مشخص میشود كه اين خبر از اساس ساختگی بوده است. عكسمربوط به مجسمهای ساخته پاتريشيا پيچی نينی است كه از سيليكون و كائوچو ساخته شده و طرحی در مورد مهندسی ژنتيك مربوط به تكامل حيوانات است و هيچ ارتباطی با موضوعات مذهبی ندارد
ورود سگ به حرم امام رضا
قضيه ورود سگی گريان(!) به حرم امام رضا در مشهد كه عكسالعملهای بسياری برانگيخت از آن موضوعات جالب توجه است. بعد از خبر ورود سگی به حرم و عارضشدن در آنجا فيلم و خبر و كپی گزارش آن دست به دست میگشت و به فروش میرسيد ومطبوعات نيز با كشيدنهالهای از تقدس دور اين موضوع امكان هر گونه تشكيك يا نقدموضوع را از همه گرفتند. سايت اينترنتی انتخاب نيز با آب و تاب و قطعاتی از فيلمويديويی سگ مذكور به اين قضيه بيشتر دامن میزد. سرانجام روزنامه جمهوری اسلامی بعداز چند روز واكنش نشان داد و نوشت
توطئه وارد ساختن يك سگ به حرم مقدس رضا و مطرح كردن خبر آن در پايگاههای اطلاعرسانی كه طی دو هفته اخيرشايعات زيادی را بر سر زبانها به جريان انداخت، با كشف يك باند سودجو و دستگيری عوامل اين باند، خنثی شد
اعضای اين باند، يك شياد و دو نفر از خادمان حرمبودند كه با همدستی همديگر توانستند يك سگ را از قسمت مربوط به بانوان وارد حرمنمايند و تا نزديكی ضريح مطهر ببرند و با فيلم برداری و انتشار خبر آن و تهيه سی دی اقدام به سودجويی نمايند
توطئه وارد ساختن يك سگ به حرم مقدس رضا و مطرح كردن خبر آن در پايگاههای اطلاعرسانی كه طی دو هفته اخيرشايعات زيادی را بر سر زبانها به جريان انداخت، با كشف يك باند سودجو و دستگيری عوامل اين باند، خنثی شد
اعضای اين باند، يك شياد و دو نفر از خادمان حرمبودند كه با همدستی همديگر توانستند يك سگ را از قسمت مربوط به بانوان وارد حرمنمايند و تا نزديكی ضريح مطهر ببرند و با فيلم برداری و انتشار خبر آن و تهيه سی دی اقدام به سودجويی نمايند
چاه عريضه و شيشه مقدس مسجدجمكران
دوسال پيش در محراب مسجد جمكران شيشهای نصب شد و چند لامپ سبز رنگ نيز به آن آويزانشد. كمكم اين قسمت از مسجد به شكل يك جاذبهی سياحتی- زيارتي(!) درآمد و به تدريجبرای آن داستانها و افسانههای شاخداری هم ساختند. زوار در پشت شيشه صف كشيده و آنمحل را زيارت میكردند. تا جايی كه آيتالله مكارم شيرازی در اعتراض به اين عملگفت: «اخيراْ در محراب مسجد جمكران يك تشكيلات شيشهاى سبزرنگ و چراغ درست كردهاندكه كمكم به صورت امامزادهاى درآمده است. مردم براى بوسيدن اين شيشه صف میكشند،كسانی هم هنگام دور شدن عقب عقب میروند مثل كارى كه در حرم امامان و امامزادههامیكنند. بعضیها هم فاتحه میخوانند، عدهاى تعظيم میكنند، بعضی از عوام هممیگويند اينجا قبر حضرت وليعصر(عج) است. حتما چند سال ديگر هم فردى پيدا میشود وكتابی مینويسد كه 70 نفر از اوتاد در اينجا دفن شدهاند. هركس مرتكب اين كار شدهاشتباه كرده است، اين ضربهاى به مسجد جمكران است
پس از اين اعتراض، بلافاصلهاين تشكيلات معجزهآسا و امامزادهی جديدالاحداث از محل محراب جمعآوری شد و البتهآب از آب هم تكان نخورد! اما ذهن خرافهساز مؤمنين قلابی و دكانداران دين هم بيكارنماند و محلی را به نام «چاه عريضه» اختراع كردند و اظهار داشتند كه مردم میتواننداز طريق انداختن عريضه و دعاهای خود در اين چاه از امام زمان بخواهند كه زودتر ظهورنمايد. و البته اين مدت نيز نه تنها عوام كه خواص بسياری هم به اين چاه پناهآوردهاند و عريضه و دستورالعمل و بخشنامه و پيشنهادانتصابات خود را داخل آن چاهمیريزند
سران انجمن حجتيه نيز اخيراً در جزواتی پيشنهاد روز مخصوصی برای تحريك امام زمان به فرج را در جزوهای دادهاند كه هزاران نسخه از آن تكثير شدهاست. در اين جزوه آمده است
يك روز خاص به عنوان انقلاب و اجتماع قلوب و دعای كل مردم ايران و ساير شيعيان در كشورهای مختلف تعيين و به طوری كه تمام مردم جهانمتوجه آن شوند، تبليغ شود. سوگند به خدايی كه جان ما در اختيار اوست، اگر اين روزمشخص شود و تمامی منتظران و شيعيان در اماكن مقدس جمع شوند و فرج را طلب نمايند واگر اين روز معين، روز جمعهای باشد، يقينا مولايمان روز شنبه (فردايش) ظهور خواهندفرمود». همچنين در اين جزوه آمده:«دعا جهت تعجيل در فرج، مثل نمازهای واجب روزانهبر هر زن و مرد مسلمان و مؤمن واجب است و ترك آن مثل ترك نمازهای واجب، گناه كبيرهو موجب كفر است
پس از اين اعتراض، بلافاصلهاين تشكيلات معجزهآسا و امامزادهی جديدالاحداث از محل محراب جمعآوری شد و البتهآب از آب هم تكان نخورد! اما ذهن خرافهساز مؤمنين قلابی و دكانداران دين هم بيكارنماند و محلی را به نام «چاه عريضه» اختراع كردند و اظهار داشتند كه مردم میتواننداز طريق انداختن عريضه و دعاهای خود در اين چاه از امام زمان بخواهند كه زودتر ظهورنمايد. و البته اين مدت نيز نه تنها عوام كه خواص بسياری هم به اين چاه پناهآوردهاند و عريضه و دستورالعمل و بخشنامه و پيشنهادانتصابات خود را داخل آن چاهمیريزند
سران انجمن حجتيه نيز اخيراً در جزواتی پيشنهاد روز مخصوصی برای تحريك امام زمان به فرج را در جزوهای دادهاند كه هزاران نسخه از آن تكثير شدهاست. در اين جزوه آمده است
يك روز خاص به عنوان انقلاب و اجتماع قلوب و دعای كل مردم ايران و ساير شيعيان در كشورهای مختلف تعيين و به طوری كه تمام مردم جهانمتوجه آن شوند، تبليغ شود. سوگند به خدايی كه جان ما در اختيار اوست، اگر اين روزمشخص شود و تمامی منتظران و شيعيان در اماكن مقدس جمع شوند و فرج را طلب نمايند واگر اين روز معين، روز جمعهای باشد، يقينا مولايمان روز شنبه (فردايش) ظهور خواهندفرمود». همچنين در اين جزوه آمده:«دعا جهت تعجيل در فرج، مثل نمازهای واجب روزانهبر هر زن و مرد مسلمان و مؤمن واجب است و ترك آن مثل ترك نمازهای واجب، گناه كبيرهو موجب كفر است
گوسفند مقدس شيبان
درماه محرم سال گذشته در شهر كوچك شيبان نزديك اهواز گوسفندی پيدا میشود كه میگويندروی شاخ سمت چپ او شمشير امام علی نقش بسته است. بلافاصله اين موضوع دهان به دهانگشته و به يك افسانهی مذهبی در منطقه مبدل شده و كمكم به رسانههای سراسری نيزكشيده میشود. مردم دسته دسته برای تماشای گوسفند مقدس به سمت شيبان هجوم میبرند وبه تدريج شايعات عجيب و قویتری در مورد اين گوسفند زبان بسته و از همهجا بیخبرپديد آمد مثلاً اين كه هيچ چاقوی گلويی او را نمیبرد و با بعضی از خواص به طورخصوصی صحبت میكند و احتمالاً پشكل و ادرارش هم شفاست
از اين قضيه مدتها گذشتو ظاهراً تقدس گوسفند هم كمرنگتر شد. برخی آن را شايعهای ساختهی صاحب گوسفندمیدانند كه به هر صورت درآمد خوبی از طريق نذورات مردم خرافی به پای اين «گوسالهی سامری» به جيب زد
از اين قضيه مدتها گذشتو ظاهراً تقدس گوسفند هم كمرنگتر شد. برخی آن را شايعهای ساختهی صاحب گوسفندمیدانند كه به هر صورت درآمد خوبی از طريق نذورات مردم خرافی به پای اين «گوسالهی سامری» به جيب زد
ديگ سمنوی مقدس در قم
سالگذشته نيز خبر میدهند در ديگی كه در روستای ونارج نزديك قم در آن سمنو میپختهاندجای پايی ظاهر شده كه احتمالاً جای پای يكی از ائمه است! اين خبر نيز مانند هر خبرخرافهآميز ديگر به سرعت منتشر شده و دسته دسته مردم عقل باخته برای تماشای ديگسمنوی مقدس به روستای ونارج قم میروند و حتی هيأتهای مذهبی در كنار آن به اجرای مراسم پرداختند و مبلغ هنگفتی برای ساخت جايگاهی ويژه برای آن جمع آوری میشود
زن ببر نمای قم
دوسال پيش يك عكس تبليغاتی از چهرهی زنی با صورت ببر كه توسط فتوشاپ ساخته شده،متعلق به يك موسسه تبليغاتی در كرمانشاه در يكی از مطبوعات محلی چاپ میشود. بعد ازمدتی اين عكس در قم كپی و تكثير شده و شايعهای پديد میآيد كه زنی به مقدسات اهانتنموده و به اين صورت درآمده و او را دستگير كردهاند. قدرت تهييج و تحريك اين شايعهچنان است كه به زودی مردم به سمت پاسگاه شيخآباد در منطقه نيروگاه قم هجوم میبرندو از عوامل انتظامی میخواهند تا زنی كه ادعا میشود به خاطر پاره كردن قرآن كريم وريختن آن در زبالهدانی و تبديل شدنش به صورت ببری كه نيمی از صورتش به شكل انساناست و مانند ببرها دم و سبيل دارد، را به آنها نشان دهند! شايعه میشود كه قرار استزن ببرنما را روز جمعه اعدام كنند. با فرا رسيدن بعداز ظهر روز جمعه و نزديك شدن بهساعات اعدام زن ببرنما مردم اين منطقه گروه گروه در ميدان نبوت تجمع میكنند و ازآنجايی كه يك جرثقيل هم بر حسب تصادف در همان محل پارك بوده مردم گمان میكنند كهاحتمالاً با همين جرثقيل میخواهند زن را اعدام كنند و در واقع وجود اين جرثقيل همبر اطمينان بيشتر مردم نسبت به اين مسأله میافزايد وشايعه را باورپذيرتر میكند.اين قضيه به تدريج به صورت يك شورش همگانی درمیآيد و با شكستن شيشه بانكها منطقهبه آشوب كشيده میشود و تعداد زيادی نيز دستگير میشوند
دستخط امام زمان
مدتی پيش تصوير اسكن شدهای از نامهای منسوب به امام زمان( توجه كنيد! به خط فارسی و نه عربی) در تهران و مسجد جمكرانتوزيع شد و در نشريهی خورشيد نيز به چاپ رسيد و به تعداد زياد در محافل مذهبی تكثير و در سايتهای اينترنتی نيز منتشرشد كه در آن اشاره شده اين دستخط امام زماناست و خادم مسجد آن را پيدا كرده است. خادم مسجد نوشته
در تاريخ 12 محرم 1404 هجری قمری صندوق موقوفه مسجد را كه نذورات و كمكهای مردمی در آن جمع و صرفاطعام به نام حضرت اباالفضل عليه السلام و عاشورا و مناسبتهای ديگر دينی میشود،باز كردم و مشاهده نمودم به همراه پولهای درون صندوق نامهای در آن انداخته شده كهروی آن دو عدد شكلات تقريبا بزرگ قرار دارد در حالی كه همه میدانيم اين شكلاتهاهر قدر كوچك باشند ممكن نيست از روزنه باريك صندوق به درون آن وارد شده باشند».اين كه چرا امام زمان ناگزير شدهاند وجود خود را با انداختن دو شكلات در صندوقمسجدی اثبات كنند مشخص نيست..... اما مشخصتر اين است كه به مصداق هر چه دروغ بزرگترباورش آسانتر: «هر چه دروغ عوامانه تر، عوامپذيرتر خواهد بود
در تاريخ 12 محرم 1404 هجری قمری صندوق موقوفه مسجد را كه نذورات و كمكهای مردمی در آن جمع و صرفاطعام به نام حضرت اباالفضل عليه السلام و عاشورا و مناسبتهای ديگر دينی میشود،باز كردم و مشاهده نمودم به همراه پولهای درون صندوق نامهای در آن انداخته شده كهروی آن دو عدد شكلات تقريبا بزرگ قرار دارد در حالی كه همه میدانيم اين شكلاتهاهر قدر كوچك باشند ممكن نيست از روزنه باريك صندوق به درون آن وارد شده باشند».اين كه چرا امام زمان ناگزير شدهاند وجود خود را با انداختن دو شكلات در صندوقمسجدی اثبات كنند مشخص نيست..... اما مشخصتر اين است كه به مصداق هر چه دروغ بزرگترباورش آسانتر: «هر چه دروغ عوامانه تر، عوامپذيرتر خواهد بود
نمونهها
به پشت اتومبيلها، روی شيشه تاكسیها، كنار نمره عقب برخی اتومبيلهای شخصی و دولتی نگاه كنيد. از اين نوع تابلوها كم نمی بينيد، كه همگی به نوعی ترويج خرافات اند. حتی به بخش آگهی مطبوعات هم اگر مراجعه كنيد، كم با چنين مضمونی كه اين براحتی میتوانيد روی شيشه تاكسیهای شهرهای مختلف ببينيد روبرو نمی شويد